۵۶۱۹۹۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کار سخت اشکانی و طلایی در مسیر پاریس

به نظر می‌رسد سرمربیان ۲ تیم کشتی آزاد و فرنگی کشورمان کار سختی در مسیر مسابقات جهانی دارند.

خبرگزاری تسنیم: مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی روز گذشته در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد و نفرات برتر ۱۶ وزن مشخص شدند تا کادرفنی در فرصت ۴۵ روزه تا آغاز مسابقات این نفرات را آماده حضور در مسابقات جهانی فرانسه کند.

این مسابقات هرچند با معرفی نفراتی ناشناس یا پدیده همراه نبود و سطح فنی بالایی نداشت اما از لحاظ برگزاری در سطح خوبی انجام شد. نکته مهم مسابقات انتخابی تیم ملی غیبت برخی از نفراتی بود که شاید در نهایت جزو نفرات اصلی راهی مسابقات جهانی شوند.

در کشتی آزاد در غیاب حسن رحیمی این رضا اطری بود که توانست نادر حاج آقا نیا را شکست دهد و به عنوان نخست وزن ۵۷ کیلوگرم دست پیدا کند. هرچند در این وزن در نهایت کادرفنی باید به حسن رحیمی اعتماد کند و وی به جای انتخاب در مسابقات انتخابی به دلیل مصدومیت با حضور در یک تورنمنت انتخاب (یا انتصاب) می‌شود تا اطری طعم راتاتویی‌های معروف فرانسه را نچشد. پر واضح است که چرخش پهلوانانه خادم به سمت انتصاب نفرات با استناد به فرآیند انتخابی است که مصوب شده اما این فرآیند در زمان تصویب راه‌های رسیدن به انتصاب را به خوبی باز گذاشته است.

در وزن ۶۱ کیلوگرم مسعود اسماعیل‌پور بار دیگر مقابل بهنام احسان‌پور شکست خورد تا احسان‌پور بعد از ناکامی‌های پیاپی دو سال اخیر در مسابقات جهانی بار دیگر دوبنده تیم ملی را به دست آورد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم در غیاب سید احمد محمدی که نتوانست به مرز آمادگی لازم دست یابد میثم نصیری با شکست عموزاده بار دیگر دوبنده تیم ملی را بدست آورد. نصیری که در المپیک عملکردی نا امید کننده داشت هرچند بار دیگر در کشتی‌های داخلی خوش درخشید اما باید دید در میدان جهانی هم موفق می‌شود یا خیر.

در ۷۱ کیلوگرم سعید داداش‌پور، مصطفی حسین‌خانی را شکست داد تا شاید مسن‌ترین آزادکار انتخاب شده باشد. هرچند چندان بعید نیست که داداش‌پور هم به سرنوشت اطری دچار شود و رنگ برج ایفل را هم نبیند. شورای فنی تیم‌های ملی به زودی تصمیم لازم را اتخاذ خواهند کرد و مصوبات این شورا که در این سال‌ها با طرز فکر خادم تقریبا همسویی دارد در نهایت با شیبی ملایم همان انتصاب‌هایی خواهد شد که در گذشته از آن یاد می‌شد.

در وزن ۷۵ کیلوگرم پیمان یار احمدی کار چندان سختی نداشت و حسین الیاسی را در فینال شکست داد تا بیشترین نفع را از کوچ یزدانی به وزنی بالاتر برده باشد.

در ۸۶ کیلوگرم رقابت‌هایی جذاب را شاهد بودیم. هرچند حسن یزدانی باید قهرمان می‌شد اما کشتی‌های خوب قهرمان المپیک چاره‌ای برای رقبا نگذاشت و در نهایت در فینال حریف نه چندان خوبش یعنی اکبری را شکست داد تا شاید مطمئن‌ترین مسافر پاریس لقب گیرد. کریمی هم در کمال تعجب از دور مسابقات کنار رفت آن هم با یک باخت و به دلیل پوئن فنی و ابراهیمی آماده هم به دلیل مصدومیت روی تشک حاضر نشد تا مسیر برای یزدانی هموار شود.

در ۹۷ کیلوگرم امیر محمدی با شکست حسن رحیمی در غیاب رضا یزدانی صاحب دوبنده این وزن شد. محمدی تا حدودی می‌تواند آماده بستن ساک خود باشد. شکست و سوم شدن طحان نیز در این مسابقات در نوع خود جالب بود.

در ۱۲۵ کیلوگرم اما اتفاقی جالب رخ داد. یدالله محبی جوان با شکست کمیل قاسمی قهرمان سنگین وزن شد تا نایب قهرمان جهان و المپیک شبی تلخ را پشت سر بگذارد. چندان بعید نیست که محبی و قاسمی نیز در تورنمنتی محکی مجدد بخورند تا شاید این بار قاسمی صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی شود.

مهندسی انتخابی!

اوضاع در کشتی فرنگی متفاوت‌ از کشتی آزاد بود. هرچند به بهانه جوان شدن کشتی فرنگی و البته مهندسی انتخابی با برگه‌های پزشکی پیش از مسابقات تا حدودی نتایج دور از انتظار احتمالی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی پوشش داده خواهد شد اما فاصله کم مسابقات انتخابی تا جهانی شاید بزرگترین عامل دست نبردن در لیست نفرات برتر انتخابی و انتصاب نفرات جایگزین خواهد بود.

در وزن نخست در غیاب حمید سوریان و کوچ اجباری سامان عبدولی به وزنی بالاتر این مهرداد مردانی بود که با شکست محسن حاجی‌پور بازهم حسرت حضور در مسابقات جهانی را به دل فرنگی‌کار مازنی گذاشت و توانست قهرمان این وزن شود. مردانی باید در وزنی حاضر شود که بیشترین مدال‌های طلای کشتی فرنگی در این وزن بدست آمده و شکی نیست که کار برای او سخت و دشوار است.

در وزن ۶۶ کیلوگرم محمد الیاسی جوان شگفتی بزرگی را رقم زد و در نهایت بالاتر از سوری، ارسلان و حتی عبدولی قرار گرفت. الیاسی در غیاب زیدوند که وی نیز به دلیل مصدومیت در مسابقات حاضر نشده بود دوبنده این وزن را بدست آورد. هرچند در این وزن نیز شاید شاهد تغییرات و البته تورنمنت‌های محکی باشیم!

در ۷۱ کیلوگرم فرشاد بلفکه در نهایت بیشترین استفاده ممکن را از مصدومیت افشین بیابانگرد برد و قهرمان شد. وی با شکست برومند اصلان اکنون تنها یک رقیب به نام بیابانگرد دارد و شاید مجبور شود بار دیگر انتخابی برگزار کند!

در وزن ۷۵ کیلوگرم پیام بویری در فینال حریف گمنامش یعنی شایان عفیفی را شکست داد و قهرمان شد. هرچند در صورت حضور سعید عبدولی در مسابقات انتخابی شاید شاهد قهرمانی او بودیم اما هنوز هم حضور عبدولی تنها بازمانده نسل قدیم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی دور از ذهن نیست.

در ۸۰ کیلو قادریان بدون حرف و حدیث مجید دهقان را شکست داد و دوبنده تیم ملی را از آن خود کرد.

در ۸۵ کیلوگرم حسین نوری با شکست سامان عزیزی اول شد تا با ۲ سال تاخیر در مسابقات جهانی سرانجام حاضر شود. نوری نیز از معدود فرنگی‌کارانی است که بلیت فرانسه را در جیبش می‌بیند.

در وزن ۹۸ کیلوگرم مهدی علیاری با شکستش در ۲ دیدار همه را متعجب کرد. مصطفی صالحی‌زاده که پس از مصدومیت شرایط خوبی را تجربه می‌کند با شکست امیرحسین حسینی جوان و آینده‌دار صاحب دوبنده تیم ملی شد تا در غیاب قاسم رضایی امسال بتواند طعم مسابقات جهانی را بچشد.

در ۱۳۰ کیلوگرم نیز امیر قاسمی منجزی با باخت‌هایی دور از انتظار نشان داد هنوز مصدومیتش بهبود پیدا نکرده و شاید محمد بنا همین کشتی‌های بد را دلیل عدم اعزامش به مسابقات المپیک می‌دانست. شهاب قوره جیلی با شکست بهنام مهدی‌زاده دوبنده سنگین وزن کشتی فرنگی را از آن خود کرد تا شاید بعد از چند سال بار دیگر شاهد درخشش یک فرنگی‌کار ششدانگ دیگر پس از باباجان‌زاده در این وزن باشیم.

در مجموع باید پس از جدال‌های نفس‌گیر انتخابی شاهد جلسه شورای فنی تیم‌های ملی باشیم تا چینش نهایی نفرات اعزامی به مسابقات جهانی مشخص شود اما آنچه واضح است تغییراتی را در نهایت شاهد خواهیم بود و پس از ریزش برخی نفرات نفرات منتصب با نفرات منتخب راهی مسابقات جهانی می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج