۵۷۴۶۹۳
۲۵ نظر
۵۰۰۶
۲۵ نظر
۵۰۰۶
پ

جدیدترین نوع دلواپسی برای خندوانه!

یکی از کارشناسان BBC نسبت به برخی شوخی‌های برنامه «خندوانه» ابراز شگفتی کرد که چگونه چنین طنز‌هایی از سیمای جمهوری اسلامی با آن همه ادعای عدالت طلبی و ظلم ستیزی، پخش می‌شود.

روزنامه کیهان: یکی از کارشناسان BBC نسبت به برخی شوخی‌های برنامه «خندوانه» ابراز شگفتی کرد که چگونه چنین طنز‌هایی از سیمای جمهوری اسلامی با آن همه ادعای عدالت طلبی و ظلم ستیزی، پخش می‌شود.

او بخشی از شوخی مورد نظرش را به نقل از یکی از بخش‌های موسوم به «خنداننده شو» برنامه فوق به شرح زیر آورد:

«... یک سری رستوران میری انگار یک پرواز مستقیم از «سومالی»، اومدن یه سری آدم اینجا پرت کردن رفتن، رستورانای سلف سرویس... یک سری آدم همچو «زامبی» نشسته‌اند سر غذاها، بعد همدیگه رو کتک می‌زنن... اینقدر نخورده‌ای؟... با اون حجم غذایی که سر میزتون اضافه آمده نصف دیگرتون که توی «سومالی» موندن سیر میشن...»

کارشناس یاد شده ادامه می‌دهد:

«... گفتن چنین چیزهایی در یک برنامه عمومی، به خصوص اگر از رسانه‌ای پرمخاطب پخش شود، گوینده و برنامه‌گذار و مجموعه‌ای از عوامل تولید و پخش آن را می‌تواند در هر کشوری که به قواعد اولیه مبارزه با نژادپرستی پایبند باشد به دردسر اندازد. با این حال در جریان یک استندآپ‌کمدی در برنامه رقابتی «خنداننده شو» و در زیرمجموعه‌ای از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با نهادهای نظارتی عریض و طویل چنین چیزی پخش شده ... یعنی ... اشکالی نمی‌بینند که از «سومالیایی‌ها» به عنوان نمادی از نخوردگی، بی‌نزاکتی و حتی وحشی‌گری نام برده شود...»

متاسفانه برخی برنامه‌های رسانه ملی، آنچنان همه خط قرمز‌های ارزشی و باورهای دینی و انسانی ایرانی (که قرار بوده رسانه ملی مروج آنها باشد) را زیر پا له می‌کنند که حتی لیبرال‌ترین افراد و بی‌در و پیکرترین رسانه‌های غربی را هم به حیرت و شگفتی وا می‌دارد که چطور چنین ساختار‌شکنی عجیب و غریبی در تلویزیون جمهوری اسلامی ممکن است!

آیا برای پرکردن اوقات فراغت مردم و یا به همان دلیل ساده‌اندیشانه برخی مدیران این رسانه یعنی جداکردن مخاطبان ایرانی از کانال‌های ماهواره‌ای، می‌توان به هر لاطائلات و مزخرفات و نابود کردن ساختارهای اعتقادی و ارزشی جامعه متشبث شد؟ پس در این صورت، فرق رسانه ملی نظام جمهوری اسلامی (که بنا به فرمایش بنیانگذار فقید آن و همچنین توصیه‌های مقام معظم رهبری، بایستی دانشگاه باشد) با همان کانال‌های بی‌بند و بار ماهواره‌ای چیست؟!

اگر در آیات قرآن مجید یکی از ویژگی‌های پیامبران الهی، حمایت طبقات فرودست و بردگان از آنان توصیف شده، اگر یکی از نقاط قابل تامل تاریخ صدر اسلام، حضور سیاهپوستی به نام بلال حبشی به عنوان یکی از یاران فرهیخته پیامبر خدا و اولین موذن اسلام است، اگر همه عدالت طلبی اسلام ورای نژاد و رنگ پوست و جنس و امثال آن، برپایه اصل مهم تقوی است، اگر احادیث و روایات ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و سیره و سبک زندگی آنان، حکایت از نشست و برخاستشان با فقیران و بردگان سیاه دارد، اگر عنایت ویژه امام خمینی (رحمه الله علیه) به خصوص در پیام‌های جهانی ایشان، به پابرهنگان و محرومان و زجرکشیدگان بود و اگر یکی از افتخارات انقلاب و نظام اسلامی، حمایت مستضعفین جهان به خصوص در قاره سیاه محسوب شده، پس چگونه در رسانه‌ای که باید مروج و مبلغ این افکار و اعتقادات و باورها باشد، ناظری وجود ندارد که در مقابل ضدیت با این ارزش‌ها، به وظیفه و تکلیفش عمل کرده و به بهانه واهی خنداندن مردم (که آنهم به دلیل شوخی‌های لوس و حرکات زننده شرکت کنندگان در رقابت یادشده، نتیجه عکس داشت!) به برنامه‌هایی که اساسی‌ترین اصول اسلام را نادیده گرفته اند، مجوز پخش ندهد؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      با اینکه به هیچ وجه با مشی روزنامه کیهان موافق نیستم ولی به نظر میرسه مطلب مورد اشاره در خصوص نگاه نژاد پرستانه این قسمت ازخنداننده شو به هیچ وجه زیبنده این برنامه نبود.

    • بدون نام

      كاملا درسته مثلا خانم دهقان ميگه شوخي با هجو با والدين هيچ اشكالي ندارد و موجب ايجاد صميميت ميشود!درصورتي كه در شريعت به ما گفته خيلي زياد پدر و مادر رو احترام نگه داريد گفتن ايشان را هرگز با نام صدا نكنيد!وقتي پدر و مادر وارد ميشن به پاش با ايستيد سر سفره چطور و چكار كنيد...مثلا برنامه شده پر از غيبت و تهمت و مسخره كرده توروخدا ساده عبور نكنيد

    • مهران

      لععععلت به خندوانه.

    • احمد

      هر حرفی از رسانه های خارجی زده میشه لزوما نادرست و مغرضانه نیست . درست گفته . شوخی ها زشت و زننده شده . گویا مجوزی صادر شده که برای خنداندن هر چیزی میشه گفت .

    • بدون نام

      برووو بابا

    • بدون نام

      همین مونده بی بی سی از تلویزیون ما ایراد بگیره

    • ام جی

      دوستانی که میگن با کیهان موافقیم دقت کنید این ایراد توسط کارشناس BBC عنوان شده نه روزنامه کیهان, کیهان فقط نقل قول کرده پس اگه موافق موضوع نژادپرستی تو اون برنامه هستین کارشناس BBC رو باید تأیید کنید نه کیهان رو...!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب !!!!

    • بهروز

      باز شروع شد جدا مشکلتون چیه ؟
      بابا بشینین نوار خام گوش بدین بزارین بقیه یکم تفریح کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما تفریحتو بکن اما اگه بهت توهین کنن حتما ناراحت میشی

    • میدیا

      10:50
      باید بدونین که شوخی با بی ادبی فرق داره من یه نوجونم که تو خونمون پدرم خیلی با من و مادرم شوخی میکنه و سربه سرمون میذاره اما احترام هممون همیشه حفظ میشه و خودش یه نوع صمیمیت به وجود اورده که من همه حرفامو با پدرم بزنم چون مثل یه دوست میمونه اما به موقع هم جدیه...

    • بدون نام

      خود برترین ها یک پا بی بی سی هست
      سیاست کاریتون که مثل هموناس

    • رضا ا

      ساده نباشید کیهان از سر بی سوژگی روی اورده به خندوانه .یعنی حاضر نیستند خنده مردم راببینند . نگرانی دوستان ما در کیهان شادی و خنده مردم است و بس ....مابقی بهانه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی انصاف نباش

    • بدون نام

      متاسفانه خندوانه بعد ازجناب خان هجووشوخی زننده ای بیش نبود....

    • بدون نام

      یعنی نشستن که ببینن چی داره میشه اینجا که به باد انتقاد بگیرنش.
      بده پس از قرنی صدا و سیما داره با دید بازتری رفتار میکنه؟! کوچیک ترین قدمی برای شروع و پیشرفت رو هم نمیخوان و جالبه مردم کورکورانه تایید میکنن حرفای این شبکه رو. ....

    • بدون نام

      برنامه خندوانه هدفش فقط سرگرمیه نه چیز دیگه خواهشا اینقدر چوب لای چرخشون نکنید. چرا چشم دیدن موفقیت یه برنامه که میتونه مردم رو بخندونه رو ندارید!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برنامه شادی اما انتقاد خوب رو باید بهش فکر کرد

    • بدون نام

      ای بابا.. بدترین شوخی ها رو تو فیلمها و کمدی های خارجی می کنن... کلا هر کاری هر حرفی هر لباسی هر برنامه ای می پوشیم از نظر کیهان اشتباهه.
      چی شده که کیهان به بی بی سی استناد می کنه؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      الان یه روزنامه اصلاح‌طلب اینو نوشته بود، می‌گفتن ببینید تفکراتشون مثل BBC هست!
      در صورتی که نزدیک‌ترین طرز تفکر به آمریکا و اسرائیل مال شریعتمداریه
      کیهان متأسفانه نقد رو بلد نیست و فقط تخریب بلده.
      به اون طرف نقد باید کرد که کاش به جای سومالی همون زامبی رو می‌گفتی، اونم فکر می‌کنه و قطعاً می‌پذیره.
      نه اینکه یه صفحه کامل واسه اسم یه کشور به فرد و برنامه بتازن.
      .....

    • بدون نام

      من نه تلوزیون ایران رو می بینم و نه خندوانه تا حالا دیدم ولی انتقادی که شده درست و به جا هست مسخره کردن یه کشور یا اقوام مختلف زشت ترین کاریست که کسی میتونه انجام بده اونم تو یه تلوزیون خیر رسشون دولتی و رسمی یه کشور
      اصلاچرا توهین به کشور دیگه من میگم یه فیلم اگه از سلف سرویس های تالار های عروسی بالای شهر تهران گرفته بشه روی هر چی آدم گرسنه تو دنیاست سفید میشه چنان حمله ای میکنن که انگار تو تموم عمرشون غذا ندیدن تازه این وضعیت بالای شهر تهرانه الان که دیگه کار بجایی رسیده که قبل از سرو غذا طریق بلند گو گفته میشه که حق تقدم با پیر تر ها و بزرگان خانواده هاست ولی در یک کلام پای غذا که در میون باشه پیر و بزرگ کیلوی چنده
      اینا رو گفتم چون خودم کارم فیلمبرداری از مجالس هست و هر روز شاهد حمله گرسنگان به میز غذا هستم

    • بدون نام

      ایرانیها فقط باید گریه کننن تلوزیون هم فقط عزاداری پخش کنه و اخبار جنگ و دزدی و کشتار…!!!! بعد شما تنگ نظران خیالتون راحت میشه؟!!! بس کنید دیگه مردم شادی میخوان یک برنامه شاد تلوزیون داره همش ایراد میگیرن!

    • بدون نام

      سخنی از مادر عروس............

    • بدون نام

      یعنی کارشناسان بی بی سی هم جز دلواپسان محسوب میشوند؟

    • بدون نام

      رامبد مثل اینکه نفسای اخرته پسر!!!!!!!!هنوز یادم نرفته صفر کشکولی رو مسخره کردی!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج