جاباما
۵۸۰۸۹۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پنج موبایلی که ارزش صبر کردن را دارند

از مدل های ارزان قیمت گرفته تا مدل هایی با قابلیت عکاسی و حتی مقاوم در برابر ضربه و آب، تقریبا به جرأت می توان گفت امسال دیگر با میان رده های معمولی روبرو نیستیم.

روزنامه هفت صبح: به زودی شاهد دو اتفاق جدید در صنعت گوشی های موبایل خواهیم بود. دو گوشی پرچمدار که قرار است به زودی توسط شرکت ال جی و بعد از آن آیفون معرفی شده و دوباره روح تازه ای در بازار موبایل بدمند، ولی تا آن زمان گوشی های جالب دیگری نیز در راه بازار ایران هستند که هر کدام از منظری می توانند در دل خریداران خود جا باز کنند.

از مدل های ارزان قیمت گرفته تا مدل هایی با قابلیت عکاسی و حتی مقاوم در برابر ضربه و آب، تقریبا به جرأت می توان گفت امسال دیگر با میان رده های معمولی روبرو نیستیم. بلکه گزینه هایی پیش روی ما قرار گرفته اند که برای اهداف خاصی، شخصی سازی شده اند. بعضی مدل ها مثل گوشی موتورولا مخاطب هدف شان را خیلی محدود، انتخاب کرده و بعضی مدل ها مثل گوشی جدید هوآوی تقریبا گوشه چشمی به همه مشتری های خریدار گوشی های موبایل سری زده ایم تا ببینیم در چند ماه آینده شاهد چه گوشی های جالبی خواهیم بود و کدام ارزش صبر کردن را دارند.

مناسب دوستداران لوازم جانبی

موتورولا Moto Z2 Play

پنج موبایلی که ارزش صبر کردن را دارند
موتورولا در ادامه سری Moto و البته به نمایش گذاشتن قدرت ماژول های خود به زودی مدل Moto Z۲ Play را روانه بازار ایران می کند. از ویژگی های مهم این محصول می توان به بدنه مقاوم در برابر آب، چهار گیگابایت رم و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد. برای این محصول ظرفیت داخلی ۶۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است که با توجه به پشتیبانی آن از کارت حافظه جانبی microSD تا ۲۵۶ گیگابایت قابل افزایش خواهد بود و فضای کافی برای نگهداری حجم زیادی از بازی ها، اپلیکیشن ها و فایل های صوتی و تصویری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

موتورولا برای این مدل از گوشی های موبایل خود هم همانند Moto Z۲ Play درگاهی با قابلیت اتصال ماژول به خدمت گرفته است که به کاربران اجازه می دهد ماژول های مختلف را به گوشی اضافه کنند. وظیفه پردازش اطلاعات در Moto Z۲ Play، به عهده تراشه اسنپدراگون ۶۲۶ و پردازنده مرکزی هشت هسته ای با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز قرار دارد. این محصول با داشتن نمایشگر ۵.۵ اینچی در دسته فبلت ها قرار می گیرد که می تواند برای تماشای فیلم یا انجام بازی و وب گردی بسیار مناسب باشد.

این نمایشگر از نوع OLED بوده و در ساخت آن از فناوری Super AMOLED بهره گرفته شده است. در قاب جلو و پشت این محصول دو سنسور ۱۲ و پنج مگاپسکسلی وجود دارد که با امکاناتی مانند قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس ها و فیلم ها، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه قابلیت تشخیص چهره و قابلیت عکاسی پانوراما می تواند بسیاری از نیازهای شما را پاسخگو باشد.

مناسب برای نوستالژی بازها

نوکیا 6

پنج موبایلی که ارزش صبر کردن را دارند
و دوباره بازگشت نوکیا، در حقیقت نوکیا طی سال های اخیر چند بار بازگشته است و هر بار هم قرار بوده تا طوفانی به پا کند ولی حداقل در بازار ایران که این اتفاق نیفتاد. اکنون نوکیا دوباره با سه گوشی نوکیا ۳، ۵ و ۶ قرار است به بازار ایران بیاید و مثل قبل به شما وعده داده تا اتفاق متفاوتی را شاهد باشید. در ظاهر و مشخصات این گوشی که چیز دندان گیری پیدا نمی شود ولی نوکیا توانسته قیمت خود را منطقی تر کند و به رقابت با میان رده های چینی و کره ای بپردازد.

نوکیا در این محصول تراشه اسنپدراگون ۴۳۰ را به خدمت گرفته که در مرکز آن پردازنده ای هشت هسته ای با سرعت ۱.۴ و ۱.۱ گیگاهرتز به پردازش اطلاعات مشغول است. حافظه ۶۴ گیگابایتی و چهار گیگابایت رم در کنار این مجموعه، سخت افزاری قرار گرفته که در مجموع عملکرد روانی را برای این محصول به ارمغان آورده است.

صفحه نمایش ۵.۵ اینچی نوکیا ۶، با وضوح تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ یا همان FullHD تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ را به تصویر می کشد. دوربین اصلی نوکیا ۶ به سنسوری ۱۶ مگاپیکسل مجهز شده است. این دوربین در کنار سنسور هشت مگاپیکسلی دوربین سلفی امکانات مختلفی مانند قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس ها و فیلم ها، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه، قابلیت تشخیص چهره قابلیت عکاسی پانوراما و HDR را فراهم آورده که می تواند بسیاری از نیازهای کاربران را پاسخگو باشد.

مناسب علاقه منداان به ماجراجویی

ال جی XVenture

پنج موبایلی که ارزش صبر کردن را دارند
همانطور که از اسم مدل Xventure شرکت ال جی مشخص است، ال جی این گوشی را مخصوص ماجراجویی ساخته است. این گوشی از انواع و اقسام تست های مقاومتی عبور کرده و به علاوه مجهز به باتری قدرتمند شده تا در مجموع تبدیل به یک مدل خوب برای کیفیت و کنار در طبیعت شوند. از ویژگی های فنی این گوشی میان رده می توان به پردازنده مرکزی هشت هسته ای روی تراشه اسنپدراگون ۴۳۵ اشاره کرد. این پردازنده در کنار رم دو گیگابایتی با فرکانسی ۱.۴ گیگاهرتز فعالیت می کند. دو گیگابایت حافظه رم در کنار این پردازنده به خوبی از پس فعالیت های روزمره بر می آیند و یار خوبی برای پردازش داده های نسبتا سنگین است.

حافظه داخلی این گوشی ۳۲ گیگابایت است و برای افرادی که می خواهند از ظرفیت بیشتری بهره مند شوند، قابلیت ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت را فراهم کرده است. نمایشگر ۵.۲ اینچی این گوشی از نوع LCD است و در ساخت آن از فناوری IPS استفاده شده است، این صفحه نمایش که قابلیت دریافت چندین لمس همزمان را دارد، رزولویشن Full HD معادل ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و تراکم ۴۲۳ پیکسل بر هر اینچ را به تصویر می کشد.

این گوشی ال جی قابلیت پشتیبانی از شبکه ۴G را دارد. درگاه ارتباطی این گوشی موبایل USB Type-C نسخه دو است و به فناوری های مکانیابی GLONASS، A-GPS مجهز است. دو دوربین ۱۶ و پنج مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر شما به ترتیب روی قسمت پشتی و جلویی گوشی قرار گرفته است. همچنین تامین انرژی این گوشی بر عهده یک باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم یون قرار گرفته و قابل تعویض توسط کاربر نیست.

مناسب ارزان پسندها

سامسونگ J3 Pro

پنج موبایلی که ارزش صبر کردن را دارند
سری J شرکت سامسونگ توانسته بازار خوبی در بین میان رده های موجود در ایران برای خود دست و پا کند. سامسونگ هم هر ساله با اضافه و کم کردن برخی ویژگی ها سعی کرده تا گوشی ها را مطابق نیاز کاربران به بازار بفرستد. یکی از ارزان ترین گوشی های این سری مدل J۳ Pro است که با بدنه ای فلزی و حسگر اثر انگشت روی کلید خانه اش راهی بازار خواهد شد تا نشان دهد، سامسونگ برای میان رده های خود نیز اهمیت ویژه ای قائل است.

سایر قابلیت های این گوشی در مقایسه با مدل سال ۲۰۱۶ مثل بدنه فلزی آن، صفحه نمایش ۵.۰ اینچی گوشی و همچنین سایر قابلیت های فنی مثل پشتیبانی از اینترنت ۴G یا فلش LED برای دوربین سلفی ثابت مانده یا تغییر قابل توجهی نکرده است. البته در قسمت سخت افزاری شاهد تغییرات بعضا جالبی هستیم.
مثلا برخلاف مدل سال ۲۰۱۶ در این گوشی از تراشه ۶۴ بیتی ساخت سامسونگ با مدل Exynos ۷۵۷۰ استفاده شده است که چهار هسته قدرتمند دارد که می تواند اطلاعات را با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز پردازش کند. پردازنده گرافیکی آن هم پیشرفت قابل توجهی کرده و حالا در Mali-T۷۲۰ در این گوشی استفاده می شود. در این مدل در کنار قابلیت استفاده از کارت حافظه microSD می توانید از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی هم استفاده کنید. همچنین J۳ پرو دو گیگابایت حافظه رم دارد.

مناسب طرفداران عکاسی

هوآوی Nova2

پنج موبایلی که ارزش صبر کردن را دارند
نسخه Nova شرکت هوآوی با دارا بودن دوربین دوگانه و قیمت مناسب توانست علاقه مندان عکاسی را به سمت خود بکشد. این بار هوآوی نسخه قبلی را بهبود داده و قرار است مدل Nova۲ را روانه بازار کند. دوربین دوتایی، چهار گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و سیستم عامل به روز، از امکانات جدید هوآوی Nova۲ هستند که این گوشی را از نسخه پیشینش یعنی نوا متمایز می کند.

در قسمت بالایی قاب پشتی گوشی، دو دوربین اصلی در کنار فلش قرار دارند. دوربین نخست از حسگری با دقت ۱۲ مگاپیکسل بهره می برد. این دوربین از سیستم های فوکوس خودکار استفاده می کند که طبق ادعای شرکت سازنده، ترکیب این سیستم ها می تواند به سرعت، سوژه را در شرایط نوری مختلف شناسایی کند. دوربین دوم با حسگر هشت مگاپیکسلی اش در کنار این دوربین قرار گرفته است و می تواند کارایی این گوشی را تا چندین برابر افزایش دهد.

در زیر این دوربین ها، حسگر تشخیص اثر انگشت تعبیه شده است. در جلوی این گوشی، نمایشگری پنج اینچی با دقت Full HD معادل ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسلی تعبیه شده است که از فناوری LTPS برای بهبود کیفیت رنگ ها و زوایای دید استفاده می کند. بالای نمایشگر، دوربین دوم قرار دارد که از حسگری با دقت ۲۰ مگاپیکسل استفاده می کند. در دل این گوشی، تراشه HiSilicon Kirin ۶۵۹ قرار دارد که پردازنده مرکزی هشت هسته ای و چهار گیگابایت رم را مدیریت می کند.

حافظه داخلی گوشی ۶۴ گیگابایت است که از طریق درگاه کارت حافظه microSD می توان تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر هم به آن اضافه کرد. این سخت افزار را یک باتری لیتوم پلیمر با ظرفیت ۲۹۵۰ میلی آمپر ساعت تغذیه می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج