۵۶۲۲۴۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ چگونه به «مرز هشدار» نرسیم؟

چند روز پیش مصرف برق در کشور با عبور از ۵۵هزار و ۴۰۰ مگاوات به مرز هشدار رسید و باعث شد شرکت دولتی توانیر طی یک «اطلاعیه مهم و فوری» از مردم بخواهد صرفه جویی را جدی بگیرند.

احمدرضا کاظمی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

چند روز پیش مصرف برق در کشور با عبور از ۵۵هزار و ۴۰۰ مگاوات به مرز هشدار رسید و باعث شد شرکت دولتی توانیر طی یک «اطلاعیه مهم و فوری» از مردم بخواهد صرفه جویی را جدی بگیرند. اینکه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که هر روز یک چیزش از مرز هشدار می‎گذرد جالب است و ما واقعا کم کم داریم به‌جایی می‌رسیم که میزان به مرز هشدار رسیدن‌هایمان دارد به مرز هشدار می‌رسد! من شخصا تا دیروز فکر می‌کردیم که فقط «غلظت آلاینده‌های هوا» و «میزان ریزگردها» و «ترافیک» و «مصرف سوخت» و «کمبود آب» و «از بین رفتن جنگل‌ها» و «خشکسالی دریاچه‌ها» و «بیماری‌های سرطانی» و «طلاق» و «برداشت بیش از حد از ذخایر نفتی» در کشور چیزی به اسم مرز هشدار دارند اما الان فهمیدم که اوضاع «مصرف برق» هم می‌تواند وخیم شود. فقط بنده نمی‌دانم چرا توی این کشور «دادن وعده وعید»، «اختلاس» و «فساد»، «ضعف مدیریت» و «تندروی و دلواپسی» مرز هشدار ندارد تا گاهی‌هم ما «اطلاعیه مهم و فوری» درموردش صادر کنیم و فقط اقلام مصرفی مردم هستند که باید داخل‌شان صرفه‌جویی بشود؟ تا شما دارید به جواب این سوال فکر می‌کنید بنده یکسری راه‌حل برای حل مشکل مصرف برق می‌دهم:

۱. فرهنگ آشغالی و آشغال فرهنگی!

بدون شک مدیران شهری سراسر کشور با الگوبرداری از شهرداری تهران، در تولید برق از زباله می‌توانند گام‌های بسیار مثبتی در افزایش ذخایر برقی کشور بردارند. در این مسیر ما مردم فرهنگ‌دوست نیز باید با تف کردن پوسته‌ تخم‌هایمان داخل جوق، انداختن پوسته موز کف پیاده‌رو، ریختن پوسته هندونه در کنار سواحل، پرتاب بطری آب معدنی از پنجره ماشین به داخل اتوبان و... یاری دهنده مسئولین باشیم! هنرمندان عزیز نیز می‌توانند با تولید فیلم‌ها و سریال‌های متنوع، چاپ انواع کتاب شعر سپید و همچنین انتشار آهنگ‌های جدیدشان، ترویج دهنده فرهنگ تولید آشغال در کشور باشند!

۲. احترام به والدین

شاید در نگاه اول ارتباط چندانی بین آموزه‌های اخلاقی-تربیتی و بحران مصرف برق در کشور به چشم نیاید اما اگر نوجوانان و جوانان این آب و خاک جوری تربیت بشوند که حتی زمانی‌که پدرشان در خانه نیست هم از عمل وقیحانه و به دور از انسانیت «روشن‌سازی کولر» پرهیز کنند، مشکل مصرف برق رو به بهبود خواهد رفت.

۳. به روز رسانی کردن بابابرقی

یکی از مشکلات اصلی تبلیغات رسانه ملی و فعالیت‌های فرهنگی وزارت نیرو در اصلاح الگوی مصرف مردم، استفاده از نمادهای منسوخ شده‌ای‌است که در این دوران، بُرش کافی ندارند. متاسفانه هنوز هم که هنوز است «بابابرقی» و «آقای ایمنی» نمادهای فرهنگ‌سازی در حوزه انرژی هستند که اصلا دیگر تبدیل به «ضد تبلیغ» شده‌اند. شما بیایید از بین سلبریتی‌-پلنگ‌های اینستاگرامی (مثلاخانم ص.ط) یک شخصیت «خاله برقی» تعریف کنید که با یک لباس فرم خاصِ زرد و قرمز که روی آن علامت توانیر چاپ شده، قدم قدم و گاماس گاماس بیاید جلوی دوربین و به آهنگ «هرگز نشه فراموش، لامپ اضافه خاموش» را بخواند و بعدش هم یک چشمک رو به دوربین بزند، اگر از فردا خاموشی کل کشور را فرانگرفت من اسمم را می‌گذارم وحید خزایی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخ ص.ط عااالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج