۵۴۶۵۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«فرازين» رقيب مترجم گوگل شد

سرویس مترجم هوشمند بومی با توانایی ترجمه ۳۰۰ کلمه در ثانیه توسط پژوهشگران آزمایشگاه پژوهش متون زبان دانشگاه تهران و پژوهشگاه فضای مجازی تولید شده که به گفته مدیر پروژه، این سرویس می تواند رقیبی برای سرویس ترجمه گوگل باشد.

خبرگزاری مهر: سرویس مترجم هوشمند بومی با توانایی ترجمه ۳۰۰ کلمه در ثانیه توسط پژوهشگران آزمایشگاه پژوهش متون زبان دانشگاه تهران و پژوهشگاه فضای مجازی تولید شده که به گفته مدیر پروژه، این سرویس می تواند رقیبی برای سرویس ترجمه گوگل باشد.

دكتر هشام فيلي مدیر پروژه مترجم هوشمند متون انگلیسی به فارسی به تشریح جزئیات راه اندازی این سرویس و اهداف مدنظر پرداخت و اظهار داشت: سیستم مترجم هوشمند متون انگلیسی به فارسی که با نام " فرازين" شناخته می شود مترجمي است كه خود را رقيب ترجمه انگليسي به فارسي گوگل مي داند.

وی با بیان اینکه اين پروژه با حمايت هاي پژوهشگاه فضاي مجازي طراحي و در دانشگاه تهران انجام شده است، گفت: اين مترجم امكان اتصال به موتور جستجو و سرويس هاي ديگر وب را نيز دارا است.

فیلی خاطرنشان کرد: در بررسي ها و آزمايشهاي انجام گرفته توسط دانشگاه تهران و پژوهشگاه فضاي مجازي بر روي مترجم فرازين و گوگل و مقايسه اين دو، فرازين در ترجمه ساختارهاي نحوي و دادگان ارزيابي، نمره بهتري را نسب به مترجم گوگل بدست آورده ولي در ترجمه اخبار كمي ضعيفتر از گوگل عمل كرده است.

مدير پروژه "فرازین" با تاکید براینکه آخرين نگارش این سرویس، قادر است ۳۰۰ كلمه در ثانيه را ترجمه كند، ضعيف بودن سرور و احتمال هك شدن آن را از جمله مشكلات بر سر راه اين مترجم بومي برشمرد.

وی در توضیح این مشکلات گفت: ما متخصص ساخت هستیم و نه امنیت و این از جمله مشکلاتی است که وجود دارد و هزینه هایی را می طلبد؛ مسئله دیگر آنکه همه شرکت هایی که به نوعی محصولی را تولید می کنند از پشتوانه های قوی برخورد دار هستند اما در حال حاضر این محصول پشتوانه قوی و محکمی ندارد.

این عضو هيات علمي دانشکده مهندسی برق و کامپيوتر دانشگاه تهران، دريافت متن از طريق فايل را از ديگر سرويس هاي فرازين برشمرد و تصریح کرد: این مترجم هوشمند قادر است متن های مختلف و هم فایل های مختلفی با ساختارهای آفیس و pdf را ترجمه کرده و البته ساختار آن را حفظ کند.

پايه گذار آزمایشگاه پژوهش متون زبان در دانشگاه تهران با ذکر یک مثال در کاربرد این سرویس گفت: برای مثال شما یک گزارش علمی دارید که می خواهید آن را به زبان خودتان توضیح دهید و آن را با همان ساختار به زبان خودتان برگردانید و حتی عکس ها و جداول آن را نگه داشته و متن ها را جابه جا کنید؛ این قابلیت توسط فرازین پشتیبانی می‌شود.

وی دليل عدم وجود بازار تجاري براي اين مترجم را ‌رقيب بزرگي كه در اينترنت براي فرازين وجود دارد دانست و اظهار اميدواري كرد بتوان با حمايت هاي مجدد اين سيستم را توسعه داد و آن را در اختيار سازمانها براي اجرا قرار داد.

مترجم هوشمند بومی به نشانی اینترنتی www.faraazin.ir قابل استفاده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج