۵۶۴۰۱۱
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

رحیم پور ازغدی؛ تک تیرانداز یا نظریه پرداز؟

مهاجرانی در توئیتر نوشت: «نظریه‌پردازی نیاز به عمق دانش، استعداد، تجربه، شکیبایی و نقد دارد. نظریه‌اندازی؟ مثل تک‌تیراندازست. بوقی به دست می‌گیرد و نظریه‌ای را می‌اندازد. رحیم‌پور ازغدی نظریه‌انداز اصولگرا: «در این چهار سال در مقابل روحانی می‌ایستم» کلام متین! تازه می‌شود مثل همین چهار سال گذشته که ایستاده ماندید.»

صبح نو نوشت: در ادامه حمله‌ها به رحیم‌پور ازغدی، عطاالله مهاجرانی، روشنفکر-وزیرِ لندن‌نشین، شخصیت علمی رحیم‌پور را زیر سؤال برد و او را «نظریه‌انداز» به جای «نظریه‌پرداز» خطاب و سعی کرد رحیم‌پور را در تقابل جناحی با دولت فعلی نشان دهد. او در توئیتر نوشت: «نظریه‌پردازی نیاز به عمق دانش، استعداد، تجربه، شکیبایی و نقد دارد. نظریه‌اندازی؟ مثل تک‌تیراندازست. بوقی به دست می‌گیرد و نظریه‌ای را می‌اندازد. رحیم‌پور ازغدی نظریه‌انداز اصولگرا: «در این چهار سال در مقابل روحانی می‌ایستم» کلام متین! تازه می‌شود مثل همین چهار سال گذشته که ایستاده ماندید.»

این تحریف در مورد سخنان رحیم‌پور ازغدی، تازه نیست و در گذشته هم چنین رفتاری در ماجرای دهه محسنیه، اهانت به زنانی که نمی‌خواهند باردار شوند، شیعه قالتاق و جاسوس آمریکا خواندن همه مسوولان از قول ایشان و مواردی این‌چنینی دیده شده است. مثلاً در ماجرای شیوه‌های عزاداری و در قضیه حضرت محسن عده‌ای گفتند که رحیم‌پور گفته است حضرت محسن وجود خارجی نداشته و عزاداری برای او بدعت است.

در حالی که او به تعدد ایام عزاداری و برپایی مجلس در تمام روزها و شب‌های سال انتقاد کرده بود؛ به این دلیل که عزاداری سیدالشهدا تحت شعاع قرار می‌گیرد. او گفته بود که با این روش‌ها، اسلام، دینِ بیکارانی که مدام مجلس می‌گیرند، جلوه داده می‌شود و با آن شیوه‌ها و شعرهای مبتذل، شیعه در رسانه‌های وهابی وهن می‌شود. حتی عده‌ای از مخالفان رحیم‌پور در این ماجرا فتوا صادر کردند و گفتند که او نباید در اموری که علم و تخصص ندارد دخالت کند!

جالب است که هجمه به رحیم‌پور ازغدی هم از سوی مدعیان مذهب و هم از سوی داعیه‌داران مدرنیته صورت می‌گیرد. حالا باید پرسید که علت این هجمه‌ها چیست؟ در مورد هجمه مدعیان ظاهر مذهب می‌توان به مواضع منتقدانه و مصلحانه رحیم‌پور، درباره دستگاه‌های بازتولید فرهنگ شیعه‌گری انحرافی اشاره کرد.
کسانی که رحیم‌پور آنان را «شیعه قالتاق» می‌خواند و معتقد است ابایی از رباخواری و برپایی مجالس آن‌چنانی عزاداری به صورت همزمان و مخالفت با انقلاب اسلامی و هم‌آغوشی با بیگانگان ندارند. رحیم‌پور باکی از اذعان به مخالفت با آنان ندارد و می‌گوید: «من دوست دارم تیمی از وهابی‌ها و شیعیان انگلیسی من را تهدید کنند چرا که من دوست دارم با آنها درگیر شوم.»
اما در خصوص حمله متجددمآب‌ها به رحیم‌پور، به‌ویژه در روزهای اخیر، انتقادات تند او به سیاست‌های فرهنگی دولت و سند ۲۰۳۰ قابل ذکر است. رحیم‌پور از معدود اساتید انقلابی است که پیش از اوج گرفتن انتقادات به این سند و اظهار نظر علنی رهبر انقلاب، به سخنرانی و افشاگری درباره این سند اقدام کرد و در نشستی در دانشگاه تهران با عنوان «برجام آموزشی» این سند را «کاپیتولاسیون فرهنگی» نامید. این انتقادات او به نفی استقلال فرهنگی در دولت همچنان ادامه دارد و اتفاقاً همان فایل صوتی که تقطیع شده بود، به سخنرانی او در جمع اساتید دانشگاه با موضوع بررسی سند ۲۰۳۰ اختصاص داشت.حسن رحیم‌پور ازغدی به مثابه یک استاد منتقدِ مستقل، اکنون در میان دو تیغ گازانبر قرار گرفته است. یکی تحجر و ارتجاع و دیگری تجدد و التقاط. اولی از ابزار فتوا و تکفیر استفاده می‌کند و دومی روش پروپاگاندا و تحریف و اگر جواب نداد، خشونت و حذف را برمی‌گزیند. این قاعده درباره پیروان مکتب امام خمینی (ره) همواره صادق بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      آقاي ازغدي هم از چشم من افتاد

    • بدون نام

      یعنی در مقابل مردم می ایستد ...خخخ

    • بدون نام

      آقا از دولت انتقاد نکن خرابت میکنند

    • علی ع

      برای اینکه ماندگار باشید سعی کنید خودتان باشید
      آقای ازغدی را بزرگ ! کردند تا جای شخصی مثل. دکتر سروش را بگیرد

    • بدون نام

      درود خدا بر مجاهدانقلابی استاد رحیم پور ازغدی. من تمام مباحث استاد را گوش کرده ام همگی کاملا منطقی وعقلانی است.
      خداوند به ایشان عمر با عزت عنایت بفرماید.

    • معین

      به عنوان شخصی که از دوران راهنمایی کتب فلسفی مطالعه کرده ، قدر استاد ازغدی رو بدونیم ایشون بسیار ارزشمندندو نباید در بازی های سیاسی به حاشیه هدایت بشند

    • بدون نام

      دردو بلای ازغدی تو سر دشمنانش بخورد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج