۵۵۲۷۹۹
۸ نظر
۵۲۷۵
۸ نظر
۵۲۷۵
پ

۱۰۰ خودروی مزخرف تاریخ (۵)

اینبار به سراغ ۱۰۰ ماشین مزخرف تاریخ صنعت خودروسازی رفته ایم که از جهات مختلف ضعیف بودند؛ برخی از لحاظ طراحی و ظاهر، برخی از لحاظ قدرت و...

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: اگر ماشین های بد در دنیا نبودند، پس چگونه می توانستیم ارزش ماشین های خوب را بدانیم؟ حتما در گذشته لیستی از 100 ماشین برتر تاریخ را که برایتان آماده کردیم را مشاهده کرده اید؛ اما اینبار به سراغ 100 ماشین مزخرف تاریخ صنعت خودروسازی رفته ایم که از جهات مختلف ضعیف بودند؛ برخی از لحاظ طراحی و ظاهر برخی از لحاظ قدرت و... ضعیف بودند.
متاسفانه بسیاری از این نمونه های وحشتناک در طول تاریخ در بازار آمریکا تردد داشته اند.نکته قابل توجه در مورد این ماشین ها این است که برخی از آنها متعلق به خودروسازان بزرگ می باشند.

۱۹.AMC گرملین - ۱۹۷۰

AMC قصد داشت با پایان دادن به تولید هورنت های کامپکت، قدم دربازار خودروهای سابکامپکت بگذارد اما با تولید مدل گرملین 6 سیلندر و 8 سیلندر پس از بردار بزرگ خود در جایگاه دوم بازنده های این بازار قرار گرفت.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

استون مارتین ساینت - 2011

این ماشنی در واقع بازطراحی تویوتا iQ بود و قیمت آن ۴۷۰۰۰ دلار اعلام شد. این ماشین برای دست یافتن به استانداردهای محیط زیستی ماشین ها در اروپا راه زیادی باید طی کند و استون مارتین با تولید این مدل، در واقع به برند خود خیانت کرد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

۱۷.رنو فوگو - ۱۹۸۲

کوپه فرانسوی شکننده و ضعیف با محور جلو که خیلی زود از یادها رفت. این ماشین به خاطر خطای فرمان زیادی که داشت چندین بار با فراخوان بازگشت به کارخانه مواجه شد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

۱۶.فورد پینتو - ۱۹۷۱

قیمت پایه این ماشین 2000 دلار بود اما این ماشین یک نقطه ضعف بزرگ داشت چرا که هیچ حفاظ امنیتی برای باک بنزین که در قسمت عقب ماشین تعبیه شده بود در آن تعبیه نشده بود. این ماشین در زمان خود بارها منفجر شد و آتش گرفت و فورد به خاطر آن پرونده های زیادی در دادگاه ها دارد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

15.کرایسلر TC -1989

ترکیب احمقانه ای از ماشین های دیفرانسیل جلوی سری K با مونتاژی از مازراتی و بدنه ای شبیه به یک رودستر دو در، این ماشین را بسیار سبیه به ماشین های لبارون کرده بود.این مدل را می توان بدترین ماشین مازراتی و کرایسلر نامید.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

۱۴.لامبورگینی اسپادا - ۱۹۶۸

یک طراحی تخیلی به همراه یک شاسی پیچیده با موتوری 4 لیتری و 12 سیلندر که 325 اسب بخار قدرت داشت و مصرف سوخت بالایی نیز از آن گزارش شده بود. اولین نمونه های این ماشین با دنده اتوماتیک روانه بازار شدند.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

13.رلیانت رابین - 1974

یک ماشین سه چرخ بی ثبات که با بدنه پلاستیکی اش، حرکتی شبیه به لاک پشت داشت. موتور ۷۵۰ سی سی این ماشین نیز بسیار ضعیف بود.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

۱۲.رنو آلیانس -۱۹۸۳

این ماشین در واقع ساخت AMC بود و نسخه آمریکایی رنو سابکامپکت با محور جلویی محسوب می شد که 60 اسب بخار قدرت داشت.این ماشین را می توان بدترین ماشین در سال 85 میلادی در کل جهان نامید چرا که در برخی موارد درهای آن نیز بسته نمی شدند.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

11.شورلت سری D - 1917

اولین شورلت های ۸ سیلندر تنها قادر به ایجاد ۳۶ اسب بخار نیرو بودند که حتی کمتر از شورلت های چهار سیلندری که در سال ۱۹۱۸ ساخته می شد، به حساب می آمد. پس از این تجربه ناموفق، هشت سیلندر بعدی شورلت ۳۷ سال بعد با قدرت بیشتر ساخته شد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

۱۰.اولدزموبیل کاتلس سوپر دیزل - ۱۹۷۹

این ماشین با موتور 5.7 لیتری به همان بدی ماشین های 8 سیلندر دیزلی این کمپانی بود. مدل هایی که از موتور 4.3 لیتری استفاده می کردند حتی وضعیت بدتری داشتند.از این مدل تنها 79 عدد فروخته شد. مدل های با پیشرانه 4.3 لیتری تنها قادر به ایجاد نیرویی برابر 90 اسب بخار بودند.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

9.تارابانت -1957

این ماشین دو سیلندر ساخت آلمان شرقی را می توان فاجعه ای نامید که پس از فروریختن دیوار برلین همچنان به ساختش ادامه دادند. شاید یکی از دلایلی که کمونیسم را شیطانی می نامند همین باشد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

۸.کادیلاک سیمارون - ۱۹۸۲

تلاشی خنده دار برای رقابت با BMW که با بازطراحی شورلت کاوالیه چهار سیلندر و دیفرانسیل جلو به شکست انجامید.این ماشین نزدیک بود کادیلاک را نابود کند.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

7.ادسل کورس ایر - 1958

فورد به دنبال بازطراحی ماشینی زیبا بود تا بر مرکوری غلبه کند اما این تلاش منجر به محصولی زشت شد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

۶.ساترن یون - ۲۰۰۳

رانندگی با این ماشین یک حماقت محض بود. طراحی داخلی این ماشین به قدری بد بود که ممکن بود برای تعویض پدال، پاهای شما در بین گپ های پلاستیکی تعبیه شده در آن قسمت گیر کند.به سادگی می توان این ماشین را دومین ماشین فاجعه قرن بیست و یک نامید.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

5.شورلت وگا - 1971

موتوری که روغن را نگه نمی داشت برای ماشینی که برای مشتریان خاص تولید می شد، ویژگی بدی به شمار می رفت.این ماشین باعث شد تا آمریکایی ها به خرید تویوتا و هوندای ژاپنی روی اورند.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

۴.یوگو - ۱۹۷۸

نسخه صربستانی فیات 127 که آنقدر بد بود که حتی ارزش پرداخت پول با قیمت پایینش هم نداشت.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

3. BMW ایزتا - 1955

این ماشین در اصل توسط ایزو ایتالیا ساخته شد؛ اما BMW ساخت این ماشین تک در را که ۱۲ اسب بخار قدرت داشت را برای ۷ سال ادامه داد.اگر لین ماشین را کنار دیوار پارک می کردید، انگار در زندان گرفتار شده اید و قادر نبودید از آن خارج شوید.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

2.فورد موستانگ 2 - 1974

این ماشین با الهام از مدل پینتو ساخته شد اما این محصول پر نقص باعث کاهش طرفداران موستانگ شد. و متاسفانه از سوی برخی خریداران که با بحران سوخت دست و پنجه نرم می کردند، مورد استقبال قرار گرفت.

100 خودروی مزخرف تاریخ (5)

1.پونتیاک آزتک - 2001

اگر یکبار سوار ماشین های آزتک شده باشید متوجه خواهید شد که طراحی خارجی این ماشین به عنوان نقطه مثبت آن محسوب می شود. اما این ماشین به این علت در صدر لیست بدترین ماشین ها قرار گرفته چرا که با تولیدش یک کمپانی ۸۴ ساله از بین رفت و این مورد به خاطر این بود که متاسفانه نهایت زشتی در طراحی این مدل خاص دیده می شد و از پلاستیک در بدنه آن کار شده بود و استقبال از آن آنقدر ضعیف بود که کمپانی پونتیاک مجبور به خداحافظی از دنیای خودروسازی شد.
100 خودروی مزخرف تاریخ (5)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه لاستیک از همین به اصطلاح مزخرف به اندازه 100تا پراید میرزه

    • ام جی

      حیف شد شرکتی مثل پونتیاک بااون سابقه ش بخاطر یه مدل نابود بشه ولی شرکتهایی مثل ایران خودرو و سایپا بااین آشغالها به سودهای آنچنانی برسن...

    • آرش

      جالبه که بعضی از این کارخانه‌ها مثل ساترن و پونتیاک با چند ده سال سابقه و ساخت ده‌ها مدل به خاطر تولید یه خودروی مزخرف ورشکسته و مجبور به فروختن کارخانه به کارخانه‌های بزرگتر و ثروتمندتر مثل جنرال موتورز شدن بعد اینجا ایران‌خودرو و سایپا ۴۰ ساله دارن خودروهای مزخرف اونم با قیمت بالا تولید می‌کنن اما به خاطر نداشتن رقیب راحت ماشین خودشون رو با سود بالا به مردم قالب میکنن اگر دولت قیمت خودرو وارداتی رو دوبرابر نمی‌کرد و خودرویی مثل النترا که نهایتا باید ۷۰ میلیون باشه قیمتش ۱۳۰ میلیون نمیشد اکثر مردم جای یک ماشین ۴۰ میلیونی ایرانی با دو سه‌سال پس‌انداز بیشتر یه ماشین کره‌ای یا ژاپنی میخریدن تا حساب کار دست ایران‌خودرو و سایپا بیاد

    • بدون نام

      از لحاظ ظاهر که بعضی از این ماشینها خوبن
      ما اونقدر ماشین ندیده ایم که فرغونم روش موتور بذارن ، ما میخریم ، اونم به قیمت خدا تومن
      اکثر ماشینهایی که ما سوار میشیم تو دنیا از رده خارجند

    • بابک

      پراید و پیکان سواری و پیکان وانت کجای این فهرست قرار دارن!؟

    • بدون نام

      گزینه 4 مثل پراید هست افرین

    • بدون نام

      شورلت مدل۱۹۱۷ رو آورده گذاشته جز این لیست .مثلا اقایون انتظار داشتن اون سال یه سوپرمدل تولید کنن .شاید جالب هم باشه براتون ولی بوق همین ماشین ارزشش بیشتر از پرایده...

    • بدون نام

      تو اين فكرم طراح پونتياك آزتك كى بوده؟وچرا ماشينو اين طورى طراحى كرده؟ جلوى ماشين خيلى زشت است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج