۵۵۱۹۱۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ده انتظاری که از بازی Red Dead Redemption ۲ داریم

بیش از شش سال از زمانی که شرکت راک استار با عرضه بازی فراموش نشدنی رستگاری سرخپوست مرده «Red Dead Redemption» صنعت بازی های ویدیویی را تحت تاثیر خود قرار داد و استانداردهای جدیدی را در بازی ها به وجود آورد، می گذرد...

هفته نامه صدا - مهدی آژ، کارشناس فناوری: بیش از شش سال از زمانی که شرکت راک استار با عرضه بازی فراموش نشدنی رستگاری سرخپوست مرده «Red Dead Redemption» صنعت بازی های ویدیویی را تحت تاثیر خود قرار داد و استانداردهای جدیدی را در بازی ها به وجود آورد، می گذرد؛ ولی همچنان نام این بازی سر زبان هاست و سرورهای بخش چند نفره آن مملو از بازیکنان متعدد است. تا قبل از رستگاری سرخپوست مرده، دنیای غرب وحشی هیچ گاه به این زیبایی در بازی های رایانه ای به تصویر کشیده نشده بود، تا زمانی که راک استار با خلق این اثر همه را مات و مبهوت ساخت.

جالا پس از سال ها غول خفته قرار است دوباره بیدار شود و با ساخت یک شاهکار دیگر قدرت خود را دوباره به همه ثابت کند. خبر خوشحال کننده در حال ساخت بودن بازی Red Dead Redemption 2 یکی از بهترین خبرهای مربوط به بازی های رایانه ای در چند مدت اخیر بود و حسابی منتقدان، فعالان در حوزه بازی های ویدیویی و بازیکنان را به وجد آورد. با اینکه نسخه اول رستگاری سرخپوست مرده یکی از بهترین بازی های تاریخ این صنعت بود، ولی در برخی از موارد شاهد کاستی هایی هم در آن بودیم.
ده انتظاری که از بازی Red Dead Redemption 2 داریم

البته قصد این را نداریم تا به این شاهکار خرده ای بگیریم ولی از آن جایی که اعتقاد داریم راک استار، یکی از معدود بازی سازی هایی است که خلق شاهکارها برایش بسیار عادی شده و در هر بازی می تواند خیل عظیمی از نوآوری ها را ارائه دهد، لیستی از ده موردی که انتظار داریم در بازی Red Dead Redemption 2 ببینیم را تهیه کرده و با یکدیگر به مرور آن ها می پردازیم.

10. نقشه بزرگ تر

نقشه بزرگ در بازی رستگاری سرخپوست مرده یکی از عواملی بود که از آن در تبلیغات و بزرگنمایی های (هایپ) بازی، زیاد استفاده می شد. البته نمی توان گفت که تبلیغات راک استار بزرگنمایی بودند چرا که در آن زمان، نقشه این بازی یکی از بزرگ ترین و پرجزییات ترین نمونه ها میان بازی های جهان باز (Open World) به شمار می رفت. دنیای که بازی در آن اتفاق می افتاد اکثر اقلیم های جغرافیای را در بر می گرفت؛ و پر بود از دهکده ها و شهرهای مختلف که دور تا دور آن ها را دشت های وسیع که انواع جانوران وحشی و اهلی آن جا حضور داشتند، فرا گرفته بود.

تمامی این موارد درحالی صورت گرفته بودند که سازندگان با توجه به قدرت کنسول های نسل هفتمی، نقشه ای با این حجم از جزییات را خلق کردند. پس بدیهی است که از سازندگان انتظار داریم تا با توجه به قدرت به مراتب بالاتر کنسول های نسل هشتمی نسبت به نسل قبل خود و باز بودن دست آن ها در این زمینه، نقشه ای بزرگ تر و پرجزییات تری را برای بازی در Red Dead Redemption 2 به وجود آورند. نقشه ای که می تواند از دیگر بازی های این شرکت یعنی GTA V نیز بزرگ تر، زیباتر و حتی پرجزییات تر باشد.
ده انتظاری که از بازی Red Dead Redemption 2 داریم

9. شکار و خرید و فروش متنوع

یکی از جذاب ترین و سرگرم کننده ترین کارهایی که می شد در رستگاری سرخپوست مرده انجام داد و از آن نیز خسته نشد، شکار بود. شکار حیوانات مختلف و به دست آوردن پوست و گوشت شان و استفاده از آن ها به منظورهای مختلف، آن قدر خوب و درگیرکننده بود که حتی بازیکنان را از انجام دادن ماموریت های اصلی منحرف کرده و آن ها را به سمت خود جذب می کرد.

حالا ما نیز انتظار داریم که این قابلیت دوست داشتنی و مهیج با بهبودهای مختلفی از جمله افزایش تنوع گونه های جانوری، چالش برانگیزتر شدن شکار آن ها و استفاده های مختلف از اعضای به دست آمده از آنها، با قدرت هرچه تمام تر به بازی بازگردد. علاوه بر این در نظر گرفتن بازارهای محلی برای انجام داد و ستد ماحصل شکارها نیز ایده جالبی است، که هم در حالت تک نفره و هم در حالت چند نفره می تواند بسیار جالب و کاربردی باشد.

8. رفع عیوب محیطی

همان طور که می دانید در بازی های جهان باز؛ وجود باگ ها، گلیچ های گوناگون و مشکلات گرافیکی اجتناب ناپذیر هستن؛ و از آن جایی که سرخپوست مرده هم جزیی از این سبک بازی هاست، این نوع مشکلات در آن هویدا بود. اما با تمام این تفاسیر، این مشکلات به شاهکار بودن این اثر خدشه ای وارد نکردند.
در سرخپوست مرده به کرات شاهد گیر کردن «جان» میان صخره ها و اشیای مختلف بودیم که این اتفاقات کمی اعصاب خردکن بودند. اما برخی گلیچ ها نیز در بسیاری از مواقع کارآمد بودند. مانند توانایی اسب ها در بالا رفتن از تپه ها یا صخره هایی که شیب های بسیار تند و حتی نزدیک به نود درجه داشتند.
ده انتظاری که از بازی Red Dead Redemption 2 داریم

با این حال، این دست موارد و مشکلاتی که ذکر شد، غیرقابل رفع شدن نیستند و با شناختی که از راک استار داریم، منتظر این هستیم که در بازی Red Dead Redemption ۲ از شر وجود باگ ها، گلیچ ها و مشکلات احتمالی در امان باشیم.

۷. شخصیت سازی قوی

دنیایی که سرخپوست مرده در آن اتفاق می افتد بسیار زنده و پویا بود؛ و به خوبی می شد که در جریان بودن زندگی را در آن مشاهده کرد. یکی از دلایل این پویایی، وجود شخصیت های فعال و باهوشی بود که در آن زندگی می کردند و گاه و بی گاه، باعث بروز اتفاقاتی همچون دعواها و زد و خوردهای داخل کافه ها یا دزدی ها و مبارزه با یاغی ها می شدند.

این دست رفتارها آن قدر طبیعی بودند که گاهی اوقات فراموش می کردیم که در حال انجام یک بازی هستیم. با اینکه شخصیت های غیرقابل بازی (NPC) رفتارهایی طبیعی و انسانی از خود بروز می دهند، ولی باز هم جا برای بهتر شدن و پیشرفت آن ها هست؛ و از آن جایی که راک استار استاد بهبود و پیشرفت در بازی هایش است، انتظار دیدن شخصیت هایی به مراتب فعال تر و زنده تر در بازی Red Dead Redemption ۲ دور از انتظار نیست.

۶. اسب

بله، درست خواندید. اسب. یکی از عواملی که باعث تفاوت «سرخپوست مرده» با دیگر بازی های سندباکس و جهان باز شد، نوع وسایل نقلیه درون بازی بود. اسب ها در این بازی وظیفه جا به جا کردن « جان» و دیگر شخصیت های حاضر در بازی را به عهده داشتند. با این حال می توان گفت که از تنوع زیادی برخوردار نبودند و تفاوت هایی جزیی در استقامت و سرعت با یکدیگر داشتند.

همچنین بازی اجازه داشتن تنها یک اسب را به شما می داد که این موضوع باعث شکایت بسیاری از بازیکنان می شد. به همین دلیل، انتظار می رود که سازندگان در این بخش تمام تلاش خود را انجام دهند و قابلیت های جدیدی همچون داشتن اصطبل شخصی و امکان پیاده کردن انواع آپگریدها و شخصی سازی ها روی این موجودات دوست داشتنی را به بازی Red Dead Redemption ۲ اضافه کنند.
ده انتظاری که از بازی Red Dead Redemption 2 داریم

۵. امکانات شخصی سازی گسترده

در نسخه اول، این سری، شاهد وجود آیتم های زیادی برای شخصی سازی در بازی نبودیم؛ و با این که بازی پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه داشت، ولی در بسیاری از موارد از ضعف در این فاکتور رنج می برد. متاسفانه امکانات شخصی سازی در «سرخپوست مرده» در حد بسیار ابتدایی و در اکثر مواقع سطحی و کم جزییات بودند.

پس با شناختی که از تبحر راک استار در زمینه پیاده کردن امکانات جدید و متعدد در شخصی سازی، در بازی هایش داریم، منتظر هستیم که بتوانیم قهرمان بازی را مانند شخصیت های بازی های GTA طبق طبقه خود شخصی سازی کنیم. اضافه شدن شخصی سازی اسلحه ها، اسب ها، لباس ها و امکاناتی مانند خرید خانه و رسیدگی به آن ها می تواند از جمله آیتم هایی باشد که به Red Dead Redemption ۲ اضافه شود، که با توجه به قدرت بالای کنسول ها و باز بودن دست سازندگان، عملی شدن این مورد به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

۴. دنیای زنده تر

در این شکی نیست که دنیاهایی که راک استار همیشه در بازی هایش خلق می کند، زیبا، پویا و بسیار چشم نواز هستند. اما در سرخپوست مرده شاهد بودیم که قسمت جنوبی نقشه، آن زنده بودن و پویایی ای که در قسمت شمالی شاهدش بودیم را نداشت. البته این صحبت ها به این معنی نیست که منطقه های مکزیکی نشین Perdido, Punta Orgullo و Diez Coronas خالی از سکنه بودند.
ده انتظاری که از بازی Red Dead Redemption 2 داریم
اما هنگامی که به گشت و گذار در این منطقه ها به این نکته پی خواهید برد که زندگی آن طور که باید در این مناطق وجود ندارد. پس انتظاری که از راک استار داریم، این است که در سرخپوست مرده جدید، به یک میزان به تمامی مناطق بازی توجه کرده و کاری کند که در جای جای دنیای بازی، شاهد پویایی و جاری بودن زندگی باشیم.

۳. نوچه و پادو

«جان مارستن» با آن ابهت و کاریزمایی که داشت، در بازی تبدیل به یک کابوی تنها شده بود که با اسبش یورتمه کنان به سوی خورشید می رفت. ولی در خیلی از فیلم های وسترن دیده ایم که قهرمانان یا ضدقهرمانان این فیلم ها برای خود دار و دسته ای دارند و همیشه و همه جا همراه با یکدیگر هستند.

در سرخپوست مرده هم از این نوع گروه ها دیده می شدند، البته بیشتر در سمت دشمنان و یاغیان. با این حال وجود چند شخصیت جانبی و مکمل دیگر که همیشه کنار قهرمان بازی هستند، می تواند جالب و به نوعی نوآورانه باشد. مگر قهرمان داستان ما چه چیزی از خلافکارهای بازی های دیگر کم دارد که نتواند برای خود چند نوچه و پادو دست و پا کند؟!

۲. اضافه شدن المان های نقش آفرینی به بازی

افزوده شدن المان های نقش آفرینی به بازی Red Dead Redemption 2 می تواند یکی از بهترین و جالب ترین کارهایی باشد که سازندگان قادر خواهندبود در این بازی انجام دهند البته در سرخپوست مرده تا حدی شاهد وجود این المان ها بودیم. مانند لباس هایی که به صورت های مختلف آزاد می شد و هر دام از آن ها ویژگی های مختلف و متفاوتی با دیگری داشتند. مثلا با پوشیدن یک لباس، جان می توانست به میزان دو برابر از حد معمول از شکار جانوران پوست و گوشت به دست آورد؛ و یا با به تن کردن لباسی دیگر، او قادر بود تا در مسابقات کارت بازی، به راحتی تقلب کند.
ده انتظاری که از بازی Red Dead Redemption 2 داریم

همان طور که دیدی، المان های نقش آفرینی تنها به همین قسمت محدود می شد. راک استار در بازی GTA V نشان داد که می تواند به خوبی قابلیت ها و آیتم های نقش آفرینی، از جمله پیشرفت مهارت شخصیت ها در تیراندازی یا رانندگی را در بازی پیاده کند؛ بی آنکه به بدنه اصلی بازی ضربه ای وارد شود. پس مطمئنا برای راک استار سخت نخواهدبود که به Red Dead Redemption 2 این المان ها را اضافه کند. پیشرفت در تیراندازی، اسب سواری و بالابردن مهارت های فردی، علاوه بر این که بازی را چالش برانگیزتر خواهند کرد، ارزش تکرار آن را نیز بسیار بالا می برند.

1. امکان تشکیل گروه های گانگستری

اگر تجربه بازی کردن سرخپوست مرده در بخش چند نفره آن را داشته باشید، با من در این مورد هم عقیده هستید که بدون شک یکی از بهترین خاطرات تان حضور در گروه های گانگستری و مبارزه های دوشادوش با دیگر هم گروه هایتان بود. تشکیل تیم با دوستان و به خاک و خون کشیدن دشمنان تان در غرب وحشی لذتی وصف نشدنی داشت. به طوری که هنوز هم بازیکنان زیادی در سرورهای بازی مشغول رقابت با گروه های دیگر هستند.

متاسفانه این قابلیت تنها در بخش چند نفره بازی فعال بود و در بخش تک نفره خبری از آن نبود. ولی از آن جایی که شاهد تشکیل گروه ها و اتحادیه های مختلف محله ای در بخش تک نفره بازی GTA: San Andreas بودیم، که اتفاقا بسیار جالب و خوب هم از آب درآمد؛ و همچنین نمونه های مشابه این را در بازی های دیگری همچون سری Assassin's Creed به وفور دیده ایم، می دانیم که برای راک استار کار چندان سختی نیست که این مکانیزم را در بازی Red Dead Redemption 2 پیاده کند. به هر حال تشکیل گروه با شخصیت های مختلف، سوارکاری با یکدیگر و کمک کردن به هم در شرایط اضطراری، می تواند بسیار جالب و مهیج باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایسادن وسط بیابون با اسبت اونم زیر نور ماه شگفت انگیز خواهد بود.عاشق این بازی ام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج