۵۶۲۲۱۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

طنز؛ همه چیز از اولین تست شروع شد!

چندسال پیش که دانشجوی کارشناسی بودم وقتی از بیرون بهم نگریسته می‌شد شبیه انسان‌های موفق بودم، از اونا که مادرا می‌زنن توی سر بچه‌شون که درس بخون مثل فلانی شی.

سعیده حسنی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

  چندسال پیش که دانشجوی کارشناسی بودم وقتی از بیرون بهم نگریسته می‌شد شبیه انسان‌های موفق بودم، از اونا که مادرا می‌زنن توی سر بچه‌شون که درس بخون مثل فلانی شی. حالا که کارشناسی ارشدم رو تموم کرده‌ام (تمومش کردم به این معنی نیست که دفاع کردم، لطفا سوال نفرمایید اه)، از هر زاویه‌ای به زندگی‌ام نگریسته بشه با قاطعیت می‌شه گفت چیزی جز حاصل فعل و انفعالات داخلی‌ام نیست.

قضیه از اونجایی شروع شد که ما در عنفوان نوجوانی دچار بحران هویت شدیم. به ما گفتن تنها راه قطعی درمان این بحران اینه که دکتر بشید یا سگ‌خور، مهندس. اون‌ها معتقد بودن که نمی‌شه آدم دکتر یا مهندس نباشه چون پس‌فردا که در مملکت کاره‌ای شدیم می‌خوان ما رو صدا کنن، نمی‌شه که بگن «هوی»، یک دکتر یا مهندس نیازه.

این شد که ما به دانشگاه رفتیم و چون روحیه‌مون حساس بود، رفتیم مهندس بشیم، غافل از اینکه کاری که ریاضیات مهندسی با روحیه آدم می‌کنه هیچ تشریح جسدی، هیچ جسد متحرکی و هیچ وایت واکری قادر به انجامش نیست. الان هم بعد از سال‌ها زندگی در کنار این درس، من دیگه نه روحیه دارم و نه عزت و آبرو.

اما شماهایی که خودتونو دچار جراحت می‌کنید که بیایید دانشگاه، بله شما! خوب کاری می‌کنید. بیایید، بیایید ببینید! اینجا اتفاقا برخلاف چیزی که میگن هیچ خبری نیست، خیلی هم خبریه. اینجا همه اول دانشجوی رشته خودشونن بعدا همه با هوافضا دو رشته‌ای می‌کنن. اینجا اولین‌بار که بهت میگن بفرما سیگار، میگی من تا حالا سیگار از آن‌قدر نزدیک ندیدم اصلا نزدیک‌ترین کسی هم که تو فامیل‌مون سیگار می‌کشید شوهرعمه‌ام بود که خود این امر باعث شد ما بدون دخالت دست و برنامه‌های آموزنده تلویزیون و بیلبوردهای بازدارنده سطح شهر، سیگاری نشیم. خلاصه با این وجود، شما اولین نخ رو می‌کشید و می‌بینید که گلوتون سوخت یه کم هم سرتون گیج رفت بعد بهتون میگن اشکال نداره درست میشه ادامه بده، شما نمی‌دونید چرا ادامه می‌دیدید ولی بعدا می‌فهمید. شاید ریاضی يك و دو احتیاجی نداشته باشه ولی قطعا معادلات دیفرانسیل و ریاضیات مهندسی رو نمی‌شه بدون چند نخ سیگار و به راحتی افتاد. بعد کم‌کم نیکوتین هم جوابگو نیست و فقط به دردِ التیام اعصاب خوردی بعد از امتحان می‌خوره، درحالی‌که امتحان رو باید پاس شد. به‌همین خاطر شما به گل و گیاه دارویی مثل گل‌گاوزبون رو میارید و با موفقیت دوره کارشناسی رو تموم می‌کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ضعيف

    • بدون نام

      بی مزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج