۵۷۸۰۸۸
۴ نظر
۵۱۱۶
۴ نظر
۵۱۱۶
پ

بازیگران درخشان تاریخ سینما (۳۴): شارلیز ترون

شارلیز ترون متولد ۷ آگوست ۱۹۷۵ بنونی، گاتنگ آفریقای جنوبی است. پدرش فرانسوی و مالک یک شرکت ساختمانی بوده و مادرش اصلیتی آلمانی دارد.

برترین ها - ترجمه از سولماز محمودی: شارلیز ترون متولد ۷ آگوست ۱۹۷۵ بنونی، گاتنگ آفریقای جنوبی است. پدرش فرانسوی و مالک یک شرکت ساختمانی بوده و مادرش اصلیتی آلمانی دارد. ترون که تنها فرزند خانواده اش بود، دوران کودکی را در کنار والدین خویش در نزدیکی ژوهانسبورگ و در مزرعه شان گذراند. زمانیکه ۱۳ ساله شد، به مدرسه شبانه روزی ژوهانسبورگ فرستاده شد و در آنجا در مدرسه بین المللی هنر شروع به تحصیل کرد. در پانزده سالگی شارلیز جوان شاهد کشته شدن پدر خویش بود. در ۱۶ سالگی به میلان، ایتالیا مرکز مد لباس اروپا رفت، در آنجا به مدت یکسال مدل لباس بود و توانست در رقابت های محلی عنوان نخست را کسب کند.

وی علاوه بر میلان در پاریس هم مدل بوده است. یک سال بعد به نیویورک نقل مکان کرد. در آنجا به مدرسه رقص باله رفت تا بتواند به آرزوی دوران کودکی خود دست یابد و به آموختن باله مشغول شود. اما زمانیکه ۱۸ سال داشت زانوی او بشدت آسیب دید و دیگر نتوانست این رقص را ادامه دهد. شارلیز سپس به لس آنجلس می رود.
پس از ۸ ماه اقامت در این شهر به دلیل مخارج بالا، پرداخت اجاره خانه اش به عقب می افتد، در سال ۱۹۹۵برای نقد کردن چکی که مادرش برای پرداخت اجاره خانه عقب افتاده اش برای او فرستاده بود به بانک می رود، مسئول بانک از نقد کردن چک شارلیز خودداری می کند. این کار باعث می شود که او از کوره در برود و شروع به داد و فریاد کند. در این حین استعدادیابی به نام جان کراسبی که در بانک حضور داشت کارت ویزیت خود را به شارلیز می دهد. شارلیز در ابتدا تصور می کرد که کراسبی یک کلاه بردار دروغگو است ولی با اعتماد کردن به او توانست اولین نقش خود را بگیرد و وارد دنیای بازیگری بشود.
بازیگران درخشان تاریخ سینما (34): شارلیز ترون

حرفه بازیگری ترون در سن 19 سالگی با بازی در فیلم «بچه‌های مزرعه ۳» محصول ۱۹۹۵ آغاز شد. شارلیز در این فیلم نقش کوتاه و بدون دیالوگی را ایفا کرد. اولین فیلمی که وی در آن نقش مهمی را بر عهده گرفت در فیلم «۲ روز در دره» محصول سال ۱۹۹۶ بود، او در این فیلم در نقش «هلگا» بازی کرد. در همان سال در فیلم «کاری که می‌کنی» نیز بازی کرد که به گفته شارلیز، نقش مهمی در حرفه بازیگری او داشت.

در سال ۱۹۹۷ شارلیز توانست فرصت بازی در کنار آل پاچینو را در فیلم «وکیل مدافع شیطان» بدست بیاورد. این فیلم، اولین فیلم مهم ترون به حساب می آید. تیلور هاکفورد کارگردان فیلم برای داشتن شارلیز در لیست بازیگران این فیلم تلاش زیادی کرد.وی کمپانی سازنده را متقاعد کرد که ترون قابلیت چهره شدن را دارد و بازیگر توانایی خواهد شد. ترون در این فیلم در نقش «مری آن» بازی کرد، همسر کوین لوماکس) کیانو ریوز) که وکیل بسیار زبردستی است. شارلیز که در آن زمان ۲۲ سال داشت برای بازی در این فیلم، نامزد اولین جایزه دوران هنرپیشگی خود شد. او نامزد جایزه بهترین بازیگر زن فیلم درام از جشنواره فیلم بلاک‌باستر شد.

بعد از بازی در فیلم هایی نظیر «مشاهیر» با کارگردانی وودی آلن و «همسر فضانورد» و همبازی شدن با بازیگری همچون جانی دپ، در سال ۱۹۹۹ شارلیز در فیلم «قوانین خانه سایدر» بازی کرد. این فیلم جزو بهترین فیلمهای آن سال شد و توانست نامزد ۷ جایزه اسکار -از جمله اسکار بهترین فیلم سال- شود که در نهایت موفق شد جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد) مایکل کین( را از آن خود کند. موضوع فیلم درباره جوانی بنام هامر (توبی مگوایر) است که در یتیمخانه و توسط پزشکی بنام لارچ (کین) بزرگ می‌شود. ترون در این فیلم نقش کندی، زنی جوان که بخاطر جدایی از همسرش که به جنگ رفته با هامر رابطه پیدا می‌کند، را ایفا کرد. این فیلم در مجموع 88 میلیون دلار فروش داشت.

در سال ۲۰۰۰ شارلیز در فیلم "بازی گوزن ها" با «بن افلک» همبازی شد. درفیلم "مردان افتخار" نقش همسر«رابرت دنیرو» را بر عهده گرفت و در "افسانه بگر ونس"، همبازی بازیگرانی همچون «ویل اسمیت» و «مت دیمون» بود. فیلمی که «رابرت ردفورد» آن را کارگردانی کرد. در همان سال دوباره با کیانو ریوز همبازی شد. این دو در نسخه بازسازی شده نوامبر شیرین بازی کردند. نقش سارا به شارلیز داده شد و فیلم بیش از ۶۵ میلیون دلار فروش کرد. در سال های بعد، تشارلیز درفیلم «۱۵ دقیقه»، بار دیگردر نقش همسر «دنیرو» را بازی کرد و در فیلم "نفرین عقرب یشمی" برای «وودی آلن» در جلوی دوربین ظاهر شد.

در حقیقت دوران طلایی بازیگری شارلیز از سال 2003 شروع می شود. او ابتدا در نسخه بازسازی شده"شغل ایتالیایی" در کنار بازیگرانی همچون «مارک والبرگ»، «جیسون استاتهام» و «ادوارد نورتون» به نقش آفرینی پرداخت. این فیلم در مجموع بیش از ۱۷۵ میلیون دلار فروش داشت و تا سال ۲۰۰۸، پرفروش ‌ترین فیلم ترون به حساب می آمد. در این سال «پتی جنکینز»با دیدن فیلم وکیل مدافع شیطان، تصمیم گرفت تا نقش اول فیلم "هیولا" را به ترون بدهد.
فیلنامه فیلم "هیولا" بر اساس واقعیت نوشته شده بود و داستان نخستین قاتل سریالی زن در تاریخ آمریکا را به تصویر می کشید. شارلیزدر نقش «ایلین وورنوس» بازی کرد. در واقع «ایلین وورنوس» چند روز قبل از آغاز فیلمبرداری فیلم، اعدام شده بود. شارلیز که در این زمان ۲۷ ساله بود، برای بازی در نقش این کاراکتر، نامه‌هایی که ایلین در طول ۱۲ سال دوران حبسش برای یکی از دوستانش نوشته بود را خواند 13.5 کیلوگرم به وزنش اضافه کرد.او تغییرات ظاهری فراروانی را بر روی بدنش اعمال کرد، ابروهایش را تراشید و از دندان مصنوعی استفاده کرد تا بتواند خود را از نظر چهره، به ایلین وورنوس نزدیک تر کند.
بازیگران درخشان تاریخ سینما (34): شارلیز ترون

او در سال ۲۰۰۴ در فیلم "زندگی و مرگ پیتر سلرز" که داستان زندگی «پیتر سلرز»، کمدین معروف انگلیسی بود، ظاهر شد. او برای نقش آفرینی در این فیلم، دوباره نامزد جایزه گلدن گلوب شد و توانست جایزه بهترین بازیگر زن مکمل سال را ازآن خود کند.از آنجایی که این فیلم برای نمایش تلوزیونی ساخته شده بود شارلیز برای این فیلم برنده جایزه امی نیز شد. او در فیلم نقش همسر سوم سلرز را بازی کرد. دیگر فیلم آن سال وی "سر در ابرها" بود که زندگی سه دوست را در زمان جنگ جهانی روایت می‌کند.

در سال ۲۰۰۵، او در "ایان فلاکس" بازی کرد. فیلمی از روی انیمیشن معروف ژاپنی ساخته شد با این حال فیلم با استقبال عموم روبرو نشد و یک شکست کامل تجاری به حساب می آید. شارلیز در نقش «ایان فلاکس» بازی کرد.طبق گفته سازندگان فیلم، در بیشتر سکانس‌های فیلم از بدل استفاده نشده و خود ترون آنها را بازی کرده است.

اگرچه "ایان فلاکس" فیلم موفقی نبود اما بازی در فیلم "سرزمین شمالی" دیگر فیلم وی در سال ۲۰۰۵ دومین نامزدی اسکار را برای شارلیز به همراه داشت و سومین نامزدی گلدن گلاب پیاپی را برای وی رقم زد اگرچه موفق نشد این جوایز را با خود به خانه ببرد. فیلمنامه "سرزمین شمالی" که براساس واقعیت نوشته شده است، روایت گر نخستین دادگاه مقابله با خشونت جنسی علیه زنان در تاریخ آمریکاست.ترون نقش «جوسی آیمز» و در کنار بازیگرانی چون «فرانسیس مک‌دورمند» و «وودی هارلسون» بازی کرد.

ترون در سال ۲۰۰۷ با فیلم در "دره الاه" پس از یک سال استراحت به سینما بازگشت. "دره اله" داستان مفقود شدن یکی از سربازان آمریکایی برگشته از افغانستان را روایت می کند این فیلم سیاسی‌ترین فیلم ترون است. او نقش یک کاراگاه را بازی می‌کند که به پدر یکی از سربازان گمشده آمریکایی کمک می‌کند تا راز مفقود شدن پسرش را برملا کند. فیلم توسط «پل هگیس» کارگردانی شد و«تامی لی جونز» نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد سال شد.

در سال ۲۰۰۸ در فیلم هایی همچون "نزاع در سیاتل" و "خوابگردی" بازی کرد تا اینکه در فیلم پرفروش هنکاک ظاهر شد. هنکاک در مجموع بیش از ۶۰۰ میلیون دلار فروش کرد و چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۸ شد. در حال حاضر، این فیلم پرفروش‌ترین اثری است که شارلیز در آن بازی کرده‌است.
«ویل اسمیت» در نقش اصلی فیلم و در نقش ابرقهرمانی به نام هنکاک بازی می کند؛ هنکاک بعد از نجات زندگی شخصی بنام ری «جیسون بتمن»، وارد بخش جدیدی از زندگیش می‌شود. شارلیز در نقش همسر ری به بازی می‌پردازد که از اواسط فیلم، نقشش پررنگ تر می‌شود. "دشت سوزان" دیگر فیلم ترون در سال ۲۰۰۸ بود. یک فیلم مستقل و درام به کارگردانی "خولیرمو آریاگاً که علاوه بر ترون، «کیم باسینگر» نیز در آن بازی کرد.
فیم "جاده" محصول سال ۲۰۰۹ است، داستان فیلم که براساس رمان بسیار موفق جاده نوشته «کورمک مک‌کارتی» ساخته شده، دربارهٔ تلاش پدر و پسری برای زنده ماندن پس از نابودی زمین است. ترون نیز در نقش مادر بازی می‌کند. ترون بخاطر زندگی شخصی خود، به مدت ۳ سال بازیگری را کنار گذاشت و در سال ۲۰۱۱ با بازی در فیلم "بزرگسالان جوان" دوباره جلوی دوربین ظاهر شد. داستان فیلم دربارهٔ نویسنده‌ای است که برای نابود کردن ازدواج دوست پسر دوران دبیرستانش (پاتریک ویلسون)، به زادگاهش می‌رود تا بتواند دوباره با وی رابطه برقرار کند. «جیسون ریتمن» کارگردان فیلم نقدهای اولیه بسیار مثبتی از طرف منتقدین دریافت کرد.

"پرومتئوس" دیگر فیلم ترون است که در تابستان سال ۲۰۱۲ اکران شد. برخی این فیلم را پیش درآمدی بر سری فیلم‌های بیگانه دانسته اند با این حال سازندگان فیلم از جمله «ریدلی اسکات»، کارگردان فیلم، این موضوع را رد کرده‌اند. شارلیز در مورد این اظهار نظر گفت: "بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این فیلم پیش درآمدی بر بیگانه‌است اما اینطور نیست. این یک فیلم کاملاً مستقل است که داستان قبل از فیلم بیگانه ۱ را روایت نمی‌کند با این حال، داستان فیلم بمانند سری فیلمهای قبلی است. داستان دربارهٔ گروهی از دانشمندان است که برای یک مأموریت به فضا می‌روند و با چیزی مواجه می‌شوند که زندگیشان را دگرگون می‌کند." شارلیز در این فیلم، در نقش «مردیت ویکرز» بازی می‌کند که سرپرست این مأموریت است . ترون دربارهٔ این نقش می‌گوید:

"مردیت ویکرز، متفاوت‌ترین شخصیتی است که تاکنون نقشش را بازی کرده‌ام. «مردیـت» کت و شلوار می‌پوشد و اداره کننده این پروژه است. در ابتدا یک شخصیت بسیار خشک است که تنها به پول اعتقاد دارد اما در اواخر فیلم، شخصیت واقعی خودش را نشان می‌دهد."

دیگر فیلم ترون "سفیدبرفی و شکارچی" است که در واقع برداشتی متفاوت از داستان سفیدبرفی و هفت کوتوله است. شارلیز در فیلم در نقش مادرخوانده سفیدبرفی (ملکه) بازی می‌کند. ترون برای بازی در این فیلم، فیلم "جی‌ادگار کلینت ایستوود" را رد کرد. شارلیز دلیل انتخاب این فیلم را چنین بیان کرده بود:

"اینکه یک فرصت باشد که بتوانید چیزی که مردم خیلی خوب می‌شناسند را به کل تغییر دهید، می‌تواند خیلی جالب باشد."

طبق گفته تهیه کنندگان فیلم، این فیلم ۳ گانه خواهد بود و این اولین قسمت از این سری فیلم است. ترون در سال ۲۰۱۱ به پروژه مکس دیوانه پیوست و تا پایان ۲۰۱۳ فیلمبرداری این فیلم به طول انجامید. شارلیز در مکس دیوانه: جاده خشم در کنار تام هاردی به ایفای نقش پرداخت. این فیلم در سال ۲۰۱۵ اکران شد و به موفقیت رسید.

شارلیز ترون یکی از زنان زیبا و جذاب در بین بازیگران است که از طرف مجلاتی مانند «فم فیتال»، مجله استرالیایی «ایمپار»، مجله «ماکسیم» ، «اف اچ ام» و «انترتینمنت ویکلی» جزو زیباترین زنان جهان انتخاب شده است. پوست شاداب و درخشان شارلیز ، همیشه مورد توجه بوده ،جالب اینجاست که او از دستورالعمل ساده ای برای شاداب نشان دادن پوستش استفاده می کند.
او به جای پنکک یا کرم پودر، از پودرهای براق کننده ی پوست استفاده می کند. شارلیز به هیچ وجه از پاک کننده های آرایشی استفاده نمی کند، زیرا معتقد است مواد شیمیایی موجود در این پاک کننده ها به ساختار پوست آسیب می رسانند.او از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش خود و برای پاک کردن سایه و ریمل، از کرم چشم استفاده می کند. اوهیچ گاه بدون ضدآفتاب از خانه بیرون نمی آید و حتی در روزهای ابری و بارانی نیز از کرم ضدآفتاب استفاده می کند.
بازیگران درخشان تاریخ سینما (34): شارلیز ترون
بیشتر اوقات لوازم بهداشتی و آرایشی خود را عوض می کند و به هیچ برند یا مارک آرایشی وابسته نیست. به غیر از مواقع ضروری هیچگاه از لوازم حرارتی و حالت دهنده¬ی مو استفاده نمی کند و حتی با موهای خیس و نم دار نیز از خانه خارج می شود. شارلیز برای حفظ اندام خود، سال هاست ورزش یوگا را دنبال می کند. همچنین به دوچرخه سواری نیز علاقه دارد.

50 حقیقت جالب که ممکن است در مورد شارلیز ترون ندانید.

۱. او را از روی نام پدرش نامگذاری کرده اند.پدرش چارلی نام داشت.

2. او تنها فرزند خانواده ترون است.

۳. در سال ۲۰۱۱ در مصاحبه ای با مجله پیپل گفت:"خانواده ام مرا در یک دبستان محلی ثبت نام کردند که به گفته اطرافیانم من در حد آن دبستان نبودم. چشمانم در حد یک نابینا ضعیف بود و عینک ته استکانی می زدم
،پسرهای دبستان از من خوششان نمی آمد.در واقع سنین بین ۷ تا ۱۲ سال پیوسته مورد آزار و اذیت دختران بدجنس قرار می گرفتم. در دوران دبستان کاملاً از زندگی نامید بودم.

4. شارلیز همیشه به این زیبایی نبوده است. او در دوران کودکی به علت بیماری یرقان، توسط آنتی بیوتیک تحت درمان قرار گرفت. استفاده از این داروها باعث شد که دندان هایش پوسیده شوند. دندان های دائم او تا سن ۱۱ سالگی رشد نکردند.

۵. شارلیز ترکیبی از دو ملیت فرانسوی و آلمانی است.

6. او در یک مزرعه بزرگ شده است و از بودن در طبیعت لذت می برد.

۷. حیوان خانگی او یک بز است که «بُک» نام دارد. او در مصاحبه ای گفته است که بُک بهترین دوست او است.

8. او عاشق رقصیدن است و از سن چهار سالگی شروع به یادگیری باله کرده است.

۹. در دوران نوجوانی با دیدن فیلم "اسپلش" عاشق «تام هنکس» ، بازیگر اصلی فیلم می شود. شارلیز خوش شانس بود که سالها بعد در اولین تجربه کارگردانی «تام هنکس» در فیلم "آن کاری که می کنی" بازی کرد.

10. زبان مادری او آفریکانس یا آفریقایی است.این زبان یکی از زبان‌های ژرمنی شاخه غربی است که بیشتر در کشورهای آفریقای جنوبی و نامیبیا رواج دارد.استفاده ازاین زبان در قرن 18 میلادی به صورت مستقل و به تدریج در آفریقای جنوبی کسترش یافت.

۱۱. شاید برای شما سؤال است که نام خانوادگی او چگونه تلفظ می شود.نام خانوادگی شارلیز در زبان آفریکانس متدوال بوده و تلفظ صحیح آن درآفریقای جنوبی "تی رون" است. ریشه آن از کشور فرانسه می باشد. زمانی که او به آمریکا نقل مکان کرد تلفظ نام خانوادگیش را به «ترون» تغییر داد چراکه به او گفته بودند با اینکار بیشتر شبیه آمریکایی ها بنظر خواهد آمد.

12. شارلیز با تماشای فیلم های آمریکایی و دیدن برنامه های شبانه تلوزیونی و همچنین همخوانی با آهنگ های آمریکایی در رادیو توانست به خوبی زبان انگلیسی را با لهجه آمریکایی یاد بگیرد.

۱۳. او دوران کودکی دردناکی داشت. در سال ۱۹۹۱پدرش در حالی که به دلیل مستی کنترل خود را از دست داده بود به او و مادرش حمله می کند و توسط همسرش به ضرب گلوله کشته می شود. دادگاه تیراندازی را دفاع شخصی اعلام کرد و مادرشارلیز از اتهام قتل تبرئه شد.

14. در همان سال مادرش او را وارد یکی از رقابت مدلینگ می کند. او در این رقابت رتبه نخست را دریافت کرده و پیشنهاد همکاری با یکی از پیشگامان مد در ایتالیا به او داده می شود.شارلیز به میلان سفر می کند تا حرفه¬ی مدلینگ را شروع می کند.

۱۵. پس از آن پیشنهاد کار مدلینگ در نیویورک را می پذیرد و به آن شهرمهاجرت می کند.شارلیز تصمیم می گیرد مدت بیشتری را در این شهر بماند و حرفه رقص باله را با ثبت نام در مدرسه باله جوفری ادامه دهد.متأسفانه زانوی او دچار مصدومیت شده و روزهای رقصیدن شارلیز خیلی زود به پایان می رسد.
بازیگران درخشان تاریخ سینما (34): شارلیز ترون

۱۶. با این حال او همه چیز را از دست نداده بود.در سال ۱۹۹۴ شارلیز تصمیم می گیرد به لس آنجلس نقل مکان کند و بخت خود را در حرفه بازیگری بیآزماید.

17. او در سال 1994توسط یک استعداد یاب به نام «جان کراسبی» درست زمانی که شارلیز با عصبانیت در حال بحث با متصدی بانک بر سر امتناع از نقد نکردن چکش بود کشف شد.

۱۸. اولین نقش اصلی او در فیلم "دو روز در دره" که در آن وارد مبارزه ای حماسی با «تری هچر» دیگر بازیگر زن فیلم می شود.

19. در سال 1995 برای بازی در"دختران شو"، فیلمی که در مورد دوران اوج و افول رقاصه ای در لس آنجلس بود تست بازیگری داد اما در نهایت این نقش به «الیزابت برکلی» داده شد.پس از آنکه فیلم در باکس آفیس بسیار ضعیف ظاهر شد شارلیز از عدم موفقیت خود در به دست آوردن این نقش اظهار خوشحالی کرد و معتقد بود که این شکست در واقع فرشته نگهبان او بوده است.

۲۰. در سال ۱۹۹۷ با بازی در نقش همسر «کیانو ریوز» در "وکیل مدافع شیطان" بر روی پرده سینما درخشید. کارگردان فیلم «تیلورهکفورد» در مصاحبه با مجله EW گفته است که " او بیش از حد کافی برای بازی در این نقش از نظر ظاهری خوب بود."

21. در همان سال در حالی که تعطیلات کریسمس رابه همراه خانواده اش در هاوائی سپری می کرد با استفان جنکینز ،خواننده گروه«Third Eye Blind » آشنا شد . متاسفانه رابطه¬ی او با جنکینز پس از سه سال به اتمام رسید.

۲۲. او در سال ۲۰۰۷ پروژه توسعه شارلیز ترون را آغاز کرد تا از این راه از کودکان آفریقایی در برابر ایدز محافظت کند.

23. یکی از تیزرهای تبلیغاتی مبارزه علیه تجاوز در آفریقای جنوبی که درآن شارلیز نیزحضور داشته و درآن آمار وحشتناک تجاوز در آفریقای جنوبی را بازگو می کند توسط اعتبارات استاندارهای تبلیغاتی این کشور ممنوع شد.
آنها بر این باور بودند که این تبلیغات این تصویر را در ذهن القا می کند که همه مردان آمریکای جنوبی متجاوز هستند.

۲۴. در سال ۲۰۰۰ در کنار «بن افلک» در فیلم " بازی های گوزن قطبی" که یک شکست در باکس آفیس محسوب میشود بازی کرد. او می گوید:"بازی های گوزن قطبی فیلم بدِ بدِ بدی بود. با این حال اگرچه فیلم افتضاحی بود ولی این شانس را داشتم تا با «فرانکن هایمر» کار کنم."

25. در حالی که در فیلم "به دام افتاده" محصول سال 2001 در کنار «کوین بیکن» بازی می کرد عاشق «استوارت توانسند» که در فیلم نقش همسرش را بازی می کرد شد.

۲۶. شارلیز به طور تصادفی از ناحیه صورت مورد اصابت مشت «ویل اسمیت» قرار گرفت. هر دوی آنها در حال کار سر صحنه فیلمبرداری "افسانه بگر ونس" بودند که «ویل اسمیت» شروع به نشان دادن مهارت های بکس
که برای بازی در نقش محمد علی فرا گرفته بود کرد که به طور اتفاقی شارلیزاز ناحیه صورت مشت خورد.

27. در سال 2002 برای بازی در فیلم "نوامبر شیرین" نامزد دریافت بدترین بازیگر زن برای جایزه تمشک طلایی شد.اگر او جایزه تمشک طلایی را برای بدترین بازیگر زن می برد اولین بازیگر زنی می شد که هم اسکار بهترین بازیکر زن و هم تمشک طلایی بدترین بازیگر زن را می برد ولی به هر حال این اتفاق نیفتاد.
بازیگران درخشان تاریخ سینما (34): شارلیز ترون

28. او سالهای متوالی درنقش تیپیکال زنی جذاب که در مرکز توجه و تارگت عشق بوده است ظاهر شد، ولی با بازی در فیلم "هیولا" تغییر رویه داد و از زنی فریبنده و دوست داشتنی به جامعه شناسی غیرجذاب مبدل گردید. او باید از این تغییر رویه خشنود باشد چرا که این تصمیم جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای او به همراه داشت.

۲۹. نکته جالب اینجاست که شارلیز در تاریخ ۲۹ فوریه ،۲۰۰۴ برای بازی در نقش کاراکتر قاتل زنجیره ای «آیلین وورنوس» برنده جایزه اسکار شد. این روز با تولد ۴۸ سالگی آیلین مصادف بود.

30. او اولین بازیگر اهل آفریقای جنوبی است که موفق به دریافت جایزه اسکارشده است.

۳۱. بار دیگر در سال ۲۰۰۵ برای بازی در نقش جوسی آیمز در فیلم " سرزمین شمالی" نامزد دریافت جایزه اسکار شد. داستان این فیلم بر اساس دعوی علیه آزارو اذیت های جنسی و تجاوز در یک معدن واقع در مینسوتا است. جایزه اسکار در این سال به «ریس وترسپون» برای نقشش در"سر به راه باش" تعلق گرفت.

32. بی شک نقش او در فیلم "ایان فلاکس" که شارلیز در آن نقش یک آدم کش جذاب را بازی می کند جزو فیلم های به یادماندنی او نیست. او قبول دارد که بازی در این نقش را تنها به خاطر دستمزد 10 میلیون دلاری آن قبول کرده است.

۳۳. درهنگام کار بر روی فیلم "ایان فلاکس" ، ترون در هنگام انجام حرکات آکروباتیک دچار صدمه در بین مهرهای ششم و هفتم ستون فقراتش شد که باعث ایجاد کیست مایع در نزدیک نخاع او گردید. ترون برای بازی در این فیلم به مدت سه ماه و نیم به طور فشرده تحت تعلیم ورزش ژیمناستیک قرار گرفت.

34. او در سپتامبر 2005 در پیاده روی مشاهیر هالیوود ستاره ای به اسم خودش دریافت کرد.

۳۵. علی رغم آن که او از سال ۱۹۹۵ میلادی در سینمای آمریکا حضور داشته، وی تا سال ۲۰۰۷ شهروند ایالات متحده به حساب نمی آمد.

36. در فیلم "15 دقیقه" که در آن نقش مقابل «رابرت دنیرو» را بازی کرد در یکی از صحنه ها در پشت تلفن به زبان آفریکانس صحبت کرد.

۳۷. در سال ۲۰۰۷ مستندی با نام " شرق هاوانا" را تولید کرد. این مستند در مورد سه جوان رقصنده هیپ هاپ اهل کوبا است. ترون در مصاحبه ای به ماری کلر می گوید: "در انتهای روز هیپ هاپ تبدیل به شعر می شود. رقص راهی است برای این بچه ها تا درباره سرکوب هایی که با آن روبرو شده اند سخن بگویند."

38. او در سال 2007 به عنوان جذاب ترین زن زنده از طرف مجله اسکوئیر انتخاب شد.

۳۹. «ریموند ویل» ساعت ساز انحصاری از ترون شکایت کرد. شارلیز قراردادی بیست میلیون دلاری برای ارتقای برند این ساعت ساز با او بسته بود ولی در نهایت با تبلیغ ساعتی که ساخت «کریستین دیور» بود بر روی فرش قرمز ظاهر شد.

40. شارلیز به منظور رسیدن به اهداف و تحولات ارزشمندی کمپینگ مبارزاتی نظیر «بحران تجاوز» و «بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران» (PETA ) را راه انداخته است، او همچنین سفیرصلح سازمان ملل با تمرکز بر روی خاتمه دادن به خشونت علیه زنان و کودکان می باشد.

۴۱. بعد از نه سال شارلیز در سال ۲۰۱۰ از «استوآرت توانسند» جدا شد.

42. در سال 2012 نوزاد پسری به نام جکسون را به فرزندی قبول کرد. در مصاحبه ای رادیویی با رایان سیکرست گفت: " تمام ایمیل های تبریکی که دریافت کردم شگفت انگیز بودند.همه پیام ها سرشار از عشق و محبت بودند."

۴۳. اوکه برای مدتی طولانی سیگار می کشید برای ترک کردن سیگار از هیپتوتیزم استفاده کرد.

44. او صاحب یک موتور برند هارلی دیویدسون است و موتورسواری می کند.

۴۵. او تتوئی به شکل گل بر روی پای سمت راستش دارد.

46. علاوه بر این تتوئی به شکل ماهی مشابه تتو مادرش دارد.

۴۷. در سال ۲۰۱۵ نیز دختری به نام «آگوست» را به فرزندی پذیرفت.

48. برای بازی در نقش «ایمپریتر فیوروسا» در "مکس دیوانه: جاده خشم" موهای سرش را از ته زد.
بازیگران درخشان تاریخ سینما (34): شارلیز ترون

49. او برای تبلیغ عطر جدوق سالانه 2 میلیون دلار از کمپانی کریستین دیور دریافت می کند.

۵۰. شارلیز برای باز در فیلم « مولن روژ » در نقش ساتین در نظر گرفته شده بود اما این نقش به « نیکول کیدمن » رسید که بخاطرش کاندید دریافت اسکار شد.علاوه بر این نقش هلن گاندی در فیلم « جی. ادگار » را هم برای او در نظر گرفته بودند که در نهایت به « نائومی واتس » رسید .

«ماندلا» دربارهٔ ترون گفته بود: "ترون مجدداً آفریقا را بر روی نقشه جهان، نمایان کرد. حتی کسانیکه دوست ندارند قبول کنند که کشوری بنام آفریقای جنوبی وجود دارد، با دیدن وی، الان قبول می‌کنند که چنین کشوری وجود دارد و باید به این خاطر، از وی تشکر کرد. افرادی زیادی هستند که هنوز فکر می‌کنند آفریقا بمانند زمان آپارتاید است اما افرادی چون وی نشان می‌دهند که آفریقا دیگر آن کشور گذشته نیست و یک کشور جدید است و به همین دلیل، ما مردم این کشور، از وی سپاس گزاریم"

شارلیز ترون زمانی که موفق به دریافت جایزه اسکاربرای بازی در فیلم "هیولا" شد، به زادگاهش در آفریقا بازگشت و توانست ملاقاتی با « نلسون ماندلا » داشته باشد.دراین ملاقات « ماندلا » برای او آرزوی موفقیت روزافزون می کند ،شارلیز از دعای خیر«ماندلا» احساساتی می شود وگریه می کند. اومی گوید:"دوست دارم مانند انسانی معمولی در یادها باقی بمانم. نه به عنوان سلبریتی‌های بزرگ، فقط مثل یک دختر معمولی، مثل یک انسان."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیما

      سطر اخرو بخونین،واقعا حرف بزرگیه....حرفی که الان هیچکدوم از بازیگرا و هنرمند ها جرات نمیکنن بگن.

    • بدون نام

      عالی....

    • بدون نام

      تو فیلم نفرین عقرب یشمی چارلیز ترون کجا بود؟

    • بدون نام

      بیشتر به خاطر زیباییش موفق بوده تا بازیش. اسم بازیگر درخشان سینما برازنده ش نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج