جاباما
۵۷۷۰۲۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تکنولوژی های جدید علیه کودک ربایی

کافیست تنظیمات درستی را روی تلفن هوشمند خود اجرا کنید تا همیشه یک ردیاب دقیق را به همراه داشته باشید. در حال حاضر اکثر تلفن های هوشمند قابلیت هایی را از طریق جی پی اس ارائه می کنند که می توان آنها را از راه دور و از طریق اینترنت ردیابی کرد.

روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: کافیست تنظیمات درستی را روی تلفن هوشمند خود اجرا کنید تا همیشه یک ردیاب دقیق را به همراه داشته باشید. در حال حاضر اکثر تلفن های هوشمند قابلیت هایی را از طریق جی پی اس ارائه می کنند که می توان آنها را از راه دور و از طریق اینترنت ردیابی کرد. ابزاری مناسب برای پیدا کردن تلفن های سرقتی یا حتی جلوگیری از آدم ربایی. با این وجود تلفن هوشمند را نمی توان به راحتی در اختیار کودکان قرار دارد و ممکن است بعد از کودک ربایی، سارقین تلفن را از بین ببرند اما برای این موضوع نیز راه حلی وجود دارد.

امروزه در آمریکا هر 45 دقیقه یک گزارش کودک ربایی یا کم شدن کودک خردسال در پلیس ثبت می شود. افزایش میزان این دست اتفاقات باعث شده، شرکت های تولیدکننده گجت و تکنولوژی به فکر افتاده و مجموعه ای از دستگاه ها را تولید کنند که به صورت تخصصی به عنوان ابزارهای ضد کودک ربایی شناخته می شوند.
اگر در فروشگاه علی بابا که در حال حاضر بزرگ ترین توزیع کننده آنلاین چین است جست و جو کنید، با بخشی مجزا برای چنین ابزارهایی رو به رو می شوید. علی بابا در حال حاضر بیش از 50 گجت مختلف را برای جلوگیری از کودک ربایی به فروش می رساند. با توجه به این موضوع و اتفاقات ناراحت کننده ای که طی هفته های گذشته در کشورمان رخ داده، در ادامه سعی کرده ایم به معرفی تعدادی از بهترین گجت های ضد کودک ربایی بپردازیم.

1. Amber Alert
یکی از اولین گجت های طراحی شده با موضوع جلوگیری از کودک ربایی، سیستم جی پی اس امبر الرت نام دارد. این گجت کوچک به راحتی دور دست، پا یا نقاط دیگر بدن کودک نصب شده و ارتباطی آنلاین و همیشگی را میان والدین و کودک شان به وجود می آورد. امبر به کاربر اجازه می دهد که موقعیت کودک را هر پنج دقیقه چک کرده، مسیر حرکتی او را به صورت پیامک اطلاع داده و حتی رسیدن کودک به نقاط از پیش تعیین شده را اعلام کند.
تکنولوژی های جدید علیه کودک ربایی
روی این دستگاه یک کلید طراحی شده که با فشار آن پیامکی برای حداکثر 10 شماره مجزا ارسال می شود. امبر حتی به والدین اجازه می دهد که از طریق میکروفن بدون اینکه صدای زنگ خوردن خاصی پخش شود، صدای محیط را گوش کنند. در برخی کشورها همچون آمریکا، افرادی که حتی برای یکی بار متهم به کودک آزاری می شوند با مچ بندهایی خاص علامت گذاری می شوند و اگر این دست افراد نزدیک به امبر شوند، اخطاری به صورت خودکار به والدین ارسال می شود. قیمت این گجت 125 دلار است و برای استفاده مداوم از آن باید ماهی حدود 15 تا 18 دلار را به حساب اپراتور تلفن انتخابی پرداخت کنید. این مبلغ به طور کلی برای اتصال اینترنت و استفاده از جی پی اس آنلاین هزینه می شود.

2. FILIP 2
هرچه ظاهر امبر البرت نشان می دهد که این گجت، دستگاهی عادی برای استفاده های روزانه نیست، فلیپ سعی کرده چیزی شبیه به یک ساعت را برای مراقبت و نظارت روی کودکان طراحی کند. شرکت فلیپ در دومین نسخه از گجت های پوشیدنی خود این قابلیت را در اختیار کاربرها قرار داده که نه تنها با کودکان خود تماس برقرار کنند بلکه فرزند آنها نیز از میان پنج شماره تعیین شده، تماسی خروجی را برقرار کند. فلیپ ۲ توانایی دریافت پیامک، موقعیت یابی کودکان، اختصاص نقاط امن برای حضور کودک و اعلام موقعیت اضطراری را در اختیار دارد.
تکنولوژی های جدید علیه کودک ربایی
زمانی که موقعیت اضطراری از سوی کودک با فشار یک کلید، اعلام می شود، فلیپ به صورت خودکار با پنج شماره تعیین شده تماس می گیرد و به صورت همزمان صدای محیط را نیز ضبط می کند. حتی اگر تماس ها به درستی برقرار نشود، موقعیت گجت بعد از 60 ثانیه با پیامکی به شماره های مورد نظر ارسال می شود. قیمت این گجت 149 دلار بوده و اشتراکی 10 دلاری برای هر ماه دارد.

3. Tintell
مدیرعامل شرکت تینتل و طراح اصلی این دست بند هوشمند چند سال پیش کودک خود را از دست رفته می دید. او که خود یکی از قربانیان کودک ربایی است، بعد از پیدا کردن فرزندش تصمیم به طراحی گجتی هوشمند برای جلوگیری از این موضوع گرفت. تینتل در اصل یک تلفن همراه است که به صورت دستبند طراحی شده.
تکنولوژی های جدید علیه کودک ربایی
این گجت هوشمند به والدین اجازه می دهد که با فرزندان خود تماس صوتی برقرار کرده یا پیام صوتی برای آنها ارسال کنند. از سوی دیگر کودکان نیز می توانند با فشار دادن کلید اصلی دستبند خود، تماسی صوتی را از طریق میکروفن و اسپیکر طراحی شده برقرار کنند. تینتل در کنار موارد توضیح داده شده از سیستم موقعیت یابی و جی پی اس نیز بهره می برد. قیمت این گجت 129 دلار اعلام شده.

4. LG GizmoPal
یکی از معدود شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی که گجتی ضدکودک ربایی را تولید کرده، ال جی است. این شرکت دستبندی هوشمند تحت عنوان گیزموپل را به فروش می رساند که توانایی ارسال موقعیت به صورت همزمان به تلفن و تبلت نیاز را دارد.
تکنولوژی های جدید علیه کودک ربایی
جدای از این مسئله گیزموپل می تواند تماس تلفنی را به صورت ورودی یا خروجی برقرار کرده و تمام این فرایند را با فشردن یک کلید انجام می دهد. شاید بزرگ ترین نقطه قوت محصول ال جی در طراحی آن باشد. گیزموپل در کنار ضدآب و ضرضربه بودن با الگوبرداری از شخصیت های کارتونی طراحی شده تا کودک برای استفاده از آن مقاومت نشان ندهد. ال جی قیمت گجت پوشیدنی خود را با اشتراک دوساله 175 دلار تعیین کرده.

5. here-O
تمامی محصولات معرفی شده تا حدودی دارای محدودیت سنی هستند اما هیراو در این زمینه کمی ابتکار به خرج داده و با طراحی محصولی کوچک تر (۵۰ درصد)، گجت خود را تبدیل به ایده آل ترین گزینه برای کودکان کم سن و سال کرده.
تکنولوژی های جدید علیه کودک ربایی
این گجت برای تمامی اعضای خانواده طراحی شده و حتی والدین هم می توانند برای موقعیت یابی خود از آن استفاده کنند. هیراو به صورت ضدآب طراحی شده و قابلیت هایی همچون تعیین منطقه امن و کلید اضطراری را با نیمی از قیمت دیگر محصولات موجود در 120 کشور مختلف ارائه می کند. هزینه تهیه این دستبند 179 دلار اعلام شده و اشتراک ماهیانه آن حدود پنج دلار است.

6. Pearchild
دستبند هوشمند پیر چایلد در نگاه اول شبیه به دیگر گجت های معرفی شده است. پیرچایلد امکان برقراری تماس صوتی، ارسال موقعیت و مواردی این چنین را به والدین می دهد اما شاید اصلی ترین قابلیت های آن به زمان هایی اختصاص یابد که کودک شما فاصله زیادی نداشته اما از موقعیت دقیق آن بی خبر هستید.
تکنولوژی های جدید علیه کودک ربایی
با استفاده از اپلیکیشن طراحی شده برای تلفن والدین، این امکان وجود دارد که دستبند پیرچایلد صدایی بلند را تولید کرده و به پیدا کردن کودک کمک کند. قیمت این گجت در حال حاضر 80 دلار اعلام شده.

7. Sky Nanny
آخرین گجت مورد بررسی با هدف ضدکودک ربایی اسکان ننی نام دارد. گجتی کاملا متفاوت که توسط یکی از قربانیان همین موضوع (کودک ربایی) طراحی شده. اسکای ننی برخلاف دیگر محصولات موجود شکل و شمایلی شبیه به دستبند یا ساعت نداشته و در اصل یک برگه الکترونیکی است.
تکنولوژی های جدید علیه کودک ربایی

این برگه به پوست بدن یا لباس کودک متصل شده و به صورت مداوم، موقعیت او را به تلفن همراه والدین ارسال می کند. نکته قابل توجه این است که باتری اسکای ننی با استفاده از سلول های خورشیدی شارژشده و عملا امکان اتمام باتری آن وجود ندارد. هزینه خریداری بهترین مدل اسکای ننی که برد بیشتری دارد ۲۰۰ دلار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج