۵۵۲۸۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

ماجرای لو رفتن سوالات امتحان نهایی دانش‌ آموزان

عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش می گوید: ما از دانش‌آموزان خواسته‌ایم تا هر اطلاعاتی که درباره این موضوع دارند، به ما بدهند. روز گذشته هم چند دانش‌آموز به مرکز سنجش آمدند و ما به آنها گفتیم؛ هر مدرکی که دارند و نشان دهد که سوال‌ها قبل از شروع آزمون منتشر شده، در اختیارمان قرار دهند تا ما تحقیقات‌مان درباره این موضوع را آغاز کنیم.

شهروند نوشت: عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش توضیح بیشتری درباره حاشیه‌ها و جزییات ماجرای لورفتن سوال‌های امتحان نهایی دانش‌آموزان می‌دهد.
پیش از این شما به صورت قاطعانه اعلام کرده بودید که هیچ‌کدام از سوالات امتحان نهایی لو نرفته، اما همین دیروز، تعدادی از دانش‌آموزان مقابل آموزش و پرورش تجمع کرده و نسبت به ماجرای لورفتن سوالات امتحان نهایی اعتراض کردند. الان تکلیف این دانش‌آموزان چیست؟
به‌طور کلی، ماجرای لورفتن سوالات امتحان نهایی، مربوط به حوزه اجرا در شهرستان‌ها و مناطق مربوط می‌شود. این موضوع در فضای مجازی مطرح شد و به دنبال آن حراست آموزش و پرورش و پلیس فتا وارد عمل شدند، آنها دنبال این بودند که تخلف انجام‌شده را کشف کنند. در بررسی‌های آنها مشخص شد که برخی سایت‌ها، سوال‌های تاریخ گذشته مثل سوال‌های سال‌های گذشته را به دانش‌آموزان فروخته‌اند، بنابراین سوالاتی که منتشر شده بود، مربوط به سوالات امتحان نهایی نبود.
درست است اما اخیرا تعدادی از والدین این دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند سوال‌هایی که شب قبل از امتحان منتشر شده، درست همان سوال‌هایی بود که در امتحان آمده و حتی معلمان با دیدن سوال‌ها، آن را تأیید کرده‌اند.
بله، این موضوع مطرح شد که قبل از شروع امتحان برخی از سوال‌ها بیرون آمده اما ما اطلاعاتی نداریم که این موضوع را تأیید کند. حالا هم پلیس فتا و حراست آموزش و پرورش درحال بررسی موضوع هستند که آیا چنین خطایی رخ داده است یا خیر.
چرا از خود دانش‌آموزان برای کشف ماجرای لورفتن سوال‌ها کمک نمی‌گیرید؟
ما از دانش‌آموزان خواسته‌ایم تا هر اطلاعاتی که درباره این موضوع دارند، به ما بدهند. روز گذشته هم چند دانش‌آموز به مرکز سنجش آمدند و ما به آنها گفتیم؛ هر مدرکی که دارند و نشان دهد که سوال‌ها قبل از شروع آزمون منتشر شده، در اختیارمان قرار دهند تا ما تحقیقات‌مان درباره این موضوع را آغاز کنیم.
تا الان سرنخی به دست نیاورده‌اید؟
تا الان چیزی که این موضوع را ثابت کند
در اختیار نداریم.
مشخص نشده که بیشترین اعتراض دانش‌آموزان درباره لورفتن کدام درس‌هاست؟
خیر، این موضوع هم برای ما مشخص نشده است.
در سال‌های گذشته هم ماجرای لورفتن سوال‌های امتحان نهایی مطرح شده اما هیچ‌وقت به صورت مشخص از سوی وزارت آموزش و پرورش تأیید نشد.
بله، ما هیچ‌وقت مشکلی در برگزاری امتحان‌های نهایی نداشتیم، هیچ‌وقت هم تخلفی در این زمینه به ما گزارش نشده است. بنابراین اگر امسال این موضوع تأیید شود، برای نخستین‌بار است که در امتحانات نهایی تخلفی اتفاق می‌افتد.
شما خودتان این احتمال را می‌دهید که تخلفی صورت گرفته باشد؟
به هرحال ممکن است تخلفی صورت گرفته باشد اما باید توجه داشت که سوال‌های امتحان نهایی داخل پاکت است و رأس ساعت ٨ صبح باز می‌شود. ممکن است در مدرسه‌ای این سوال‌ها ٢٠ دقیقه زودتر باز شده باشد اما با توجه به این‌که دانش‌آموزان آن ساعت سر جلسه هستند، باز هم احتمال سوءاستفاده کم است. پیش از این با همکاری پلیس فتا و حراست آموزش و پرورش، افرادی در ارتباط با انتشار سوال‌های تاریخ گذشته دستگیر شدند، اما مشخص شد که آن سوال‌ها واقعی نیستند و تنها در سربرگ امتحانات امسال به دانش‌آموزان فروخته شده‌اند.
کسانی که دستگیر شدند، از کارکنان آموزش و پرورش بودند؟
برخی از آنها در بدنه آموزش و پرورش بودند و برخی خارج از آموزش و پرورش.
در ارتباط با لورفتن سوال‌های داخلی مدارس، چطور؟ تاکنون گزارشی به شما داده نشده؟

این سوال‌ها میان معلم و شاگرد است و معمولا مسأله‌ای به وجود نمی‌آورد. با این حال، ما از همه دانش‌آموزان می‌خواهیم تا اگر اطلاعاتی دارند یا ردی از فروشندگان و منتشرکنندگان این سوالات در فضای مجازی دارند، به ما بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سوالای آزمون های آزمایشی لو میر، امتحان نهایی لو میره امیدوارم سوالای کنکور دیگه لو نره!!!

    • بدون نام

      این مطلب درست نیست سوالات راس ساعت هشت باز میشود امتحان راس ساعت هشت شروع میشه و اوراق نیم ساعت توسط عوامل اجرایی باز میشه با خودکار قرمز شماره میخوره گاها هم اوراق چند برگه هستن باید منگه هم بشود سپس راس ساعت هشت توزیع گردد

    • امين

      خدايا همه جا دورغ و دورغ و دروغ
      دختر بنده كه سوم قديم ميباشد ( والبته شاگرد ممتاز ) 10قبل از شروع امتحان زمين شانسي در گوشي همكلاسيش سوالها را ديده و از دخترم خواسته كه چند تا سوالي كه تا آن لحظه نتوانسنه بود جواب بده كمك كنه و وقتي ميپرسه اين سوالات چيه و چه فايده كه تو اينها بفهمي و از كجا معلوم همين سوالها بيان ،ميگه كه سوالات را فروخته اند و بعد هنگام برگزاري امتحان ميبينه كه دقيفا همين سوالات امتحان ميباشد و بعد ميفهمند تو گوشي اكثر دانش آموزها بوده است

    • بدون نام

      من حرف آقای امین رو تایید میکنم عین همین اتفاق هم برای دختر من افتاده...دختر من هم سوم دبیرستانه و روز امتحان عربی خیلی ناراحت برگشت خونه ...باوجودیکه امتحانشون نهایی بود ولی سوالاشون لو رفته بود... با توجه به اینکه نمره و معدل امتحان نهایی برای کنکورشون ضریب مثبت داره این باعث حق کشی عده زیادی از بچه ها میشه که سوالاتو نداشتن ...گفت که دوستش ساعت 7 صبح سوالات رو از طریق تلگرام داشته و این سوالات در یک گروه 5 هزار نفره پخش شده .تازه بعضیا که پول دادن سوالات رو شب قبل داشتن.من از یکی از معلمها پرسیدم که چطور چنین چیزی امکان داره ؟ گفت خود مدیر یا دبیر مربوطه وقتی سوالاتو از گاو صندوق در میاره و لاک ومهرشو باز میکنه میتونه عکس بگیره و بفرسته ...حالا در مورد سوالات نهایی که از مرکز میاد و تا به دست چاپ و تکثیر برسه مراحل گوناگونی رو طی میکنه که احتمال لو رفتن در این پروسه بیشتر میشه.متاسفم که این گوشی های هوشمند بلای جان وجدان یه عده شده.

    • بدون نام

      من هم حرف آقای امین رو تایید میکنم من سوم دبیرستانم و درست سافت هفت و حدودا بیست دقیقه صبح برای امتحان زبان فارسی،یه نقر از توی گوشیش چند تا سوال از من پرسید سر امتحان هم همون سوالا با همون ترتیب اومده بودن

    • علي

      اين اتفاق اصلا جديد نيست!
      سالهاست كه داره سوالاي امتحان نهايي لو ميره
      جدا از اون ابعاد قلب توي امتحاناي نهايي غير قابل تصوره!
      و واقعن نميتونه سهم ٢٥ درصدي داشته باشه تو كنكور با اين وضع

    • بدون نام

      اتفاقا من هم به چشم خودم دیدم که گروهی از بچه های دبیرستانی سوالات رو خریداری کرده بودند البته اونطور که خودشون میگفتن برای ترم اولشون حدودا 4-6 میلیون و برای ترم دوم کمی بیشتر به حساب مدیر مدرسه واریز کرده بودند. این بچه ها مال دبیرستانهای بالای شهر تهران بودند. متاسفانه فساد تو جز جزء دولت و مملکت رسوخ پیدا کرده.

    • طيبه

      بر باعث و بانيش لعنت بايد امتحان زمينو دوباره بگيرن

    • بدون نام

      واقعن این چه آموزشیه؟دیگه به چه امیدی باید درس خوند .حق اونایی که ضایع شده پس چی
      ؟این امتحان نهایی از نظر من هیچ گونه ارزش واعتباری نداره .حتما چهارروز دیگه میخواد سوالات کنکورم لوبره ...پس تکلیف تاثیر مستقبم امتحان نهایی چی میشه؟ ؟؟؟؟

    • بدون نام

      در وهله اول باید آموزش و پرورش قبول کنه که تقلب اتفاق افتاده و پیگیری کنه....فعلا که همه دارن انکار میکنن!!!

    • حسین

      یعنی به این راحتی می خوان از حقمون بگذرن!!!!

    • طالب حق

      سلام امسال با اینکه اخرین سال برگزاری امتحان نهایی بود ولی نسبت به سال های دیگه خیلی سخت و مشکل بود ولی متاسفانه عده ای به راحتی تونستن با پرداخت مبلغی نا چیز سوالات نهایی همه دروس را تهیه کنند انوقت افرادی مثل من باید تا ساعت 6 صبح بیدار میموندیم و درس مخوندیم به امید اینکه بیست بشیم ولی این به دور از عدالت علی اگه بخواین توی این جامعه اسلامی که زیر سایه ولایت اهل بیت 25 درصد کنکور تاثیر بدید

    • بی کس

      با این تخلفات نه تنها نمی خوان تاثیر نا عادلانه معدل در کنکور رو بردارن می خوان کنکور رو هم حذف کنن واقعا که
      اموزش پرورش ایران است دیگر ...

    • دانش آموز سوم انسانی

      سلام.ببخشید سوالات نهایی انسانی هم لو رفته.یا فقط سوالات تجربی ها لو رفته

    • امین

      تاثیر 25 درصد سوم و 5 درصد پیش ، آخه 25 درصد و 5 درصد ارزش اینو داره که به خاطرش صبح تا شب ،شب تا صبح بشینی درس بخونی برای 20 .امسال هم که تاثیر معدل مثبت هستش یعنی فقط کسایی که معدل 18 به بالا می گیرند، خب مگه چند نفر این تاثیر در کنکور نسیبشون میشه ؟!! بعضی ها هم که می گن ما کلی درس خوندیم 20 بشیم ولی حق ما ضایع شده ، خب شما اگر در حد نمره 20 هستید ، برید سر جلسه امتحانتونو بدید 20 بشید خیلی از هم کلاسی های من هم سوالات فیزیک و ادبیات فارسی ( پیش دانشگاهی ) رو داشتند ولی هیچ کدومشون تا 20 نمره ننوشتن (در حد اینکه یه نمره قبولی بگیرند ) پس انقدر بقیه رو محکوم نکنید، که چرا بقیه سوالات رو داشتند حق ما فقط ضایع شد !! بعد میاییم میگیم اونی که حقش افتادن توی امتحان بود باید می افتاد چرا سوالاتو داشت. از نظر من این نوع بحث کردن ها جالب نیست.

    • فرزان

      من نگرانیم تاثیرش رو کنکوره اگه اونو بردارن بازم خوبه البته اینا...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج