۵۵۸۹۸۶
۷ نظر
۵۰۲۵
۷ نظر
۵۰۲۵
پ

ستاره های ورزشی که بازیگر شدند

دیوید بکام چندی پیش فعالیت در سینما را هم تجربه کرد و در فیلم شاه آرتور به کارگردانی گای ریچی حاضر شد. به این بهانه نگاهی انداختیم به ۱۰ ستاره پیشین ورزش که چه در دوران حرفه‌ای و چه پس از بازنشستگی دنیای بازیگری را هم تجربه کردند.

برترین ها: دیوید بکام چندی پیش فعالیت در سینما را هم تجربه کرد و در فیلم شاه آرتور به کارگردانی گای ریچی حاضر شد. به این بهانه نگاهی انداختیم به ۱۰ ستاره پیشین ورزش که چه در دوران حرفه‌ای و چه پس از بازنشستگی دنیای بازیگری را هم تجربه کردند.
ستاره های ورزشی که بازیگر شدند
دیوید بکام، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال انگلستان از معدود بازیکنانی بود که حتی در دوران فوتبال، فعالیت‌هایش در خارج زمین به اندازه داخل زمین جذاب بود. ستاره‌ای که علاوه بر مهارت‌های فوتبالی‌اش به نوعی تبدیل به یک مارک تجاری هم شده بود. بکام پس از بازنشستگی هم فعال باقی مانده، از بازی فوتبال در پنج قاره گرفته تا فعالیت در عرصه‌های مختلف تجاری مانند پوشاک.


اریک کانتونا

ستاره پیشین فوتبال فرانسه هنوز هم بین هواداران منچستر یونایتد به "اریک شاه" معروف است.
ستاره های ورزشی که بازیگر شدند
اریک کانتونا سال ۲۰۱۵ در جشنواره رم و سال ۱۹۹۷ در منچستر یونایتد
او در دهه ۱۹۹۰ یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های منچستر یونایتد بود. کانتونا از سال ۱۹۹۷ که با فوتبال خداحافظی کرد مشغول کار در سینما شد. او تجربه‌های مختلفی در سینما دارد که یکی از نمونه‌های برجسته آن بازی در فیلم "در جستجوی اریک" به کارگردانی کن لوچ است. کانتونا بیشتر در سینمای فرانسه مشغول به کار است، هرچند که حضور او در وسترن دانمارکی "رستگاری" (The Salvation) مورد توجه قرار گرفت.

جینا کارانو

این ورزشکار اهل تگزاس شهرت قابل توجهی در کیک بوکسینگ و ام‌ام‌اِی (هنرهای رزمی ترکیبی) داشت و همین استیون سودربرگ را قانع کرد تا شالوده فیلمی را بر پایه او بریزد.
ستاره های ورزشی که بازیگر شدند

حاصل تبدیل به فیلم جاسوسی- رزمی "بی‌استفاده" (Haywire) در سال ۲۰۱۱ شد که کارانو در آن کنار مایکل فاسبیندر و چنینگ تیتوم بازی می‌کند. جینا کارانو، در سال ۲۰۱۶ نیز در فیلم ابرقهرمانی "ددپول" (Deadpool) حاضر شد هرچند که خودش می‌گوید دوست دارد تجربه‌های متفاوتی داشته باشد: "البته من دوست دارم در فیلم‌های کمدی-رمانتیک بازی کنم ولی در حال حاضر در دنیای فیلم‌های اکشن هستم، جایی که تمام بازیگران زن هالیوود دوست دارند حضور داشته باشند."

جان سنا

با توجه به این که کشتی کچ بیشتر نمایش است تا ورزش خیلی هم عجیب نیست که ورزشکاران زیادی از این رشته سراغ سینما می‌روند. در میان آن‌ها اما جان سنا از بقیه موفق‌تر است. بازیگری که در کارنامه‌اش از فیلم‌های اکشنی مثل ۱۲ راند تا فیلم‌های کمدی مانند "فاجعه" (Trainwreck) را دارد.
ستاره های ورزشی که بازیگر شدند
سنا سال ۲۰۱۷ پیش از نمایش فیلم و سال ۲۰۰۹ داخل رینگ

نقش بعدی سنا حرف زدن به جای یک گاومیش در انیمیشن "فردیناند" است.

تونی دنزا


بسیاری از مردم آمریکا او را به دلیل نقش تونی بانتا در سریال تلویزیونی "تاکسی" می‌شناسند اما احتمالا اشخاص زیادی نمی‌دانند فردی که در تصویر کنار محمد علی (کلی) ایستاده بوکسوری بود که می‌توانست قهرمان میان وزن جهان شود.
ستاره های ورزشی که بازیگر شدند
تونی دنزا و محمد علی در سال ۲۰۰۴

دنزا در سال ۲۰۱۵ گفت: "من ۱۵ مسابقه حرفه‌ای داشتم و ۱۲ بار برنده شدم. تمام مبارزه‌هایم را هم با ناک‌اوت بردم اما متاسفانه تمام باختهایم هم با ناک‌اوت بود."

دانزا که در محله بروکلین نیویورک به دنیا آمده، در بازیگری ثبات بیشتری نسبت به بوکس داشت و ۵ سال در سریال تاکسی و ۸ سال در مجموعه "چه کسی رئیس است؟" حاضر شد.

لوئیس همیلتون

تازه ۳۲ ساله است و با سه بار قهرمانی در فرمول یک جهان قصد نداره که به زودی از پشت فرمان بلند شود.
ستاره های ورزشی که بازیگر شدند
لوئیس همیلتون در کنار کلاه آیرتون سنا، راننده درگذشته برزیلی

اما به نظر می‌رسد که لوئیس همیلتون با حضور در انیمیشن محصول کمپانی پیکسار و حرف زدن به جای ماشینی به نام لوئیس، تصمیم گرفته پس از خداحافظی از فرمول یک چه کاری انجام دهد. به زودی قرار است همیلتون در قسمت سوم ماشین‌ها در نقش لوئیس حاضر شود.

دواین جانسون

دواین جانسون هم مثل جان سنا قبل از ورود به دنیای سینما، یکی از ستاره‌های محبوب کشتی کچ بود. موفقیت جانسون در سینما شاید به این دلیل است که سعی می‌کند از چهره مردانه خشن‌ خود فاصله بگیرد و نقش‌های طنز هم بازی کند:
"من اعتقاد دارم که برای رشد و پیشرفت در بازیگری باید همه سبک فیلم از جمله فیلم‌های کمدی و خانوادگی بازی کنم و فقط به فیلم‌های اکشن محدود نشوم."
ستاره های ورزشی که بازیگر شدند
به نظر می‌رسد که جانسون فقط یک مدل ژست گرفتن را بلد است

او که لقب "صخره" را به خودش داده، حالا دیگر به یکی از بازیگران پرکار هالیوودی تبدیل شده. دواین امسال تا حالا در دو فیلم سریع و خشن ۸ و گارد ساحلی ظاهر شده و قرار است در جومانجی ۲ در کنار "کوین هارت"، همبازی‌اش در فیلم "اطلاعات مرکزی" نقش‌آفرینی کند.

وینی جونز

دیوید بکام هر چند با بازی در فیلم شاه آرتور قدم بزرگی در مسیر بازیگری برداشته اما هنوز فاصله زیادی با وینی جونز دارد. وینی جونز را شاید بتوان معروف‌ترین صادرات فوتبال به سینما به حساب آورد. روی آوردن به بازیگری البته تنها نقطه مشترک وینی و بکام نیست بلکه کارگردان اولین فیلم هر دوی آن‌ها هم گای ریچی بوده.
ستاره های ورزشی که بازیگر شدند
جونز در نقش کریس بزرگ در فیلم ضامن، قنداق، دو لوله تازه شلیک شده تفنگ و سال ۱۹۸۸ که برای ویمبلدون بازی می‌کرد

وینی جونز فوتبالیست خشنی بود و شاید به همین دلیل هم در اولین تلاشش در عرصه بازیگری به خوبی از عهده نقش "کریس بزرگ" در فیلم " ضامن، قنداق، دو لوله تازه شلیک شده تفنگ" (یک تفنگ کامل) بر بیاید.

روندا رزی

روندا رزی بعد از کسب مدال نقره جودو در المپیک پکن و تبدیل شدن به اولین زن آمریکایی که در این رشته مدال گرفت، سراغ ام‌ام‌ای رفت و خیلی زود در این رشته تبدیل به یکی از بهترین‌ها شد.

موفقیت رزی در ام‌ام‌ای بود که موقعیت بازی در سومین فیلم از مجموعه "بی‌مصرف‌ها" (Expendables) و همکاری با ستاره‌هایی مثل سیلوستر استالونه، مل گیبسون و هریسون فورد را برایش فراهم کرد. او در کنار جینا کارانو، در سری فیلم‌های سریع و خشن هم بازی کرده.
ستاره های ورزشی که بازیگر شدند

رزی در سال ۲۰۱۵ در فیلم "دار‌و‌دسته" (Entourage) ( این فیلم ادامه مجموعه تلویزیونی به همین نام است) به کارگردانی "داگ الین" در نقش خودش ظاهر شد. البته او در رینگ چندان خوش‌شانس نبوده و در دو مبارزه اخیرش برای قهرمانی مقابل "هولی هولم" و "آماندا نونز" شکست خورده است.

جیسون استاتم

استاتم هم یکی دیگر از ورزشکارانی است که ورودش به دنیای سینما را به گای ریچی مدیون است. او هم مثل وینی جونز بازیگری را با فیلم قفل، انبار و دو بشکه باروت، ساخته این کارگردان انگلیسی آغاز کرد.

استاتم پیش از ورود به سینما، ۱۲ سال عضو تیم ملی شیرجه بریتانیا بود و در مسابقات کشورهای مشترک‌المنافع در سال ۱۹۹۰ در سه ماده مقام‌های هشتم، دهم و یازدهم را به دست آورد. او در سال ۲۰۰۸ در مورد دوران ورزش حرفه‌ایش گفت: "هیچ‌وقت به آنچه که می‌خواستم نرسیدم. اما فکر می‌کنم همین به من کمک کرده تمرکزم را بالاتر ببرم و بازیگری را بیشتر جدی بگیرم."
ستاره های ورزشی که بازیگر شدند
استاتم سال ۲۰۱۵ در افتتاحیه یک فیلم و سال ۱۹۹۰ در مسابقات کشورهای مشترک‌المنافع

استاتم که حالا به هنرپیشه ثابت سری فیلم‌های بی‌مصرف‌ها، سریع و خشن و ترانسپورتر تبدیل شده، با مدل و هنرپیشه انگلیسی، رزی هانتینگتون- وایتلی نامزد کرده و منتظر به دنیا آمدن فرزند اولش است.

کارل ویترز

آپولو کرید، قهرمان بوکس سنگین وزن سری فیلم‌های راکی در زندگی واقعی به طور حرفه‌ای فوتبال آمریکایی بازی می‌کرد و برای مدت کوتاهی در تیم " اوکلند ریدرز" بازیکن دفاعی پشت خط بود.
ستاره های ورزشی که بازیگر شدند
کارل ویترز و سیلوستر استالونه در سال ۲۰۱۶

او بعد از آن به لیگ فوتبال کانادا پیوست. ویترز در سال ۱۹۷۳ از دنیای فوتبال آمریکایی خداحافظی کرد وهمان سال با نقش‌های کوتاه وارد عرصه بازیگری شد. در نهایت در ۱۹۷۶ در راکی۱ نقشی بازی کرد که پس از آن همه او را با آن به یاد می‌آورند.

"غارتگر" یکی دیگر از فیلم‌های معروف اوست که در آن با آرنولد شوارتزنگر همبازی بوده. او در ۱۹۸۸ هم نقش اول فیلم "اکشن جکسون" (Action Jackson) را بازی کرد. آن طور ویترز می‌گوید، در دانشگاه رشته نمایش خوانده: "من در دانشگاه ایالتی سن‌دیگو نمایش خوانده‌ام. یک چشمم به فوتبال بود و چشم دیگرم به هالیوود".
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پژمان جمشیدی خودمون =))

    • حمید

      آرنولد شوارتزنگر رو فراموش کردید...!!

    • علی

      دقیقا آرونولد شوارتزنگر رو فراموش کردین
      خیلی خیلی مشهور تر از این بازیگرا و صدا پیشه ها هست

    • علی

      پس چرا آرنولد رو ننوشتین

    • پریسا

      پس ارنولد چی؟

    • بدون نام

      علی انصاریان پژمان جمشیدی

    • Sara

      پژمان اخه چی از فوتبال فهمید حالا بخواد از سینما چیزی بدونه. در سینمای مزخرف ایرانو باید گل گرفت با ورود امثال پژمان جمشیدی ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج