۵۴۵۶۳۰
۵۱ نظر
۵۰۱۵
۵۱ نظر
۵۰۱۵
پ

یک هفته و چند چهره؛ ایمان، آرامش و دعا برای «ایران»

هفته گذشته از اتفاقی (خود افشاگری علیخانی در مورد زندگی خصوصی اش) نوشتیم که می توانست رنسانس «ماه عسل» باشد، گمانمان غلط و بیراه بود. «ماه عسل» در برنامه «خواهران منصوریان» با ادامه روند سالیان پیش نشان داد که آن اتفاق فقط یک حادثه بوده.

برترین ها - ایمان عبدلی: به ناچار فعلا در حد اشاره ای کوتاه از اتفاق چهارشنبه ی تهران می نویسیم تا هفته ی بعد. مورد اول این که «امنیت» از آن مقولاتی است که در غیبت بیشتر خودش را نشان می دهد، مثل «مادر» ها که نبودشان تعادل هستی را بر هم می زند. از دیروز تا حالا بهتر در می یابیم که هر کنشی در فضای نا امن چقدر بی اهمیت و پوچ است. خواه کری های سیاسی باشد، خواه اختلاف نظر بر سر کیفیت کار یک خواننده و...
مورد دوم این که آن جماعتی که با تجمع بیجا در مقابل مجلس یادآور خاطراتی مثل پلاسکو بودند، کار بسیار غیر حرفه ای و خطرناکی انجام دادند، بدتر این که در عملیات دفع ترور، اخلال ایجاد کردند. با این تفاوت که این بار جلوه ی چنین اقدام غیر حرفه ای خیلی هم زشت نخواهد بود! تروریست ها از هر گروه و فرقه ای که باشند شاید با تماشای این حجم از بی خیالی و تماشاگری مردم ایران، بهتر در بیابند که ایرانی ها پس از گذر از سال های جنگ و انقلاب به این راحتی ها ترس زده نمی شوند و اصلا به طور کلی مردمی غیر قابل پیش بینی هستند.
تماشاچیان دیروز انگار از اقدام تروریست ها یک «نمایش» ساخته بودند که ساعتی بعد تمام خواهد شد، کما این که جدی نگرفته شدن امر «ترور» و عدم انتقال «ترس» بدترین خبر برای هر عامل تروریستی است. پیام اول اقدامات چریکی و ماهیت تروریسم انتقال ترس است که در «تهران» این گونه نشد و نخواهد شد.
مورد سوم این که فرقه های زبونی چون «داعش» برای بقا نیاز به جمعیت سازی دارند که در این مورد هم آب برای تروریست ها سربالا خواهد رفت. اینجا سوریه و عراق نیست، مذهب مردم ایران خیلی عرفی تر از مردمان دیگر نقاط خاورمیانه است، اصلا تحریک و تهییج جمع کثیری از ایرانی ها با نشانه های تفرقه برانگیز مذهبی کار بعیدی است، به هزار و یک دلیل و انباشت تجربیات رنگارنگ این سال ها، ایرانی ها خیلی کمتر نان به تفرقه اندازان مذهبی خواهند داد. مورد چهارم هم گفته اند که «آمده اند تا بمانند» و کاش کمی حداقل تاریخ معاصر این مرز و بوم را مرور می کردند تا سرنوشت هر آن که بر صورت «ایران» چنگ انداخته را ببینند، نکته هایی است در آن باریک تر از مو!
یک هفته و چند چهره؛ ایمان، آرامش و دعا برای «ایران»
رامبد جوان یا (خسته نباشید هفته)
نزدیک به پنج سال از عمر «خندوانه» می گذرد، با انواع حواشی و محدودیت ها، تا جایی که در مقطعی برخی از روحانیون هم نسبت به حضور متفاوت خانم ها در این برنامه واکنش نشان دادند. تصورش هم سخت است، این که فردی هر شب برای یک برنامه تلویزیونی در حال پرورش ایده و تنوع اجرا باشد! کاری که رامبد جوان انجام داده و به رغم بحران هایی نظیر: غیبت ناگهانی ستاره ی برنامه «جناب خان» افت فاحشی نداشته.

«خندوانه» چیزی خلاف موج رایج برنامه سازی در ایران است. برنامه ای که زیر سایه ی اتهامات زیادی ادامه داد. غرولندهایی مثل این که مردم بدبختی دارند و او به فکر «خندوانه» است و این گونه حرف های همیشگی... اما رامبد خندید و خنداند، به او انگ مسخرگی و لودگی هم زدند، اما راه را ادامه داده. کلیشه شکنی و ایجاد راه های جدید در ذهن ما و مردمی که با گریه و آه و ناله، انس و الفت بیشتری دارند، کاری جسورانه و شجاعانه است.
یک هفته و چند چهره؛ ایمان، آرامش و دعا برای «ایران»

این روزها که بعد از کلی بالا و پائین، رامبد جوان و خندوانه اش باز هم یک برگ برنده رو کرده باید از خلاقیت او، از تیم فکری قوی و خستگی ناپذیرش نوشت. «خنداننده شو» از تمام برنامه های مشابه مثل: «زمانی برای خندیدن» یک سرو گردن بالاتر است. رامبد می داند چگونه برنامه اش را از رخوت نجات دهد؛ گاه اندازه ی یک مسابقه دارت، گاه با یک گفت و گوی جذاب، گاه با استندآپ کمدی هایش و گاه لبآهنگ و...حتی تکیه به نیما شعبان نژاد هم به اندازه و در جای درستش انجام شده. اگر از کار بزرگ رامبد جوان و تیم خندوانه ننویسیم، عین بی عدالتی است. همان طور که باید از مدل تخت و یکنواخت «دورهمی» بنویسیم، حتی اگر به مذاق خیلی ها خوش نیاید. مساله تقابل مهران مدیری و رامبد جوان نیست، مساله کیفیت این دو برنامه ی خاص است که خواسته و ناخواسته با هم مقایسه می شوند. اگر «دورهمی» صرفا متکی به لحن با مزه مدیری است اما در طراحی «خندوانه» کلی ایده و طرح چیده شده. ننوشتن از تلاش وقفه ناپذیر تیم «خندوانه» عین کم لطفی بود، همان طور که ننوشتن از معایب «دورهمی»! بررسی و نقد و نظر درهر دو مورد، می تواند در جایگاهی به اندازه وسع این ستون و خوانندگانش به من و شما قدرت تمیز و تشخیص بدهد.

خواهران منصوریان یا (عدم تعادل هفته)

هفته گذشته از اتفاقی (خود افشاگری علیخانی در مورد زندگی خصوصی اش) نوشتیم که می توانست رنسانس «ماه عسل» باشد، گمانمان غلط و بیراه بود. «ماه عسل» در برنامه «خواهران منصوریان» با ادامه روند سالیان پیش نشان داد که آن اتفاق فقط یک حادثه بوده. این حجم از غم افزایی با موزیک زیر متن حزن انگیز و چهره ی منقلب جناب مجری و...در شرایط عدم تعادل عرضه می شود و روا نیست.
یک هفته و چند چهره؛ ایمان، آرامش و دعا برای «ایران»

روا نیست چون غم «ماه عسل» زیادی لوس و سانتی مانتال است و بدتر این که هیچ نشست ذهنی ندارد چون بدون تمرکز و با استفاده از افکت های مختلف پرداخت می شود و در واقع پس از پایان برنامه و با آغاز تیتراژ، آن غم پایان یافته. برانگیختن احساسات به خودی خود، امتیاز ویژه ای نیست. گاه با یک کلیپ ملی و چند تصویر از حماسه ی دفاع مقدس و بازی های ورزشی خاطره انگیز و... صدایی حماسی، مو به تنمان سیخ می شود و حس وطن دوستی مان گل می کند، اما آیا آن کلیپ کار هنری ارزشمندی است؟ چون ما را برانگیخته و تحریک کرده؟ پاسخ مشخص است: نه! صرف تحریک، دلیلی بر قوت محتوا نیست. گاه تحریک مخاطب بر اساس زمینه های قبلی و شرایط محیطی انجام می شود، این همان تکنیکی است که در «ماه عسل» استفاده می شود. مردم مستعد همراهی با غم آدم هایی چون «خواهران منصوریان» هستند، پس این اشک و بغض، وجاهتی برای سازندگان «ماه عسل» ندارد. در خاتمه این که شادی را می شود به هوای یک فرصت تنفس ذهنی با کیفیتی نازل تر پذیرفت، اما غم اگر هست باید وزین باشد، چون برای روح و تن هزینه می سازد. والا که احسان علیخانی دوست داشتنی است و عنادی هم در این میان نیست، منتهی این برنامه اش به شدت سطحی است، همین!

قطری ها یا (جنگ و صلح هفته)

مقدمه: خلاف عادت از حوزه ی بین الملل نوشتیم. اختلاف اعراب خلیج فارس و قطری ها را به زبانی ساده در اینجا مرور کرده ایم، کاستی ها را ببخشید.
یک هفته و چند چهره؛ ایمان، آرامش و دعا برای «ایران»

شکل دوم ماجرا و قضیه «اخوان المسلمین»

نگاهی عمیق تر به چند و چون آن چه بر سر روابط قطر و عربستان در این چند وقت اخیر آمده، ذهن را به سمت اخوان المسلمین سوق می دهد. مساله این است که مصر در جهان عرب جایگاه خاصی دارد به دلیل موقعیت سوق الجیشی و در همین سرزمین حدود هفتاد سال پیش جنبشی به وجود می آید که از کنار تحولات دنیای غرب و درجا زدن جهان عرب، حرکتی اصلاحی پیشنهاد می کند برای رفع عقب ماندگی ها. آن حرکت اصلاحی اسمش شد؛ «اخوان المسلمین»، نامی که بعدها خیلی در تحولات دنیای اعراب تاثیر گذار بود. روند سینوسی این حزب فراگیر که گاه خشونت آمیز بود و گاه اصلاحی را نمی شود در اینجا تشریح کرد، اما نسبت اخوان با عربستان و قطر در تحلیل شرایط امروز مهم است.

اخوانی ها پس از سال ها با آمدن محمد مرسی به حکومت رسیدند، اما در هر صورت موفق نبودند. در آن ایام قطر موافق بود و از طریق الجزیره خیلی پشتیبانی «مُرسی» را می کرد و عربستان در نقطه مقابل قرار داشت. آن ها با ارتش مصر همسو بودند و بنا به دلایل تاریخی خیلی با اخوان المسلمین احساس نزدیکی نداشتند. مثلا موضع اخوان در زمان جولان صدام در خاورمیانه خیلی باب طبع سعودی ها نبود، همچنین نگاه بازتر اخوان به تشیع را عربستانی ها خیلی نمی پسندند. از دیگر زاویه ها رفع نشدنی عربستان و اخوان شاید مساله فلسطین باشد که اخوانی ها کلا از سردمداران بحث مقاومت در مقابل اسرائیل بوده اند و سعودی ها خیلی در این زمینه مقاومت نداشتند و بیشتر سازش را ترجیح می دهند.

خیلی خلاصه که بخواهیم مرور کنیم پناه دادن قطری ها به سران اخوان و مواضع رسانه های قطری در مورد این گروه عربستان و قطر را مقابل هم قرار داده و ایضا مصر بعد از «مُرسی» را هم به همچنین. یکی از ریشه های اختلاف در نوع نگاه عربستانی ها و موافقان اخوان به اسلام است. هر دو ادعای سلفی گری (به معنای پیشین و بازگشت که اشاره به بازگشت به سنت پیامبر دارد) اما نتیجه این دو نگاه و عملکرد متفاوت است. سعودی ها را که می دانید تقریبا چگونه به سنت و اسلام نگاه می کنند اخوانی ها هم با درجاتی وسیع تر و یواش تر بیشتر بر جنبه های اصلاحی تاکید دارند، نگاه سعودی در تظاهر شریعت بنا شده مثل: روبنده و ممنوعیت هایی برای زنان، نگاه اخوانی بیشتر کاربردی تر و پیش برنده تر است، خیلی بر ظواهر تاکید ندارند، هر چند که اخوانی ها هم در مجموع عملکرد متناقضی داشته اند. حالا این دو نگاه در قطر و عربستان به تقابل رسیده اند!

شکل اول ماجرا و یک «نزاع سطحی»

درسطحی رویی تر ماجرا، با کلی نگاه و تحلیل مواجهیم که شاید هیچ کدام قلب ماجرا را بیان نکند. اختلاف قطر و عربستان ماحصل تصادم منافع این کشورها در سوریه، عراق، یمن و مصر و...حتی بخش های دیگری از خاورمیانه است. به عنوان مثال نوع کنش قطری ها و شکل سرمایه گذاری هایشان در عراق در مجموع به نفع اهل تشیع و نیروهای نزدیک به ایران شده، این گونه تضاد منافع که حاصل تاثیرات غیر مستقیم قطری ها و سعودی ها است از جمله عوامل شکل گیری این خصم مشترک است. در شرایط فعلی هر دو کشور همدیگر را متهم به تروریسم می کنند، هر دو دیگری را در ظهور و بسط داعش مقصر قلمداد می کنند و هر دو از تحدید منافعشان به دست دیگری در جایی مثل یمن شاکی هستد این وسط نزدیکی و دوری به ایران و یا اسرائیل و... رویی ترین سطح ماجرا است، پس نمی شود که بر اساس سطحی ترین بعد ماجرا، استراتژی چید.

واقعیت مساله این که هر چند ترامپ با سعودی ها رقصید و به نظر موقعیت عربستان مستحکم تر از قبل است، اما نباید فراموش کنیم آن طرف ماجرا هم قطر وجود دارد. قطر ثروتمند ترین کشور دنیا است و سه پایگاه نظامی مهم آمریکا در این کشور قرار دارد. کنترل پاکستان، افغانستان و عراق از خاک قطر انجام می شود، پس با همان استدلالی که ثروت حاصل فروش از سلاح را توجیه رفتارهای ترامپ در اختلاف افکنی میان اعراب قلمداد می کند و می توانیم توجیه کنیم که ترامپ به این راحتی ها پشت قطر را خالی نمی کند.

به هر حال برای آمریکا، قطر نه یمن است که فاقد موقعیت خاصی باشد و نه ترکیه که صرفا در سودای گذشته شیرین، جاه طلبی داشته باشد و یک اقتصاد نیم بند ده ساله، قطر داستانی جدا دارد و هم وزن عربستان برای آمریکایی ها اهمیت دارد. پس نمی شود خیلی به ادامه این اختلاف حداقل در این سطح غلیظ دل خوش کرد. کما این که رفتار روسیه که همیشه ظریف ترین مواضع را دارد نشان می دهد که هیچ اعتمادی به این اختلاف نیست (روسیه طی این چند روز بارها تاکید کرده که با همه ی طرف های درگیر ارتباطاتش را حفظ می کند و تبادل اقتصادی خواهد داشت)

سپرده گذاران کاسپین یا (حرص و طمع هفته)

جایی در کتاب حاجی بابای اصفهانی، «حاجی بابا» کاراکتر اصلی داستان از تنگدستی به ستوه آمده با پیشنهاد رفیقی تصمیم به سرکیسه کردن دسته ای از مردم می گیرد. به گمانم شرح «جیمز موریه» در مورد حال و هوای مردمی که سرکیسه شده اند، بی نهایت به حال و هوای سپرده گذاران کاسپین نزدیک است: «این مردم ساده لوح تر و صاف و صادق تر از آنند که تو می پنداری. با چنین مردمی چکار نمی توان کرد؟ بآسانی می توان همه را فریفت و جیبشان را خالی کرد، عقلشان در چشمشان است و چشمشان را پرده نافهمی پوشیده است» واژه های این عبارت آن قدر دقیق بودند که حیف آمد در این جا ذکر نشود.

داستان همین است؛ مردمی که طمع می کنند و طمع همیشه همسایه خوشبینی است! یک نوع از خوشبینی مضر که محاسبه و آینده نگری را دچار اخلال می کنند و در نظام سرمایه داری که نظام های تبلیغاتی تاکید بر تصرف سرمایه دارند، مردم طمع کار، راحت تر به بازی تن می دهند. ما همه در محاصره آگهی هایی هستیم که سمت و سویی خوشبینانه و افراطی دارند. وسوسه پول های یهویی که می توانند با یک قرعه زندگی ما را از این رو به آن رو کنند، این همه میل به یهویی ارتقا یافتن، البته ریشه در فرهنگ تن پرور و کاهل ما هم دارد. میل مشترک خاورمیانه ای به دریافت پول هایی شبیه به یارانه، هم از همین جا نشات می گیرد.
یک هفته و چند چهره؛ ایمان، آرامش و دعا برای «ایران»

حکایت مردمی که می دانند نرخ سود موسسات بیشتر از ظرفیت اقتصاد امروز ایران است و باز هم طمع می کنند و به هوای سودی بیشتر، سرمایه خود را به تاراج می گذارند از همین امیال نشات می گیرد. به هر حال امکان وقوع وضعیت حبابی درتمام اقتصادهای جهان هست، در این میان اندازه عقلانیت مردم مهم است. وقتی که بازارهای اقتصادی از حالت پویا خارج می شوند، و سرمایه سمت یک بازار خاص می رود، در چنین وضعیتی صاحبان تجارت با انواع تبلیغات، سرمایه گذاران را ترغیب می کنند که سرمایه گذاری را امتداد دهند و امتداد سرمایه گذاری وضعیت را غیر واقعی و حبابی می کند، تا جایی که از نقطه ای به بعد، آن شکل از مشارکت، حالتی زیان ده پیدا می کند. دقیقا همان قصه ای که در موسسات رنگارنگ مالی و اعتباری افتاد و حالا مردمی را علاف کوچه و خیابان کرده. غافل از این که در چنین موقعیت هایی حرص غلبه می کند، مگر چیزی غیر از حرص و آزمندی، فرشته ی مقرب الهی را شیطان کرد؟

پی نوشت: خلاهای نظارتی البته که بسیار قابل نقد است و البته اوضاع نابسامان اقتصادی هم مردم را به سمت چنین اشتباهاتی هل می دهد، اما خلاف تمام کلیشه هایی که ما را به سمت فرافکنی سوق می دهد، گاهی بد نیست توپ را در زمین خودمان بیاندازیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الی

      مهم نظر مردمه که خیلی ها برنامه ماه عسل به خصوص قسمت خواهران منصوریان رو دوست داشتند. شما نظر خودتون رو به مردم تعمیم ندیدن. اگه خیلی سختتون هست نگاه نکنید برین دورهمی و خندوانه نگاه کنین تا آدمای لوکس با زندگی فانتزی رو ببینید که فکر کنم زندگی درصد خیلی کمی از مردم شبیه این ادما باشه. واقعا زندگی خواهران منصوریان آموزنده بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درست مثل زندگی پدر مادرای من و تو .چیز مهمی توش نبود .گوشهای از زندگی چندین ملیون نفر در حال حاظر و گذشته از زبان چند نفر .انگار کی سختی نکشیده کی به زحمت درس نخونده کی پدرش در نیموده شده این .احسانم پیکش شما کار بر محترم.

      • بدون نام

        علیخانی اگه هنری داره باید تو ژانرهای دیگه ای کار کنه تا اگر موفق بود بهش بشه گفت هنرمند. اینکه هر سال یه جور برنامه رو تکرارکنی و مردم رو به گریه بندازی تا اونها از اینکه یکی بدبخت تر از خودشون هست ، پس تنها نیست ! هنر نیست

      • گندم

        جزو برنامه های پر مخاطبه پس ادامه داره ایراد بنی اسرائیلی ممنوع لطفا

    • بدون نام

      اقای ایمان چشمم کور شد قطر خیلی طولانی بود ....
      شوخی کردم .موفق باشید

    • بدون نام

      سلام و خسته نباشید. مثل همیشه تحلیلهایتان آگاهانه و منطقی بود.
      #نمی ترسیم
      #با همیم

      پاسخ ها

      • مدافع حرم

        ‏حضرت زینب یه زمانی عزیزترین کسانش رو از دست داد ولی گفت چیزی به جز زیبایی ندیدم
        با اون حرکت دشمنش رو خورد کرد
        امروز آقا با گفتن #ترقه_بازی این کار رو کرد

      • بدون نام

        چرا کامل نظرمو چاپ نکردید اهل قلم ک بیش از همه داعیه آزایدب یانو دارن من ک از حقم نخواهم گذشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • مری جین

      صرف تحریک، دلیلی بر قوت محتوا نیست.
      کاملن صحیح.

    • بدون نام

      با نظرتون در مورد برنامه خندوانه موافقم، آقای جوان واقعا دغدغه شادی مردم رو داره

    • بدون نام

      تحلیلتون در مورد قطر خوب و نسبتا عمیق بود

    • بدون نام

      برنامه ماه عسل با تمام غم و بغضش برای اکثریت مردم مهمه و همه با عشق دنبالش میکنن.. این بی انصافیه اگه بخوایم برنامشو سطحی بدونیم

    • طاهره

      بازهم بدگویی از دورهمی
      کاش دلیل این کینه ای که ازمدیری داری رو میفهمیدم...هرچند با تخریب مغرضانه ی یک نفر سابقه ی خوب مدیری خراب نمیشه
      نسل ما خاطرات خوبی از مهران مدیری داره
      اگه مدیری نبود خیلی از لحظه ی های شاد کودکی ونوجوانی ماهم نبود

    • بدون نام

      سلام ببخشید شما چه مشکلی با برنامه ماه عسل و احسان علیخانی دارید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عشق ممنوع هم با تمام ابهت و طولانی بودنش تمام شد 4 سال پخش شد االبته از کانال ترکیه.احسان میخواد بگه من.نه عزیزم منی در کار نیست که همهی جماعت یکرنگن مشکل دارن .درد دارن.کلیه میفروشن رحم اجاراهی میشن خیلی از خانومای ابرومند. یا خیلیا قاتل بچه شونو یا عزیز ترین کسشونو مبیخشن منتهی رسانهای نمیشه همهی اینا سختیه.هدف پوله و یکم زندگی راحت.مارک ترین و برند ترین محصولاتم تاریخ انقضا دارن.وگرنه شکی دران نیس که علیخانی خوشتیپه خوشگله پولداره وتو جای خودش میتونه ادم خیری باشه.همین..

    • امید

      با نظرتون درباره ماه عسل به شدت موافقم

    • منم ایرانی ام

      استاد ظریف تشریف ببرید سایه ی جنگ رو دور کنید از خیابونای تهران...
      ..
      نوبت شماست با ملایمت جنگ رو دور کنید.
      مگه نمیگفتین سوریه به ما چه....
      خب زحمت بکشین همین تهران رو نگه دارید...ایران پیشکش
      ما که به گفته ی شما فقط اعدام بلدیم...

      اقای روحانی سایه جنگ رو از کشورمون دور کنید
      علی برڪت الله

      پاسخ ها

      • Mزهرا

        دوست عزیز شما یا خیلی بچه ای یا خیلی بی سواد که تفاوت عملیات انتحاری و جنگ رو نمیدونی!!!!!
        اتفاق دیروز یه عملیات جزئی تروریستی( مطابق گفته رهبر) بود که خیلی زود دفع شد. به حمدلله سایه جنگ از ایران دوره، هم با قدرت نیروهای دفاعی و انتظامی کشور و هم با توان مذاکره دکتر ظریف و دکتر روحانی و هم با پشتیبانی همیشگی مردم و هدایت رهبر. و چنین اتفاقاتی در بسیاری از کشورها که ادعای داشتن بالاترین امنیت رو دارن هم اتفاق افتاده و میافته و معنی جنگ در هیچ جایی رو نمیده.
        شاید سنتون نرسه پس تعدادی از اتفاقات تروریستی اینجونینی در سالهای اخیر در ایران رو براتون بازگو می کنم: حمله تروریستی شبانه به مردم در جاده بم - کرمان (که واقعا اقدام هولناکی بود)، شهادت سردار شوشتری و جمع زیادی از مردم سیستان ، بمب گذاری در مراسم عزاداری امام حسین در چابهار و ... و ترور دانشمندان هسته ای و بمب گذاری در حرم امام رضاو ... . که همه
        این اتفاقات با وجود دردناکی معنی جنگ رو نداشتن و باعث جنگ در ایران نشدن .
        به جای اتهام به دیگران و تفرقه افکنی در این ماه عزیز به فکر ایجاد اتحاد باشید. دکتر ظریف و دکتر روحانی قطعا بیشتر از شما دلسوز امنیت و سربلندی کشور هستند و انشالله خداوند حامی و محافظ اونها و همه مردم ایران خواهد بود . اگر امسال شما دست از نفاق بردارید.

      • بدون نام

        عقده ای انتخابات تموم شد

      • yegane

        ب نظرم شما مشکل دارین حفظ امنیت کشور وظیفه ی کسای دیگه س نه شخص رئیس جمهور ... ب نظرت میشه با داعش مزاکره کرد؟؟؟؟؟ سایه شو کم کرد آخرین جایی ک بهش حمله شد ایران بود و کمترین شهید هم واسه ایران.. وظیفه ی افرادی مثل آقای ظریف حفظ روابط بین الملل نه مزاکره با داعش ی کم درک چیز خوبیه
        علی برکت الله

      • Mزهرا

        امثال درسته اشتباه نوشتم

      • Mزهرا

        امثال درسته

    • الی

      این رو باید اضافه کرد که برنامه های خندوانه و دورهمی هم برنامه های خوبی هستن که مردم رو شاد میکنن اما زندگی فقط شادی نیست گاهی نگاهی عمیق به سختی و غم برخی آدما و مقاومت و صبرشون میتونه درسی باشه تا زود با کوچکترین سختی ناامید نشیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صلوات

    • منم ایرانی ام

      چرا نظر منو چاپ نمیکنید منم ایرانی ام و نظرم محترمه شعار تون مگه همین نیست من از حقی ک دارم برای چاپ نظرم نمیگذرم

    • بی نام

      رامبد واقعا تلاشش میکنه اما خندوانه بیمزه شده ضمن اینکه شقایق دهقان در همون استنداپ کمدی خودش هم فوق العاده ضعیف یود و اینکه رامبد همه انرژی و توانش ميذاره اما مهران مدیری فقط از طنز ذاتی خودش بیشار بهره میبره موافقم.....درمورد ماه عسل قصد دفاع ندارم اما در کنار نقد برنامه خواهران منصوریان کاش از اجرای قوي احسان هم ميگقتيد تا این شبهه که کلا باهاش،مشکل دارید به وجود نیاد ...فکر نمیکنم پست های اینستاگرامی رضا رشید پور..رضا رفیع .نیما کرمی و ..فقط از روی رفاقت باشه. راستی مطمينيد به نظر شما علیخانی دوست داشتنيه من که شک دارم این جمله هم از صمیم دل باشه.

    • بدون نام

      درسته خیلی از آدما تو خیلی از جاهای ایران مشکل دارن درد دارن سختی کشیدن واسه خودشون آدمای بزرگی هستن اما این امکان وجود نداره که از همه ی این عزیزان و بزرگان بشه حرف زد یا همشون رو به یه برنامه دعوت کرد پس باید از بینشون یه عده انتخاب بشن تا مردم بفهمن چه جور آدمایی وجود دارن تا دنبال بقیه ی آدمای مثل اونا تو اطراف خودشون بگردن تا بشن الگوشون آقای علیخانی هم توی برنامه ماه عسل دقیقا دارن همین کارو میکنن تا مردم بفهمن اطرافشون چی میگذره
      ولی گاهی اوقات باید احساسات مردم بیدار بشه و ماه عسل دقیقا داره همین کارو میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بشین امتحان پس فرداتو بخون.

    • رؤیا ساز

      واقعا برنامه ماه عسل عالیه اونطور که میگید هم غم انگیز نیست و بسیار پرطرفدار

    • بدون نام

      با نظر نويسنده در مورد برنامه ي ماه عسل كاملا موافقم و متاسفم براي مردمي كه ذهن ، وقت و احساساتشون رو ملعبه ي دست يه عده سودجو قرار ميدند

    • بدون نام

      با خوندن بخش اول متنت در مورد رامبد ، حس كردم قصدت كوبوندن دورهمي هست كه خودت هم در بقيه ي متن لو دادي البته باهات موافقم كه دورهمي خيلي روند يكنواختي داره و من يكي كه زياد standupهاي مديري رو دوست ندارم لحنش زياد تصنعيه و درواقع برگ برنده ي دورهمي قيمت هست و محبوبيت مديري. ولي بهرحال دورهمي هرجه باشد بهتر از برنامه ي ماه عسل و امثال اون هست

    • بدون نام

      کلا لذت میبرم از اینکه داری به مدیری حسادت میکنی وباهاش دشمنی داری همه جا میگن خندوانه ضعیف شده ودورهمی با مدیری عالیه ولی شما نظرتون مخالف مردمه زورتو بزن شاید تونستی دونفرو باخودت همراه کنی واز مدیری بد بگن ولی مدیری نشون داده تو عرصه طنز عالیه وهر برنامه ای بسازه پربیننده میشه

    • ندا

      اقای عبدلی فوق العاده بودـ..قلمتون بی نظیره...من که همیشه لذت میبرم...حتی گاهی شاید نظرم مخالف حرف شما بوده باشه اما با خوندن مطلباتون خیلی مواقع مجاب و همسوی عقیده ی شما شدم...خیلی ممنونم از شما

    • بدون نام

      میدونی اینکه مردم میان میگن ماه عسل یه سری آدمو میاره که بگه ببینید بدبخت تر از شما هم هست!!! دردش از همه چی بیشتره.
      اینکه ماها هنووووز یه کسی رو که بنا به دلایل بسیاری مثل اجتماعی،خانوادگی،سیاسی،فرهنگی و.... دچار یه سری مشکلات شده، "بدبخت" میدونیم.
      ینی هنوز نگاهمون به قصه ی زندگی بقیه اینه که کی از من بدبخت تره کی از من خوشبخت تر. این سنجش و این آخ جون من حداقل از این بهترم، کی میخاد از تفکر و زندگی ما بره بیرون؟!
      کاش یه کم از این منیت و از این خودشیفتگی خارج شیم، و فک کنیم جدا از خوشبخت بودن یا خوشبخت نبودن این آدما، چی هست تو زندگی شون که میتونه بدرد بخور باشه.
      شاید یه جمله ای در حد "کار هیچ وخت مهم نیست چیه، کاره" از زبون نرگس کلباسی.

    • Mزهرا

      بهترین تحلیلی که در تمام این دو سال داشتید تحلیل امروز در مورد قطر و عربستان بود. همه تحلیلهای گذشته شما با وجود قابل تامل بودن بیشتر احساسی و متکی بر برداشتهای شخصیتون بود اما اونچه امروز در مورد قطر نگاشته بودید نتیجه واکاوی تاریخی و مبتنی بر وقایع و مستندات بود و این موضوع به این نوشته وجاهت و اعتبار میداد. و حتی به جرات می تونم بگم بهتر از تمام برنامه های تحلیلی تلویزیون و مطبوعات بود که در این چند روز دیده و شنیده بودم. خسته نباشید.

    • بدون نام

      من با اینکه مدیری رو خیلی بیشتر از رامبد دوست دارم و فکر میکنم طنازترو بانمکتره اما قبول دارم روندش خیلی تکراریه حتی سوالایی که از مهموناشم مبپرسه یکسانه اوایل حتی از خندوانه هم برام جذابتر بود ولی حالا نه.
      در مورد دوربین به دستای سلفیگیرم باهاتون موافقم اولین باری بود ک گفتم خوب کردن جمع شدن اونجا
      برنامه احسانم ما هرشب داریم بغض میکنیم ولی داستان این خواهران درسته که آموزنده ولی این آمورندگی یکی دو روزه شاید دو روز مردم رو جوگیر کنه بعدش همون بی تفاوتایی میشن که قبلا بود میخوام بگم تاثیرش کوتاه مدته

    • بدون نام

      سلام اقای عبدلی من فقط بیست وچهارسالمه؛شاید اونقدر سواد ودرک ندارم که بخوام از کسی دفاع کنم یا نسبت به کسی گارد بگیرم،پس بیشتر سعی می کنم شنونده حرف های ادم های مختلف باشم ونگاه های مختلف،مطالب شما رو خوندن .مثلا همونطور مه شما برنامه خواهران منصوریان رو سطحی خوندید پست علی دایی هم راجع به این سه خواهر بعد از ماه عسل دیدم،یا مثلا برنامه نرگس کلباسی ؛شما گفتید برنامه های ماه عسل سطحی هست،یادم میاد من مدام تو این سایت شما مطلب میدیم راجع به خانم کلباسی ولی برام جتلب شد که وقتی اومد ماه عسل دیگه قصه اش برای نویسنده های سایت شما میشه سطحی!!!!!! به هر حال هر کسی یه نظر ونگاه وسطح درکی داره نباید هر کی هم فکر هم سایقه ما نیست رو با واژه های سطحی ونفهم وغیره خژاب قرار بدیم،در مورد خندوانه هم با اینمه از طرفداراش هستم ولی چند وقتیه نمی تونن از اول تا اخرشو تماشا کنم خیای کسل کننده شده چیز تازه ایی هم برای ارایه نداره بهترین مهمونش هم وموفق ترین برنامه چند ماه اخیرش هم به کفته خود رامبد همون شبی بوده که یوسف اصلانی اورده..یوسف اصلانی هم که مهمون ماه عسل بوده سال های گذشته وطبق گفته های شما پس سطحی بوده!!مسابقه خنداننده شو هم باید منتظر نتایج ارا بود امار ارا نشون میده موفق بوده یانه..دور همی هم از نظر من دیگه تموم شده.‌یه مشت بازیگر وخواننده‌درجه سه میارن سوال های تکراری. به در نخور ازشون‌میپرسن که هیچ تاثیری نداره!!!!!!!!!!

    • ahmad

      من نمیدونم چرا به سلیقه های هم احترام نمیذاریم
      اقا کسی که ماه عسل دوست نداره نبینه
      بره یه برنامه شادتر ببینه
      انسان گاهی خنده نیازشه گاهی گریه
      گاهی خنده روانسان تاثیر گذاره گاهی گریه
      پس خواهشن اینقدر نقد نکن که برنامه سطحیه و ....

    • بدون نام

      دوستانی که مِن جهت تلخ وغم انگیز بودن ماه عسل باهاش مخالف هستند دوستانی هستند که برای فیلم های اصغر فرهادی ورخشان بنی اعتماد سینه چاک میکنن!!چطور سر فیلم های اصغر فرهادی همتون می گید اینا حقیقت حامعه ماست وباید خقایق نشون داده بشه وغیره به علیخانی که میرسه مردم نیاز به دیدن صحنه های شاد دارن؟؟؟؟همونطور که درسینما هم فیلم‌های کمدی ساخته میشه هم اثار اجتماعی تو تلوزیون هم همینطوره،،یه عده برنامه طنز میپسندد پس خندوانه میبینند ودورهمی یه عده کارای اجتماعی می پسنند پس ماه عسل می بییند!!
      جناب عبدلی خواهران منصوریان با اون همه مدال وقهرمانی وسختی سطحی هستند؟؟؟؟؟؟؟ لابد همون بازیگرای تکراری وبا لباس های مارک که تشریف میارن دورهمی وخندوانه واز خوشی های وبیش از حدشون و رفاه وبی دردیشون میگن ادم های قهرمان وخاصی هستند!!

    • بدون نام

      واقعا مرخرفترین نظر رو تو ابن صفحه خوندم جالبه که برنامه خندوانه با اون همه ادا و اطوار دراوردنهای زورکی اینقد ر برای شما جالب و جذابه کسی که تو چند برنامه با یه موضوع مسخره عروسی و بالا و پریدنهای مضحک حرص ادم درمیاره به نظرتون یه کار جدید و نو هستش ولی مدیری رو به باد انتقادهای بی منتقطون میگیرین شما در مورد سطح فکر مردم چی فکر کردین واقعا متاسفم که اسم خودتون رو نویسنده و نقاد گذاشتین

    • بدون نام

      سلام.جناب عبدلی به نظرم متن ایندفعه خیلی با دفعات قبل فرق داشت. یک جور لج کردن یا من کار خودمو می کنم توی نوشته ها مستتر بود.به غیر از اون، تحلیل های طولانی در سیاست روابط بین الملل و غیره انسجام و روایی متن های گذشته رو نداره.اگر بخوام اسم بذارم باید بگم "عقب گرد هفته"

    • بدون نام

      شاید نظرتون به مذاق خیلی ها خوش نیاد من دورهمی رو دوست دارم اما خوب...حرف حق میزنید

    • تیموری

      شما میتونید به زنتون خیانت کنید و یک زن دیگه رو بیارین خونه باهاش همبستر شین ، زنتونم ببینتتون ، له شه ، نابود شه، خورد شه و چند سال بعد توسط برنامه ماہ عسل دعوت شین تا زنتون جلو دوربین ببخشت تون و دوباره باهاتون ازدواج کنه به همین راحتی!!!! شما میتوانید زن و بچتون رو در بدترین شرایط مالی رها کنید برید یه زن دیگه بگیرید و گم و گور شین و بعد چند سال توسط برنامه ماه عسل دعوت شین و خیلی راحت و بدون هیچ ابراز پشیمانی بخشیده شین !!!! جدی چقدر اخه این برنامه درس مهربانی و گذشت میده به ما آدما....
      من از آقایی عليخاني میخوام حالا که انقدر درس گذشت و مهرباني به ما میدن یکدفعه هم یک اقا رو دعوت کنن که زنش بهش خیانت کرده و مچ زنش رو هنگام عشق بازی گرفته، بعد هم مرد رو بیارن تا زن رو ببخشه و دوباره باهاش ازدواج کنه!!!! یا یک زن رو بیارن که شش تا بچه رو رها کرده رفته یه شوهر دیگه پیدا کرده و فضایی رو ایجاد کنن که بچه ها مادرشون رو ببخشن چون مادر و احترام و بخشش در هر شرایط واجبه !!!!

      پاسخ ها

      • گندم

        ....عجب تحلیل بی در و پیکری...ایننو خودت تنهایی نوشتی تیموری ؟ یا کمک گرفتی؟

    • احسان صادقی

      سلام جناب عبدلی گرامی.
      مثل همیشه خوب بود.ممنونم.
      پ.ن:ببخشید که هفته قبل فامیلی شما رو اشتباه نوشته بودم(بخاطر کلمات پیشنهادی کیبورد بود)

    • عرشیا

      "مردمی که با گریه واه وناله انس والفت بیشتری دارند"
      می گم اقای عبدلی شما ودوستاتون تو سالن موقع تماشای فیلم های اقای فرهادی بشکن میزدید یاقهقه؟؟
      وقتی برای فروشنده دست وهوراا می کشدید چرا نگران‌اشک واه وناله مردم نبودید؟؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      یادتونه اقای عبدلی ،یکبار نوشتید مهران مدیری و عادل فردوسی پور امضای پای کار هستند و رامبد با تموم شدن خندوانه تمام میشه ؟؟؟
      با اتفاقاتی که افتاد امیدوارم اصلاح طلبان نرن سر کم کردن قدرت سپاه با دشمنان مذاکره کنن

    • بدون نام

      با همه این تحلیل های یک طرفه من بازهم دورهمی و ماه عسل به خندوانه و خنده زورکی ترجیح میدم وسلام

    • FtAj

      میشه نظرتون راجع به احسان علیخانیو برای خودتون نگه دارین

    • بدون نام

      " میشه نظرتون راجع به احسان علیخانیو برای خودتون نگه دارین "

      نه نمیشه! مگه علیخانی قداست خاصی داره که نقد کردنش ممنوع باشه؟:)))

    • عهدیه السادات

      والا به نظر من این همه جنگ ودعوانکنیدددد!هر کسی برنامه ی مورد علاقه ی خودشووووو دنبال میکنه،کسی نمیتونه نظرش رو به کسی تحمیل کنه!هر کسی نظرش برای خودش محترمه،،،من اول ماه عسل رو دوست دارم بعد دور همی خندوانه هم زمانی که جناب خان بود خدایی قشنگ بود ولی الان دیگه لطفی نداره،،،،البته از نظر من

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج