۵۷۰۳۱۲
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

رأی منفی مردم اقلیم کردستان عراق به استقلال

در اولین نظرسنجی یکی از معتربرترین رسانه‌ های اقلیم کردستان عراق، بیش از ۶۱ درصد مردم اقلیم کردستان عراق رای «خیر» به‌ استقلال این اقلیم دادند.

خبرگزاری مهر: در اولین نظرسنجی یکی از معتربرترین رسانه‌ های اقلیم کردستان عراق، بیش از ۶۱ درصد مردم اقلیم کردستان عراق رای «خیر» به‌ استقلال این اقلیم دادند.

کانال خبری «ان آر تی»، یکی از معتبرترین شکبه‌ های بخش خصوصی در اقلیم کردستان عراق که‌ متعلق به‌ هیچ حزبی نیست، اقدام به‌ برگزاری نظرسنجی پیرامون رفراندوم استقلال کردستان عراق کرد.

بر اساس این گزارش، این نظرسنجی با همان شیوه‌ رفراندوم مورد نظر دولت اقلیم کردستان عراق برگزار شده‌ است. در این نظرسنجی با دو جواب «بله‌ به‌ استقلال اقلیم کردستان عراق» و «خیر به‌ استقلال اقلیم کردستان عراق» از مردم کردستان عراق نظرخواهی شده‌ است.

نظرسنجی به‌ صورت آنلاین انجام شده‌ است و ۹۲ هزار و ۸۳ نفر در آن شرکت کردند که‌ از این تعداد ۵۶ هزار و ۸۵۵ نفر از شرکت کنندگان رای «خیر به‌ استقلال اقلیم کردستان عراق» دادند. همچنین ۳۵ هزار و ۲۲۸ نفر هم رای «بله‌ به‌ استقلال اقلیم کردستان عراق» دادند.

از زمان اعلام برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق توسط احزاب این اقلیم، این اولین نظرسنجی گسترده‌ در مورد این تصمیم گیری است، امری که‌ بی شک بر روند برگزاری رفراندوم تاثیر خواهد گذاشت.

شایان ذکر است که‌ حزب تغییر و اتحاد اسلامی از مخالفان این رفراندوم هستند و اعلام کردند که‌ این تصمیم باید از سوی پارلمان اقلیم کردستان عراق و به‌ صورتی قانونی صادر شود.

از دیگر سو، بسیاری از شهروندان اقلیم کردستان عراق تصمیم برگزاری رفراندوم را خواسته‌ دولتمردان ترکیه‌ پنداشته و بر این اعتقادند که‌ ترکیه‌ با تحمیل این اتفاق، به‌ دنبال ایجاد شکاف، اختلافات و درگیری بیشتر میان کردها و بغداد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این نظر سنجی اعتبار ندارد چون سایته و هر کسی از هر قوم و زبان و مذهبی می تونه بیاد رای بده

    • بدون نام

      تعجب میکنم میگین ان آر تی وابسته به هیچ حزب و کسی نیست!!!!!!فکر نکنم نتیجه این مصاحبه که هرکسی از هر کشوری میتونه در آن شرکت کنه اعتبار داشته بلشه بنظر من بیش از ۸۰درصد مردم کردستان عراق به آن رای بله میدهند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترکیه از مخالفترین کشورهای استقلال کردستان هستش وکینه شدیدی به کردها دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج