۵۶۷۶۲۵
۱۰ نظر
۵۰۱۶
۱۰ نظر
۵۰۱۶
پ

تتلو و جشن تتو!

حالا اسطوره هنر زیرزمینی و سوژه جذاب فضای مجازی، قهرمان اصولگرایان است. نمادی که به خوبی از هویت این جریان می گوید.

روزنامه هفت صبح - آریا صالحی: حالا اسطوره هنر زیرزمینی و سوژه جذاب فضای مجازی، قهرمان اصولگرایان است. نمادی که به خوبی از هویت این جریان می گوید.

جشن یک سالگی کانال تلگرامی «فارس پلاس» در سالن همایش های حوزه هنری برگزار شد. مراسمی که شاید بزرگ ترین دستاوردش آشتی دادن امیر تتلو با بهنوش بختیاری، آن هم در سالگرد ازدواج خانم هنرپیشه بود. مراسم آشتی کنانی که برایش تقریبا تمام اعتبار اصولگرایی هزینه شد. کانال فارس پلاس که اقلا مدیرانش می دانند چه بخشی از بودجه فرهنگی برای تعالی کشور در آن هزینه می شود تا مثلا رقابتی از سوی بچه های اصولگرا باشد با دو کانال آن ور آبی «وحید آنلاین» و «مملکته» که کاملا مشخص است اداره کنندگانش به سختی امرار معاش می کنند.

اصولگرایان از هفته ها قبل در این کانال از جشن باشکوهشان گفته بودند و راجع به آن می نوشتند. مدام برای حسن روحانی، رییس جمهور، طنز درست می کردند تا تهش شود آنچه اتفاق افتاد؛ صحنه ای که روی آن حمید رسایی، عزت ا... ضرغامی، نقوی حسینی، که هر سه از اصولگرایان سرشناس هستند، ایستادند.
ابتدا صلواتی فرستادند که به درد عمه جانشان می خورد و بعد هم کف و سوت و جیغ و هورا کشیدند که خانم هنرپیشه و آقای خواننده با هم آشتی کرده اند. بعد هم توییت کردند که اصلاح طلبان هنر را انحصاری می کنند اما این بزرگواران دنبال جذب حداکثری هستند. این مراسم حرف و حدیث کم نداشت، اما ببایید ببینیم این مراسم و چهره های اصلی اش چه بهایی پرداخته اند و چه به دست آورده اند.
تتلو و جشن تتو!

۱. خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس که وابسته به یکی از نهادهای انقلابی است در بیش از یک دهه ای که از فعالیتش می گذرد فارغ از مشی سیاسی، توانسته اعتباری کسب کند و اقلا اخبارش موثق باشد. حتی اگر قبل از پایان انتخابات ۸۸ پیش بینی کند. رای محمود احمدی نژاد چقدر است، آنچه رقم زده معمولا خبررسانی سریع بوده، حالا می توان مشی شان را دلواپسانه و تندرو قلمداد کرد.
آنها که تا چند وقت پیش و قبل از انتخابات ۸۸ بارها هنرپیشه هایی از قماش بهنوش بختیاری را به دلیل فیلم های شانه تخم مرغی شان به باد انتقاد می گرفتند و با موسیقی زیرزمینی به عنوان یک پدیده زشت و انحرافی برخورد می کردند، حالا آنقدر آوانگارد شده اند که عالی ترین مراسم سالانه شان را طوری برگزار می کنند که تتوهای تتلو بیش از همیشه در چشم باشد. از او قهرمانی می سازند که گبرلو، مجری اصولگرای پیشین هفت درباره شان بنویسد: «شاید مسیرتان مسیر قهرمانی باشد اما مسیر پیروزی و سربلندی نیست.»

این طعنه ای است به همه شعارهایی که همیشه این خبرگزاری در راس آنها بوده است! حالا نظام الدین موسوی که روزنامه نگاری را پایه به پایه طی کرده تا به این مدیریت برسد، شاید حالا بعد از این مراسم بتواند با خود فکر کند که آیا این همان آرمان هایی است که مدام درباره اش حرف می زده؟ البته شاید بد نباشد او نگاهی به صندلی های خالی سالنی که گرفته هم بیندازد و ببیند خود را برای چه هزینه کرده است!
تتلو و جشن تتو!

۲. حوزه هنری: شاید بهترین واژه برای مدیریت حوزه هنری را حمید فرخ نژاد به کار برده است: «دوستانی که حکومت مستقل دارند.» گروهی که مدام و یک به یک بر فیلم ها برچسب می زنند و با زرد و بی محتوا خواندنشان اجازه اکرانشان را نمی دهند حالا تمام قد همه امکانات دولتی شان را به بهانه یک سالگی فارس پلاس برای مراسم تجلیل از تتلو می دهند تا او بیاید ظاهرش را به نمایش بگذارد.
آیا هیچ یک از سالن های سینمایی وابسته به حوزه هنری حاضر است چنین سیمایی از یک هنرپیشه را به نمایش بگذارد؟ این مدیریت دوگانه نشان می دهد مدیریت محترم حوزه هنری با فرهنگ غرب زده مشکل دارد البته با وجهی از تبلیغ ابتذال که دست دوستی با آنها نداده باشد!

۳. عزت ا... ضرغامی: رییس پیشین صدا و سیما انگار بیش از بقیه فهمیده بود که در بد دامی افتاده و چه قرار است به سرش بیاید. او قوتی روی سن شروع به حرف زدن کرد سعی کرد روی سخنش تعریف و تمجید از بهنوش بختیاری باشد که اقلا از هنرمندان خودش در رسانه ملی بوده است و در مورد تتلو سعی کرد ماجرای دیدار این خواننده زیرزمینی با حجت الاسلام رییسی و توضیحات رییس آستان قدس در رابطه با او را به شوخی بگیرد؛ ضرغامی گفت: «من هم در پاویون پرواز خیلی اتفاقی یک بار آقای مقصودلو را دیدم و ایشان یک کار که برای امام رضا خوانده بودند را برایم خواندند و دیدم چه کار ارزشمندی است...» و بعد خودش با آن دیدار شوخی دیگری کرد و خیلی سریع از این بخش گذشت و به توانمندی های هنری بهنوش بختیاری پرداخت!
تتلو و جشن تتو!

ضرغامی که سه سال است کانال داری می کند، سعی می کند به عنوان عضو شورای عالی فضای مجازی، خود را به روزترین چهره اصولگرا در استفاده از نرم افزارهای جدید ارتباطی معرفی کند. او در این مراسم سعی کرد خیلی در قاب تتلو تعریف نشود، اما به هر حال همه به یاد دارند چطور سختگیرانه روی پخش مسابقات والیبال حساسیت داشت؛ سعی می کرد مبادا تصویر کوچکی از دستشان در برود که بلوایی به پا شود و مردم تصویری قبیحه را ببینند. حالا اما او باید تمام اعتبارش را صرف این کند که از آشتی بختیاری و تتلو بگوید!

۴. جناب آقای حمید رسایی: او را در آن هشت سال، نه فقط برای مواضع سیاسی اش که برای مواضع فرهنگی و هنری هم کم در نقش شخصیتی رادیکال ندیده ایم. حملاتش به سینما، موسیقی، به جوانان و سیمای ظاهری شان را کم ندیده ایم. این روحانی اما با آن ویژگی هایی که همه در ذهن داریم، حالا برای آنچه فکر می کند برایشان هیت خواهدآورد باید در کنار تتلو بایستد.
تیتر «اصولگرایان» که روزنامه قانون برایشان زده بود را بگذارید کنار تمام انتقادهایی که در این دو روزه از سوی خود اصولگرایان شنیده، این شاید برایش تلنگری باشد. او رفته بود تا تجلیل کند از تتلو، در مقام امر به معروف. تتلویی که در طول مراسم مدام سعی می شد از او برای مواضعش درباره آتنا و اهمیت حجاب دفاع شود.
تتلو و جشن تتو!
فارغ از اینکه بی حجابی و بدحجابی و هنجارشکنی و تهاجم فرهنگی که آقای رسایی و دوستان در تمام این سال ها برایش نمادسازی می کردند، همین سیمایی است که از سر تا پا تتو شده و خود این دوستان سیمای شیطان پرستانه لقبش می دادند. بیخود نیست که حتی امثال گبرلو برای این دستاورد به آقای رسایی ناهی منکر، دست مریزاد می گفتند.

5. بهنوش بختیاری: شاید باز موفق ترین بازنده مراسم دور زو قبل بود. او سعی کرد فقط خودش باشد و بگوید حرف خودش را می زند. بگوید آن روز آنجاست چون دعوت شده. البته از این گفت که برای فعالیت اینستاگرامی اش هجمه زیادی تحمل کرده و البته همین خبرگزاری فارس تمام قد در کنارش ایستاده بوده، پس او هم به مراسمشان رفته است.
بهنوش بختیاری که روزی در تلویزیون گفته بود همراه با همسرش به رستورانی رفته بوده و چون کیفیت غذایشان بد بوده، سرویس قاشق های رستوران را برداشته و دور انداخته! اینجا هم سعی کرد خیلی ساده باشد و شاید حتی سطحی. وقتی پشت تریبون مدام سعی می کرد موهایش را درست کند تا خدای ناکرده حجابش به هم نریزد یا وقتی داشت دستان لرزانش را نشان می داد که بگوید از بودن در کنار این جمع استرس دارد، قرار نبود خودش را یک مدعی هنر یا فعال اجتماعی معرفی کند. او فقط می خواست بگوید دعوتش کرده اند و او هم آمده اگر بقیه هم دعوتش می کردند، حتما می رفت!
تتلو و جشن تتو!

۶- امیر تتلو: این ضیافت به نظر می رسید بیش از همه برای او تدارک دیده شده است. او بی شک در این مراسم هم از ضرغامی مهم تر بود، هم از رسایی و کل مدیران فارس و هم بقیه حاضرین. با سیمای خاصش نزدیک چهره های سرشناس اصولگرا نشسته بود. وقتی هم دوربین به سمتش رفت، اصلا حرف های قلمبه نزد سعی کرد خودش باشد. همینی که هست. پروفسوری با عمق کم! او حق دارد هرچه می خواهد بگوید و بنویسد و حرفش را می زند. اصلا خیلی وقت ها برای خوشامد دوستان اصولگرا حرف هایی که می خواهند را می زند، مثل همین روزهای اخیر.
اما با همه سختی که برایش به همراه دارد همان طوری که هست، همه جا حاضر می شود. او نیست که بها می پردازد. الان شاید نفس کشیدن برایش راحت تر شده حتی اگر کمی بیشتر در اینستاگرام فحش بخورد، اما او هم راهش را یاد گرفته است. ادبیاتش را ببینید: «اینها یکسری ربات هستند. کار مردم ایران نیست.
کار یک گروه است که از بیرون خط می گیرند. الان اگر در جمع شما یک نفر به من فحش داد، باقی ملت هم فحش می دهند!» ادبیاتی کاملا مورد پسند میزبانان. او حالا از سوی نهادهای فرهنگی ارزشی نماد «آمر به معروف» لقب می گیرد و به اسم «مروج ارزش های انقلابی» مورد تقدیر قرار می گیرد؛ نه، این پسربچه بانمک، بازنده این بازی نیست. این دوستان ارزشی و اصولگرایمان هستند که بد باخته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرین

      چیزی برای گفتن باقی نمیمونه...فقط میتونم بگم برادران به کجا چنین شتابان..؟!...فردا ضرغامی و رسایی رو با یه تتو رو بازوهاشون نبینیم صلوات.....

    • لیلی

      مراسم تتلو پسندانه بوده پس.

    • بدون نام

      با ارزوی موفقیت برای تتلو
      تا چشم ...

    • بدون نام

      امیدوارم تتلو به آرزوهاش برسه...

    • حسن

      سرنوشت امر به معروف و نهی از منکر سیاسی همین است. تازه این فاز نخست عقب نشینی از اصول است. فازهای دیگری در راه است که تتلو در مقابل آن خیلی ناچیز خواهد بود.

    • بدون نام

      سکوت میکنم :|

    • بدون نام

      حالا خوبه یه سوژه تتلو دستتون اومد که یه گزارش زرد پر از عقده بنویسی. می خوای نقد کنی مثل یه ادم باسواد نقد کن

    • شهرام

      من از مسئولین نرم افزار برترینها تقاضا میکنم تا اخبار مربوط به این یارو رو اصلا چاپ نکنید. بخدا همین توجه های نا لازم بزرگش میکنه.

    • بدون نام

      حالم از دو رویی بهم میخوره, جدیدا دارن دورویی رو به ارزش تبدیل میکنن

    • بدون نام

      مشکلات جوانان کشور چی اینان دارن مسابقه دوروی مکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج