۵۷۰۵۶۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

شیرینی خامه‌ای، آلوده به رنگ‌های شیمیایی است

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: علاوه بر آبمیوه و آلوچه، در خامه برخی از شیرینی‌ها نیز از رنگ‌های غیر خوراکی و صنعتی استفاده می‌شود و با رنگ و لعاب‌های شیمیایی، مشتریان زیادی را به خرید ترغیب می‌کنند.

خبرگزاری میزان: رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: علاوه بر آبمیوه و آلوچه، در خامه برخی از شیرینی‌ها نیز از رنگ‌های غیر خوراکی و صنعتی استفاده می‌شود و با رنگ و لعاب‌های شیمیایی، مشتریان زیادی را به خرید ترغیب می‌کنند.

محمد حسین عزیزی گفت: جذابیت در رنگ و لعاب برخی خوراکی ها، بسیاری از مردم را به خرید و مصرف آن‌ها ترغیب می‌کند. این در حالی است که نظارت بر برخی مغازه‌ها نشان می‌دهد در آلوچه، آبمیوه و شیرینی جات از رنگ‌های صنعتی استفاده می‌شود و ترکیبات نفتی و غیرخوراکی را به مواد خوراکی اضافه می‌کنند.

وی افزود: با وجود رنگ‌های خوراکی، بسیاری از فروشندگان، مصرف رنگ‌های شیمیایی در مواد غذایی را از لحاظ اقتصادی، به صرفه می‌دانند. سرب، جیوه و فلزات سنگین از جمله مواد تشکیل دهنده رنگ‌های صنعتی ای، چون رنگ فرش است که مصرف آن در بدن مسمومیت‌های شدید و بیماری‌های گوارشی را به وجود آورده و به راحتی از بدن دفع نمی‌شود.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد: جوهر لیمو از جمله طعم دهنده‌های رایج درترشیجات است که با مزه ترش، حس ولع را به هر بیننده‌ای می‌دهد. در حالی که بسیاری از چرخی‌ها و آلوچه فروشی‌های غیربهداشتی از جوهر لیموی صنعتی درمحصولات خود استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: جوهر لیموی صنعتی ماده‌ای است که برای امور شست و شو مصرف می‌شود و به هیچ عنوان قابلیت خوردن ندارد، اما به دلیل مقرون به صرفه بودن، در آبمیوه‌ها و آلوچه‌های غیر بهداشتی مصرف می‌شود.

عزیزی اذعان داشت: جز در مواردی طعم و مزه، روش خاصی برای تشخیص این مواد سمی در خوراکی هایی، چون کیک‌ها و شیرینی‌های خامه‌ای رنگی، آبمیوه‌ها و آلوچه‌ها وجود ندارد و به مردم هشدار داده می‌شود تحت هیچ شرایطی از مغازه‌های آلوده و غیر مجاز، مواد خوراکی را تهیه نکنند.

وی یادآور شد: وظیفه رسیدگی و نظارت بر بهداشت و تست مواد خوراکی مغازه‌ها و چرخی‌های غیر مجاز برعهده وزارت بهداشت است با این حال مردم خود نیز باید نسبت به خرید مواد غذایی هوشمندانه عمل کنند و نباید فریب رنگ و ظاهر‌های هوس انگیز را خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس چرا بهداشت مانع رنک اضافه شده نمیشه چرا پیگیری نمیکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج