۵۶۵۲۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

شراب و حجاب، مشکل گردشگران خارجی نیست

سیدحسین مرعشی، ییس پیشین سازمان میراث فرهنگی از برخی از دلایل نیامدن گردشگران خارجی به ایران گفت.

خبرآنلاین: سیدحسین مرعشی، ییس پیشین سازمان میراث فرهنگی از برخی از دلایل نیامدن گردشگران خارجی به ایران گفت.

ا تشدید درگیری‌های نظام میان ترکیه و روسیه، پوتین دستور داد تا مردم روسیه به ترکیه سفر نکنند و بسیاری این را فرصت خوبی برای جذب گردشگران روسی در ایران دانستند.

حتی اکبر غمخوار عضو هیئت مدیره انجمن خدمات گردشگری استان تهران چندی پیش در این رابطخ گفته بود: «۳ و نیم میلیون گردشگر از روسیه به ترکیه سفر کرد اتفاقی که در ترکیه افتاد، آقای پوتین دستور دادند که هیچ کدام از شهروندهای روس به ترکیه سفر نکنند و ما باید خیلی سریع وارد عمل می شدیم و باید از این پتانسیلی که برای جذب گردشگر وجود داشت، استفاده می کردیم. اما دولت هیچ کاری نکرد.»

سیدحسین مرعشی، رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی در مورد وضعیت گردشگری ایران چند روز پیش در این رابطه گفت: شراب و حجاب مشکل گردشگران خارجی نیست. من ساعت‌ها پای صحبت‌های تورگردان‌های بزرگ دنیا نشسته‌ام و هیچ وقت این موضوعات مشکل آنها نبوده است. آنها دنبال دیدن دنیای جدید و برقراری ارتباط با جوامع بشری هستند. ایران برای آنها خیلی جذاب است.

او ادامه داد: مشکل اصلی این است که ایرانی‌ها و مسئولان آن، ایران را نمی‌شناسند و نمی‌توانند لذت غوطه‌ور شدن در آب‌های دریاچه ارومیه یا رفتن به زیر آب در کیش و قشم را درک کنند. خارجی‌ها اینها را خوب درک می‌کنند. امیدواریم در دوره جدید موفقیت‌ها در حوزه گردشگری دوچندان شود.

مرعشی افزود: البته در دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی به دلیل فضای سیاسی و بین‌المللی موفق‌هایی در گردشگری داشتیم ولی سرمایه‌گذاری‌ها زیاد تقویت نشد. امیدواریم که مدیری در گردشگری مستقر باشد که مسئله سرمایه‌گذاری را جدی بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مشکل اساسی گردشگران خارجی در ایران وضع نامناسب و کمبود هتل هاست و همینطور دسترسی نداشتن به سامانه بانکی برای بکارگیری کارت اعتباری ست.

      پاسخ ها

      • علی

        من در مدتی که ترکیه بودم در هتلی 5 ستاره اقامت داشتم که تعرفه اون به اندازه هتل های 2 ستاره در ایران بود .
        در ایران اما هتل ها بسیار کثیف - گران و بدون خدمات هست . معمولا برخورد مناسبی هم ندارند و بیشتر به فکر سود از طریق روش های مختلف مثل پیش فروش اتاق های هتل ها در عید و زمان های پیک هستن .

    • احمد

      نزدیک محل کارم گردشگر خارجی زیاد میاد
      اکثر گردشگرهای خارجی که من دیدم یک گروه پیرمرد پیرزن

      پاسخ ها

      • سراج

        سلام - مسولان محترم - براي يه مشت دلار ايران را آنتاليا و پوكت و گوآ نكنيد. همين پل نفت را درست خرج كنيد به همه چي مي رسيم البته با توكل به خدا - موفق باشيم.

    • محسن

      مزخرف نگو

    • بدون نام

      شراب و حجاب و سرویس فرنگی تمیز واقعیت همینه بقیه اراجیف و گول زدن خودمونه

    • متفکر

      نیامدن گردشگر خارجی دلایل زیادی داره،ولی مهمترینهاش 1-ترس گردشگران خارجی از برخورد پلیس و نیروهای اطلاعاتی هست،که علتش ضعف ایران در برقراری ارتباط با دنیا و ناتوانی در تبلیغ جذابیتهای کشورمون هست! نه مشکل پلیس2- عدم امکان استفاده از کارت اعتباری در ایران 3- کج فهمی بعضی از مسئولین در خصوص توریست

    • حسین عامل

      ایران پتانسیل گردشگری بسیار خوبی دارد و آن هم در صورتی به سرانجام عمل می رسد که دولت مردان ما بخواهند گردشگری ما رونق بگیرد وبرای عمل به این مهم باید بستر های گردشگری را آماده و به توریست ها زیاد سخت نگیرند

    • بدون نام

      این بحث ها را نمیشه در چند خط خلاصه کرد . البته یکی از دلایل ان شراب وحجاب است 2 بحث های امنیتی مسئله دیگر است 3 نبودن هتل های متنوع با هر بودجه4 نداشتن سرویس بانکی و ارتباط با دنیا . توریسم به کشور می اید که استراحت کند . جاذبه ها راببیند اگر قرار باشد برای خودش مشکل درست کند مگر مریض است . خودمان را گول نزنیم خودمان هم تحمل بعضی از این موارد برایمان مشکل است حالا دنبال توریسم میگردیم.

    • بهمن

      مشکل را اکثر مسئولان بخصوص مسئولان گردشگری میدانند ولی از مطرح کردن آن بیم دارند بخاطر حفظ جایگاه خودشون آقای اکبر غمخوار سالها مدیر عامل سازمان هتلهای بنیاد مستضعفان وجانبازان بود چه قدمهایی در جهت جذب توریست برداشت اکثر مدیران مرتبط تخصص در زمینه این کار را ندارند وفقط به طول ریاست خود فکر میکنند نه به عرض سازمان هتلهای بنیاد صلاحیت این کار را ندارد فقط خرج تراشی های بی مورد وصرف هزینه های بی ثمر را در پرونده خود دارند چون به هیچکس جوابگو نیستند دست همه با بنیاد تو یک کاسه است و بعنوان بزرگترین بخش هتلداری باید پرچم دار این امر باشد نیست بطور مثال برای باز سازی هتلها هزینه های سعی وخطا میکنند چون همه باهم هماهنگ چپاول میکنند صدا در نمیاد مثلا هتل آزادی خزر از سال 1383 تا حالا در حال بازسازیست هنوز تمام نشده

    • بهمن

      سلام آدمین عزیزلطفا مطالب را دستکاری نکنید یا منتشر نکنید اگر قرار شد منتشر بشه کامل باشد .ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج