۵۴۵۵۸۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

با زولبیا و بامیه افطار نکنید

متخصص تغذیه گفت: استفاده از زولبیا و بامیه شروعی خوبی برای افطاری کردن در ماه رمضان به شمار نمی رود.

خبرگزاری ایسنا: متخصص تغذیه گفت: استفاده از زولبیا و بامیه شروعی خوبی برای افطاری کردن در ماه رمضان به شمار نمی رود.
دکتر فرهاد غیبی با تاکید بر اینکه افراد روزه دار نباید با زولبیا و بامیه افطاری کنند اظهار کرد: در ساعت های آخر روز، قند خون افراد روزه دار افت می کند و برای جلوگیری از این امر، نباید برای بالا بردن قند خون از قندهای ساده استفاده کنند.

وی افزود:افراد روزه دار بهتر است با قندهای طبیعی مانند خرما و عسل، همراه با آب ولرم افطاری کنند.چرا که استفاده ی این مواد غذایی موجب بالا رفتن طبیعی قند خون شده و از پرخوری افراد در حین افطار جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که دچار اضافه وزن هستند، نباید برای افطاری کردن از قندهایی مانند بامیه و زولبیا استفاده کنند، عنوان کرد:چرا که در غیر اینصورت دچار پرخوری شده و پیشگیری از چاقی انجام نمی شود.

غیبی با بیان اینکه مردم باید زولبیا و بامیه ی ماه رمضان را از مکان های معتبر تهیه کنند، اظهار کرد:با توجه به علاقه ی زیاد مردم به زولبیا و بامیه، باید برای تهیه ی آن نیز توجه کرد.در برخی مکان ها برای پختن زولبیا و بامیه از روغن های اشباع استفاده می شود که این موجب تولید مواد سمی سرطان زا می شود.

وی افزود:زولبیا و بامیه به دلیل پخته شدن در روغن های سرخ کردنی اشباع و سوخته، موجب تولید آکرولئین می شود که این مواد نیز نوعی سم تولید می کند و موجب سوء هاضمه ی برخی افراد می شود.

متخصص تغذیه با اشاره به اینکه افرادی که نباید از این شیرینی استفاده کنند، خاطرنشان کرد:افرادی که دارای بیماری دیابت، قلب و عروق و کلسترول بالا هستند، باید از خوردن زولبیا و بامیه پرهیز کنند.

وی در ادامه با بیان این مطلب یادآور شد:در تهیه ی بامیه و زولبیا باید در مرحله ی اول سلامت تهیه و اصول بهداشتی آن رعایت شود چرا که در برخی مراکز غیر معتبر از نشاسته ی ناسالم برای تهیه ی آن استفاده می کنند.متاسفانه نشانه ی اولیه ای برای سالم یا ناسالم بودن زولبیا و بامیه وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج