اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۶۵۰۹۰
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

فرناندو ردوندو؛ ستاره‌ای با کفش‌های آهن رُبایی

فرناندو ردوندو هافبک اسبق تیم ملی آرژانتین و رئال مادرید را یکی از با کلاس ترین بازیکن های فوتبال در دهه های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ می دانند. حرکات پا به توپ او به قدری خوش نقش بود گویی که به کفش های ردوندو، یک آهن ربا متصل کرده اند.

وبسایت نود: فرناندو ردوندو هافبک اسبق تیم ملی آرژانتین و رئال مادرید را یکی از با کلاس ترین بازیکن های فوتبال در دهه های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ می دانند. حرکات پا به توپ او به قدری خوش نقش بود گویی که به کفش های ردوندو، یک آهن ربا متصل کرده اند.

هنوز هم فرناندو ردوندو را یکی از بهترین بازیکن های «شماره ۵» در تاریخ «لوس بلانکوس» می دانند که ۶ سال رؤیایی را در میانه میدان رئال مادرید سپری کرد. «ال پرینسیپ» در کنترل توپ استاد بود و بازی بسیار ساده و در عین حال جذابی داشت. در یک کلام، سبک بازی ردوندو منحصر به فرد بود. فرناندو کارلوس ردوندو نری در بوئنوس آیرس متولد و درخشش خود را از سن بسیار کم در میادین فوتبال آغاز کرد.

ردوندو به محض این که قادر به دویدن شد، فوتبال خود را با باشگاه آرژانتینیوس جونیورز آغاز و به توصیه پدرش، در ۱۰ سالگی با این باشگاه قدیمی آرژانتینی، یک قرارداد را امضاء کرد. او فقط ۵ سال بعد یعنی در ۱۵ سالگی نخستین بازی خود را در لیگ برتر آرژانتین انجام داد و ۵ سال بعدتر توسط خورخه والدانو اسطوره آرژانتینی رصد شده و کوله بار خود را برای سفر به اسپانیا بست.

فرناندو ردوندو؛ ستاره‌ای با کفش‌های آهن رُبایی

فرناندو ردوندو در نخستین فصل حضور در فوتبال اسپانیا، پیراهن تیم تنریف را بر تن کرده و علی رغم سن کم، همانند یک بازیکن با تجربه و حرفه ای، نقش مهمی را در تیم خود ایفا نمود و به سرعت در فوتبال اسپانیا جا افتاد. تنریف با درخشش ردوندو در فصل ۹۳-۱۹۹۲، برای اولین بار در تاریخ باشگاه به مقام پنجم لالیگا دست یافت و سهمیه حضور در مسابقات اروپایی را گرفت. ردوندو در کنار چند بازیکن دیگر همچون چمو دل سولار، چانو، کونته، پیِر، کیکه استبارانز و پیتزی دوره طلایی تنریف را رقم زدند. تنریف در دو فصل پیاپی، مانع قهرمانی رئال مادرید در هفته پایانی لالیگا شد.

درخشش ردوندو در تنریف باعث شد تا مسئولان باشگاه رئال مادرید در تابستان ۱۹۹۴ به فکر امضای قرارداد با این ستاره نوظهور آرژانتینی افتاده و سرانجام وی را به ازای ۳ میلیون یورو به خدمت گرفتند. او پس از انجام ۱۰۷ بازی برای تنریف و ۸ گل زده راهی سانتیاگو برنابئو شد. درخشش ردوندو در برنابئو نیز ادامه یافت و این هافبک با کلاس آرژانتینی، همان نقش کلیدی را در تیم جدیدش ایفا کرد. او طی ۶ سال حضور در برنابئو به دو قهرمانی در جام باشگاه های اروپا (لیگ قهرمانان اروپا)، یک جام بین قاره ای، دو قهرمانی لالیگا و یک سوپر جام اسپانیا دست یافت. ردوندو طی ۲۲۸ بازی با پیراهن رئال مادرید، ۵ گل به ثمر رساند.

فرناندو ردوندو؛ ستاره‌ای با کفش‌های آهن رُبایی

به علت بازی در نقش هافبک جلوی مدافعان، تعداد گل های ردوندو بسیار کم بود. اگر چه او منتقدین زیادی هم داشت ولی نقش ردوندو در موفقیت های رئال مادرید غیر قابل انکار است. کلاس کار و هوش تاکتیکی ردوندو کمک زیادی به کسب افتخار برای مادریدی ها کرد. عملکرد او در دو بازی مقابل بوروسیا دورتموند و منچستر یونایتد در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا همواره در یاد و خاطر عاشقان فوتبال باقی خواهد ماند. سر الکس فرگوسن سرمربی منچستر یونایتد پس از درخشش ردوندو در آن شب، چنین از این ستاره ناب آرژانتینی سخن گفت:

این بچه چه چیزی در ساق پای خود دارد که این چنین کار می کند؟

مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل والنسیا در سال ۲۰۰۰، آخرین بازی فرناندو ردوندو با پیراهن رئال مادرید بود. آن بازی در پاریس برگزار و ردوندو با جشن قهرمانی در مهم ترین تورنمنت باشگاهی، از رئال مادرید جدا شد و پیراهن یک تیم پُر افتخار دیگر یعنی میلان را بر تن کرد.

فرناندو ردوندو؛ ستاره‌ای با کفش‌های آهن رُبایی

میلان به ازای ۱۸ میلیون یورو، ردوندو را به خدمت گرفت. مصدومیت های پیاپی و عدم ثبات در ترکیب میلان باعث شد تا دوران حضور فرناندو ردوندو در ایتالیا بر خلاف تصور، چندان موفقیت آمیز نباشد. شدت و توالی مصدومیت های ردوندو به قدری بود که وی مجبور به خداحافظی از میادین فوتبال در سال ۲۰۰۴ و در ۳۴ سالگی شد.

فرناندو ردوندو؛ ستاره‌ای با کفش‌های آهن رُبایی

Joel del Rio, Adapted by Padraig Whelan

Marca
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج