جاباما
۵۷۶۶۵۹
۳ نظر
۵۰۶۷
۳ نظر
۵۰۶۷
پ

لکسوس GX ۴۶۰؛ یک آفرود شیک و امروزی

در مورد این ماشین می‌توان گفت که از لوکسی خاص و توانایی‌های ویژه‌ای بهره می‌برد، اما همچنان نیاز اعمال به برخی تغییرات در آن احساس می‌شود.

برترین ها - محمدرضا مرتضایی: در مورد این ماشین می توان گفت که از لوکسی خاص و توانایی های ویژه ای بهره می برد اما همچنان نیاز اعمال به برخی تغییرات در آن احساس می شود.

با توجه به عرضه مدل ۲۰۱۷ لکسوس GX ۴۶۰، کارشناسان آن را تا حدی قدیمی می دانند چرا که هم نسلان این ماشین از سال ۲۰۱۰ روانه بازار شده اند و تنها شاهد فیس لیفت جدید و طراحی مدرن تری در آن هستیم. به عنوان بخشی از روال کاری خود که آزمایش خودروهای لوکس SUV است، این ماشین را نیز در حوزه سواری در جاده و مسیرهای آف رود مورد ارزیابی قرار دادیم که در ادامه به جزئیات آن می پردازیم.
لکسوس GX 460؛ یک آفرود شیک و امروزی

لکسوس GX 460 از یک موتور 8 سیلندر 4.6 لیتری با قدرت 301 اسب بخار بهره می برد که حداکثر گشتاور آن 329 پوند فوت است و وزنی معادل 5211 پوند دارد که با توجه به وزن سنگینش قادر است ظرف 7.4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت دست یابد و ظرف 15.8 ثانیه نیز مسافت 250 فوت را با سرعت 88.6 مایل در ساعت بپیماید.
سیستم اتوماتیک به کار رفته در تعویض شش دنده این ماشین، به سرعت دنده ها را برای شتاب گیری ماشین تعویض می کند. مسافت طی شده تا ایست کامل حین ترمز در سرعت 60 مایل در ساعت، حدود 133 فوت اعلام شده که بر طبق گزارش کارشناس گروه، اگر ترمز به صورت ناگهانی در این سرعت گرفته شود، با لغزش زیاد ماشین در جاده همراه خواهد بود.
لکسوس GX 460؛ یک آفرود شیک و امروزی

در آزمایشات عملکرد و کنترل ماشین، GX 460 توانست با ثبت شتاب 0.72 g و طی مسافت پیست شبیه 8 در 28.6 ثانیه با شتاب متوسط 0.60g عملکرد خوبی از خود بر جای بگذارد. به طوری که کارشناس این قسمت یعنی آقای کیم رینولدز از اینکه می توان GX 460 را در مسیر های پر پیچ و خم نیز بدون هیچ مشکلی طی کرد، شگفت زده شده بود. GX 460 این موفقیت را مرهون سیستم کنترل کشش بدنه خود است که تکان های شدید بدنه را حین عبور از مسیرهای سخت و پیچ دار مدیریت می کند که بر طبق اظهارات مسئولین سازنده GX 460، این امکان برای سهولت سواری با این ماشین در مسیرهای آف رود و پیچ دار در آن تعبیه شده است.
لکسوس GX 460؛ یک آفرود شیک و امروزی

از آنجایی که پلتفرم به کار رفته در این ماشین در بسیاری از ماشین های آف رود قدرتمند حال حاضر بازار نیز به کار رفته است، به سادگی می توان حدس زد که لکسوس GX 460 از عهده هر مسیر آف رودی بر می آید و این در حالی است که در کنار قدرت زیادی که دارد از طراحی داخلی و خارجی لوکسی نیز بهره می برد و سواری با آن بسیار لذتبخش است. با آزمایش GX 460 در بزرگراه، بدون توجه به انتخاب کدام وضعیت ماشین نیز بار دیگر نرمی و راحتی سواری با آن به اثبات رسید. صدای آزاردهنده جاده، تایرها، باد در این ماشین در حداقل ممکن خود بود که آن را به گزینه مناسبی برای مسافرت های طولانی تبدیل کرده است.
لکسوس GX 460؛ یک آفرود شیک و امروزی
البته با وجود استفاده از سیستم تعلیق پویای کینتیک که به کم کردن تکان های بدنه کمک می کند اما GX ۴۶۰ برای انجام مانورهای ناگهانی و یا پیچ های سریع مناسب نیست. موتور ۸ سیلندر ۴.۶۳ لیتری این ماشین، از قدرت قابل قبولی برخوردار است اما می توانست بهتر از این هم باشد چرا که مصرف سوخت بهینه آن چندان مناسب به نظر نمی رسد؛ نرخ مصرف سوخت این ماشین با توجه به اعلام EPA در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۱۵ و ۱۵ مایل به ازای هر گالن است.

وقتی آزمایشات ما در مسیرهای جاده ای به پایان رسید، نوبت به هنرنمایی GX 460 در مسیرهای آف رود رسید. به همین منظور ما این ماشین لوکس را به پیست آف رود کنار پارک اسوزا در کالیفرنیا بردیم و GX 460 توانست بدون هیچ مشکلی از پس مسیرهای شنی و ماسه ای و صخره ای تعبیه شده در آن بر آید. جدای از این مسئله با توجه به استفاده همیشگی از دو محور در این ماشین به طور استاندارد، GX 460 قادر به عبور از هر مسیر صعب العبوری است.
سیستم دو محوره همیشه فعال GX 460 از چهار حالت تنظیم پایین، قفل محور در صورت لغزش و کنترل لغزندگی استفاده می کند. البته باید به این نکته توجه کرد که زوایای GX 460 و دید سطح در آن به خوبی بسیاری از ماشین های آف رود دیگر مثل جیپ رنگلر و مدل های تویوتا TRD نیست؛ بنابراین خریدارانی که قصد خرید این ماشین را دارند باید به این نکته توجه کنند که با سوار شدن در GX 460 دید خوبی نسبت به بسیاری از مناظر اطراف ندارند.
لکسوس GX 460؛ یک آفرود شیک و امروزی

با نگاهی به طراحی داخلی GX 460 در وهله اول متوجه صندلی های راحت جلو با تهویه و گرم کن آن شدیم. البته در ماشینی که در اختیار ما قرار داده شده بود، در صندلی های عقب نیز شاهد استفاده از گرم کن بودیم که به صورت یک آپشن اختیاری در آن قرار داده شده است. GX 460 از کابین سومی با ظرفیت دوسرنشین نیز بهره می برد اما فضای پای کم آن موجب شده تا کمتر فردی برای نشستن در آنجا رغبت داشته باشد مخصوصاً افرادی که قدی بلند از 5.8 فوت دارند اصلا دوست ندارند در کابین سوم این لکسوس بنشینند. کیفیت مواد به کار در این لکسوس به مانند دیگر محصولات این کمپانی است و در جای جای این ماشین از مواد نرمی که راحتی خاصی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد، استفاده شده است.
لکسوس GX 460؛ یک آفرود شیک و امروزی
هر چیزی که در درون کابین لکسوس GX ۴۶۰ می بینیم چشمگیر و زیبا است اما تنها در یک مورد این حالت وجود ندارد؛ کنسول استراحت آرنج در قسمت مرکزی این ماشین بسیار سبک بود و از مواد مرغوبی نیز برای ساخت آن استفاده نشده است. استفاده از چوب براق در تریمی که ما سوار بر آن بودیم، ظاهری قدیمی به فضای داخل کابین داده است که این موضوع، شانس این ماشین در رقابت با کراس اوورها و SUV های جدید بازار را که از مواد مات و مدرن در داخل کابین استفاده کرده اند، کم می کند. طراحی خارجی جعبه ای و متناسب این ماشین نیز دید خوبی به سرنشینان جلوی آن می دهد و استفاده از بادگیر های گران قیمت و پایین آوردن ارتفاع کمربند ایمنی نیز به راحتی هر چه بیشتر سرنشینان کمک کرده است.
لکسوس GX 460؛ یک آفرود شیک و امروزی

با تا کردن صندلی های ردیف دوم و سوم فضای بار این ماشین به ۶۴.۷ فوت مکعب افزایش می یابد که البته در مقابل ابعاد بزرگ این ماشین کم به نظر می رسد. درب صندوق عقوب این ماشین نیز به اطراف باز می شود و کار کردن با آن در فضاهای کوچک سخت به نظر می رسد.

کار کردن با سیستم تفریحی و سرگرمی این مدل از لکسوس بسیار راحت و کاربرپسند است چرا که در GX 460 از صفحه نمایش 8 اینچی به جای کنترل های ماوس و تاچ پدی که در مدل های جدید لکسوس کار شده، استفاده شده است. سیستم صوتی مارک لوینسون عملکردی عالی دارد و خروجی صدای شفاف با تنظیمات پیشرفته امکان تجربه هر نوع خروجی صدایی را به سرنشینان می دهد. یک صفحه نمایش در بین گیج های این ماشین تعبیه شده که البته گرافیک به کار رفته در آن مانند تریم چوبی براق کابین قدیمی به نظر می رسد. از اندروی اتو و اپل کارپلی در این ماشین خبری نیست و این موضوع بدان معناست که گوشی شما نمی تواند به رابط کاربری سیستم سرگرمی این ماشین متصل شود.
لکسوس GX 460؛ یک آفرود شیک و امروزی

ترکیب قابلیت های آف رود و روانی رانندگی با آن در جاده های معمولی، رقبای GX 460 را برای رقابت با آن به زحمت انداخته است و وقتی این ترکیب بی نظیر با برند معتبر لکسوس عجین می شود، انتخاب برای خریداران را آسان تر می کند؛ اما از طرف دیگر، نرخ مصرف سوخت ضعیف این ماشین بدان معناست که شما پیوسته باید به دنبال جایگاه سوخت باشید چرا که در مقایسه با دیگر رقبا، این ماشین مصرف سوخت نسبتاً بالایی دارد.
لکسوس GX 460؛ یک آفرود شیک و امروزی
فضای بار کمی که برای GX ۴۶۰ طراحی شده از دیگر نقاط ضعف این ماشین محسوب می شود که باعث مردد شدن برخی خریداران می شود که لکسوس می تواند با ارائه یک مدل جدید با موتوری قوی تر و طراحی داخلی و خارجی تمامی نقاط ضعف این ماشین را برطرف کند و به تنهایی در این کلاس به یکه تازی بپردازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قیمتش را هم بنویس

    • ساسان

      پرادو vxr خودمون حالا ی نمه قیافه اش و عوض کردن و چند تا سیستم برقی دیگه اضاف نمودن .

    • نازلی

      من از ماشین های آسیایی خوشم نمیاد بیشتر مامانم دوست داره بابامم که عاشق بنزه ولی من پورشه دوست دارم فوق العاده‌س.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج