جاباما
۵۶۹۳۳۳
۵۳ نظر
۵۰۰۳
۵۳ نظر
۵۰۰۳
پ

نامه اعتراضی قالیباف به جوانان انقلابی

محمدباقر قالیباف در نامه‌ای سرگشاده خطاب به جوانان، ۵ سرفصل گفتگو برای نواصولگرایی را مطرح کرد و از آنان خواست برای تببین این سرفصل‌ها به بحث، گفتگو و تبادل نظر بپردازند.

خبرگزاری مهر: محمدباقر قالیباف در نامه‌ای سرگشاده خطاب به جوانان، ۵ سرفصل گفتگو برای نواصولگرایی را مطرح کرد و از آنان خواست برای تببین این سرفصل‌ها به بحث، گفتگو و تبادل نظر بپردازند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جوانان انقلابی و دلسوز ایران عزیز

در ماه‌های گذشته بسیاری از شما به صورت حضوری و غیرحضوری با من از دغدغه‌های جدی خود دربارهٔ آینده کشور و انقلاب سخن گفتید. این شور و شوق و احساسِ مسئولیتِ تحسین‌برانگیز شما مرا برآن داشت که دست به قلم برده و برخی نگرانی‌های خودم را با شما و مردم عزیزمان در میان بگذارم. پایان رقابت‌های انتخاباتی به معنای فراموش کردن ناکارآمدی‌های دولت مستقر یا نادیده‌گرفتن برخی خطاهای دوستان جبهه انقلاب نیست. ناکارآمدی در حل معضلات اقتصادی، گذران زندگی همراه با آرامش خاطر را برای بسیاری از مردم، روز به روز دشوارتر می‌کند و این در حالی است که عده‌ای می‌خواهند برای فرار از مسئولیت و پاسخگویی، هرگونه انتقادی را با نسبت دادن به رقابت‌های انتخاباتی نادیده گرفته و کم‌اهمیت جلوه دهند؛ هر زمان که به سودشان باشد به رقابت‌های انتخاباتی ارجاع می‌دهند و هر زمان که به ضررشان باشد می‌گویند رقابت تمام شده است. این برخورد دوگانه خطر هدررفتن سرمایه اجتماعی و ملّی را به همراه دارد؛ گویی دولت خود را بی‌نیاز از سایر مردمی می‌داند که به هر دلیلی به رئیس‌جمهور مستقر رای نداده‌اند. کیست که نداند دعواهای سیاسی غیرضروری چند هفته گذشته برای آن بوده که معضلات و ناکارآمدی اقتصادی به حاشیه برده شود.

در حالی که خبر ئتعطیلی بنگاه‌های تولیدی و بیکار شدن کارگران یکی پس از دیگری شنیده می‌شود و مردم، نگران عواقب سیاست‌های بانکی و تداوم رکود هستند، رئیس‌جمهورِ محترم حرف از پایان دوران رکود می‌زند. این تناقض را ای بسا تنها با راه‌اندازی جنجال‌های سیاسی بتوان حل کرد؛ وگرنه مردم به چشم خود می‌بینند که دولت مستقر به جای حل مشکلات کلان اقتصادی کشور، بر طبل حاشیه‌سازی و ایجاد شکاف در حاکمیت و اداره کشور می‌کوبد.

در برابر این نگرانی‌های دلسوزانه، دو پرسش بیش از هر چیز، ذهن من را به خود مشغول کرده است:

پرسش اول این که ناکارآمدی دولت زمینه را برای تغییر در وضع موجود در افکارعمومی کاملاً مهیا کرده بود، چه عواملی باعث شد که ما این فرصت بزرگ را هم مانند گذشته از دست بدهیم و در عمل اجازه بدهیم با تثبیت مدیریت خسته، بسته و زاویه‌دار با گفتمان انقلاب اسلامی و منافع ملی، زندگی جاری مردم و آرمان‌های انقلابِ اسلامی چهار سال دیگر در بیم و نگرانی سپری شود؟

و در پی این سؤال، پرسش بعدی مطرح می‌شود که برای اصلاح این روندی که سال‌هاست ادامه دارد و باعث شده جمهوری اسلامی نتواند در دوران پس از دفاع مقدس حتی یک دولت کارآمد در حل نیازهای مادی و معنوی مردم و نزدیک به افق آرمان‌های انقلاب اسلامی را تشکیل دهد، چه باید کرد؟

در گفتگو با شما جوانان مؤمن، دلسوز انقلاب و نظام و کشور، جواب‌هایِ متعددی در پاسخ به این دغدغه‌ها شنیده‌ام که نشان می‌دهد بسیاری از شما دلیلِ شکست‌های اخیر جریان اصول‌گرایی، در جلب نظر مردم در انتخابات را، نتیجه اشکالات ساختاری، رویکردی و عملکردی در سطوح کلان و خُرد می‌دانید؛ لذا به این باور رسیدم که «تغییرِ اساسی در نحوه کنش جریان اصول‌گرایی» یکی از مطالبات اصلیِ امروز شما جوانان مؤمن و دلسوز انقلاب و کشور است. امروز دیگر روشن است که اصول‌گرایی باید با حفظ مبانی و ارزش‌های انقلابی جمهوری اسلامی، در نگرش و شیوه سیاست‌ورزی خود متحوّل شود و با گفتمان و چهره‌هایی نو، حرکت در راستای «نواصول‌گرایی» را هرچه زودتر آغاز کند.

برادران و خواهران عزیزم

این انقلاب با تکیه بر شور و انگیزه جوانان پیروز شد و این نظام با فداکاری آنها بقای خود را تضمین کرد. در ادامه راه نیز چاره‌ای جز تکیه بر جوانان در انجام کارهای بزرگ و ماندگار نیست و یکی از کارهای بزرگ جسارت «خودانتقادی» و متحوّل کردن اصول‌گرایی، بدون تضعیف این جریان در مقابل رقیبی است که اصلی‌ترین هنر آن تزریق ترس مصنوعی به جامعه، به قصد فراموش کردنِ وعده‌ها و ناکارآمدی‌هایش است. امیدوارم دیگر دوستان مسئول و اثرگذار در جبهه اصول‌گرایی، این پیام و درخواست شما را، برای ایجاد این تحول بزرگ و ضروری، بشنوند و بدانند «خودانتقادی» و تغییر نشانه قوت است و نه ضعف.

این مهم زمانی اتفاق خواهد افتاد که شما امیدوارانه، فعالانه و آتش‌به‌اختیار وارد صحنه شده، منتظر اقدامات از بالا به پایین در جریان اصول‌گرایی نباشید؛ زیرا تحلیل رفتارهای پس از انتخاباتِ برخی دوستان نشان می‌دهد تصمیم‌گیری در این مورد در رأس جریان همچنان دچار اختلال است.

بدون شک نخستین گام در انجام این رسالتِ مهم و به سر منزل مقصود رساندن آن، ترسیم ویژگی‌ها و مبانی «نواصول‌گرایی» است و لذا برآنم که در همین باب چند پرسش و دغدغه جدی را با شما در میان بگذارم و شما را دعوت کنم در عرصه عمومی، و در صورت تمایل به صورت خصوصی، جواب آنها را به بحث و گفتگو بگذارید:

۱- از یک منظر آسیب‌شناسانه، «اصول‌گرایی» چه ضعف‌های ساختاری، عملکردی و رویکردی دارد که باید آنها را اصلاح کرد؟ «نواصول‌گرایی» در این سه مورد کدام دغدغه‌ها را باید مورد توجه قرار دهد؟ چتر نواصول‌گرایی باید شامل کدام گروه‌های جامعه باشد؟

۲- چگونه و با چه روشی می‌توان از اصول‌گرایی به سمت نواصول‌گرایی حرکت کرد؟ و چهره‌های جدیدی که می‌توانند این کار را انجام دهند باید چه خصایصی داشته باشند و نقش جوانان در این روند چیست؟

۳- جایگاه مردم در نواصول‌گرایی چگونه باید باشد؟ آیا ما نیازمند بازگشت به مردم و توجه به مطالبات و نقش آنها در اداره همه امور نیستیم؟ چگونه می‌توان بدون چشم پوشی از آرمان‌ها با واقعیت تغییر سبک زندگی طبقه متوسط کنار آمد؟

۴- شیوه تعامل نواصول‌گرایی با دولت چگونه باید باشد؟

۵- نسبت نواصول‌گرایی با رهبری انقلاب، نهادهای حاکمیتی و جریان‌های سیاسی رقیب چگونه باید باشد؟

محمدباقر قالیباف
۳۱ تیرماه ۱۳۹۶
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اشکان

      به جای این کارها به فکر بازنشستگی باشی بهتره!!...

      پاسخ ها

      • reza

        روحانی 68 سال
        نعمت زاده72 سال
        زنگنه....

      • بدون نام

        شما کابینه پیرمرد ها درست کردین این بازنشسته شه
        عجب از این تعصب بیجا

    • بدون نام

      قالیباف کیه ؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      کم کم داری کارهای مموتی را انجام میدی تا یک جور خودت را به چشم بیاری این دم اخری که از شهرداری داری میری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیدی داری از قدرت و داشتن تریبئن کنار میری شروع کردی مثل احمدی نژاد بیانیهخ دادن
        این شهرداری چی دارد که همه بعد از اتمام دوره اش افسردگی می گیرند مگه به جز حقوق ناچیز کارمندی برای خودتان طبق اون لیست سر مناظره ها که نشان دادید و البته دادن ملک نجومی به پرسنل زحمت کش و کارگران شهرداری کار دیگری هم انجام دادید؟

    • بدون نام

      نامه بووی لوله های فاضلاب و میداد.

    • بدون نام

      تو چه کاره مملکتی.

    • بدون نام

      جناب قالیباف از تو ممنونیم بخاطر ایجاد اشتغال, چون افتضاحاتی که در شهر تهران در معماری و شهرسازی بوجود اوردی تا سالیان سال باید همین جوانان مشغول رفع اون افتضاحات باشند لطفا تو دیگه برای مردم نسخه نپیچ عملکردت در شهرداری جای دفاع نداره

    • بدون نام

      زنده باد قالیباف

    • حسین

      اگر افرادی مانند شما چوب لای چرخ دولت نگذارند دولت کارآمد میشود من نمیدانم کی به شما و افرادی مانند شما اجازه داده‌که زبان مردم باشید وفور می کنم مردم پاسخ خوب ومناسبی در روز انتخابات به شما دادند

    • بدون نام

      جان مادرتون بی خیال شید
      نه اینکه بعضی موقع ها از یه سوراخ بزرگ تو نمیرید نه به این که از سر سوزن به راحتی تو میرید
      مثل امثال تتلو که با تمام آرمانهاتون فرق داره
      یکم منطقی رفتار کنید بخدا دیگه این رفتارها جواب نمیده
      نسل الان با ظاهر گول نمیخورن و باطن خیلی براشون مهمتره

    • هومن

      تتلو هم شامل جوانان انقلابی میشه دکتر؟

    • بدون نام

      آقای قالیباف اگه واقعا می خواستی دله مردم رو به دست بیاری مرد و مردونه به پیروزی حسن روحانی تو یه بیانیه تبریک می گفتی ارزشت چندین برابر بالا می رفت

    • بدون نام

      بیخیال دکتر. خیلی هفت خط شدی. مردم به چه زبانی به شما بگن که دست از سرشان بردارید.

    • بدون نام

      این آقا چی از جون مردم ایران می خواد

    • ali katrina

      کلا نشد جلوی خودمو بگیرم و چیزی نگم,داداچ اینکه گفتی کاپی کاری از رو دست مموتی خودمون بودااا,به حرف زدن ک نمیشه چیزیو درست کرد؛شما مدیر عملیاتی بودی ولی تفکر و آینده نگری پشت رفتارتون نبود,خواستید با شعار و ظاهر سازی خودتون رو محبوب کنید,مثل این حرفاتون,ولی خب تاریخ درمورد همه چی قضاوت خواهد کرد

    • بدون نام

      زنده باد عزيزم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وات د فاز؟؟

    • بدون نام

      زنده قالیباف ،،شاهد گفته بنده نیروهایی که در ناجا هستند میباشند،لطفا بدون هیچ تعصبی بپرسید،سپاس

    • بدون نام

      اقای قالیباف از شکستها درس بگیر مردم از شماها خسته شده اند

      پاسخ ها

      • الهام

        آقای قالیباف فرار به جلو نکن اول باید جواب علامت سوالهای بیشمار رو در دوره رویایی۱۲ ساله رو بدی .مصایب دوران شما از نظر مردم مخفی نیس

    • علی

      دیگه بسه برو دوران بازنشتگیتو جشن بگیر

    • بدون نام

      از وقتی من یادم میاد ایشون کاندید ریاست جمهوریه ای که موفق نبود چون مرد سیاست نیست این مطالب رو هم نوشته که بگه من ازادبیات سیاست چیزی می دونم ....

    • بدون نام

      برو بابا
      ضایع

    • بدون نام

      ایشون چیکاره مملکتن ؟؟؟؟؟؟؟،
      شما برو لیست اموالت رو کامل کن

    • سید

      مهره های سوخته تازه بفکر تشکیلات جدید افتادن.مردم راهشان را پیدا کرده اند.و حرفشان را گفته اند.نیازی به شما و امثال شما نیست .تو چهره واقعی را نشان دادی.همه خصایص منفی شام لت میشود .سه بار شکست خوردی .

    • بدون نام

      هرازگاهی که میشه یادت میاد ملت بهت رای نداد ن گریت میگیره و دفاع از نوجوانان وجوانان میپردازی برو دنبال کارت

    • بدون نام

      زنده بادروحانی

    • بدون نام

      خدا را صد هزار مرتبه شکر که تو و امثال تو در انتخابات شکست خوردید و الا بدبخت بودیم

    • بدون نام

      جوانان انقلابی کسانی هستند که به تو و امثال تو رای ندادند

    • بدون نام

      بدبختی مردم این بود که این کم سواد و بی منطق می خواست رییس جمهور ما بشه حاشا و کلا

    • بدون نام

      1- من اصلا پشیمان نبوده و نیستم که مجددا به دولت فعلی رای دادم
      2-شما بهتره با همون گاز انبرت ،پیچ و مهره لوله هایی که قرار بود بفرستی تو دانشگاهها رو سفت کنی
      3-تا هستی لطفا یه فکری برای سقف تونل توحید بکن که کی تا حالاست داره نشتی آب میده و معلوم نیست کی رو سر مردم خراب شه،البته اگه شمایی که میگی اونم تقصیر دولته نه شهرداری!!!
      4- بگرد یه شهر دیگه هم پیدا کن که قابلیت نصب پل شماره 2 صدر رو داشته باشه تا بازهم بتونی 12 هزار میلیارد بودجه مملکت رو صرف کاری با کمترین بازدهی بکنی.
      5- به همون 96 % هم سلام برسون ، نمیدونم چجوری حساب کردی که 4 % حامی روحانی شدند 22 میلیون و 96 % شما و البته با احتساب جناب رییسی شدند نهایتا 17 میلیون
      6-برترینها لطفا عین مطلب رو منتشر کن که سرهنگ ملاحظه بفرمایند.

    • بدون نام

      حالا شهرداربعدی بیادببینم چه غلطی می خوادبکنه این همه غرزدین سراین بنده خدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ادبیاتت تو حلقت

    • بدون نام

      بي نام عزيز پشيمون كه هستيد ولي لجاجتتون اجازه نميده و يا اينكه شجاعت اعتراف به اشتباهتون رو نداريد
      1-برجامي كه سنگش رو به سينه ميزديد،به گفته خود ظريف و شيخ حسن در شرف پاره شدن است
      2-تحريم هايي كه آقايان معتقد بودن با دست دادن به آمريكا و سياست لبخند رفع كنن دوبرابر به سنا رفت
      3-اختلاس هايي كه لو رفته و بنويسم برترينها نشر نميده
      4-اون از سند 2030 و توتال كه وضعيتش مشخصه
      5-اون از بلوف ها و سياست يك بام و دو هواي جناب رئيس جمهور درباره سيستم موشكي
      6-اون از اتفاق سياست خارجي منطقه عربستان و كويت و كشور هاي دوزاري اطراف
      7-جالب اينجاس كه در شرايط روكود اقتصادي كشور شاهد تورم وحشتناك هستيم و ....

      پاسخ ها

      • امیر

        حالا محمود شما خیلی گل به سرمون زددد...کو اون کشوراهایی که روی نقشه هم نبودند و امدند و چاپیدند و رفتند و محو شدند....
        توتال بهتره یا بابک زنجانی
        20:30بهتره یا این همه تجاوز به کودکان

      • مهدی

        دادا چی میزنی -ساقیتو عوض کن

      • بدون نام

        ساکت باش وطن فروش
        اون احمدی نژاد ..... را هم امثال شماها به قدرت رسوندین و مملکت را نابود کردین.

    • مهدی

      اقای قالیباف شما برو به کارای خودت برس نمیخواد مردم و نصیحت کنی - مردم ما انقدر فهم و شعور دارن که بدو از خوب تشخیص بدن...والااااااااااااا

    • بدون نام

      هفت مطلبم از مادر عروس

    • امیر

      زنده باد قالیباف، زنده باد اصالت
      ننگ بر دروغ و ریا و خیانت

    • بدون نام

      من از آقای قالیباف تقاضا می کنم برود وکتاب انقلاب وراه وهدف امام خمینی را مطالعه کند واز انقلابی وانقلابی گری کمتر صحبت کنند چوندروصیت نامه امام را وروش انقلاب مشخص است با قدرت طلبی خیلی فاصله دارد

    • بدون نام

      روحانی که گلی بسرشون نزده مجبورن هوچی گری کنن که خیلی ضایع نشن ، به برجام مینازیدن که دیپلمات لبخند صدا گریش داره بلند میشه ، به چی دلشونو خوش کنن بندهخداها

    • بدون نام

      چرا قالی باف و احمدی نژاد با این شکل سوابق اجرایی و سیاسی خود را خراب می کنند. چرا مانند یک سیاستمدار با تجربه مدتی سکوت و به بازنگری اعمال خود نمی پردازند . بهتر کار برای این دو بازنگری در سیاست های خود براساس واقعیت های موجود جامعه بوده که متاسفانه همچنان پافشاری بر روش غلط قبلی دارند و نهایت این امر پایان زندگی سیاسی آنان خواهد بود

    • مجتبی

      علت پیروزی اصلاحات اصلا ربطی به برتر بودن این جریان نداشت ، چون واقعا به غیر از 8 سال احمدی نژاد بقیه سالها حکومت دست این جریان بوده و باید گفت علت عقب ماندگی کشور هم همان هست ، پس مردم برای بهتر شدن وضعیت کشور به اصلاحات رای ندادند بلکه بخشی از علتش ، ترس از جنگ خیالی بود که رسانه های حامی دولت ، با هوچی گری و دروغ و القاء این توهم که: " در صورت بر سرکار آمدن دولتی غیر سازش کار با غرب ، وقوع جنگ حتمی است " و بخشی دیگر تهمت های ناجوانمردانه حامیان دولت به جناح رقیب بود که متاسفانه بسیاری از مردم زود باور تحت تاثیر قرار گرفتند، ... خلاصه در 1400 خواهیم دید.

    • بدون نام

      خدا مترو وبانک شهر را از ویرانی و ورشکستگی مدیران سابق وبالایق نجات دهد

    • بدون نام

      چرا هیچ وقت نظرات بنده رادرج نمی کنید با اینکه به هبچ وجه تهاجمی وامنیتی نیست

    • بدون نام

      مخاطب قالیباف شما جوانان جو زده نیستید؛ لذا اظهار نظر نکنید.
      جوان انقلابی یعنی کسی که بدون جو زدگی از اول انقلاب تا حال د در صحنه بوده و هست. شما از جریانی دفاع میکنید که امید دشمن است.

    • بدون نام

      بعضی ها فقط میان زر بزنن اصن مهم نیست طرف چی میگه به کی میگه
      اینا همون سکولاران یا روشنفکرنماها که زیادم هستن متاسفانه

    • بدون نام

      این مردم از بس سو سیس و کالباس باگوشت خوک و گربه و گاو واسب وخر مرده خوردند، دیگه حق و حقیقت نمیفهمن.ضمنا دوستان عزیز که مخاطب نامه قالیباف نبودید،لطفا اظهارنظر نفرمائید،ایشون روی حرفشون با ما بود نه شما، خیلی داغونید از نتیجه برجام وتوتال،آخ آخ

    • مردم

      كدوم نامه اعتراضي؟
      برترينها افتاده توي تيترهاي گول زننده كه هيچ تطابقي با متن اصلي نداره.متاسفم

    • داود

      سلام آقای قالیباف .بعدازریاست جمهوری سید محمد خاتمی به کسانی رای دادیم که نتیجه اش دلارچهارهزارتومانی شد وهم اکنون شما دوباره با انتقاد ازرویه موجود خواهان برگشت همان افراد به مدیریت هستید اما نتیجه آن ازهمین حالا دلار بالای ده هزارتومان است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج