۵۷۳۱۹۱
۵۵ نظر
۵۸۷۰
۵۵ نظر
۵۸۷۰
پ

مشهورترین آقازاده های سیاست در ایران

اظهارات اخیر فرزند محمدرضا عارف درباره ماجرای «ژن خوب» بار دیگر توجه ها را به پدیده آقازاده ها جلب کرده است. هر چند در هجمه ها به پسر عارف انگیزه های سیاسی قابل ردیابی است اما در مجموع افکار عمومی هیچ گاه دیدگاه مثبتی نسبت به آقازاده ها نداشته.

روزنامه هفت صبح: اظهارات اخیر فرزند محمدرضا عارف درباره ماجرای «ژن خوب» بار دیگر توجه ها را به پدیده آقازاده ها جلب کرده است. هر چند در هجمه ها به پسر عارف انگیزه های سیاسی قابل ردیابی است اما در مجموع افکار عمومی هیچ گاه دیدگاه مثبتی نسبت به آقازاده ها نداشته.
آنها همیشه متهم بوده اند به رانتخواری و استفاده از موقعیت پدران شان برای پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی. به این بهانه فهرستی تهیه کرده ایم از آقازاده های مشهور جناح های سیاسی ایران. البته که این فقط اسامی افرادی است که در رسانه ها شناخته شده هستند؛ وگرنه تعداد آقازاده هایی که زندگی آنها زیر ذره بین نیست خیلی بیشتر از این فهرست هاست.

نام هایی از این فهرست بیرون هستند که گاهی اخبار غیررسمی درباره فعالیت های آنها منتشر می شود و زود هم فراموش می شود مثل عکس های حاشیه ساز منتسب به فرزند علی آبادی معاون تربیت بدنی دولت نهم یا فعالیت های رسانه ای اخیر فرزند جت الاسلام زم. همین حالا خبر پرونده مربوط به یک شکایت مالی از پسر معصومه ابتکار بر سر زبان هاست یا ماجرای مربوط به دختر نعیمه اشراقی در کانادا یا پرونده مربوط به پسر حجت الاسلام فلاحیان که به یک قتل غیرعمد ختم شد و داستان پسر آن مدیر صنایع مس در دولت دهم و عکس های اوقات خوشش در خارج از کشور.

داستان آقازاده ها داستان طول و درازی است. داستان آقازاده های بیزینسمن و داستان آقازاده های سیاست ورز، و تازه یادمان باشد این پرونده می تواند به دامادها و برادرها هم وصل بشود. ایرانی هستیم دیگر، از آن بالا تا آن پایین همه خانواده دوست!

گروه دیگری از آقازاده ها هم هستند که خودشان رسما ردای سیاستمداران را بر تن کرده اند و حتی برخی از مدیران ارشد نظام هستند. علی مطهری، سورنا ستاری، علی جنتی، مهدی خزعلی، محمدرضا و علیرضا بهشتی، فرزندان آیت الله طالقانی، محمد مهدی تندگویان، مهدی مفتح و ... از جمله چهره هایی هستند که صرفا اعتبار خود را از نام پدران سرشناس شان نمی گیرند.
هر چند مطمئنا نسبت شان با پدران سرشناس شان موجب راه هموارترشان در پیچ و خم های سیاست یا صدارت بوده است، بنابراین قرار دادن نام آنها را باید از فهرست آقازاده های جنجالی کنار گذاشت به خصوص که بعضی از آنها با افکار سیاسی پدران شان زاویه دارند.

۱. محمد یاسین رامین (فرزند محمد علی رامین معاونت مطبوعاتی احمدی نژاد)
مشهورترین آقازاده های سیاست در ایران

نام یاسین رامین دو مرتبه به شدت مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. اولین بار وقتی که ماجرای ازدواج او با مهناز افشار پیش آمد و دومین بار به دلیل پرونده قضایی اش. او رئیس شرکت رشد، یکی از شرکت های وابسته به هلال احمر است که در زمان تحریم ها نقش شرکت واسطه را برای واردات دارو ایفا می کرد و همین اتفاق گویا با اما و اگرهایی همراه شد تا جایی که هلال احمر در سال ۹۵ از او شکایت و یاسین رامین را روانه زندان کرد. دادگاه برای فرزند رامین وثیقه ۲۹ میلیاردی تعیین کرد و تجربه زندان او بیشتر از ۶ ماه طول نکشید. البته پرونده او همچنان باز است و هنوز هیچ اتهامی ثابت نشده است.

۲. الیاس قالیباف (فرزند باقر قالیباف شهردار تهران)
مشهورترین آقازاده های سیاست در ایران

«او یک معلم است»؛ این توصیفی بود که پدرش در واکنش به شایعه سازی ها پیرامون فرزندش بیان کرد اما فعال بودن الیاس در رسانه های وابسته به پدرش بر کسی پوشیده نیست. تهران امروز، سایت فردا و ... از جمله مواردی بودند که سکانداری شان در دست پسر سردار بود. البته ناگفته نماند که به روایت خبرآنلاین در کنار این فعالیت رسانه ای، الیاس با موسسه مهر هشتم در بلوار سعادت آباد و ایجاد مدرسه های زنجیره ای، طبق گفته پدرش مشغول فعالیت فرهنگی است.

۳. مهدی احمدی نژاد (فرزند محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم)
مشهورترین آقازاده های سیاست در ایران

مهدی، تنها فرزند رئیس جمهور سابق است که در کنار نام پدرش، نام پدر همسر خود یعنی رحیم مشایی را نیز یدک می کشد. نه تنها ازدواج سیاسی او که حتی ادامه تحصیل او در دانشگاه صنعتی شریف شعبه کیش موجب شد تا با یک حساب و کتاب سرانگشتی، خبر تحصیل با هزینه خاص این پسر احمدی نژاد مورد توجه قرار بگیرد. روزی هم غلامحسین کرباسچی در انتقاد از فعالیت های اقتصادی پسر احمدی نژاد خواسته بود که «راجع به حضور پسر آقای احمدی نژاد در شستا و معاملات اقتصادی شان در کیش» تأمل شود.

۴. میثم مظفر (فرزند حسین مظفر نماینده پیشین مجلس و از مدیران ستاد قالیباف)
مشهورترین آقازاده های سیاست در ایران

میثم مظفر تا همین چند هفته پیش مدیرعامل تاکسیرانی تهران بود. حسین مظفر در برابر انتقادهایی که به حضور پسرش در تاکسیرانی شده بود گفته بود: «میثم ما قبل از این معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری بود و قبل از آن هم قائم مقام شهردار بود و حتی قبل از آن نیز پست هایی داشته که وزرای ما آن را نداشتند. اتفاقا میثم ما به جرم مظفر بودن از مناصب بالا محروم مانده است. ایشان از هجده سالگی در تشکیلات بوده و اداره جلسات ۲۰۰۰ نفری را به عهده داشته است. او مشاور منطقه آزاد کیش و مدیرکل اتحادیه دانش آموزان کشور بوده و به عنوان مشاوران جوان رئیس جمهور فعالیت می کرده است. همچنین ایشان عضو هیات مدیره موسسه آی تی و معاون سازمان فرهنگی شهرداری بوده و قرار بود شهردار یکی از مناطق شود.»

۵. فریدالدین حداد عادل (فرزند غلامعلی حداد عادل نماینده ادوار مجلس)
مشهورترین آقازاده های سیاست در ایران

مهم ترین تصویر از فریدالدین، تصویری بود که در زمان انتخابات مخابره شد. زمانی که ابراهیم رئیسی در قامت یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم برای ضبط گفتگو به صدا و سیما رفته بود، این فرید حداد عادل بود که تلاش کرد تا با قرار گرفتن در کادر دوربین، نشان دهد همیشه قرار نیست در پشت صحنه بماند و با همراهی رئیسی تلاش کرد که پیامی را به دیگر نامزد اصولگرا یعنی قالیباف مخابره کند.

او چندان هم از فعالیت های سیاسی و رسانه ای دور نبود چه آن که سیاستگذاری در رسانه های اصولگرا مانند پنجره، مثلث، هفته نامه همشهری جوان و ... (در دوره های مختلف) را در کارنامه خود دارد. فریدالدین مدیریت مدرسه فرهنگ که پدرش بنیانگذارش بوده را نیز بر عهده دارد. در واقع او یک پایش در سیاست و پای دیگرش در فرهنگ است، مانند پدرش که به دلیل این دوگانگی لقب «ادیب سیاستمدار» را گرفته است.

۶. فاطمه، محسن، فائزه، مهدی و یاسر هاشمی (فرزندان آیت الله هاشمی)
مشهورترین آقازاده های سیاست در ایران

فاطمه فرزند ارشد آیت الله است که بیشتر در حوزه بیماری های خاص فعالیت می کند. فرزند دوم خانواده هاشمی، محسن است؛ چهره ای که برخلاف دیگر اعضای خانواده اش تا جایی که ممکن است خود را از فضای سیاسی دور نگه داشته. او که بیشتر تخصص را بر رفتار و کار خود حاکم کرده است، ۱۳ سال ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت متروی تهران را عهده دار بود و چند سال بعد از شهردار شدن قالیباف از این سمت کنار رفت. او نیز از جمله چهره های اصلاح طلبی است که با حضور در لیست امید، توانست رأی کافی برای حضور در شورای شهر تهران را به دست بیاورد.

فائزه و مهدی هاشمی، بیشترین حاشیه ها را برای خانواده هاشمی ایجاد کرده اند. فائزه در کنار فعالیت های سیاسی، نیم نگاهی نیز به فعالیت رسانه ای داشت. حضور در مجلس پنجم، مدیرمسئول نشریه توقیف شده زن و تجربه ۶ ماه زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام نکاتی است که باید در توصیف فائزه هاشمی به آن پرداخت.

مهدی نیز مانند خواهرش فائزه، زندان را تجربه کرده است. او از سال ۹۴ به اتهام رشوه و ارتشاء به ۱۰ سال زندان محکوم شد. او در دوره ای ریاست سازمان بهینه سازی مصرف سوخت را بر عهده داشت. یاسر هاشمی، آخرین فرزند آیت الله که نامش با دانشگاه آزاد و مجمع تشخیص مصلحت نظام گره خورده است و رئیس دفتر پدر در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما بعد از فوت آیت الله در جریان تغییر و تحولات دانشگاه آزاد، سمت ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد از او گرفته شد.

۷. محمد علیخانی (فرزند قدرت الله علیخانی نماینده پیشین قزوین در مجلس)
مشهورترین آقازاده های سیاست در ایران

وقتی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان فهرست مورد حمایت خود را برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران اعلام کرد، آنقدر زمان اندکی تا روز انتخابات مانده بود که کمتر کسی توجه کرد فرزند نماینده پیشین مجلس یعنی محمد علیخانی هم در این فهرست قرار گرفته. این برخلاف وعده ای بود که زعمای اصلاح طلب مبنی بر قرار نگرفتن فرزندان چهره های سیاسی در فهرست داده بودند.
محمد علیخانی البته قبل تر در مجلس هفتم نماینده قزوین بوده و در این دوره هم به لطف قرارگیری در فهرست مورد حمایت اصلاح طلبان توانست آرای لازم برای ورود به شورای شهر را کسب کند. او در دوره ای قائم مقام سازمان ترافیک شهرداری تهران هم بوده و به عنوان مشاور وزیر نفت در دولت یازدهم فعالیت می کرد.

۸. فاطمه حسینی (فرزند صفدر حسینی رئیس سابق سازمان صندوق توسعه ملی)
مشهورترین آقازاده های سیاست در ایران
همزمانی حضور او در مجلس دهم و قرار گرفتن نام پدرش در لیست دریافت کنندگان حقوق های نامتعارف، موجب شد تا ترکش های این اتفاق، او را هم بی نصیب نگذارد. او متولد 1364 است و به واسطه قرارگیری در فهرست مورد حمایت اصلاح طلبان توانست وارد مجلس شود. اصولگرایان حرف و حدیث هایی در مورد فعالیت های اقتصادی همسر او مطرح کرده اند، ضمن این که او با مدرک کارشناسی ارشد در دوران تبلیغات انتخاباتی مجلس خود را دکتر معرفی کرده بود. نطق او در دفاع از فعالیت های اقتصادی پدر و همسرش، انتقادهای بسیاری را برانگیخت. اظهارنظری با کلیدواژه «سفره انقلاب» به او منتسب است که هیچ منبع رسمی را نمی توان پیدا کرد که او واقعا چنین جملاتی را در دفاع از پدرش بیان کرده باشد.

9. حمیدرضا عارف (فرزند محمدرضا عارف، معاون رئیس جمهور در دولت هشتم و رئیس شورای عالی اصلاح طلبان)
مشهورترین آقازاده های سیاست در ایران

حمیدرضا عارف یک فعال اقتصادی است و در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کند. او در سال ۱۳۸۴ و در سن ۲۷ سالگی یکی از افرادی بود که شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی را برای عقد قرارداد و راه اندازی اپراتور دوم تلفن همراه به ایران آورد. هر چند که خودش گفته دولت وقت نقش او را در انعقاد این قرارداد نادیده گرفته است. حمیدرضا عارف در انتخابات اتاق بازرگانی هم ثبت نام کرده بود که در نهایت موفق به کسب رأی لازم برای ورود به پارلمان بخش خصوصی نشد.

۱۰. مصطفی طبسی (فرزند آیت الله واعظی طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی)
مشهورترین آقازاده های سیاست در ایران

«زلال بی انتها» نام مستندی بود که نام مصطفی را بر سر زبان ها انداخت. داستان از زمانی شروع شد که سحر ریحانی در مصاحبه ای به عنوان تهیه کننده این مستند از هزینه یک میلیارد و پانصد هزار تومانی این فیلم و کمک قابل توجه مصطفی طبسی در قامت رئیس دفتر تولیت آستان قدس خبر داد. این افشاگری با حاشیه های بسیاری همراه شد تا جایی که جمعی از چهره های شناخته شده فرهنگی و رسانه ای کشور در نامه ای خطاب به تولیت آستان قدس، خواهان بررسی این موضوع شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط شماره سه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        (((((((((((((((((((((((((((:

    • بدون نام

      اقازاده های اصولگرا مثل خود اصولگراها هستند

    • بدون نام

      ژن های برتر اینان ژن ماهم که رعیت بود هست و خواهد بود...

    • هادی

      چی به سرمون اومده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم از سرمون زیادی برین خداتونو شکر کنید مگر ما ملت وحشی نبودیم وحالاهم نیستیم توقعات طبق طبق س...م

    • بدون نام

      عجب منم اگه پدرم وزیر بود میشدم مشاور فلان وزیر البته ایرادی به فرزندانشون نیست شاید تعدادیشون لیاقت جایگاهی ک الان هستنن رو داشته باشن ولی ما چی بخدا منم استعداد دارم

    • محمدي

      چرا نظر ما را حذف ميكنيد مگه شما هم مثل آنها اغا زاده هستين اغا اغا اغا نه آقا

    • بدون نام

      چی بگم بخصوص اخری

    • بدون نام

      چی بگم بخصوص اخری

    • عسل

      درگذشت محمود جهان رو تسلیت میگم

    • بدون نام

      وای, مگه مرد؟؟؟

    • بدون نام

      اگه راست میگید آقازاده های فعال امروزی رو معرفی کنید اینها که تاریخ مصرفشون گذشته

    • بدون نام

      دوستان اقازاده خوب بخورین که فرصت ها در حال گذر هستن،مردم بدبخت هم بازیچه دست شما

    • بدون نام

      موافقم بانظرت.

    • بینام

      فقط از امکانات کشور اینا خوب استفاده می کنن بقیه مردم که عادی هستن همیشه باید شاهد رانت دادن به این افراد باشن واقعا باید کاری کرد تااین همه تفاوت وجود نداشته باشه

    • بدون نام

      شوهر نامداری هم یه نیمچه اقازاده هست.
      وگرنه نامداری تا اخر عمرش پاشو از جاده ساوه هم اونور تر نمیذاشت.

    • بدون نام

      کدام آقایی ؟ کی گفته اینا آقا زاده هستند ؟ این نظر شماست مردم هرگز چنین عقید های ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از منفی هات معلومه

    • aftab

      زنده باد فرزندان آقای هاشمی.
      برای مهدی هاشمی همیشه حرف زیاد بوده همون جوری که یه دکل یهو ناپدید میشه باید اتهام های وارد به این آقا رو هم بررسی کرد به خصوص وقتی در زمان آقای قالیباف کناره گیری کرده قطعا حرف مفت بیشتر پشتش خواهد بود

    • copilot

      من فقط یه کار میخوام تو زندگی اینا از وقتی چشم باز کردن همه چی داشتن................ همه مثل همیمم

      پاسخ ها

      • رزمنده دوران دفاع مقدس

        خارج از متن. ضمن خسته نباشید برمسئولین خبر داغ دو روز پیش بنده متنی در مورد فرمانده نیروی دریایی ارسال کردم ولی متن درج نشد ..از شما خواهش میکنم پل ارتباطی بنده با فرماندهان نیروی پریایی باشید تا طرح وایده ایی در جهت تجهیز وپیشبرد شناورهای زیر سطحی ان نیرو راشامل خواهد شد که بامید خدا جزو مجهزترین ززیر دریایی در جهان خواهیم شد بامید سر بلندی ایران عزیز. موفق باشید قنبری از اورمیه

    • بدون نام

      ای خدا اینا رو ببین انوقت میگن چرا نخبه های این مملکت مثل مرحوم میزاخانی از ایران میرن خوب وقتی که این اقازاده ها هستن دیگه پست ومقام به اونا نمیرسه که همه چی مال این افراده نه تخصص دارن نه نخبه هستن نه سواددارن فقط چون اقازاده هستن صاحب مملکت هم هستن

      پاسخ ها

      • بنده خدا

        باز میرزاخانی پول زحمت کشی باباشو داشت یه سری نابغه هم احتمالن توروستاهاهست که به فنامیرن.

    • سامان

      ای خدا خودت شاهدی الان بخاطر500 هزارتومن مادرمو ازبیمارستان ترخیص نمیکنن به هرکی رو انداختم گفته ندارم هرچی دنبال شغلم پیدا نمیکنم به خدا باماهی500 هزارم حاضرم کار کنن ای خدا یعنی میشه یه روزی پردها کناربرن وعدالت برقراربشه اما نه انگارخداهم اینارو دوست داره

    • مهران

      از دست پدراشون کم کشیدیم حالا نوبت پسراست خواهشمندیم آقا زاده ها یه پول هنگفتی از بیت المال وردارن و ایران را برای همیشه ترک کنند

    • مجتبی

      آخه چرا دروغ مینویسین تو سایتتون و درکنار بعضی حقایق بخورد ملت میدین.بعضی از این چهره ها و اسامی اصلا یا خودشون نیستن یا مسئولیت هاشون اشتباه نوشته شده.درضمن اون آقازاده های مربوط به باند نیویورکی هارو چرا ننوشتین و نیاوردین؟!

      نکنه این سایت توسط همون ها مدیریت میشه‍!!!!؟

    • ارش

      واگذار تون به خدای خون شهدای حرم و مظلومین

    • به امید ظهور مهدی

      روز از بین رفتن اینا روز شادی منه من شکایت همه ی این اشغالا رو پیش امیر المومنین می برم به امید نابودیو اتیش گرفتن اقا زاده صلوات از ته دل
      اللهم العن جمیع المسئولین وبن مسئولین فی الدنیا و الا خرت

    • بدون نام

      تابود چنین بود .و تاهست چنین هست .
      پس این شعار مرگ بر آمریکا همش شعاره !!!!!????

    • بدون نام

      ای اخریه قیافه اش عین اسب آبی میمونه

    • رهگذر

      بخورید از سفره انقلاب، ماهم ته مونده سطل آشغال شما رو میخوریم اگه گیرمون بیاد.

    • امیر

      صد حیف واسه پایمال شدن خون شهدا..

    • علی

      حیف از خون شهدا
      حیف از اون همه ایثار تلاش باور برای این انقلاب
      چی فکر میکردم چی شد

    • عاصی

      خدایا توصبرت زیاده ما هم خیلی صبر کردیم ولی دیگه توان نداریم دیگه جوونیمون رفت اونا سیرمونی ندارن گناه ماهم قانع بودن ماست خوبه ماهم مثل اونا باشیم؟

    • مرجان

      برید اقازاده های الانو ببینید مال دولت روحانیو والا اینا لاشخورو گدا زادن مااقازاده وبااصالتیم که از حقمون میدزدن و انوقت

    • مرجان

      برید اقازاده های الانو ببینید مال دولت روحانیو والا اینا لاشخورو گدا زادن مااقازاده وبااصالتیم که از حقمون میدزدن و انوقت

    • جهانگرد

      چاره ش فقط قیامه همین و بس.

    • بدون نام

      پس‌حفاظت‌اطلاعات‌کارش‌چه‌‌اگر‌سایه‌به‌سایه‌این‌افراد‌حرکت‌می‌کرد‌این‌قدر‌ثروت‌جمع‌نمی‌کردند‌که‌الان‌مدعی‌قدرت‌باشند

    • یه بنده خدا

      اَی خِدا

    • یه بنده خدا

      اَی خِدا

    • یه بنده خدا

      اَی خِدا

    • مصطفی بیکار 30ساله

      سلام بچه ها.منم بازی

    • فری

      ما چه گناهی کردیم که آقا زاده نیستیم باید سرمونو بزاریم بمیریم چرا فکری به حال جوانان بیکار و اقتصاد کشور نمیکنید تو رو خدا بسه دیگه تا کی بدبختی بکشیم

    • یه ایرانی

      اشغال همیشه اشغاله هر چند ببرندش بالا بنشونندش بوی گندش همه رو کلافه میکنه چند وقت که بگذره .وقتی کسی گدازاده باشه هر چند فرزند اقا زاده از اب در بیاد خودشو نمایان میکنه .اخر شاهنامه رو هم باید دید .حرف اخر اینکه گندتون بزنن که نه دین دارین نه ول کن هستین چپاولگرید نه اقا زاده

    • بهزاد

      بخدا من درب در دنبال شغلی هست باماهی700 تومن ک بتونم ازدواج کنم نامه برای همه مسولینم نوشتم سی سالمه اما اینا چه زندگی دارن خدایا واقعا داری میبینی

    • ایرانی

      درآینده نه چندان دوربساط همهشون جمع میشود انشاالله و چه سوراخ موش قیمتی خواهد شد! لیس به صبح عنقریب!؟؟؟

    • بدون نام

      روزگار غریبیست نازنین

    • موسی

      سرس منه هرچی ژن خوبه

    • بدون نام

      میفهمید بی کاری و ناچاری یعنی چی عوضیا کاش یه کم درد مردم بدبختو بفهمید توی یه خونه سه تا جوون تحصیل کرده ی بیکار باشه سفره ی خونه خالی باشه درد باشه درمون نباشه میدونین یعنی چی خونه ی ما همه ی ایناهست افسردگی هست پدر بی پول هست.....آخ

    • بدون نام

      لعنت به هر چی بیشرفه

    • ناشناس

      این وطن دوستان خارج ازکشور چه میکنند ،خدانکنه برگردن بشن ریس بچهامون قدمشون روپای خودشون ماکه سوختیم ازدست پدرانشون عزیزانی که میخاهین اینهارابرگردونید ایران فکرباشین زبانشون رفتارشون زندگیشون بامافرق میکنه

    • Saeed

      اینها باشن دیگ مشکلی نیست

    • بدون نام

      قیافه هاشون ثابت می کنه دزد ومال مردم خورن

    • مهدی

      این اخریه عکس سهیل کریمیه مستند سازه اقا زاده نیست اشتباه زدید دادا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج