۵۶۱۰۶
۱ نظر
۵۰۲۹
۱ نظر
۵۰۲۹
پ

اصول استفاده از اکسسوار در منزل

اکسسوارها به فضای منزل روح می دهند و به خانه هویت می دهند. اگر اکسسوارها درست انتخاب شوند، داستان زندگی مالک منزل را تعریف می کنند، از علایق آنها گرفته تا مکان هایی که دوست دارند به آنجا مسافرت کنند... حتی دلشکستگی های آنها را بیان می کنند.

اصول استفاده از اکسسوار در منزل




برترین ها: اکسسوارها به فضای منزل روح می دهند و به خانه هویت می دهند. اگر اکسسوارها درست انتخاب شوند، داستان زندگی مالک منزل را تعریف می کنند، از علایق آنها گرفته تا مکان هایی که دوست دارند به آنجا مسافرت کنند... حتی دلشکستگی های آنها را بیان می کنند. ولی اغلب انتخاب اکسسوار خیلی سخت است، زیرا نمی دانیم چه چیزی بخریم و چه چیزی نخریم یا آنها را کجا بگذارید. ولی وقتی اصول را بدانیم این کار راحت تر می شود.

به خانه، پشت بام، زیر زمین و حیاط نگاهی بیندازید و اکسسوار های احتمالی را شناسایی کنید. گاهی خود شیء زیاد مهم نیست، نحوه نمایش دادن آن اهمیت دارد. اشیای ساده و عادی مانند سنگ، صدف یا مخروط کاج هم می توانند اکسسوار های خوبی باشند. وقتی مسافرت می روید بجای رفتن به مرکز خرید بروید عتیقه فروشی یا بازار کهنه فروش ها و اشیای تزئینی بخرید.

در اینجا به چند اصل اشاره می کنیم که می تواند در استفاده از اکسسوار به شما کمک کند:

از گذاشتن اشیای تزئینی در دو طرف بالابخاری شومینه اجتناب کنید. (گذاشتن دو شمعدان در دو انتهای بالابخاری اصلاً زیبا نیست.) بجای آن یک سری وسیله بالای آن بگذارید که تعادل را حفظ کنند. بجای آویزان کردن تابلوها به دیوار آنها را روی بالابخاری بگذارید و کنار آنها چند گلدان تزئینی بگذارید.


اصول استفاده از اکسسوار در منزل

از پخش کردن اکسسوار های یک جنس در اطراف اتاق خودداری کنید. آنها را به صورت گروهی کنار هم بگذارید. اگر رنگ، جنس یا ویژگی این اشیا شبیه هم است سعی نکنید آنها را در اتاق متقارن کنید، بلکه دسته ای از آنها را در گوشه ای استفاده کنید. به آنها ترتیب هرمی بدهید و بلندترین آنها را عقب بگذارید. اگر وسیله ای کوچک است آن را با وسایل کوچک دیگر، در یک کاسه یا سینی بگذارید یا روی یک جعبه تزئینی یا چند کتاب بگذارید.

اصول استفاده از اکسسوار در منزل

اگر در کتابخانه زندگی نمی کنید، اکسسوارها را با کتاب ها ترکیب کنید. کتاب هایکی از ساده ترین راه های دکوراسیون هستند، کل کتابخانه را با کتاب پر نکنید و دربعضی قفسه ها اکسسوارهایی بگذارید.

اصول استفاده از اکسسوار در منزل

تعادل را فراموش نکنید. شمعدان های بزرگی که روی این میز گذاشته شده اند ترکیب را کامل می کنند و در کنار آنها اشیایی با ارتفاع کمتر قرار داده شده است. وسایل کوچک داخل سینی گذاشته شده تا حالت کلکسیونی داشته باشد. کاسه سیب بجای گلدان قرار داده شده است و به میز طراوت داده است.

اصول استفاده از اکسسوار در منزل

به مقیاس دقت کنید. آرایشی که صورت می دهید نباید زیاد بزرگ یا زیاد کوچک باشد. فکر نکنید باید روی همه میزها را پر کنید. از آنجائیکه وسایل روی این میز همه در یک اندازه اند، مرجان روی چند کتاب گذاشته شده تا ارتفاع آنها تنظیم شود. رنگ جلد کتاب ها با رنگ مبل و کوسن هماهنگی دارد.

اصول استفاده از اکسسوار در منزل

اشیایی که ویژگی های مشترکی دارند از جمله رنگ، جلا یا بافت یکسانی دارند را دسته بندی کنید. در مورد تصویر زیر، جمجمه، جعبه و کاسه همه پالت رنگی مشابهی دارند و همه تاریخی هستند. لاک لاکپشت روی میز قهوه هم همینطور است.

اصول استفاده از اکسسوار در منزل


اگر شما کلکسیونر هستید، علاقه خود را در کمد پنهان نکنید. اشیای مورد علاقه خود را روی قفسه یا میزی به نمایش بگذارید یا روی دیوار آویزان کنید. لازم نیست کلکسیون گرانی را به نمایش بگذارید، حتی کلاه های محبوب تان هم روی دیوار قشنگ می شود.

اصول استفاده از اکسسوار در منزل

بدانید که تقریباً همه چیز خوب به نظر می رسد اگر گروه مناسبی از آنها را یک جا جمع کنید. اگر تعداد اشیای و اکسسوارهای خوبی که دارید محدود است، آنها را در دکور بگذارید و وقتی چیزهای بیشتر و بهتری خریدید می توانید جایگزین اشیای قبلی کنید.

اصول استفاده از اکسسوار در منزل

از یک رنگ خاص استفاده کنید. اگر اتاق یک رنگ غالب داشته باشد، می توانید اشیایی با همان رنگ به کار ببرید. در اینجا رنگ گلدان ها و بعضی از مرجان ها با رنگ دیوار همخوانی دارد.

اصول استفاده از اکسسوار در منزل


چشمانتان را نوازش دهید. در اینجا نمونه دیگری را آورده ایم که اکسسوارها رنگ غالب اتاق را تشکیل می دهند و توجه شما را جلب می کنند. ظروف شیشه ای روی میز باعث می شوند که چیزهای ساده خاص به نظر برسند.

اصول استفاده از اکسسوار در منزل

دنبال تعادل باشید. جی جفرز، طراح دکوراسیون داخلی، می داند چطور از اکسسوار استفاده کند. ببینید در این نمونه، چطور مجسمه را با آباژور روی میز کنسول هماهنگ کرده است و چندین تابلو را در کنار یک تابلوی بزرگ گذاشته و آنها را متعادل کرده است.

اصول استفاده از اکسسوار در منزل

پذیرای سورپرایزها باشید. وقتی یک وسیله روزمره از زمینه خود خارج می شود و به عنوان اثر هنری به آن نگاه می شود، می تواند اهمیت خاصی بیابد. در اینجا یک ترازوی قدیمی بخشی از اشیای اتاق شده است. دیده ایم که طراحان از میکروسکوپ، قیچی و حتی آبپاش های قدیمی برای استفاده می کنند. تخیل شما هیچ محدودیتی ندارد.

اصول استفاده از اکسسوار در منزل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تن تن

      نتیجه گرفتیم که هر کاری خواستیم بکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج