۵۶۹۹۷۸
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

چند درصد ایرانی ها به مواد مخدر تمایل دارند؟

رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحقیقات در کشور نشان می‌دهد ۱۷ درصد مردم تمایل به مصرف موادمخدر دارند. از این تعداد ۵ درصد به سمت استعمال موادمخدر رفته‌اند و ۱۲ درصد باقیمانده در صورت قطع نشدن ارتباط مصرف کننده و قاچاقچیان و نبود مدیریت مصرف نیز به این سمت حرکت خواهند کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هدف از طرح «توزیع موادمخدر دولتی» علاوه بر قطع ارتباط بین معتادان و قاچاقچیان، "تک مصرفی" شدن معتادان در کشور است.

دکتر سعید صفاتیان یکی از ویژگی‌های طرح توزیع موادمخدر دولتی را «تک مصرفی شدن معتادان» دانست و در ادامه با اشاره به لزوم وجود شاخص‌هایی مشخص برای توزیع دولتی موادمخدر ادامه داد: باید معیارهایی مانند اینکه این افراد چه سنی دارند؟ از چه نوع موادی با چه میزانی مصرف می‌کنند؟ و آیا اینکه سابقه ترک اعتیاد داشتند؟ مواد در بین آنها توزیع شود.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست با این طرح آمار اعتیاد در کشور ریشه‌کن شود و همه معتادان تحت پوشش قرار بگیرند، ادامه داد: این طرح می‌کوشد تا آمار اعتیاد را تا جایی که ممکن است کاهش دهد.

۱۷ درصد مردم تمایل به مصرف موادمخدر دارند

صفاتیان با استناد به آمارها گفت: تحقیقات در کشور نشان می‌دهد ۱۷ درصد مردم تمایل به مصرف موادمخدر دارند. از این تعداد ۵ درصد به سمت استعمال موادمخدر رفته‌اند و ۱۲ درصد باقیمانده در صورت قطع نشدن ارتباط مصرف کننده و قاچاقچیان و نبود مدیریت مصرف نیز به این سمت حرکت خواهند کرد.

صفاتیان با اشاره به اینکه این طرح در بسیاری از کشورهای اروپایی اجرایی شده است، تصریح کرد: در بعضی از کشورها حتی معتادان پس از خریداری موادمخدر در صورتی که نسبت به خلوص آن شک داشته باشند می‌توانند به مراکز مشخصی مراجعه و با ارائه مواد خریداری شده، مخدر خالص دریافت کنند.

وی شمن اشاره به طرح درمان نگهدارنده با متادون که از سال ۸۲ اجرا شد عنوان کرد: ارائه متادون علاوه بر کنترل ایدز و هپاتیت، با هدف ثابت نگه داشتن خلق مصرف کنندگان بالاخص هروئینی‌ها اجرا شد؛ این مساله کمک می‌کرد تا آمار ارتکاب جرایم این افراد کاهش یابد، ولی این بدین معنا نیست که قرار است موادمخدر در هر جایی وجود داشته باشد و در اختیار هر فردی قرار گیرد.

وجود ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار قاچاقچی در کشور

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد معتادان کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و براساس اعلام نیروی انتظامی تعداد قاچاقچیان نیز ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار نفر است، ادامه داد: این تعداد معتاد ۵۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضرر می‌زنند. از این میزان، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان پولی است که مردم بابت خرید موادمخدر به قاچاقچیان می‌پردازند.

صفاتیان در ادامه با اشاره به بند ۵۷ برنامه ششم توسعه که در ارتباط با سیاست‌های موادمخدر است، ادامه داد: وجود بیش از ۲۲۰ هزار قاچاقچی آسیبی اجتماعی است که دولت می‌تواند در آن ورود کند اما سوال اصلی این است که دولت چگونه فرآیند توزیع دولتی موادمخدر را انجام می‌دهد و چه آیین‌نامه‌های اجرایی در اختیار دارد؟.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیست در صد ملت معتادند و یک معتاد هیچ علافه ای به مصرف ندارد و فقط اجبار اعتیاد است.
      ترا بخدا فکر نکنید معتاد دوست داره بکشه و ....

    • بدون نام

      من میخوام بزنم تو کار کاشت شاهدونه. نمیدونم راحته یا نه. نمیدونم بذر خاصی میخواد یا همین ات اشغال هایی که در مغازه ها می فروشن خوبه.کسی نمیدونه؟ برترین ها مردونه تایید کن بذار با اساتید اهل فن یه مشورت کنیم.

    • بدون نام

      17درصد ! آمار بالایی ست

    • لطیف

      بایدتحقیق‌کنیم‌ببینیم چنددرصدایرانیها‌مستعدتوضیع‌وپخش‌مواد
      هستن‌

    • بدون نام

      ۵۰ درصد معتادند

    • بدون نام

      بهترین طرح..این طرح کارشناسی شده هسته..بی بدو برگشت معتادان احساس تندرستی و راحتی..و تک مواد میشن..مثل جدا کردن یک قشر

    • بدون نام

      اینا به مواد فروشها هم رحم نمیکنن.نون اونارو دیگه آجر نکنید.بزار کاسبی کنن

    • مهدئ

      این آمارو ازکیا میپرسن لااقل 40درصد مردم معتادن

    • رضا

      بیشتر از هفده درصده بابا اشتباه رخ داده

    • بدون نام

      بیش ازچهل درصدمردم اعتیاددارن

    • علی

      درصدش و خودتون بگید
      فقط امروز صبح ساعت 8 صبح وسط لاین بی ار تی میدان امام حسین 3 نفر با فراق بال و اسودگی خیال در ملا عام نشسته بودند و داشتند مواد و شیشه میکشیدند انگار اومده بودند پیکنیک !!!!

    • علی ارشقی

      من دو ساله ترک اعتیاد کردم ، مهمترین مساله انگیزه جهت ترک هست

    • بدون نام

      یه بار وقتی هوا تاریک شد به انتخاب خودتون به یکی از صدها پارک تهران برید و اگر حداقل یک یا دو نفر رو در حال مصرف مواد ندیدین بدونید امار درسته ، ولی ما که میدونیم این امار خیلی خیلی دور از واقعیته

    • نصیری تبریز اسیر 5سال و3ماهه عراق سال 64الی 69

      100در100 همه معتاد هستند دیگه

    • بدون نام

      خدایی دیگه چهل درصد و پنجاه درصدم اغراقه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج