۵۴۸۱۰۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

انوشیروانی: باید از محبوبیت وزنه‌برداری دفاع شود

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران اعتقاد دارد که می‌خواهند رشته‌های کاراته و ووشو را جایگزین وزنه‌برداری در المپیک کنند.

خبرگزاری میزان: سجاد انوشیروانی در خصوص حذف احتمالی وزنه‌برداری از المپیک اظهار داشت: طبق شعار المپیک در وزنه‌برداری، قوی‌ترین مرد جهان مشخص می‌شود، اگر قرار است این ورزش از المپیک حذف شود باید دید چه رشته‌ای جایگزین «قوی‌ترین» می‌شود. همچنین آوازه وزنه‌برداری به المپیک است و شکل خاصی به این رقابت‌ها داده است.

در یک مسابقه فوق سنگین ۲ میلیارد تماشاگر نظاره‌گر می‌شود

وی ادامه داد: به کمیته بین‌المللی المپیک حق می‌دهم چون دوپینگ در وزنه‌برداری بیشتر از رشته‌های دیگر است اما دوپینگ نمی‌تواند عامل اصلی برخورد با این ورزش باشد چون در رشته‌های دیگر هم اتفاق می‌افتد و حتی در المپیک دیدیم که در چندین رشته بحث دوپینگ وجود داشت اما فدراسیون جهانی باید حواسش را جمع کند، رایزنی‌هایی انجام دهد و از شرایط و ابهتی که وزنه‌برداری می‌تواند به وجود بیاورد دفاع کند و IOC را قانع کند که وزنه‌برداری یکی از الزامات در المپیک است و طرفداران زیادی دارد، به طوری که در یک مسابقه فوق سنگین چیزی حدود ۲ میلیارد نفر به صورت مستقیم نظاره‌گر رقابت می‌شوند و تمام این مسائل نشان‌دهنده این است که وزنه‌برداری رشته محبوبی است.

وزنه‌برداری مشتری‌های خاص خود را دارد

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم کشورهایی که در رشته‌های دیگر مانند ووشو و کاراته خوب هستند، وقتی در وزنه‌برداری حضور پیدا می‌کنند نمی‌توانند مدال خوبی بگیرند و به‌دنبال این هستند که با لابی‌گری رشته‌هایی مثل همین ورزشی که نام بردم را جایگزین وزنه‌برداری کنند تا تعداد مدال‌های‌شان بیشتر شود اما فدراسیون جهانی می‌تواند با افزایش اوزان کمیت و کیفیت مسابقات را بالا ببرد و تمام این مسائل باعث می‌شود کمیته بین‌المللی المپیک حامی وزنه‌برداری شود. باید از همین جذابیت و محبوبیت وزنه‌برداری برای دفاع از این رشته استفاده شود. وزنه‌برداری در دنیا قابل تحسین است و مشتری‌های خاص خود را دارد. اگر حمایت نشود قطعا این اتفاق ناخوشایند رخ می‌دهد.

برای آغاز اردو باید خواسته‌های‌مان عملیاتی شود

انوشیروانی در مورد زمان آغاز اردوی تیم ملی عنوان کرد: ما یک شرایطی را برای اردو‌ها در نظر گرفته‌ایم و خواسته‌های‌مان برای مسابقات جهانی متفاوت‌تر است چون سطح این رقابت‌ها قابل مقایسه با مسابقات آسیایی نیست، بنابراین نیاز به کیفیت داریم. ما برنامه‌های مدنظرمان را به فدراسیون ارائه داده‌ایم و باید عملیاتی شود تا ما بتوانیم اردو‌ها را شروع کنیم و با قدرت به سمت مسابقات جهانی برویم.

نصیرشلال نقطه نظرات من را ارائه می‌دهد

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در پایان با اشاره به حضور نواب نصیرشلال به جای او در جلسات شورای فنی خاطرنشان کرد: من و نواب کاملا با هم در ارتباط هستیم و گاهی ساعت‌ها صحبت می‌کنیم تا به یک نتیجه برسیم. او از طرف من صحبت کرد و نقطه نظراتم را ارائه داد، چه من باشم چه نباشم مهم این است که نظرات‌مان را بگوییم. امیدوارم فدراسیون به خواسته‌های ما جامه عمل بپوشاند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج