جاباما
۵۸۰۹۰۴
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

هزینه سفر به روسیه؛ بهشت سرخ ایرانی ها

پارسال خبری منتشر شد مبنی بر این که مقام های ایران و روسیه قرار است برای تسهیل سفرهای شهروندان دو کشور گام هایی بردارند که تاکنون در روابط دو کشور سابقه نداشته است و قرار شد در پی این اقدامات، دریافت ویزای هر دو کشور «آسان تر» شود.

روزنامه هفت صبح - علی هادی زاده: پارسال خبری منتشر شد مبنی بر این که مقام های ایران و روسیه قرار است برای تسهیل سفرهای شهروندان دو کشور گام هایی بردارند که تاکنون در روابط دو کشور سابقه نداشته است و قرار شد در پی این اقدامات، دریافت ویزای هر دو کشور «آسان تر» شود.
هزینه سفر به روسیه؛ بهشت سرخ ایرانی ها
بعد از آن خبرهایی مبنی بر لغو ویزا منتشر شد و در نهایت سفیر روسیه گفت بر اساس توافق جدید میان تهران و مسکو که در پنجمین نشست کمیسیون همکاری کنسولی دو کشور به دست آمده قرار است از این پس گروه های گردشگران پنج تا 50 نفره که قصد سفر بین دو کشور را داشته باشند، برای مدت 15 روز اقامت، نیاز به اخذ ویزا نخواهند داشت.

هنوز این خبر قطعیت پیدا نکرده که میزان سفر ایرانی ها که از ترکیه و دبی خسته شده بودند به روسیه افزایش پیدا کرد. طبق آمار حضور گردشگران ایرانی در روسیه به لطف راه اندازی پروازهای مستقیم به سنت پترزبورگ، مسکو و سوچی 50 تا 70 درصد افزایش داشت و حاکی از علاقه ایرانی ها به این کشور بود. البته قبل از آن هم ایرانی ها رکورد سفر به روسیه را شکسته و جزو 20 کشور برتر از لحاظ میزان سفر به این کشور شده بودند. در مجموع به نظر می رسد ایرانی ها قرار است بعد از امارات و ترکیه، کشور روسیه را فتح کنند. ولی شرایط مسافرت به آنجا چگونه است و از لحاظ اقتصادی چه چیزهایی را باید در نظر بگیریم؟
هزینه سفر به روسیه؛ بهشت سرخ ایرانی ها

هزینه های معمول در روسیه

روسیه خیلی کشور گرانی برای زندگی کردن نیست و بیشتر هزینه های آن به هزینه های داخل ایران نزدیک است. مثلا قیمت برنج در روسیه حدود ۶۴ روبل یعنی چهار هزار تومان است. البته بیشتر مردم روسیه علاقه به غذاهای گوشتی دارند تا غذاهای برنجی در مورد گوشت قیمت ها با ایران کاملا فرق می کند. مثلا یک کیلو گوشت مرغ در ایران حدود هشت هزار تومان تمام می شود ولی در روسیه حدود ۴۵۰ روبل یا حدود ۳۰ هزار تومان خودمان هزینه دارد.

خوردنی های عادی و روزمره ای مثل سیب زمینی، پیاز و تخم مرغ نیز هزینه چندانی روی دست شما نمی گذارند. مثلا برای ۱۲ عدد تخم مرغ باید حدود ۷۰ روبل یا چهار هزار و ۵۰۰ تومان پول بدهید. برای یک کیلو سیب زمینی و پیاز نیز باید به ترتیب حدود ۱۲۲ و ۲۸ روبل یعنی هشت هزار و هزار و ۸۰۰ تومان پول بدهید. از طرفی در مسکو هزینه غذا خوردن در رستوران ها گران تمام می شود. مثلا در یک رستوران ارزان قیمت برای یک وعده غذا باید بیش از ۵۰۰ روبل یا ۳۰ هزار تومان پول بدهید، فست فود خرج کمتری روی دست شما گذاشته و مثلا در مک دونالدها می توانید با حدود ۳۰۰ روبل یا ۱۸ هزار تومان یک ساندویچ خوشمزه به بدن بزنید.

هزینه های رفت و آمد در روسیه هم قیمت مناسبی داشته و زیاد متحمل هزینه نمی شوند. طبق اطلاعات موجود، هزینه یک بلیت یکطرفه برای حمل و نقل محلی حدود ۳۳ روبل و یا دو هزار تومان تمام می شود. میانگین هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر هم ۱۲ روبل و یا حدود هزار تومان است. اگر بخواهید یک لباس تابستانی از برندی مثل زارا بخرید باید حدود دو هزار و ۶۰۰ روبل یعنی ۱۷۰ هزار تومان پول بدهید. شلوار جین هم تقریبا دو برابر آن و حدود پنج هزار روبل و یا ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد. راستی برای خرید یک بسته سیگار مارلبرو هم باید حدود هفت تا هشت هزار تومان بپردازید. بلیت سینما هم تقریبا حدود ۳۵۰ روبل یا ۲۳ هزار تومان هزینه دارد.
هزینه سفر به روسیه؛ بهشت سرخ ایرانی ها
هزینه بلیت و تور

ارزان ترین قیمت بلیت یکطرفه به مسکو حدود یک میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارد. البته به صورت مستقیم و بدون توقف، پرطرفدارترین تور به سمت مسکو مدل های سه شب و دو روز است. هزینه تور مسافرتی سه شب برای یک نفر با توجه به هتل متغیر است. مثلا هزینه آن در هتلی یک ستاره حدود دو میلیون و 400 هزار تومان تمام می شود. اگر می خواهید مدت زمان اقامت خود را در اتاقی با تخت king-size و سوئیت اختصاصی بگذرانید ممکن است این هزینه تا هشت میلیون و 700 هزار تومان هم برسد. این تورها معمولا خدماتی مثل صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، راهنمای فارسی زبان، بازدید از کرملین و میدان سرخ، نمای بیرونی کلیسای سنت باسیل، مقبره لنین، مقبره سرباز گمنام، مراسم تعویض نگهبان، باغ الکساندر، بازدید از محوطه کرملین یا ورود به کلیساهای کرملین و غیره را به مشتریان ارائه می دهند.

چگونه سفر ارزانی داشته باشیم؟

اصولا سفر به روسیه ممکن است بسیار گران تمام شود ولی با رعایت بعضی مسائل ساده می توانید هزینه زیادی صرفه جویی کنید. به علاوه شما با استفاده از روش های عادی و عمومی زندگی در روسیه به جای زندگی هتلی و توریستی می توانید بهتر با مردم این کشور آشنا شوید. مثلا اگر می خواهید شهرهای مختلف این کشور را ببینید، از قطار استفاده کنید تا هزینه کمتری بپردازید. اگر می خواهید هزینه اضافی به آژانس ها پرداخت نکنید، می توانید خودتان مستقیما بلیت قطار بگیرید. حتی اگر در ارزان ترین هتل ها هم بمانید تقریبا باید حدود 300 هزار تومان برای هر شب پرداخت کنید.

علاوه بر این که ماین مکان ها ارزان هستند، شما شاهد مسافران روسیه ای بسیار نیز خواهید بود. معمولا خود روس ها خیلی اهل غذا خوردن در بیرون از خانه نیستند و رستوران های شهرهای اصلی این کشور برای طبقه رمفه جامعه هستند. از طرفی بسیاری از مواد اولیه خوراکی مثل سیب زمینی، تخم مرغ، برنج و غیره بسیار ارزان بوده و می توانید با پرداخت هزینه ای تقریبا یک سوم، مبلغ زیادی صرفه جویی کنید. اگر اهل آشپزی نیستید می توانید از روش دیگری استفاده کنید. در روسیه مفهومی به اسم «غذای کارمندی» وجود دارد. این غذاها هزینه کمی داشته و به گونه ای درست شده اند که سریع آماده شده و می توانید سریع غذا بخورید و البته از شما انتظار دارند سریع بروید!

برای رفتن به مناطق دیدنی در داخل شهرهایی مثل مسکو بهترین راه، استفاده از مترو است. علاوه بر این که هزینه بسیار کمی برای استفاده از آن پرداخت می کنید، در ترافیک هم نخواهید ماند. راستی حواس تان به جیب برها باشد. شهر مسکو یکی از بالاترین آمارهای جیب بری در مناطق توریستی را دارد. در ضمن برخلاف بسیاری از کشورها انعام دادن در روسیه کاملا اختیاری است و جزو فرهنگ این کشور نیست. معمولا به راهنماهای گردشگری حدود 10 تا 15 هزار تومان و در رستوران ها حدود 10 درصد پول غذا انعام می دهند ولی این کاملا بستگی به خود شما دارد.
هزینه سفر به روسیه؛ بهشت سرخ ایرانی ها

ترکیه و دبی به نسبت روسیه چقدر مسافر دارند؟

ایرانی ها ممکن است به زودی مسیر سفر خود به ترکیه و دبی را به سمت روسیه تغییر دهند. برای این که متوجه شوید در مورد چه میزان سفر حرف می زنیم، تعداد مسافران دو کشور محبوب نزد ایرانی ها را با روسیه مقایسه کرده ایم. به گفته سفیر روسیه، سال گذشته دفتر دیپلماتیک روسیه در ایران ۳۵ هزار ویزا برای شهروندان ایرانی صادر کرد که بیشتر آنان گردشگر بودند. با توجه به این موضع این نخستین بار است که ایران در میان ۲۰ کشور برتر سفر کننده به روسیه قرار گرفته است.

البته این موضوع قبل از اعلام برداشته شدن روادید بوده است. در مورد ترکیه آمارهای مختلفی بیان بیان شده است. مثلا طبق یک آمار حدود دو میلیون ایرانی در یک سال به ترکیه سفر کرده اند و طبق آمارهای دیگر میزان گردشگران ایرانی ترکیه بسیار کاهش داشته و به کمتر از یک میلیون نفر رسیده است. سفر به امارات هم طبق آمار حدود ۲۰ درصد کاهش داشته و به کمتر از ۵۰۰ هزار نفر در سال رسیده است.

باید وجه نقد ببریم یا می توانیم از کارت های شتاب استفاده کنیم؟

به تازگی و طبق تفاهمنامه ای، شهروندان هر دو کشور را از دو ماه دیگر بتوانند در مقصد مقابل با کارت های بانکی از خودپردازها وجه دریافت یا هزینه خریدها را با کارت در فروشگاه ها پرداخت کنید. با توجه به خبرها افزون بر مذاکرات دو جانبه، رئیسان هیات های بانکی ایران و روسیه، نمایندگان بانک های رفاه، سینا، حکمت ایرانیان و توسعه صادرات نیز با بانک های روسی طرف خود برای توسعه همکاری ها مذاکره کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج