جاباما
۵۴۸۲۳۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

روزه گرفتن در سیلیکون ولی

سرشناسان سیلیکون ولی برای کاهش وزن، روزه گرفتن را انتخاب کرده‌اند. Phil Libin یک سرمایه گذار استارتاپ و مدیر عامل پیشین Evernote تاکنون به کمک روزه ۳۶ کیلوگرم کاهش وزن داشته است.

وب‌سایت هات اپ نیوز - زهرا میرزایی: سرشناسان سیلیکون ولی برای کاهش وزن، روزه گرفتن را انتخاب کرده‌اند. Phil Libin یک سرمایه گذار استارتاپ و مدیر عامل پیشین Evernote تاکنون به کمک روزه ۳۶ کیلوگرم کاهش وزن داشته است.

پزشکان روزه‌داری طولانی مدت را بعنوان یک راه امن، پایدار و هوشمندانه از نظر فیزیولوژیکی برای کاهش وزن پیشنهاد نمی‌کنند، اما به گفته Libin، مدیران دیگری در سیلیکون ولی نیز در حال استفاده از روزه گرفتن برای کاهش وزن هستند و به همین منظور در واتس اپ یک گروه تشکیل داده‌ایم و همدیگر را پشتیبانی می‌کنیم!

Phil Libin به مدت پنج روز غذا نخورده بود و با اینحال در یک کنفرانس تکنولوژی کُد در لس آنجلس حاضر شد. ماکارونی با ترافل، تکه‌های گوشت و بستنی برای میهمانان این کنفرانس آماده بود اما مدیر عامل پیشین Evernote هیچکدام از این غذاها را امتحان نکرد و به گفته خودش واقعا دلم نمی‌خواست هیچکدام را بچشم!

احساس نکردن گرسنگی یکی از دستاوردهای غیرمنتظره روزه‌های طولانی مدت

Libin در مدت 8 روز، فقط آب، چای یا قهوه می‌نوشد و توانسته در مدت 7 ماه 36 کیلو کم کند. او قصد دارد 5 کیلوگرم دیگر هم کاهش وزن داشته باشد.

Libin به یکی از طرفداران سرسخت روزه‌داری متناوب درآمده است که در حال تبدیل شدن به یک ترند محبوب در سیلیکون ولی است.

او در میان مدیران ارشد سیلیکون ولی که به دنبال راه‌های جدید برای سلامتی، کاهش وزن و کسب انرژی بیشتر هستند، شیوه افراطی‌تری در پیش گرفته است!
روزه گرفتن در سیلیکون ولی

Libin می‌گوید: بسیاری از مردم این شیوه کاهش وزن را وحشیانه و دیوانگی محض می‌دانند اما این کار، آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید!

فیل لیبین تا مدت‌ها رهبر اصلی اپلیکیشن یادداشت برداری Evernote بود. او در همان زمان دریافت که در معرض ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ قرار دارد.

استفاده از رژیم‌های مختلف اولین راهکار او برای مقابله با ابتلا به این بیماری بود و از رژیم اتکینز که به حذف کربوهیدرات از برنامه غذایی تاکید می‌کند نیز استفاده کرد که در نهایت چند کیلو کاهش وزن داشت.

این رژیم‌ها بعد از چند ماه کنار گذاشته می‌شدند و او به گفته خودش بدنبال چیزی بود که بتواند به آن پایبند بماند و روزه گرفتن چیزی بود که اصلا انتظارش را نداشت.

روزه گرفتن در حال تبدیل شدن به یک خُرده فرهنگ در سیلیکون ولی است

لیبین دریافت کارآفرینان دیگر در حوزه تکنولوژی نیز از این ترند استفاده می‌کنند. بارزترین مثال استفاده از روزه گرفتن در سیلیکون ولی برای کاهش وزن و سلامتی Kevin Rose مخترع True Ventures بود.

او بعد از فهمیدن این موضوع که هیو جکمن هم برای بازی در فیلم Wolverine از روزه گرفتن استفاده کرده است به روزه گرفتن‌های طولانی مدت روی آورد.

Kevin Rose برای کمک به افراد دیگر اپلیکیشن Zero را توسعه داد تا افراد با استفاده از آن، پیشرفت خود را ردیابی کنند.

فعالیت‌های زیادی در زمینه روزه گرفتن در حال شکل‌گیری است که بعضی از آنها چرخه‌های کوتاه‌تر روزه‌داری را به افراد پیشنهاد می‌کنند.

رهبران دیگر سیلیکون در یک گروه واتس اپ!

لیبین می‌گوید: بعد از عضو شدن در یک گروه واتس اپ که رهبران دیگر سیلیکون ولی هم در آن عضو هستند این ترند را انتخاب کردم.

طرفداران روزه‌داری متناوب به تحقیقات دانشمندان در این زمینه استناد می‌کنند که نشان داده‌اند، روزه‌داری دارای مزایای سلامتی از جمله بهبود نشانگرهای زیستی برای مقابله با بیماری‌ها و حفظ حافظه است.

اما منتقدان به این موضوع اشاره می‌کنند که این تحقیقات بر روی حیوانات انجام شده‌اند و هنوز در مورد انسان به اثبات نرسیده‌اند و به همین دلیل پزشکان هنوز رویکرد مشخصی در توصیه آن به بیماران خود ندارند.

Bob Kocher یک پزشک و یکی از سرمایه گذاران Venrock می‌گوید: من فکر نمی‌کنم گرسنگی‌های طولانی مدت، راه حل امنی برای کاهش وزن باشد، روزه گرفتن‌های طولانی مدت باعث آسیب زدن به کلیه‌ها، تراک استخوان و کبد می‌شود.

دیگران دیدگاه‌های متفاوتی در مورد ترند روزه گرفتن در سیلیکون ولی دارند. Manuel Lam مربی بالینی بیمارستان و کلینیک استنفورد معتقد است روزه داری همواره در بین نسل‌ها، فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف رواج داشته است.

این جامعه مدرن امروز است که ما را به داشتن وعده‌های غذایی منظم در تمام طول سال عادت داده است. او می‌گوید: از روزه گرفتن برای درمان بیمارانم استفاده کردم و نتایج خوبی گرفتم.

بنیانگذار اپلیکیشن Evernote و مشاوره با متخصصان

لیبین برای مشخص شدن واکنش بدن خود به روزه‌داری، دائما در حال انجام آزمایش و مشاوره با متخصصان بوده است.

او آنقدر به روزه‌داری پایبند شده است که قصد دارد آن را در تمام زندگی خود ادامه دهد و می‌گوید: روزه باعث شده به نوعی سرخوشی برسد. او باور دارد که روزه گرفتن‌های طولانی مدت باعث افزایش تمرکز و نظم و ترتیب بیشتر در زندگیش شده است.

او به درک تازه‌ای از مواد غذایی رسیده است، کاهش آب بدن باعث ایجاد سردرد می‌شود و به همین دلیل آب بیشتری می‌نوشد. همچنین روزه‌داری طولانی مدت و یک رژیم فاقد کربوهیدارت باعث بوی بد دهان هم می‌شوند که برای مقابله با این موضوع نیز از مسواک زدن‌های مکرر استفاده می‌کند.

لیبین حتی قصد ندارد در جلسه‌های مهم کاری که در آن وعده‌های غذایی سرو می‌شوند نیز عادت روزه‌داری خود را کنار بگذارد، حتی اگر صورت چندان خوشی نداشته باشد.

او می‌گوید: افراد زیادی به روزه گرفتن علاقه‌مند هستند و دائما در این مورد با من صحبت می‌کنند.

شاید مفهوم غذا نخوردن با روزه‌داری متفاوت باشد اما همین نتایج جالب هم در نوع خود قابل توجه می‌باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      چرا چرند می گین . اینو نمیگن روزه گرفتن . این رژیمه . مسخره ها هرگرسنگی کشیدنی رو نمیگن روزه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج