۵۶۹۹۱۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

دیبالا، کوتینیو یا شاید خود نیمار؟

حالا که مساله بودن یا نبودن نیمار شده، حالا که او همه را سرکار گذاشته و هر روز یک خبر از رفتن یا ماندنش منتشر می‌شود، نمی‌توان دست روی دست گذاشت و منتظر خیمه شب بازی این ستاره برزیلی ماند.

آی اسپورت: حالا که مساله بودن یا نبودن نیمار شده، حالا که او همه را سرکار گذاشته و هر روز یک خبر از رفتن یا ماندنش منتشر می‌شود، نمی‌توان دست روی دست گذاشت و منتظر خیمه شب بازی این ستاره برزیلی ماند. جلسات مرموز در نیوجرسی و میامی هم فایده‌ای ندارد. چون نتیجه روشنی هیچ کدام ندارند به جز بیشتر شدن شایعات. چند ساعت قبل بارتومئو پیش از بازی مقابل یوونتوس با نیمار صحبت‌هایی داشت و حتی عکس هم باهم گرفتند اما از دل آن قطعیتی برای ماندن نیمار در بارسا بیرون نیامد. حتی برخی رسانه‌ها ادعا کردند که او به خواسته هم‌تیمی‌هایش همچون مسی و سوارز در بارسا ماندنی شده اما بازهم هیچ چیز قطعی نیست. در این مقطع پاریسی‌ها با ارائه پیشنهاد وسوسه‌انگیزشان و هوایی کردن نیمار، سکوت پیشه کردند و منتظر تصمیم کاپیتان تیم ملی برزیل هستند.

ستاره بود، ستاره است

چند ساعت قبل نیمار در بازی دوستانه بین‌المللی در نیوجرسی مقابل یوونتوس به میدان رفت؛ دیداری که با برتری ۲-۱ بارسا تمام شد و هر دو گل آبی و اناری‌ها را نیمار به ثمر رساند. این گلها شائبه ماندن او در نیوکمپ را بیشتر و هواداران را امیدوارتر کرد. شاید نیمار در این بازی هم درخشید تا به مسئولان باشگاه و هواداران یادآوری کند که چه ستاره‌ای را دارند از دست می‌دهند. او در تمام این چند فصلی که در لباس بلوگرانا بازی کرد، ستاره بود و حالا که احتمال دارد تا چند هفته دیگر پیراهن پاری‌ُسن‌ژرمن را بپوشد، بازهم ستاره است.

از دنی آلوز تا کوتینیو؛ نقش هم‌وطنان

بالاخره انتقال احتمال نیمار به تیم پاریسی اتفاق کوچکی نیست که بخواهد با چند ساعت مذاکره و اندکی فشار از سوی باشگاه خواهان، انجام شود. معمولا اینگونه جابجایی‌ها فراز و نشیب زیادی دارد و گاها تا مرز انجام شدن یا نشدن پیش می‌رود و اتفاق عکس آن رخ می‌دهد. در این بین واسطه‌ها، هم‌تیمی‌ها، هم‌وطنان و سیاست‌های دوباشگاه می‌توانند اثرات مثبت یا منفی برای بازیکن مورد بحث داشته باشند. حال یا انتقال او را تسریع و تسهیل می‌کنند یا بلعکس باعث ماندن و نرفتن می‌شوند. اتفاقاتی که اکنون برای نیمار در حال وقوع است. از سویی گفته می‌شود دنی آلوز که همیشه رابطه خوبی با هم‌وطنش در بارسلونا و تیم ملی داشته در پشت پرده انتقال نیمار به پاری‌سن‌ژرمن قرار دارد و از سوی دیگر ادعا می‌شود که بارسلونا می‌خواهد با انتقال هرچه زودتر کوتینیو به نیوکمپ دو هدف جدی را دنبال کند؛ اول اینکه به بهانه رابطه صمیمانه کوتینو با نیمار، ستاره برزیلی خود را حفظ کند و دوم اینکه در صورت رای نشدن نیمار، جایگزین او را پیش خرید کرده باشد. حالا باید منتظر ماند دید که کدام اتفاق خواهد افتاد.

پای دیبالا در میان است

گزارش رسانه‌های اسپانیایی از یک سو و رسانه‌های ایتالیایی از سوی دیگر حاکی آن است که پائولو دیبالا برای جانشینی نیمار اولویت اول مسئولان بارسلونا است. انتقال احتمالی ۲۲۲ میلیون یورویی نیمار به پاری‌سن‌ژرمن در حالی رکورد گرانترین جابجایی فوتبال دنیا را می‌شکند که پیش‌تر این رکورد در اختیار پل پوگبا و منچستریونایتد بود که تقریبا نصف این هزینه برای آن انتقال انجام شده بود. به نوشته الموندو دیپورتیو اگر نیمار بخواهد از زیر سایه مسی خارج شود، بارسا وقت خود را تلف نمی‌کند و با در نظر داشتن گزینه دیبالا، به سرعت به سراغ خرید این ستاره آرژانتینی می‌رود. یوونتوس پیش از این پیشنهاد ۹۵ میلیون یورویی بارسا را رد کرده بود اما اگر آنها با فروش نیمار پول کافی را به‌دست بیاورند، پیشنهاد دومشان را به بالای ۱۰۰ میلیون یورو می‌رسانند.

این زمزمه‌ها در حالی بشتر شده که دیبالای ۲۳ ساله تاکنون از حضور در یووه و قهرمانی‌هایش با این تیم راضی بود اما اخیرا گفته است که از جدایی بونوچی و آلوز ناراضی است. دیبالا فصل قبل دومین قهرمانی متوالی خود را با یوونتوس به‌دست آورد و در همه مسابقات برای تورینی‌ها ۱۹ گل زد اما اگر می‌خواهد در ترکیب اصلی بارسا جایگاه ثابتی داشته باشد، باید منتظر رفتن نیمار از نیوکمپ باشد. از سوی دیگر پیشنهاد ۸۰ میلیون یورویی والورده برای جذب کوتینیو هم از جانب لیورپول پذیرفته نشده بنابراین خرید هر یک از این دو بازیکن به پول بیشتری نیاز دارد که می‌تواند از فروش نیمار به پاریسی‌ها تامین شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج