۵۵۰۶۶۸
۱۸ نظر
۵۰۰۳
۱۸ نظر
۵۰۰۳
پ

اتهام اردوغان به ایران: توسعه طلبی فارسی و فرقه‌ای!

رئیس جمهور ترکیه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، ایران را به «توسعه‌طلبی فارسی» در خاورمیانه متهم کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور ترکیه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، ایران را به «توسعه‌طلبی فارسی» در خاورمیانه متهم کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه علی‌رغم به رسمیت شناختن نقش ایران و همکاری‌هایش در حل بحران‌های سوریه و عراق، تهران را به توسعه طلبی در خاورمیانه متهم و آن را محکوم کرد.

اردوغان طی مصاحبه با شبکه آرتی‌پی پرتغال، گفت: «آیا سوریه صحنه بازی برای توسعه طلبی فرقه‌ای ایران است؟ بله هست. آیا عراق نیز چنین صحنه‌ای است (برای ایران)؟ بله هست. من این مسئله را توسعه طلبی فارسی می‌دانم تا توسعه طلبی فرقه‌ای. باید بطور خاص بگویم که من توسعه طلبی فارسی را محکوم می‌کنم.»

وی با اشاره به همکاری ایران، ترکیه و روسیه در موضوع سوریه تحت مذاکرات «آستانه» اما تاکید کرد مشکلات در عراق نیز بدون ایران حل نشدنی است و کنار گذاشتن ایران از اقدامات برای پایان دادن به جنگ سوریه به نفع هیچکسی نیست زیرا دولت سوریه با ایران کار می‌کند.

به نوشته روزنامه «حریّت» رئیس جمهور ترکیه در این گفت‌وگوی تلویزیونی بار دیگر از ایالات متحده و عربستان سعودی خواست به فرایند مذاکرات صلح سوریه در آستانه بپیوندند.

اردوغان درباره عملیات آزادسازی «رقه» از دست داعش به رهبری آمریکا نیز ضمن انتقاد مجدد از حضور نیروهای کُرد یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در این عملیات، تصریح کرد: «می‌دانم که آنها (آمریکا) این سازمان را تروریستی نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند دست در دست هم در عملیات رقه حرکت کنند.»

وی همچنین از تاسیس یک پایگاه هوایی جدید به دست آمریکا در نزدیکی شهر «کوبانی» در شمال سوریه خبر داد و مدعی شد قرار است با استقرار نیروهای کُردی و آمریکایی، این پایگاه در آینده به دست ی.پ.گ کنترل شود.

رئیس جمهور ترکیه بحران پیش آمده برای قطر را توطئه‌ای علیه این کشور توصیف کرده و گفت: «...این کار درستی نیست...قطر کشوری است که بیشتر جمعیت آن مسلمان است و آنهایی که چنین نقشه‌ای را علیه آنها اجرا می‌کنند نیز مسلمان هستند. امیدوارم عربستان رهبری خود را دوباره نشان داده و این بحران را تا قبل از عید فطر حل کند.»

اردوغان همچنین تاکید کرد پایگاه نظامی ترکیه در قطر برای خدمت به ثبات و امنیت منطقه است و بزودی تعداد نیروهای ترکیه‌ای در آن افزایش خواهد یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاالله

    • بدون نام

      این بخاطر گاز مفتیه

    • اریوبرزن

      کارهاواقدامات شما هم توسعه طلبی عثمانی هستش

    • بدون نام

      اردوغان بوقلمون صفت دمدمی خیلی دورویی تو خودت پدرخوانده داعشی

    • دانایی

      دکتر ظریف باید یکبار دیگر به اردوغان شب کودتا را یادآوری کنه، و بگه که اون شب تا صبح برای بقای کی نخوابیده

    • رضا

      اردوغان خود بزرگترین فاشیست و توسعه طلب عثمانیست. بخش عمده بد بختی ها و گرفتاری های منطقه از جمله بحران سوریه و عراق بر دوش اوست.

    • بدون نام

      کدوم توسعه طلبی، پر و کرک ایران به لطف تدبیر بعضی ها ریخته دیگه، عمو اردوغان.

    • بدون نام

      ترکیه با ایجاد سدهای متعدد بزرگترین ایجاد کننده ریزگردها در منطقه است و در واقع بزرگترین خطر برای ایران است.
      این تیتر را در اخبار مطالع کنید: "ترکیه در حال نابودی تالاب هورالعظیم است". بخشی از آن:
      ترکیه تاکنون صددرصد از آب فرات و ۶۰ درصد از آب دجله را تصاحب کرده ‌است. اکنون هم قصد دارد ۴۰ درصد باقی‌مانده ‌آب دجله را نیز غصب کند.
      مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به خسارت‌های جدی زیست‌محیطی اقدامات ترکیه ادامه داد: «ترکیه در قالب طرح گاپ ۸۰ میلیون مترمکعب آب کشورهای همسایه را ربود. شاید بتوان این اقدامات را به شکل نمادین در دادگاه بین‌المللی لاهه به‌عنوان یکی از روش‌های تشدید‌کننده نسل‌کشی مطرح کرد.

    • فرشاد

      کاملا مشخصه اینا دست گذاشتن رو ۴۰درصد مردم ایران که ترک غیور هستن آذری قشقایی افشار شاهسون و ترکمن و میخوان تفرقه رو شروع کنن .ما ترک ایران هستیم وریشمون رو حفظ میکنیم .مثل ستارخان وباقرخان که گفتن جان می دهیم و خاک نمی دهیم و نادرشاه ترک بزرگ که عثمانی رو شکست داد .خلیج فارس اگه بشه خلیج ایران اینو بدونید هیچکس جرأت نظر به ایران رو نداره اینو تو 8سال جنگ نشون دادیم

    • بدون نام

      بازاین مردک دیوانه برای خودش بیهوده حرفی می زند عقل نداردهرلحظه یک چیزمی گویدوای به حال مردم ترکیه

    • بدون نام

      خط آخر رو بخونین:پایگاه نظامی ترکیه در قطر.الان معلومه که کی دنبال توسعه طلبیه

    • مریم

      خودش که خفه کرده ملتشو با ترکییسم
      حتی کردهاشون حق نفس کشیدن ندارن

    • سیاوش

      برو اول تکلیفتو با خودت روشن کن ببین چند چندی ! یکی به نعل میزنی یکی به میخ . دیپلماسی مشخصی نداری. نمیشه که دو طرف رو داشته باشی .

    • سعیدطهمورثی

      آقای محترم اگرنمی دانیدبدانیدکه زبان فارسی ازجمله زبانهائی است که دارای طرفداران خودش است حالا درهرجای جهان، این توسعه طلبی فارسی وفرقه ای نیست این جذابیت وکشش زبان فارسی است، موضوع را سیاسی نکنیدکه فایده ای ندارد، هرچندزبان فارسی نیازبه تبلیغات ندارد

    • سعید ایرانی

      اردوغان با وراجیهای مزخرف میخواهد در عرصه بین المللی برای خودش آبرو دست و پا کند اما مردم ایران با خوی استکبار یو توسعه طلبی و مردم ستیزی این مردک آشنا هستند نمونه روشن دستگیریهای بی دلیل مردم کشور تررکیه حتی بعد از ماهها از کودتا
      اما ما ایرانی هستیم کرد و ترک لر و بختیاری عرب و بلوچ و همه اقوام و طوایف ایرانی هستیم و در مواقع لزوم دهن هر دشمنی را به فضل الهی خرد خواهیم کرد

    • احمدیان

      این آقا را هر از گاهی جو می گیرد ومزه ای می پراند
      تا بدخواهان ما را شاد کند ولی کور خوانده
      درضمن از کوپنش بالاتر صحبت میکنه این مرد.

    • بدون نام

      آقای اردوغان این اندیشه اسلامی است که قلمرو خودرا توسعه می دهدوهیچ کس رایارای جلو گیری از آن نیست.

    • شاهرخ

      بارهانوشتم اردوغان ادم کثیفی هست وبرای ترکیه نقشه های زیادی کشیده به موقع طرف امریکا بود.بعدازامریکاخیری ندیدحالاامده سمت روسیه وچین
      خودامریکایی ها قب لش ندارن مگه میشه اخه توکشوری مثل امریکا به محافظ های اردوغان روچلیس تهدتعقیب قراربده واقعا خنده داره حالااین بی همه چیزکه برای موندن داره خودش روبه اب واتیش میزنه بیادباایران اینطوری حرف بزنه وواقعااینقدرجرعت پیداکرده ومسولین ساکت نشستن افرین حالا امریکاواسراعیل این عتیقه روشاخ کردن جان هرچی مرده تورابه روح امام جواب این بی همه چیزرویکی بده البته دم په په که گرم ولی توروبه حضرت عباس جواب این عوضی رویکی بده چون دیگه چاش روازگیلیمش درازترکرده هرچندمیدونم این نوشته های منونمیزارین تونظرهااشکالی نداره ول تویی که میخونی به بقیه بگو دمت گرم .میدونم انشام خوب نیست ولی باززورداره یکی مثل اردوغان به وطتنم توهین کنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج