۵۴۵۹۰۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بخت پشت در خانه کریمی و ترابی

کی‌روش دست خود را هیچ گاه رو نمی‌کند. این فلسفه مربیگری مرد پرتغالی است که اکثر اوقات جواب داده و به موفقیت او بخصوص در فوتبال ایران کمک کرده.

ایران ورزشی: کی‌روش دست خود را هیچ گاه رو نمی‌کند. این فلسفه مربیگری مرد پرتغالی است که اکثر اوقات جواب داده و به موفقیت او بخصوص در فوتبال ایران کمک کرده. مقابل ازبکستان هم کی‌روش به این شیوه اعتقاد دارد و علاقه‌مند نیست تا ترکیب اصلی تیم ملی را زودتر از موعد مقرر- چند ساعت مانده به آغاز بازی - مشخص کند. حتی برای بازیکنانی که قرار است مقابل ازبکستان و از همان دقیقه نخست بازی کنند. پس در مورد ترکیب تیم ملی مقابل ازبکستان فقط می‌توان به تمرینات و بازی‌های اخیر و البته گمانه زنی‌ها بسنده کرد.

فهرست تیم ملی در شش سال اخیر همیشه سورپرایزهایی را در خود جای داده. نمونه‌اش خط خوردن ناگهانی مهدی رحمتی و البته حضور علیرضا حقیقی در ترکیب اصلی تیم ملی و بازی او در جام جهانی ۲۰۱۴.

یا خط خوردن محمدرضا خلعتبری از تیم ملی در آستانه جام جهانی. آن هم با توجه به اینکه او یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی در مسابقات مقدماتی بود و کمتر کسی تصور می‌کرد کی‌روش روی نام او قلم قرمز بکشد و خلعتبری را با خود به برزیل نبرد.

نه تنها فهرست تیم ملی که ترکیب یازده نفره نیز همیشگی نبوده و بارها دیده‌ایم که با تغییراتی مواجه شده. تغییراتی که حتی پیش بینی‌اش هم سخت بود چه رسد به انجام آن اما کی‌روش نشان داده که ترکیب تیم ملی را نسبت به بازی تیم حریف می‌چیند و البته قریب به اتفاق مواقع ایده‌ها و تغییرات او مثبت بوده و به موفقیت تیم ملی کمک کرده است.

از این دست تغییرات، به وضوح در ترکیب تیم ملی ایران دیده شده است. به همین دلیل هم هست که کسی، حتی بازیکنان تیم ملی از ترکیب آگاه نیستند و نمی‌دانند برای بازی بعدی در جمع 11 بازیکن قرار دارند یا نه. بازی با ازبکستان هم از این قاعده مستثنی نیست. هنوز هیچ بازیکنی به طور صد در صد نمی‌داند آیا دوشنبه مقابل ازبکستان بازی می‌کند یا نه. هر چند برخی بازیکنان نظیر بیرانوند، پژمان منتظری، سعید عزت‌اللهی و حتی سردار آزمون به حضور در ترکیب اصلی بسیار نزدیک‌تر از هم پستی‌های دیگرشان هستند.

کی‌روش دست خود را هیچ گاه رو نمی‌کند. این فلسفه مربیگری مرد پرتغالی است که اکثر اوقات جواب داده و به موفقیت او بخصوص در فوتبال ایران کمک کرده.

مقابل ازبکستان هم کی‌روش به این شیوه اعتقاد دارد و علاقه‌مند نیست تا ترکیب اصلی تیم ملی را زودتر از موعد مقرر- چند ساعت مانده به آغاز بازی - مشخص کند. حتی برای بازیکنانی که قرار است مقابل ازبکستان و از همان دقیقه نخست بازی کنند.

از تمرینات چند روز اخیر و البته بازی تدارکاتی مقابل مونته نگرو، می‌توان درباره ترکیب اصلی تیم ملی مقابل ازبکستان گمانه زنی کرد. برای این بازی، علیرضا بیرانوند درون دروازه قرار می‌گیرد. دروازه‌بانی که در ۶ بازی از ۷ بازی گذشته تیم ملی حضور داشته و گلی دریافت نکرده است. او نزدیک‌ترین بازیکن به ترکیب اصلی تیم ملی است چون اشتباه مهلکی مرتکب نشده و مقابل مونته‌نگرو نیز ۹۰ دقیقه بازی کرده و اتفاقا درخشیده است.

برای خط دفاع و مرکز آن، کی‌روش رفته رفته جلال حسینی را از برنامه‌های خود خارج کرده و بیشتر میل به استفاده از مرتضی پورعلی گنجی و پژمان منتظری دارد. دو مدافعی که مقابل چین و قطر هم در ترکیب اصلی قرار گرفتند و بازی قابل قبولی به نمایش گذاشتند.

برای سمت راست خط دفاع دوباره رامین رضاییان مورد توجه کی‌روش قرار گرفته است. بازیکنی که به دلیل دوری از بازی‌های رسمی، مقابل چین و قطر روی نیمکت نشست تا بازی رقیب خود یعنی وریا غفوری را تماشا کند. غفوری اما آسیب دیده و این موضوع در کنار بازی بی نقص رضاییان مقابل مونته نگرو باعث شده تا دفاع راست سابق پرسپولیس بیش از پیش به ترکیب اصلی نزدیک شود. در سمت چپ خط دفاع نیز میلاد محمدی مثل چند بازی اخیر تیم ملی گزینه اصلی است و سعید آقایی او را به‌عنوان یک رقیب جدی تعقیب می‌کند.

در مرکز خط هافبک، اگر به بازی‌های قبل نگاه کنیم باید بخت بازی در ترکیب اصلی را به سعید عزت‌اللهی و احسان حاجی صفی بدهیم اما تمرینات اخیر و بازی برابر مونته نگرو، شانس علی کریمی را افزایش داده و او حالا به یکی از مدعیان بازی در ترکیب اصلی بدل شده است. کریمی که درخشش خیره کننده‌ای مقابل مونته‌نگرو ارائه داد بخت خود را برای بازی مقابل ازبکستان بالا برده. تا جایی که گفته می‌شود او یکی از غافلگیری‌های کی‌روش برای این بازی حساس است.

اشکان دژاگه کماکان بازیساز تیم ملی خواهد بود و مرد مورد اطمینان کی‌روش برای خلق موقعیت روی دروازه ازبکستان. در سمت راست علیرضا جهانبخش دوران پس از آسیب دیدگی را پشت سر می‌گذارد و این بخت مهدی ترابی را افزایش می‌دهد تا در ترکیب اصلی قرار بگیرد. ترابی مقابل مونته نگرو پاس گل نخست را برای سردار آزمون ساخت و نشان داده به دوران اوج برگشته. اگر جهانبخش به هر دلیلی به بازی با ازبکستان نرسد، ترابی در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

سمت چپ دوباره در اختیار مهدی طارمی قرار می‌گیرد. البته کریم انصاری فرد هم یک خطر جدی برای مهاجم پرسپولیس محسوب می‌شود. در نوک خط حمله هم سردار آزمون به میدان می‌رود. مهاجمی که دو گل زیبا مقابل مونته نگرو به ثمر رساند و نشان داد یک خطر جدی برای دروازه ازبکستان و الکساندر لوبانوف است.

این بازیکنان بیشترین بخت را برای بازی در ترکیب اصلی دارند. مگر اینکه ظرف روزهای آینده اتفاق خاصی رخ بدهد. اتفاقی که نظر کی‌روش را برگرداند و دوباره شاهد تغییرات در ترکیب تیم ملی باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج