۵۸۲۷۲۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کدام گوشی، کمر طرفدارانش را شکست؟

ابتدای هر سال فصل نو شدن است و نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا کمی پول دست مردم می رسد. به همین خاطر چند سال است که تولیدکننده های معروف موبایل تصمیم می گیرند در یک حرکتی جمعی و برنامه ریزی شده جدیدترین و هیجان انگیزترین محصولاتشان را در فصل بهار عرضه کنند.

روزنامه تماشاگران امروز - میثم فرزیان: ابتدای هر سال فصل نو شدن است و نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا کمی پول دست مردم می رسد. به همین خاطر چند سال است که تولیدکننده های معروف موبایل تصمیم می گیرند در یک حرکتی جمعی و برنامه ریزی شده جدیدترین و هیجان انگیزترین محصولاتشان را در فصل بهار عرضه کنند. فکر می کنید نتیجه چنین فرآیندی چه می شود؟

بیشتر آنهایی که در این فصل از سال برای خرید اقدام می کنند هواداران پر و پا قرص برندهای معروف گوشی موبایل هستند. آنهایی که حاضرند از نان شب شان بزنند اما جدیدترین گوشی از خانواده گلکسی را داشته باشند یا اولین نفری باشند که با دوربین گوشی های سری G عکس سلفی می گیرند. تجربه چند سال اخیر نشان می دهد این کار پول زیادی طلب می کند، حتی بیشتر از قیمت واقعی محصول. اگرچه هر چقدر که از بهار رد می شویم و به میانه های تابستان داغ نزدیک می شویم، تب قیمت ها کاهش پیدا می کند.

LG G6؛ 265 هزار تومان کاهش در سه ماه
کدام گوشی، کمر طرفدارانش را شکست؟

آخرین پرچمدار LG در روزهای اول عرضه با خدم و حشم پا به بازار گذاشت. دفتر مرکزی این برند و همکاران پخش تصمیم گرفتند برای اینکه خریداران را خجالت زده کنند، چند وسیله جانبی داخل جعبه گوشی بگذارند و با اعمال تخفیف زیاد روی همه آنها، یک بازار رقابتی تشکیل دهند. قیمت این بسته در ابتدای اردیبهشت دو میلیون و 500 هزار تومان ثبت شده است اما هر چقدر جلوتر رفتیم قیمت ها کاهش پیدا کرد. مثلا اوایل ماه خرداد به دو میلیون و 120 هزار تومان رسید و در آخر ماه خرداد ماه قیمت G6 به یک میلیون و 890 تومان رسید و اگر همین حالا پایه خرید آن باشید می توانید با یک میلیون و 870 تومان به خواسته تان برسید.

گلکسی S8 پلاس؛ 390 هزار تومان کاهش در سه ماه
کدام گوشی، کمر طرفدارانش را شکست؟

گلکسی S8 پلاس محصول باکلاس تر سامسونگ است. این پرچمدار قدرت بیشتری از برادر دوقلوی خود دارد که آن را از موقعیت بهتری در بازار برخوردار می کند. اولین قیمت این گوشی در بازار با ارزان ترین گارانتی سه میلیون و 260 هزار تومانذکر شده است. اواخر بهار این قیمت به زیر دو میلیون رسید و دو میلیون و 930 هزار تومان ثبت شد. از آن زمان به بعد S8 پلاس مدام در حال ارزان شدن است. به شکلی که آخر تیرماه می توانستید آن را دو میلیون و 900 هزار تومان بخرید. الان هم (به شرط خرید از همان گارانتی ارزان) قیمت آن نیابد بیشتر از دو میلیون و 870 تومان باشد.

LG V20؛ 500 هزار تومان کاهش در سه ماه
کدام گوشی، کمر طرفدارانش را شکست؟

گوشی V20 بهار امسال به بازار معرفی نشده اما به هر حال یکی از مهم ترین پرچمداران سال است که اولبن بار آن را در آذر سال پیش ملاقات کردیم. یک گوشی استایلیش و باکلاس که شاید به همین خاطر با قیمت دو میلیون و 100 هزار تومان به بازار پا گذاشت. آن هم با گارانتی دو ساله. وقتی سال 95 به پایان رسید، می توانستید ان را دو میلیون و 15 هزار تومان بخرید اما با پایان تعطیلات نوروزی ارزش آن به زیر دو میلیون رسید. در پایان دومین ماه از سال 96 قیمت آن یک میلیون و 880 هزار تومان ثبت شده است. اگرچه چند روز بعد دوباره تا یک میلیون و 970 هزار تومان بالا رفت اما این روند ادامه پیدا نکرد و شاهد فروش این گوشی به رقم یک میلیون و 870 تومان بودیم. یک میلیون و 850 هزار تومان پله بعدی بود اما در حال حاضر و با گذشت حدود هشت ماه حضور در بازار می توانید V20 را به قیمت یک میلیون و 600 هزار تومان بخرید.

P10؛ 285 هزار تومان کاهش در سه ماه
کدام گوشی، کمر طرفدارانش را شکست؟

گوشی P10 بهترین گوشی ساخته شده توسط هوآوی است و تولیدکننده هایش به پردازنده اختصاصی آن می نازند. حافظه موقتی چهار گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایتی هم ویژگی های مثبت آن هستند، اگرچه طرفداران این برند باید بیش از همه دوربین آن را دوست داشته باشند. اولین بار P10 را در اواسط اردیبهشت امسال ملاقات کردیم؛ زمانی که باید برای خریدش دو میلیون و 115 هزار تومان پول می دادیم. در ابتدای خرداد قیمت رنگ آبی این محصول به یک میلیون و 890 هزار تومان رسید. آخر همین ماه قیمت دوباره افت کرد و به یک میلیون و 850 هزار تومان رسید. همین حالا هم باید برای خرید P10 حدود یک میلیون و 830 هزار تومان پول کنار بگذارید.

گلکسی S8؛ 305 هزار تومان کاهش در سه ماه
کدام گوشی، کمر طرفدارانش را شکست؟

برخلاف گوشی های LG روند قیمت گذاری محصولات سامسونگ پیچیده است. چون سامسونگ واردکننده ها و گارانتی های بیشتری دارد. اولین بار که گلکسی S8 را ملاقات کردیم، ارزان ترین گارانتی با قیمت دو میلیون و 880 هزار تومان به فروش می رسید. هر چند در همین زمان از رقمی مثل سه میلیون تومان هم اسم برده شده است. یک ماه بعد دو میلیون و 880 هزار تومان به دو میلیون و 700 هزار تومان رسید و در شروع تابستان این محصول زیر دو میلیون و 500 هزار تومان فروخته شد. اتفاقی که دیگر تکرار نشده و روند تغییرات قیمت S8 صعودی شده است. البته نه آنقدر که نگران شوید. در حال حاضر می توانید آن را دو میلیون و 575 هزار تومان بخرید.

U Ultra؛ 480 هزار تومان کاهش در سه ماه
کدام گوشی، کمر طرفدارانش را شکست؟

محصول HTC را به زحمت می توانیم با بقیه گوشی های حاضر در این فهرست مقایسه کنیم. اما به هر حال برای خودش در میان خانواده تولیدکننده تایوانی آبرویی دارد. اولین قیمت ثبت شده برای U Ultra مربوط به اردیبهشت ماه امسال است و اگر عصبانی نمی شوید باید بگوییم در آن زمان می توانستید با قیمت دو میلیون و 480 هزار تومان رنگ آبی اش را بخرید. در ابتدای خرداد قیمت این محصول با همین رنگ و همین گارانتی به دو میلیون و 170 هزار تومان رسیده و در حرکتی انتحاری آنها توانسته اند در حال حاضر همان محصول را دو میلیون تومان بفروشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج