۵۶۹۱۱۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

تبلیغ گزینشی مطالبات مردم در صدا و سیما

ابراهیم بهشتی در روزنامه ایران نوشت: در آستانه چینش کابینه دوازدهم گروه‌ها و محافل سیاسی هر کدام به نحوی خواسته‌ها و انتظارات خود از رئیس جمهوری را مطرح می‌کنند. محور اساسی این پیشنهادها، تأکید بر این نکته است که کابینه دوازدهم باید بر اساس مطالبات مردم بسته شود.

ابراهیم بهشتی در روزنامه ایران نوشت: در آستانه چینش کابینه دوازدهم گروه‌ها و محافل سیاسی هر کدام به نحوی خواسته‌ها و انتظارات خود از رئیس جمهوری را مطرح می‌کنند. محور اساسی این پیشنهادها، تأکید بر این نکته است که کابینه دوازدهم باید بر اساس مطالبات مردم بسته شود.
و آقای روحانی وعده‌های انتخاباتی خود را از کانال کابینه دوازدهم و معاونان و مشاوران خود عملیاتی کند. در این میان برجسته کردن مطالبات مردم از سوی برخی شخصیت‌ها و رسانه‌های منتقد دولت و بخصوص صدا و سیما قابل تأمل است.
این جریان که در انتخابات ریاست جمهوری با عدم اقبال عمومی روبه‌رو شده، حال در ارائه پیشنهادهای خود به دولت دوازدهم روی مطالباتی به عنوان خواسته‌های مردم انگشت می‌گذارد که در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توان گفت همه مطالبات مردم یا مطالبه همه مردم و حتی اکثریت مردم نیست.
آنها به طرز مشهودی تنها بر مسائل اقتصادی اهتمام می‌ورزند و همه مشکلات و مسائل کشور را به همین حوزه ختم می‌کنند. حال آنکه از انتخابات ریاست جمهوری و دوران تبلیغات انتخاباتی که نامزدها برنامه‌هایشان را در معرض قضاوت عمومی گذاشته و مردم هم جهت‌گیری و گفتمان مورد نظر خود را برگزیده‌اند، بیشتر از ۲ ماه نمی‌گذرد. مطالبات مردم که در فضای تبلیغات انتخاباتی در میتینگ‌ها و ویژه برنامه‌های خاص انتخاباتی با زبان رسا اعلام می‌شد، فراموش نشده و اسناد آن در رسانه‌ها قابل جست‌وجو است.
اگر چه حسن روحانی هم در ارائه برنامه‌های خود بر محوریت داشتن اقتصاد و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی تأکید کرده بود و یکی از مطالبات اساسی مردم هم در همین حوزه تعریف شده بود، اما بسنده کردن تنها به این سوژه و غفلت از دیگر مطالبات و خواسته‌های مردمی، توجه دادن به مسیرهای نادرستی است که چه بسا منجر به افزایش ناامیدی و سرخوردگی مردم شود. امروز به شکل بسیار محسوس و قابل تأملی جریان سیاسی منتقد دولت و در رأس آنها صدا و سیما، در برجسته کردن مطالبات مردم از دولت دوازدهم، بحث‌های عمده انجام شده درباره سیاست داخلی، حقوق شهروندی و تکریم شهروندان، رفع برخی تبعیض‌ها، توجه به ظرفیت‌های اقلیت‌ها و قومیت‌ها، توجه به توانمندی‌های زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، تأکید بر برخورد با خودسری‌ها، انتقاد از تنگ‌نظری‌ها در حوزه‌های فرهنگی، توجه دادن به رعایت قانون در همه نهادها، انتقاد از حضور برخی نهادهای نامرتبط با حوزه اقتصاد در این عرصه، اهتمام به سیاست تنش‌زدایی و مبارزه و جلوگیری از ایران‌هراسی و اشاره به مصادیقی همچون حمله به سفارت عربستان در ایران، تأکید بر ملزومات جذب سرمایه داخلی و خارجی و اصرار بر تداوم برجام و در نهایت تأکید بر رفع ممنوع‌التصویری و حصر برخی شخصیت‌های سیاسی هم در کنار مشکلات اقتصادی، مطالبات رسا و گویای مردم در انتخابات بود که گویی رسانه‌های اصولگرا و در رأس آنها صدا و سیما تمایلی به طرح آنها ندارد چه رسد به اینکه بخواهد در قامت یک رسانه فراگیر مطالبه‌گری مردم در این حوزه‌ها را نمایندگی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان صادقی

      مگه انتظاری جز این از رسانه میلی داریم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج