۵۴۹۱۱۰
۵۳ نظر
۵۰۰۶
۵۳ نظر
۵۰۰۶
پ

طرح سوال از رئیس جمهور کلید خورد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس از جمع‌آوری ۶۴ امضا از نمایندگان مجلس برای طرح سؤال از روحانی درباره عملکرد دولت و بانک مرکزی در قبال مؤسسات مالی و اعتباری به ویژه کاسپین خبر داد.

خبرگزاری فارس: سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر از جمع‌آوری ۶۴ امضا از نمایندگان مجلس برای طرح سوال از حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور درباره عملکرد دولت و بانک مرکزی در قبال موسسات مالی و اعتباری خبر داد.

ابطحی با اشاره به اینکه مجلس طبق قانون نمی‌تواند رئیس کل بانک مرکزی را مورد سوال قرار دهد، گفت: با افزایش تعداد امضاها در روزهای آینده و رسیدن آن به ۷۶ امضا، وکلای ملت، رئیس‌جمهور را به مجلس فرا خوانده و از وی بابت عملکرد دولت و بانک مرکزی در زمینه نابسامانی مؤسسات مالی و اعتباری به‌ویژه کاسپین و فرشتگان و از جمله اعتراضات و نارضایتی‌های مردم به پاسخگو نبودن مسئولان در قبال مطالبات و سپرده‌هایشان سوال خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیشتر این موسسات از پشتیبانی نماینده ها تاسیس شده

    • بدون نام

      ملت از این طرح قشنگ ملی حمایت میکند همه با ید پاسخگوی نمایندگان مردم باشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها اصلا هدفشون چیز دیگه ست. ساده نباشید

    • بدون نام

      اینا در زمان کی تاسیس شدند؟چه کسانی پشت اینا بودن؟جمع کنید برید اصل کاریهارو مشخص کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکی از اصل کارها همین اقای سیف است که به کاسپین مجوز داد و مردم به اعتبار این مجوز رفتن پولشونو اونجا گذاشتن. اما ایشون الان جواب کسی رو نمیده
        دولت نهم و دهم خیلی خیلی مشکل داشت اما در این مورد خاص، بانک مرکزی سیف خیلی کوتاهی و ظلم در حق مردم کرده

      • بدون نام

        تقصیر دولت قبله

    • کاکایی

      در دولت(حمودی) سال 88 این موسسهای بی اعتباری تاسیس وتشکیل شدند.(.گلد کووییس) یادتان رفته..(شرکتهای هرمی) یادمان که نرفته..لعنت خدا بر مسببانشان...و...موسسانشان...و...موافقانشان...و...تایید کنندگانشان...هر کی باشد...درآتش جهنم بسوزد...

    • بدون نام

      این نمایندگان از احمدی نژاد هم میخواستند بیاد مجلس در مورد اختلاسها چند هزار میلیاردی وحیف میل کردن ثروت این کشور وهزاران کثافتکاری دیگر توضیح بدهد یا فقط چون اصووووووبگراها رای نیاوردن میخوان عقده گشایی کنند؟! نمایندگانی که بجای نمایندگی مردم ٬ وکالت عده ایی خاص را دارند بدانند با این کارها بیشتر منقور خواهند شد٬ از شورای شهر تهران عبرت بگیرید

      پاسخ ها

      • سامان

        حرف شما در کل درسته اما واقعاً در زمینه کاسپیین به مردم ظلم شده دوست عزیز. میلیونها نفر سرمایه شون روی هواست

      • بدون نام

        من که هرگز طرفدار احمدی نژاد نبوده و نیستم ولی برید ببینید که تمام اختلاسهای دوره ایشون، برابر با صندوق فرهنگیان هم نیست.

      • بدون نام

        سامان
        کاسپین برای رسیدگی به مشکلات کسانی که سالها قبل در موسسات غیرمجاز ( فرشتگان ، الزهراء مشهد، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، بدرتوس مشهد، پیوند،امید جلین گرگان ،عام کشاورزان مازندران، آرمان ایرانیان.) سپرده گذاری کرده بودند تشکیل شده. و اتفاقا این کوتاهی و ظلم هم به دولت نهم و دهم بر میگرده.

      • بدون نام

        نه اون زمان هر کی انتقاد می کرد دشمن خدا بود! الانه که سوال می پرسند و دولت سایه تشکیل میدن! فقر هم در همین چهار ساله ایجاد شده :)

      • بدون نام

        قطعا روحانی نمی تونسته معجزه کنه و این همه فساد و کثافت رو چهار ساله جمع کنه.باید دید شروع این فسادها و اختلاسهای بزرگ از کدوم دوره بود!

    • سامان

      فراموش نکنیم که خیلی از مردم در 2 سال اخیر و بادیدن مجوز بانک مرکزی، در موسسه کاسپین سپرده گذاری کردن!!! و این مشکلات ناشی از ضعف کار بانک مرکزیه.
      منم با دولت نهم و دهم مشکل داشتم و دارم و بشم رای ندادم. هر دو دوره هم به دکتر روحانی رای دادم و به شخص ایشون هم خیلی اعتقاد دارم. اما واقعیت اینه که بانک مرکزی فعلی یه نقطه ضعف جدیه برای دولت. آقای سیف و تیمش توانایی مدیریتشو ندارن و باعث خشم مردم و نارضایتی میلیونها نفر شدن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سامان تا اونجای که من یادمه شما قبلا برای احمدی نزاد می نوشتی" دکتر جان بیا که ریاست بی ریایت آرزوست و...."
        پس لطفا دروغ نگو
        اونایی که سود حرام و آنچنانی موسسات غیرمجاز رو خوردن الانم با هیاهو میخان دولت از حق بقیه مردم بزنه و به اونا بده

      • بدون نام

        البته مردم اگه این همه طماع نبودند از خودشون سوال می پرسیدند چرا این موسسات چنین سودهای کلانی می پردازند.بهتره نقش خودمون رو در بدبختی خود و جامعه در نظر داشته باشیم

    • سعیدیان

      بازنشر کامنت یک هموطن با نام "خوزستان":
      متاسفانه این موسسات مجوز دار وبدون مجوز زمان دولت احمدی نژاد به وجود آمدن ودراین دولت هم ازسال 92هیچ اقدامی برای رفع مشکلات انها که درواقع رفع مشکل مردم است نشده است .
      اقای روحانی این درست که درست چند روز پس از انتخابات به دستور سیف دارایی مردم نزد موسسه ارمان بلوکه شود وهیچ کس هم مسئولیتی دراین زمینه قبول نکند .
      چطور می شود موسسه ارمان ظرف 6سال 5بار تغییر اسم وتابلو بدهد وکسی هم جوابگوی مردم نباشد .وهم اکنون بدون هماهنگی ومجوز از موسسه توسعه وبانک مرکزی از تابلو توسعه استفاده نمایید ورییس بانک مرکزی واقتصاد شما هم بگویند به ما مربوط نیست .اگر به شما مربوط نیست به چه اجازه ای نسبت به بلوکه کردن سپرده های مردم در موسسه ای که مثل ساعت کار می کرد اقدام کردید و الان هم جوابگو نمی باشید
      آیا این همان وعده شما در قبال منشور حقوق شهروندیتان بود که الان سه هفته است مردم خوزستان .بوشهر .لرستان .مرکزی وهمدان در این هوای گرم و ماه مبارک رمضان کارشان شده تجمع درب استانداری .فرمانداری و موسسه وبانکها و آلت دست عوامل پیدا ونهان دولت شما وبانک مرکزی و عده ای سهامدار بی درایت شدن .
      چرا شما که با شعار دولت تدبیر وامید سرکار آمدید ومعضلات بسیاری رو از جامعه دور کردید به این مسله ورود نمی کنید .
      چرا برخی این موسسات بالغ بر ده یا 15ساله به صورت غیر مجاز ومجاز فعال هستن وهیچ نظارتی بروی آنها نیست .چطور برای فروش 4کیلو گوجه وخیار ومیوه نیاز به چندین مجوز از چندین مرکز می باشد ولی برای گرفتن پول وسرمایه مردم نیاز به مجوز و نظارت بانک مرکزی نیست .
      رهبر معظم انقلاب فرمایش کردن بسیاری از مشکلات مردم حاصل ضعف وبیدرایتی افراد یا وزرات خانه هایی می باشد که متاسفانه این افراد بااین عملکرد خوب باعث نارضایتی مردم از انقلاب وشعارهای آن می شود ودرواقع خیانت به کشور ومردم می کنن .
      کسی که عرضه کار ویا مسئولیتی رو ندارد چه لزومی دارد در راس کار باشد وباعث نارضایتی مردم شود .
      من وخانواده ام طی این دومرحله به شما و شعارهایتان رای دادیم ولی ظاهرا شما فقط شعارهای قشنگی می دهید و درواقع درکوچکترین وضعیت حقوق شهروندی کمکی به حال مردم نمی توانید بکنید .

    • دو تا کامنت دیگه

      کاربری به اسم "خانم خانه دار50ساله":
      من یک خانم خانه دار هستم چون شوهرم مریض بود و نمی توانست کار بکند ودرخرج روز مره مانده بودیم مجبور شدیم یه خونه55متری داشتیم بفروشیم یه خونه درپایین شهر رهن کرده وبقیه پولمان را در موسسه سپردذاری کردیم تا خرج روز مره ازاین راه بدست اورییم تاابرویم حفظشود الان که این برنامه بوجود امده نمدانیم چکار کنیم ازمسولین تقاضای عاجزانه دارم به ماوامثال من زیاد است رسیدگی کنند ضمنا من خودم ماهانه کمتراز19درصدبه ما سود می دادند .

      کاربری به اسم "به امید خدا":
      آدم باید بدونه چی میگه.اگه مردم سود پولشونو میگرفتن میزدن به یه زخم دیگه .بیشتر کسایی که تو این موسسات سپرده دارن جز قشر ضعیف جامعه هستن.من خودم پانزده ملیون وام واسه ماشین گرفتم .گذاشتمش تو موسسه آرمان سودشو بگیرم دندونامو درست کنم.مطمئنم کسی باورش نمیشه که من دو ساله دندونام سه تاشون باید عصب کشی بشه ولی پولشو نداشتم .گفتم اصل پولو خراب نکنم .حالا بدون نام من حقمه؟؟؟؟ خیلیا مثل ما هستن ولی شما شکم سیرها از کجا خبر دارید؟؟؟آخه حقوقامون همین که قسطهامونو پرداخت کنیم وتا آخر ماه خودمونو ببریم هنر کردیم.

    • بدون نام

      من به روحانی رای دادم
      دولت باید شفاف سازی کنه اما به شرطی که اگر فردا یک نفر دیگه هم خواستار شفاف سازی فلان سازمان شد همین شماهایی که الان دارید تایید میکنید و مطالبه میکنید نیایید هیاهو راه بندازید و سوال کننده را به بیگانه بچسبونید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما دوره احمدی نژاد رو بخاطر نمیاری و خیلی خیال پردازی:)

    • جوادی

      بابا مشکل این بنده های خدا رو حل کنین. آدم اعصابش خورد میشه هر وقت تو تلویزیون میبینه که جلوی گرما واسه اموالشون وایسادن.

    • دور از وطن

      از چی بگم؟؟؟ واقعاً متاسفم. حق مردم ما این نیست.

    • حامد

      آقای روحانی آیا قحط الرجاله؟؟؟ چرا سیف و حیدری رو تغییر نمیدید؟

    • کتایون

      دختر عموی من توی ایرانه.
      بنده خدا دار و ندارش رو گذاشته توی موسسه ای به نام کاسپین که بتونه باهاش یه زندگی بخور و نمیری داشته باشه. اما خیلی اذیت شده و خودش میگفت افسردگی گرفتم!
      خدا خودش کمکشون کنه.

    • بدون نام

      این نماینده ها همیشه دنبال یه بهونه میگردن که رئیس جمهور رو بکوبن. چرا دوران احمدی نژاد سکوت کرده بودین ها !!!

    • آق ممد

      اینا اگه نماینده بودن باید زمان تاسیس این کمپانیها یه فکری واسشون می کردن.

    • بدون نام

      روحانی کجایی؟؟؟ دقیقاً کجایی؟

    • بدون نام

      این همه بانک چیه توی ایران! هر ده قدم یه بانک زدن :)

    • مهدی

      اینم میاد مجلس مثل قبلی یکم می خندن دور هم بعدش میره
      کی به فکر مردم بیچارست

    • بدون نام

      برادر ارجمند مجوز بانک یا موسسه را بانک مرکزی میدهد نه نماینده مجلس پس بانک مرکزی باید جوابگو باشد

    • بدون نام

      آقای روحانی باید بگم واقعا متاسفم ، حقوق شهروندی که شما مدعیش بودید رو سپرده گذاران کاسپین به خوبی لمس کردن ، آقای روحانی رئیس بانک مرکزی و معاونشون ضعفهای بسیار زیادی دارن و بی توجهی شما باعث شد این نابسمانی مشکلات زیادی برای خیلی از افراد به همراه خانوادهایشان ایجاد کند

    • بدون نام

      آقا به روحانی رای دادی که دادی مگه این بابا معصوم که اینقدر ازش دفاع میکنی اون 4 سال در راس امور کشور باید جوابگو باشه و نماینده و بقیه مردم هم باید با دقت مسایل پیگیری کنند و مطالبه کنند تا کی باید هر گند کاری و بی کفایتی رو حواله کرد به قبل یک کم انصاف هم خوبه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی های دیگه هم باید جوابگو باشند

    • مازندران

      درجواب كسى كه گفت روحانى كجايى. الان روحانى يا داره حق مردم روميخوره يا داره با آقاى جان كرى يا ترامپ تلفنى صحبت ميكنه تورو به قرآن ول كنين ٤سال كه گند زدى به كشور ٤سال ديگه هم روش از يه طرف تو آب سنگين اراك بتن ريختين از يه طرف تحريم شديم ازيه طرف سند٢٠٣٠تو كشورمون داره اجرا ميشه ازيه طرف هم

    • بدون نام

      ایشالا که روحانی درستش کنه. خیلی گرفتاریم

    • بدون نام

      تیم اقتصادی روحانی هماهنگ نیست. سیف 4 سال گفت که ارز رو تک نرخی میکنم اما کاری نکرد. اینم که وضعیت بانکاشه ...

    • بدون نام

      آقای روحانی لطفاً به رأی مردم دهن کجی نکنید.
      این چه وضعیتیه آخه؟؟؟ مجوز امضا میکنن و سرمایه مردم رو به تاراج میدن و بعد زیرش میزنن !!!

    • میکائیل

      یک شبه همه چیز درست نمیشه. باید به روحانی فرصت داد.

    • مجیدی

      هر کسی با خودش قهر میکنه میاد یقه روحانیو میگیره !
      به روحانی چه ربطی داره؟ این مشکل سرمایه دارا و بانک مرکزیه.
      انصاف داشته باشین.

    • احمد توکیو

      توی ژاپن سود سپرده یه مدته منفیه. نمدونم چطوری توی ایران 15 درصد و حتی 20 درصد میدن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    • فری

      پشیمونم از رأیی که به روحانی دادم :(

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا بگذار دو روز بگذره بعد از این اداها در بیار! اینطوری که خیلی مصنوعیه! وای پاتون به ژاپن هم رسید؟!

    • مرتضی

      زمانی که گلومونو پاره کردیم و گفتیم ملت رأی ندید برای چنین ایامی بود!

    • محمد

      نگران نباشید اگر روحانی را به مجلس ببرند جواب معلوم است همه مشکلات را به گردن احمدی نژاد می اندازد بنابراین طرفدارانش ناراحت نباشند ومخالفینش هم خوشحال نباشند.

    • بدون نام

      انداختن همه مشکلات به گردن دولت قبل بی انصافیه. کاسپین با امضای شخص سیف مجوز گرفت و سرمایه ملت رو بالا کشید.

    • بدون نام

      عشق است روحانی. گوش نکنین، قصد تخریبش رو دارن.

    • نسترن

      این نماینده ها خوابشون برده بود وقتی دوران احمدی نژاد بصورت کیلیویی به این تعاونی ها مجوز میدادن؟ هدف فقط تخریب دولت روحانیه. مردم نشون دادن که فریب اینها رو نمیخورن.

    • مالباخته

      پول ملت رو بردن و خوردن. بعد میگن مقصر خودتون بودین که بیخود اعتماد کردین. آخه وقتی زیر یه تابلو بزرگ نوشته و توی سایت بانک مرکزی هم اسم کاسپین به عنوان موسسه مجاز درج شده، ما چرا نباید اعتماد می کردیم؟

    • مردم

      حاج آقا حسنو ناراحت نكنيد
      مجلس فقط هر لايحه آورده و نياورده دولت را با چشم بسته بايد تصويب كنه
      اينه خواسته دولتي ها.

    • بدون نام

      روحانی دوستت داریم. زنده باد تعامل با دنیا زنده باد مرد اعتدال ...

    • بدون نام

      روحانی = وعده های عمل نشدنی

    • بدون نام

      نمیدونم چرا بعضیا از حرف حساب زورشون میاد!!!

    • بدون نام

      دلتان خش فکر کردی به روحانی رای دادی همه مشکلاتتون حل میکنه این خودش گفت مردم مشکل ندارند مردم سیرند وهیچکس فقیر نیست وگفت مردم به مشکلات نه گفتند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج