۵۸۲۴۲۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

والیبال در انتظار میزبانی‌های بزرگتر

حضور بی‌دردسر زنان، حمایت پرشور اردبیلی‌ها و... فدراسیون را به فکر برگزاری لیگ جهانی در شهرستان‌ها انداخت.

شهروند: میزبانی اردبیل از مسابقات والیبال انتخابی قهرمانی جهان در گروه دوم قاره آسیا علاوه بر نقشی که در صعود راحت ایران ایفا کرد، ویژگی‌هایی از برگزاری مسابقات بزرگ در یک شهرستان را بروز داد که می‌تواند از این پس در تصمیمات کلان ورزشی تاثیرگذار باشد.

حمایت پرشور اردبیلی‌ها

تصمیم فدراسیون والیبال برای اعطای میزبانی بازی‌های مقدماتی مسابقات جهانی به شهر اردبیل شاید در نگاه اول یک ریسک محسوب می‌شد، چون نیاز به هماهنگی‌های زیادی داشت و همه چیز مثل برگزاری مسابقات در سالن ١٢‌هزار نفری آزادی از قبل برنامه‌ریزی‌شده نبود. با این حال شرایط سالن با توجه به پیگیری‌های فدراسیون و تلاش مسئولان استانی برای میزبانی از تورنمنتی ٥روزه آماده شد. مردم اردبیل هم در طول تمام بازی‌های تیم ملی، حمایت پرشوری داشتند و ساعتی قبل از شروع مسابقات ایران سالن ٦‌هزار نفری حسین رضازاده اردبیل پر می‌شد. فشار جمعیت بدون ‌شک تأثیر فراوانی در برتری قاطع شاگردان کولاکوویچ در بازی‌های اخیر و صعود راحت به دور نهایی مسابقات جهانی ٢٠١٨ داشت.

حضور بی‌دردسر زنان

یکی از نقاط روشن و قابل توجه در میزبانی اردبیل حضور پرشور زنان تماشاگر اردبیلی بود. این اتفاق که مجوزش تنها چند روز پیش از مسابقات صادر شد، بدون هیچ دردسری صورت گرفت و در چند روز اخیر هیچ گزارشی مبنی بر اتفاق ناخوشایند در سالن اردبیل در رسانه‌ها منتشر نشد. علاقه زنان به والیبال باعث شده بود حتی تمرینات تیم‌ملی قبل از شروع رقابت‌ها نیز با حضور چند ‌هزار تماشاگر برگزار شود که در طول مسابقات نیز صدای تشویقشان به گوش می‌رسید. این اتفاق می‌تواند برای نمایشی خوب برای میزبانی والیبال ایران از خانواده‌ها باشد که در چند‌ سال اخیر به یکی از دغدغه‌های مسئولان ورزش تبدیل شده است. فدراسیون والیبال در این میزبانی برای حضور بانوان در سالن نمره قبولی گرفت و تکرار این اتفاقات در تهران می‌تواند شرایط خوبی را برای میزبانی‌های بزرگتر مثل لیگ جهانی نیز رقم بزند.

میزبانی لیگ جهانی در شهرستان‌ها

میزبانی خوب اردبیل باعث شد تا اعتماد فدراسیون برای اعطای میزبانی به شهرستان‌ها جلب شود. محمدرضا داورزنی در سفری که به اردبیل برای تماشای مسابقات انتخابی قهرمانی جهان داشت، دراین‌باره گفته است: «تلاش ما این است که در آینده شرایطی فراهم شود که مانند ایتالیا و لهستان که مسابقات لیگ جهانی را در شهرهای مختلف برگزار می‌کنند، ما هم به جایی برسیم که علاوه بر تهران، مسابقات یک هفته لیگ جهانی را در اردبیل، ارومیه و مازندران هم میزبانی کنیم.» همان‌طور که رئیس فدراسیون اشاره کرده، در کشورهای پیشرفته والیبال،‌ مسابقات لیگ جهانی در شهرهای مختلف انجام می‌شود و این موضوع به گسترش این رشته و ایجاد شور و نشاط در جامعه نیز کمک می‌کند. در سال‌های اخیر، فدراسیون فقط از سالن ١٢‌هزار نفری به‌عنوان میزبان لیگ جهانی استفاده کرده اما میزبانی شایسته اردبیل احتمالا معادلات فعلی را از ‌سال آینده برهم خواهد زد.

در اندیشه میزبانی‌های بزرگتر

علاوه بر محسناتی که میزبانی خوب اردبیل در بحث داخلی خواهد داشت، این دوره مسابقات نمره قبولی را در کارنامه فدراسیون از نظر فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا ثبت کرد. شاید نیاز به این شوک بود که میزبانی ایران در مسابقات بین‌المللی از حالت تک‌قطبی خارج شده و به شهرهای دیگر برود تا در آینده شاید بتوان روی شانس بالای ایران جهت میزبانی از رقابت‌هایی چون جام‌جهانی یا مسابقات جهانی حساب باز کرد. امسال شاهد بودیم که در برخی از بازی‌های لیگ جهانی، بخشی از سکوهای سالن ١٢‌هزار نفری خالی مانده بود و این برای ایران که همواره در جهان به داشتن تماشاگران پرشور مشهور است، اتفاقی خوبی محسوب نمی‌شد. باید دید برنامه فدراسیون والیبال که قبلا تجربه میزبانی‌های زیادی را در سطح قاره آسیا دارد و از اکثر آنها نیز سربلند بیرون آمده، برای کسب میزبانی‌های بزرگتر در سطح جهان چیست. مطمئنا در صورت رخ‌دادن چنین اتفاقی والیبال ایران نیز می‌تواند صاحب یک فرصت خوب برای نشان‌دادن ظرفیت‌های خود شود، اگرچه هنوز مذاکره‌ای دراین‌باره صورت نگرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج