جاباما
۵۸۴
۹ نظر
۱۱۷۷۰
۹ نظر
۱۱۷۷۰
پ

می‌توان نوزاد را سوار هواپیمـا کرد؟

وقتی سوار هواپیما شدید، سعی کنید با آرام کردن نوزادتان او را بخوابانید، چون نوزادان و شیرخواران زمان زیادی از شبانه‌روز را در خواب می‌گذرانند، شاید شما هم این شانس را داشته باشید که در کل مدت سفر هوایی کودک‌تان در خواب باشد!

مجله سیب سبز: خیلی از خانواده‌هایی که به تازگی یک نوزاد به جمعشان اضافه شده و قصد دارند به مسافرت چند روزه با هواپیما بروند، مدام از خودشان می‌پرسند آیا می‌توانند با این عضو جدید فسقلی به مسافرت بروند یا نه؟! اگر شما هم همین سوال را دارید خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنیم.
می‌توان نوزاد را سوار هواپیمـا کرد؟

توصیه‌های ایمنی حین پرواز

- محفظه وسایل بالای سرتان را پر نکنید. گذاشتن اشیای سنگین و زیاد در بالای سرتان خطر سقوط آنها را هنگام تکان‌های هواپیما بیشتر می‌کند.

- کمربندتان را بسته نگهدارید. اگر کمربندتان باز باشد، در موقع تکان‌های هواپیما ممکن است نوزادتان از دست شما بیفتد.

- طول پرواز چای یا قهوه ننوشید. نوشیدنی‌های داغ ممکن است روی نوزاد شما بریزد.

- حتی‌الامکان از پروازهای مستقیم استفاده کنید. اگر ناچار باشید بین مسیرتان در یک فرودگاه دیگر هم توقف داشته باشید تعداد بلند شدن و فرود آمدن‌ها به جای 2 بار به 4‌بار افزایش می‌یابد.

- از پروازهای شلوغ دوری کنید. هر چه تعداد مسافران هواپیما بیشتر باشد، خطر بیمار شدن فرزند شما هم بیشتر است.

جای مناسب را انتخاب کنید

بهتر است هنگامی که پروازتان را رزرو می‌کنید درخواست کنید تا یک صندلی کنار راهرو را به شما اختصاص دهند که تا حد امکان به سمت جلوی هواپیما نزدیک‌تر باشد. معمولا سروصدا در قسمت عقبی هواپیما بیشتر است و گوش‌های حساس نوزاد را آزار می‌دهد. به علاوه صندلی کنار راهرو به شما امکان تحرک بیشتر و فضای آزادتری می‌دهد. شما می‌توانید در زمان‌هایی که تردد در هواپیما مجاز است از جایتان بلند شوید و در راهرو هواپیما قدم بزنید و فرزندتان را آرام کنید.

از چه سنی می‌توان شیرخوار را سوار هواپیما کرد؟

این موضوع یکی از سوالات مشترک همه والدین است. بسیاری از متخصصان کودکان پیشنهاد می‌کنند بچه‌های زیر یک ماه را سوار هواپیما نکنید و بسیاری هم حتی سن مجاز برای سفر هوایی را یک ماه و نیم می‌دانند. به هر حال این موضوع از نظر اینکه اصولا هواپیما به‌دلیل جمعیت زیاد داخلش می‌تواند مکان تجمع انواع میکروب‌ها باشد، اهمیت دارد. بنابر‌این به‌خصوص در مورد سفرهای درازمدت بهتر است دست کم تا سن یک ماه و نیمگی فرزندتان صبر کنید. ضمن اینکه مادر هم در طول ماه اول پس از زایمان به نوعی استراحت و بازسازی قوای جسمی نیاز دارد.
می‌توان نوزاد را سوار هواپیمـا کرد؟

مراقب گوش‌های نی‌نی باشید

وقتی هواپیما در حال بلند شدن از روی باند فرودگاه است و نیز وقتی که برای فرود آمدن ارتفاع کم می‌کند، تغییر سریع فشار هوا در داخل کابین باعث می‌شود تا به گوش میانی کودک فشار وارد شود. در چنین حالتی کودک دچار گوش‌درد می‌شود و این موضوع باعث ناآرامی و بیقراری او در طول پرواز خواهد شد. بنابر‌این بهترین کار برای جلوگیری از این مشکل آن است که هنگام بلند شدن هواپیما و موقع فرود آمدن به نوزادتان شیر بدهید یا شیشه‌شیر یا پستانک را برای مکیدن در دهان او بگذارید. عمل مکیدن کمک می‌کند تا فشار وارد شده بر گوش کمتر و درد نوزاد کمتر شود. در ضمن اگر کودک شما دچار سرماخوردگی یا عفونت گوش میانی یا سرفه و هر نوع مشکل تنفسی است، حتما قبل از سفر با پزشک کودک‌تان مشورت کنید تا داروهای لازم را برای فرزندتان تجویز و شما را راهنمایی کند.

از کانگوروها یاد بگیرید

بهترین جا برای سفر کردن یک نوزاد، کریری است که روی دوش شما آویزان شده باشد. وقتی فرزندتان مانند کانگوروها به شما چسبیده، اطرافیان کمتر می‌توانند به او دست بزنند یا خم شوند و او را ببوسند. همین کار به کم کردن امکان عفونت و بیماری برای نوزاد کمک می‌کند. به علاوه این کریرها ایمنی بسیار بالایی را برای نوزاد شما فراهم می‌کنند و امکان حرکت و فعالیت را در انواع حالت‌ها به شما می‌دهند. وقتی سوار هواپیما شدید، سعی کنید با آرام کردن نوزادتان او را بخوابانید، چون نوزادان و شیرخواران زمان زیادی از شبانه‌روز را در خواب می‌گذرانند، شاید شما هم این شانس را داشته باشید که در کل مدت سفر هوایی کودک‌تان در خواب باشد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه رحمانی

      بسیار عالی بود.دقیقا جواب سوالمو گرفتم.ممنونم
      .

    • بدون نام

      ممنون ازمطلب مفیدتون

    • بدون نام

      مرسی.منتهی یه دکتری گفت زیر6ماه بچه نبایدسوارهواپیمابشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا تو میدونی هواپیما چیه؟اون زیر یک ماهه که نوزاد نبایدسوار هواپیما بشه تازه اگه هم بشه مشکلی به وجود نمیاره ما نوزاد خودمان را سوار کردیم وهیچ گونه مشکلی پیش نیامد وحتی یک لحظه هم گریه نکرد و در موقع رفتن از موقع تیکاف تا موفع فرود خوابید و دربرگشت هم نگاه میکرد وحتی آخ هم نگفت لطفا کسایی که نمیدونن هواپیما چیه نظر ندن.

    • نیلوفر

      ما قصد داریم بریم استانبول اما نمیدونم پسر ۹ ماهمو ببرم یا نه.خیلی میترسم.اگه تو هواپیما گریه کنه چکار کنم.غذاشو چکار کنم ای خداااا

    • بدون نام

      ممنون عالی بود جواب سوالمو گرفتم

    • بدون نام

      ما نوزاد 5 ماهه مون را سوار هواپیما کردیم(از تبریزبه مشهد)وهیچ مشکلی پیش نیامد وحتی گریه هم نکرد اصلا هنگام برخاستن وفرود هیچ چیزیش نشد این مطلب ها همش دروغه اصلا نگران نباشید ونوزادتون را سوار هواپیماکنید به خدا هیچ مشکلی برای ما پیش نیامد.

    • شهلا

      باشه

    • فرزانه حیدرزاده

      ایامیتونان نوزاد 25 روز سوار هواپیما کرد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج