۵۵۶۹۹۱
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

هشدار ایران به آمریکا در مورد سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام احتمالی یک‌جانبه و غیر قانونی آمریکا در سوریه به بهانه‌های واهی جز هرج و مرج و ناامنی بیش‌تر در منطقه و کمک به تروریست‌های رو به زوال حاصلی نخواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام احتمالی یک‌جانبه و غیر قانونی آمریکا در سوریه به بهانه‌های واهی جز هرج و مرج و ناامنی بیش‌تر در منطقه و کمک به تروریست‌های رو به زوال حاصلی نخواهد داشت.

قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات و مواضع اخیر مقامات آمریکایی که تحت عنوان «حملات پیشگیرانه» به سوریه به بهانه استفاده احتمالی دولت این کشور از سلاح‌های شیمیایی، صورت گرفته است، هشدار داد و از جامعه بین‌المللی خواست در برخورد با این ماجراجویی به عواقب و اثرات آن بر وخامت اوضاع امنیتی و انسانی منطقه بیاندیشند.

قاسمی تاکید کرد: در حالی که دولت سوریه بیش از ۶ سال است با تمام توان و منابع خود در حال مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی است و در این راه هزینه‌های زیادی را پرداخت کرد، طرح این‌گونه ادعاهای بی‌پایه و اساس و دست زدن به اقداماتی که جز تقویت موضع و موقعیت گروه‌های تروریستی و پیچیده‌تر شدن مبارزه و مقابله با این گروه‌ها، نتیجه‌ای در بر ندارد، بسیار سوال برانگیز و مشکوک به نظر می‌رسد و به همین دلیل، جامعه بین‌المللی باید با حساسیت و جدیت در برابر این‌گونه اقدامات یک‌جانبه و غیر قانونی واکنش مناسب و بازدارنده داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حملات چند ماه پیش موشکی آمریکا به سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت این کشور گفت: پس از طرح این ادعا، بلافاصله دولت آمریکا در اقدامی یک‌جانبه اقدام به حملات موشکی به خاک سوریه کرد در حالی‌که هیچ نشانه و استناد روشنی در خصوص دست داشتن دولت سوریه در این حملات وجود نداشت و پس از آن، جمهوری اسلامی ایران به همراه دولت‌های سوریه و روسیه درخواست تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و اعزام تیم حقیقت‌یاب به سوریه را ارایه کردند که در کمال تعجب، با مخالفت دولت آمریکا و برخی از متحدین این کشور روبرو شد و این کشورها اجازه ندادند که ابعاد مختلف این حادثه مورد راستی‌آزمایی بی‌طرفانه بین‌المللی قرار بگیرد.

قاسمی در پایان نسبت به هرگونه اقدام اشتباه یک‌جانبه نظامی از سوی دولت آمریکا هشدار داد و از جامعه بین‌المللی و نهادهای مرتبط با این موضوع خواست از تمام ظرفیت‌ها و ساز و کارهای خود برای جلوگیری از این اقدام بی‌ثبات‌ساز و ناامن‌کننده، استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر چه موشک داریم به آمریکا پرتاپ کنید تا ترامپ فرار کند

      پاسخ ها

      • اصغر

        آن موقع باید بروید دوباره از چین یا کره شمالی یا لیبی موشک وارد کنید. یا مانند جنگ با عراق با قیمت چند برابر از بازار سیاه بخریم.

    • محمد خواجه نوری

      اگر بطور واقعی روسیه وایران درجنگ با داعش وگروهای تروریستی با سوریه شریک است،وامریکا نیز با داعش وگروهای تروریستی شریک،پس لازم است ایران اعلام کند ک درستورت تجاوز واقدام نظامی امریکا،ایران مقابله ب مثل خواهد کرد .

      پاسخ ها

      • آرش

        اخوی یه سری به خودت بزن، این چرندیات رو از کجا میاری و اینجا مینویسی؟

    • بدون نام

      هشدار ایران به؟؟؟.!! خخخخخ

    • آرش

      فکر کنم سخنگوی وزارت خارجه باید یه پیامی برای پوتین بفرسته و بگه بیا اینیکه ساختی رو جمع کن، دست پخت و هدیه روسیه به جامعه جهانی دیوانه ای مثل ترامپ بود که حالا هیچ کسی نمیتونه جمعش کنه

    • بدون نام

      هشدار نه ،تهدید.

    • بدون نام

      اس چهار صد روسیه را در سوریه مستقر کنیم آ مریکا هیچ غلطی نمیکند

    • رضا

      همه بهانه ها ایران است که امریکای پررو بنابه درخواست رژیمهای صعودویهود قصد ایجاد شعله ای دیگر درپساداعش دارند پیشنهاد میشود درصورت اقدام احمقانه ترامپ بیمغز کاری بکنید تاموشکهای امریکا پراکنده وسرگردان شده وبه سمت صعودویهود سرازیر شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج