۵۶۰۵۵۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

طنز؛ زیرنویس شوم، تحریف کردن بلدی؟!

صداوسیمای نازنین و دوست‌داشتنی سال‌هاست که در زمینه سانسور به درجه استادی رسیده و بنده نمی‌دانم چرا ما رابطه‌مان را با گینس خوب نمی‌کنیم تا این رکوردها و این اختراع‌ها را ثبت کنیم. مثلاً بنده یک بار با چشمان خودم دیدم که یک گلدان گل‌ختمی جلوی دوربین مایه دشتی با صدای سنتور می‌نواخت که واقعاً شنیدنی بود.

فریور خراباتی در روزنامه ایران نوشت:

صداوسیمای نازنین و دوست‌داشتنی سال‌هاست که در زمینه سانسور به درجه استادی رسیده و بنده نمی‌دانم چرا ما رابطه‌مان را با گینس خوب نمی‌کنیم تا این رکوردها و این اختراع‌ها را ثبت کنیم. مثلاً بنده یک بار با چشمان خودم دیدم که یک گلدان گل‌ختمی جلوی دوربین مایه دشتی با صدای سنتور می‌نواخت که واقعاً شنیدنی بود. حال اندیشمندان و فلاسفه و فرهیختگان این سازمان به یک فناوری جدید دست پیدا کرده و آن تغییر جملات رئیس جمهوری است. دکتر روحانی اخیراً در یک همایشی اعلام کرد: «صدا و سیما باید از سه قوه انتقاد کند» که همینگونه نیز است، دوستان در صدا و سیما از قوه مجریه، قوه پارس و چراغ قوه به یک اندازه انتقاد می‌کنند. اما بحث تغییر در جملات رئیس جمهوری به این صورت است که ایشان در حال سخنرانی است، شبکه خبر نازنین که خیلی موثق است و مردم بارها از این عزیزان خواسته‌اند که قدری«موثق بودن» خود را کمتر کنند تا زیر آن تَه نگیرد، همزمان بخشی از سخنان رئیس جمهوری را به صورت زیرنویس کار می‌کند.
روش کار این طوری است که دکتر روحانی یکسری صحبت می‌کنند و مدیران این سازمان آن چیزی را که خودشان دوست دارند زیرنویس می‌کنند، دیگر زیرنویس که مال خودشان است، از قدیم گفته‌اند: «چهاردیواری، اختیاری» حالا«زیرنویسی اختیاری» شده‌ایم. به‌عنوان نمونه دکتر روحانی می‌گوید: «بنده به‌عنوان یک حقوقدان با سیستم قضایی کشور آشنایی دارم» و دوستان زیرنویس می‌کنند: «بنده به‌عنوان یک حقوق‌بگیر با سیستم غذایی کشور آشنایی دارم»، یا ایشان می‌گوید: «و اعلام می‌کنم که از این موضوع به نحو احسن استفاده می‌کنم» و دوستان زیرنویس می‌کنند: «و در گوش شما می‌گویم که هوا خیلی گرمه و توقع نداشته باشید که من پاشم برم با سیستم قضایی آشنا بشم» و ادامه می‌دهند: «تا با پرداختن به مطالبات مردم، حقوق شهروندی را پاس بداریم» و دوستان زیرنویس می‌کنند: «تا با گرفتن حقوق مردم از آنها، حقوق شهروندی را شوت کنیم توی دروازه!».
این روشی است که دوستان در سازمان صدا و سیما اختراع کرده‌اند، یعنی آنچه که شما می‌شنوید با آنچه که می‌بینید تفاوت دارد، در نتیجه ممکن است پدر یک خانواده چشمانش کم‌سو باشد و مادر خانواده مشکل شنوایی پیدا کرده باشد، در نتیجه آنها هرکدام یک چیز متفاوت از صحبت‌های رئیس جمهوری برداشت می‌کنند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج