۵۸۴۰۵
۸۸ نظر
۵۰۰۳
۸۸ نظر
۵۰۰۳
پ

توضیح معاون سیما درباره پخش «ربنا» شجریان

معاون سیما درباره پخش ربنای شجریان از تلویزیون گفت: ما بحثی نسبت به فردی یا کسی در این جهت نداریم. اما گاهی دیده می‌شود هنرمندان مسائل را با یکدیگر خلط مبحث می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: معاون سیما درباره پخش ربنای شجریان از تلویزیون گفت: ما بحثی نسبت به فردی یا کسی در این جهت نداریم. اما گاهی دیده می‌شود هنرمندان مسائل را با یکدیگر خلط مبحث می‌کنند.

علی دارابی به این پرسش پاسخ داد که «آیا صداوسیما قصد ندارد در ایام رمضان ربنای محمدرضا شجریان را پخش کند، در شرایطی که در فیلم تبلیغی رییس‌جمهور منتخب از این هنرمند نام برده شد و برخی شخصیت‌های سیاسی هم پخش ربنای شجریان را از مسؤولان صداوسیما درخواست کرده‌اند؟»

او در پاسخ به پرسش بالا گفت: همه هنرمندان در برنامه‌های رادیو و تلویزیونی حضور دارند؛ ما در واقع بحثی نسبت به فردی یا کسی در این جهت نداریم. اما گاهی دیده می‌شود هنرمندان مسائل را با یکدیگر خلط مبحث می‌کنند که هم خودشان آسیب می‌بینند و هم حواشی‌ که به وجود می‌آید، موجب بروز مشکل می‌شود.

معاون ضرغامی در سیما با تاکید بر اینکه هیچ بحثی نسبت به فردی یا کسی در این جهت نداریم، توضیح داد: یکسری سیاست‌ها‌، ضوابط و ملاحظاتی را باید همه‌ی ما، هم گروه رسانه و هم مجموع هنرمندان با همدیگر رعایت کنیم و مهم‌ترین آن این است که در واقع همه ما باید به نظام جمهوری اسلامی افتخار کنیم‌، همه ما باید به مردمی که داریم افتخار کنیم.

دکتر دارابی در ادامه با اشاره به اینکه نمی‌شود در یک انتخابات به مردم افتخار کنیم و در یک انتخابات به آنها افتخار نکنیم‌، افزود: نمی‌توان در یک انتخابات عملکرد مردم را زیر سوال ببریم و در انتخابات دیگر بگوییم عجب کار درستی کرده‌اند. به هر حال اگر ما دموکراسی،‌ رای اکثریت و همچنین صندوق رای را به رسمیت می‌شناسیم، باید به این مطلب توجه داشته باشیم.

او در عین حال با اشاره به این موضوع که گاهی دیده می‌شود هنرمندان مسائل را با یکدیگر خلط مبحث می‌کنند، گفت: این مساله باعث می‌شود هم خودشان آسیب ببینند و هم حواشی‌ به وجود بیاورند.

معاون سیما در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: ان‌شاء‌الله مجموعه رنگارنگی از هنرمندان وجود دارد که انتظارات مردم عزیزمان را برآورده می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی پخش میشه؟؟؟؟پخش نمیشه؟ حالا چی میشه

      پاسخ ها

      • فلاني

        ا ا ا خلط مبحث نكن لطفاً؟؟؟؟!!!

      • مشتاق

        من در تعجب هستم از کارهای صدا و سیما . بعضی وقتها و بندرت یکسری از برنامه هاشون خیلی طرفدار داره مثل برنامه نود که اون هم نصف شب پخش میشه ولی آخرهای برنامه مدام فردوسی پور میگه وقت نداریم و وقت بدید آدم فکر میکنه بعد از این برنامه مثلا چه برنامه جالبتری میخون پخش کنند که مثلا کنداکتورشون بهم میریزه یا طرفدارهای اون برنامه بعدی دلخور میشن ولی بعد از اینکه برنامه نود تمام میشه آدم میبینه نیم ساعت درخت و طبیعت رو نشون میده و آهنگ پخش میکنه . نمیشد این وقت رو به برنامه 90 بدید و به خواست مردم احترام بزارید. همین کارها رو کردیم که تو هر خونه ای وارد می شی به جای دیدن تلویزیون خودمون مردم دارن حریم سلطان و کوفت و زهرماری که با هیچ یک از اعتقادات و فرهنگ ما هم جور در نمیاد رو نگاه میکنند. مردم ماه رمضان رو ترجیح میدن با ربنای شجریان سپری کنند ولی چون آقای دارابی یا امثال ایشان باهاش مشکل دارند مردم نمی تونن استفاده کنند

      • نیوشا

        منم نفهمیدم میشه یا نمیشه!

      • خلیل

        زنده باد شجریان با این دعایی که خونده

    • حسين طهراني

      @
      \()/
      ||

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقت کردی خیلی بیشعوری؟

    • احسان

      عجب ایشان آخر منظورشان چه بود؟ ما که نفهمیدیم هر فهمید واسه ما توضیح بده جریان خلط چیه کی با کی یا چی با چی خلط شده

      پاسخ ها

      • عسل

        مطمئن باش خودش هم نفهمیده

      • مهتا

        چقد خندیدم :)))
        ممنون از شما و نظر اولی و nimool

    • nimool

      خلط مبحث می کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟فکر کنم تازه یاد گرفته بوده چون چند بار هی نوشتین .نمی دونم شاید خود مجله خوشش اومده ب هر حال خلط مبحث کرده و خلط مبحث نباید می کرده..

    • nala

      يعني پخش نمي كنيم!!

    • موسوی

      توجیهات آقای دکتر دارابی در مورد پخش ربنای شجریان فقط بدرد حودش میخورد و قابل قبول و خواست مردم نیست

    • 123

      نبايد پخش بشه كسي كه به كشورش پشت كنه بره تو جبهه دشمنان ايران اسلامي عزيز...ماها دنبال بازي هستيم.دنبال خدايا مي گرديم يا ربنا؟
      اگر بحث صدا هم باشه من خودم چندين نفر رو مي شناسم با صداي فوقلاده قوي و ژوست حالا اين نبود كسي ديگه كار خدا رو زمين نميمونه نترسيد.اسلام اموي نميخوايم آقاي شجريان ما اسلام علوي ميخواهيم.دنبال اون اسلام هستي ميتوني بري تركيه زندگي كنه.ما اين همه شهيد نداديم كه حق و باطل رو در شما با فضا سازي درهم بر هم كني.

      پاسخ ها

      • babak

        از داشتن هم وطنی چون شما و امثال شما واقعا متاسفم، حالا هرچی میخوای بهم توهین کن ، طوری نیست ، یاد گرفتم که ازدست انسانهایی چون شما ناراحت نشم

      • بدون نام

        لازم نکرده اینقدر بگی ما. از طرف خودت حرف بزن. شما کی هستی که تعیین کنی استاد ایران بمونه یا نه؟ مملکت مال توئه؟
        زنده باد استاد شجریان مرد هنرمند و بزرگ

      • شیرین

        123 تو یه آدم تندرو و افراط گرا هستی
        از همه نظراتت مشخصه
        متاسفم برات

      • فلاني

        ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط همين

      • نازگل

        123
        خودت خوب می دانی که شجریان بین افراد هنردوست چه جایگاهی دارد خیلی ساده انگارانه است اگر فکر کنی کس دیگری می تواند مثل او بخواند یا جای او را پر کند.
        ضمنا شما در جایگاهی نیستی که به کسی بگویی در کشور خودش بماند یا برود.
        اینقدر هم لطفا از ضمیر "ما" استفاده نکن.
        هروقت کم می آورید پای خون شهدا را وسط نکشید اگر راست می گویید دلیل و برهان بیاورید.
        برترین ها تو هم اینقدر سانسور نکن مثلا تو یک رسانه هستی.

      • صادق

        همين طرز تفكره كه باعث ميشه افراد.... جذب حداكثري بايد تو اولويت باشه

      • maryam

        123 تو فقط تو.نه ما
        ما عقده ای نیستیم و تو هستی.تو میتونی گوشتو بگیری و بگی ما!!!! نمیشنویم!!!
        ان شاالله به کوری چشم حسودا پخش میشه

      • بابک

        آقای 123 عنوان نمودی که استاد شجریان بره و در کشور دیگری زندگی کنه، اگر کمی درایت داشته باشی حتما با خواندن دیگر نظرات متوجه شدی که آن کسی که در این مملکت جایی نداره و دیدگاه و تفکراتش منسوخ شده است خود شما هستید بله من هم با نظر شما مبنی بر اسلامی بودن این مملکت و حفظ ارزشهای اسلامی و پایبند بودن به خون شهدا و پیرو راه آنها بودن کاملاً موافقم، پس دوست گرامی پس یا بینش و طرز تفکر خود را اصلاح کن یا همانگونه که خودت تجویز نمودی از این کشور برو که جایگاهی نداری

      • رسول

        عزیز دل برادر (ربنا) همون معنی (خدایا) میده.

      • ajjj

        كاش سهميه نا حقي هم كه به اين خانواده ها دادن با معيار خدا مي سنجيدي

      • بدون نام

        کاش نسل آدم هایی مثل تو ریشه کن می شد. با تمام وجود از تو و امثال تو متنفرم...

      • مهدی

        من هم موافقم . اتفاقاً باید پخش نشه و باهاش بخاطر متشنج کردن فضا در سال 88 هم برخورد بشه. ضمن اینکه اون برادر محترمی که در مناظرات انتخاباتی اش از شجریان اسم برد فقط بدونید ایها الناس ایشون موج سواری کرد تا رای بیاره .ای بابا 4 سال زود میگذره میبینم که همین شماها بگین .... خدا بیامرزه پدر احمدی نژاد رو .... !

    • مینا

      شجریان در چند سال پیش گفته بود مردم ایران لیاقت صدای منو ندارند چون بلد نیستند انتخاب درستی انجام بدن. صدا وسیما هم حق نداره صدای منو از تلویزیون و رادیو پخش کنه .حالا هی بگیید شجریان

      پاسخ ها

      • maryam

        تو برو درست بشنو بعد بیا حرف بزن.بابا توهم هیچکدوم از این چیزا که گفتی رو جایی نگفته تو هم مثل رییس تون فقط دروغ بباف و ....باشه؟؟

      • سینا

        از خودت حرف درنیار وقتی در مورد چیزی اطلاع نداری چرا اظهار نظر میکنی؟

      • مهدی

        بله . درسته . متن کامل نامه اش رو در همان زمان هفته نامه صبح به سردبیری مهدی نصیری چاپ کردن که اتفاقاً رییس صدا و سیما آقای لاریجانی بودن و نامه خطاب یه ایشان بود. که سراسر این نامه توهین به مردم بود. مگر آقای شجریان شما کی هستید و مگر غیر از اینه که همین مردم شما رو بزرگ کردن و حالا هم خود این مردم شما رو نمیخوان برو برای همون شبکه من و تو برنامه اجرا کن .

      • babak

        من خودم به شخصه از چند نفراز نزدیکان استاد شنیدم که ایشون خیلی به فکر ایران و مردم ایرانه و عشقش به ایران درمیون اساتید هنرازهمه بیشتره، اگر گلایه ای از برخی داره از انسانهایی هست که کورکورانه طرفداری از خرافات می کنن و حق رو نمی بینند ایشون ایرانیها رو خیلی دوست داره ، زلزله بم و کارهای بعدی ایشون رو یادت بیار، همیشه دغدغۀ مردم رو داشته و اگر چهارسال پیش حرفهایی زد که به مزاق بعضی ها خوش نیومد و او رو دشمن خطاب کردند به خاطر هزاران نفرانسان وارسته بود که ....

      • babak

        خطاب ایشون به مردمی بود که پول خود را صرف کارهای خرافاتی میکنن و به جای خرید آلبوم خوانندگانی که درآمدشون ازاین راه هست اثرآنها رو دانلود کرده و مجانی گوش میدن، این به نظرشما اخلاقه،این دزدی نیست؟خطاب ایشون به کسانی هست که کوچکترین اطلاعی از موسیقی ندارند و دائم اظهار نظرمیکنن و به اسم اسلام و مذهب حرفشون رو به کرسی می نشونند، خطاب ایشون به مردمی هست که با تصمیمات بچه گانه زمینه مشکلات فراوانی رو فراهم میکنند، خطاب ایشون به کسانی بود که طرفدارموسیقی پاپ یا کلاسیک هستند اما احترامی به موسیقی سنتی نمیگذارند و متاسفانه در بسیاری از دستگاههای اجرایی هم حضوردارند و صاحب رای هستند، هرسبکی برای طرفدارنش ارزشمنده چه زمانی شما دیدی تلویزیون یک اثرناب موسیقی سنتی پخش کنه؟ معلومه که خواننده دلخورمیشه، ایشون نظری میده حرفی میزنه ممنوع الصداش میکنن ، حتی بازیکنانی که انتقاد میکنن ممنوع المصاحبه میشن اما اززمین بازی اخراج نمیشن، چرا باید اینطورباشه، چرا تلویزیون تمام معترضان رو درچهارسال پیش خرابکار معرفی میکرد، ما که خودمون ازنزدیک شاهد بودیم، اینها درد کسی بود که به خاطر شهرت و محبوبیتش مسئولیت داشت که بگه و گفت و تاوانش رو پرداخت، بی انصافی در خون ماست، و تازمانی که اینگونه هستیم وضعمون بهترنخواهد شد، آقا مهدی اگر شما استاد رو نمی خواهید نخواهید اما به اونهایی که ایشون رو میخوان حق بدید، ایشون اسمش در مناظره هم اومد و معلومه که حتی برخی از بزرگان سیاست هم طرفدارایشونند و دوست دارند استاد شجریان برگرده

    • ستاره

      "ان‌شاء‌الله مجموعه رنگارنگی از هنرمندان وجود دارد که انتظارات مردم عزیزمان را برآورده می‌کند"
      این یعنی پخش نمی کنند دیگه.
      ربنای شجریان رو با سایر برنامه هاتون مقایسه نکنید...لطفا!

    • دنیا

      آقا اگه ربنای شجریان رو پخش نکنین ما هم روزه نمیگیریم! اصلا بدون ربنای شجریان حسسسسسس روزه گرفتنمون نمیاد!!!

    • ارشیا

      استاد!خودشان اعلام کردند که راضی نیستند صدایشان پخش شود... خوب منتظر میشویم تا اعلام رضایت کنند!

      پاسخ ها

      • maryam

        الان که حقیقت برملا شده و ما هستیم رضایت دارن.من میدونم

      • احمد

        میخوام صد سال سیاه، رضایت نده

    • محمد

      اولا وقتی دکتر محمود احمدی نژاد مردم را خس و خاشاک خواند ، داد همه در اومد که یکیش هم استاد شجریان بود و جوابیه آن را با دو آهنگ > داده شد به همین علت هم به استاد تاختند و به او که نتوانست توهین به مردم را تحمل کند چه نارواها بستند . ایشان هم در جواب گفتند که دیگر نمی خواهند آهنگهایی که اجرا کرده بودند از صدا و سیما پخش بشه غیر از ربنا . چون ربنا را به مردم هدیه داده بودند . حالاهم با این حرفهای آقای رئیس معلومه که ربنای استاد شجریان از صدا و سیما پخش نخواهد شد و همانگونه که گفتند از صدای هنرمندان دیگه استفاده می شه مخصوصا استادددددددددد مدیحه گو جناب آقای افتخاری !!!!!!!!!!!!!!!

    • کیمیا

      نباید صدای استاد از صدا و سیمای سانسورچی پخش شود. صدای استاد حیف است.

    • mori

      اقاي معاون خوشكل پيچوندي مارو ديگه

    • مرتضی جعفری پور

      اقای دارابی همون شخصیه کهخ میگه تو سازمان افراد مونث جواب تلفن مونث را بدهند مذکر هم جواب مذکر را

    • یاسر

      بنده اشاره میکنم به خلط مبحث،آخه چرا خلط مبحث میکنید و در ادامه عرض کنم خدمتتون خلط مبحث نباید میکرد خب دیگه،چون اساسا خلط مبحث کردن سبب بروز حواسی میشود و وختی خلط مبحث سبب بروز حواشی شود ،خلط مبحث و حاشیه بوجود میآید، ومن الله توفیق

    • فاطمه

      من فکر میکنم صداو سیما حق استآد رو ادا نکردند و قدر این هنرمند رو نمیدونند. ربنای استاد در قلب خیلی ها ماندگاره

    • افشین

      لیاقت میخواد جناب معاون.البته اینجوری که بوش میاد دوره 5 روزه شما هم تموم شدنیه و قراره رییس جدید صدا و سیما معرفی بشه.اونوقت مردم به حقشون میرسن.محض اطلاع دوستانی که گفتند استاد خودش منع کرده عرض کنم ایشون ربنا رو استثنا کردند.برای یک هنرمند جایگاه مردمی مهمه نه جایگاه دولتی.هنرمندان مجیز گویی مثل افتخاری،سلحشور،شریفی نیا و...پشیزی ارزش ندارند.

      پاسخ ها

      • الهام

        خجالت نمی کشی برادر به افتخاری توهین می کنی

      • ماندانا

        اتفاقا خیلی قشنگ گفت.افتخاری یه آدم مجیز گو و بی هویته که مردم خوب تو انزوا گذاشتنش

      • پرستو

        انقدر مردم مردم نکن.مردم این کشور سایت برترینها نیست.یادت باشه.ما فداییان ایران اسلامی هستیم و جونمون تو دستمونه
        ن م ی ذ ا ر ی م

      • فینگیلی

        ماندانا ادامه بدی بهت میگم سراوانی

      • بدون نام

        پرستو تو هم مردمو با خودت جمع نبند و بدون مشت نمونه خرواره

    • امير

      چي بايد گفت ...

    • aaa

      همین کارها رو کردن که همه شبکه GEM رو نگاه می کنن.

    • نگار

      خیلی خب فهمیدیم که "شما بحثی نسبت به فردی یا کسی در این جهت ندارید"!!!!!!!!!! چرا یه خبر یه پاراگرافی رو به زور میخواهید با تکرارهای بی مورد طولانی تر کنید؟؟؟

    • جیگر

      آقای دارابی خوب همه را با جواب دادنت گذاشتی سر کار بابا دمت گرم اول و وسط و آخر هر چی معاونه خودتی می خوامت
      صدرص حالا حالا ها پست های مهم را خودت میگیری . چون باحال می پیچونی

    • amir

      این مرام ایرانیاست تا وقتی که کسی زنده است قدرشو نمی دونن ووقتی که مرد همش می گن خدا رحمتش کن ما زنده کش های مرده پرستیم واقعا برای خودم متاسفم که ی چنین هنرمندی داریم وقدرشو نمی دونیم!!!!

    • بدون نام

      مگر نظر مردم مهم است دريك زمان مهم و در زماني ديگر بي اهميت اصلاً چه ربطي به مردم دارد كه پاي مردم را پيش مي كشيد هر كار خلافي كه انجام مي دهيد مي گوئيد مردم اما خودتان سرتاپا خلافيد

    • محسن

      اقای معاون اماربدندکه هزایرانی روزی چند ساعت شبکه های داخلی نگاه میکنه بجا این حرفابخدا روشون نمیشه امار اعلام کنندچون سیمای ایران فعلا هیچ جذابیتی برابیننده ندارتو خونه هرکی میری دارن جم تماشا میکننداینها واقعیات تلویزیون کشوراسلامی ماست معلوم نیست صداوسیما با این بودجه هنگفتی که گیرش میادچکار میکنه که مردم هرروز بیشتر از سیمای ایران فاصله میگیرندیه وقتی عدد1تا 10شبکه ایران بود الان جم وفارسی 1ودیگر شبکه هاست باید یه فکری به حال صدا وسیما کرداقای ضرغامی نه ربنا شجریان .

    • فری

      لعنت به سیاست بازی کثیف. که با بازی با الفاظ و دروغ و توجیه به خواسته دینی و اعتقادی مردم هم دهن کجی می کنند.

    • sara

      چطور این فراههانی ها تحریم نمی شن با این کارای دخترشون اما این استاد باید تا ابد تنبیه شه؟

      پاسخ ها

      • مهدی

        هر کسی جواب عمل خودش رو میده . خودت میگی دخترشون . مگه همایون شجریان رو کسی تحریم کرده . اتفاقاً خیلی هم خوب میخونه و استادانه . کم مونده شجریان بگه همه برن .... چون من شجریان میگه و عمراً بگذاریم داداش . مگر ما مره باشیم.

    • بدون نام

      من يه اينترويو از آقاي استاد !! ديدم گفت كه اسلام به موسيقي خيلي ضربه وارد كرده.خب اين يعني چي؟ يكي از روشنفكر هاي سايت!!! ميشه توضيح بده

      پاسخ ها

      • babak

        منظورشون خود اصل اسلام نبوده بلکه مفسران دین بوده که به اسم دین و اسلام تفاسیری کردند که جایگاه موسیقی را درطی سالیان سال ازبین بردند دوست عزیز، اسلام دین حقی هست اما افراد مختلف با سلیقه های مختلف دین رو تفسیرذوقی میکنن و برخی از اونها چنان افراط می کنند که صدای حتی دیگرعلمای دین هم درمیاد، دربحرین مفتی هایی هستند که شنیدن یک ضرباهنگ ساده رو هم حرام اعلام میکنن روزی سی چهل رکعت هم نماز می خونن اینها اسلام واقعی نیست، دراتریش و خیلی کشورهای توسعه یافته برای گیاهان گلخانه ای سمفونی های معروف پخش میشه چون در آزمایش نشون داده شده رشد گیاهان به همراه صدای موسیقی بیشترمیشه، حتی صدای موسیقی برروی مولکولهای آب هم تاثیرمیگذاره، همین ربنا شوق انسان رو درزمان افطار و درزمان رازونیاز با خدا بیشترمی کنه، حالا سازنده و خواننده اون اثرهر انتقادی که کرده نباید ارزش اثرش رو پایین آورد، دوست عزیزخیلی حرفهای دیگه هست که نمی تونم بگم امیدوارم کمی بیشتر فکرکنی، درد اصلی ما کم فکرکردن و تعصبه

    • سعید

      نیم کیلو باش ولی مرد باش....عین استاد بزرگ تاریخ موسیقی....استاد شجریان.....هرکسی هم طاقت حرف حق و صدای حق رو نداره بداند که روزی همگی خواهیم مرد....پس مرد باش...شما میگین جیگر داشته باش و...

    • افراچال

      هموطنان عزیز... همه ربنای قشنگ شجریان رو دارن تو گوشی و پی سی و لب تاب و تبلت و ... پس خودتون موقع اذون گوش بدین و منت این صداسیمایی رو نکشین که 8 سال افتاده بود پی دولت نهم دهم... این صداسیما خودش 8 سال خلط مبحث کرده بود رو یادش نمیاد یاد خلط مبحث شجریان افتاده حالا!!!؟؟؟!!!... صداسیما جان! خودت خیلی وقته گمراه شدی خبر نداری ظاهرا...........

    • بدون نام

      حیف این نظام که ادمهایی مثل شما شدن مسئولش. گیر کنه اون حقوقی که شما میگیرین تو گلوتون. میگیرین و بر ضد مردم و خواسته هاشون عمل میکنید.

    • نازی

      احتمالا اکثر افرادی که طرفدار آقای شجریان هستند طرفدار جبهه ی سبز سال 88 هم هستند. وقتی در همان جریانات، آقای شجریان به رای مملکت توهین می کنند در واقع خودشون رو از دنیای هنر جدا کردند، معمولا هنرمندان سعی می کنند این طور مواقع طرفدارانشون رو از دست ندن اما ایشون برای من که مثلا از صدای ربنای ایشون بسیار لذت می برم هیچ ارزشی قائل نیستند که به من توهین می کنند! خب در این صورت من هم مجبورم بگم که با اینکه این دعا بسیار زیبا با صدای ایشون خونده شده اما اگرهمین الان صداشون از صدا و سیما پخش بشه کانال رو عوض می کنم.
      البته که خب آقای روحانی بسیار ازایشون طرفداری کردند و منتظر باشید که صداشون رو بشنوید من هم منتظرم که کانال رو عوض کنم!!!!!

      پاسخ ها

      • مهدی

        شیر مادرت حلالت باشه که عین حق رو ادا کردی .

      • خاوری

        تو لیاقتت در همون حده.امثال تو و الهام و امید لیاقتتون افرادی مثل افتخاری هستند.این مقوله ها درک و فهم میخواد که البته تو کانال رو عوض میکنی

      • رسول

        شما همون حاج منصور گوش کن واست بهتره. ولی فقط مواظب باش شنواییت آسیب نبینه

      • babak

        من یکی نه چپی ام نه راستی نه سبزو نه هیچ رنگ دیگه اما با این نظرشما مخالفم ، طرفداری ازیک خواننده به خاطر آهنگ هایی هست که خونده نه طرفداری های سیاسی و منش های او، سرکارخانوم نازی اگر نمی دونی بدون درسته که شما طرفداریک کاندید بودید اما بودند کسانی که طرفدارکس دیگه ای بودند و انسانهای شریفی هم بودند در خود مناظرات هم به اونها اشاره ای شد، حالا اگر تعدادی خرابکار درمیون اونها دیده شدند تقصیراونها نیست، اعتراضاتی داشتند اما به جای دلجویی ... لقب گرفتند واعتراض استاد هم به همین بود، شما من و هرکسی که در این مملکت زندگی میکنه حق اعتراض یا شکایت داره و نباید بهش توهین بشه، اگر کسی به شما توهین کنه من به عنوان برادر دینی نباید بنشینم و بخندم یا عکس العملی نداشته باشم باید به شخصی که به شما توهین کرده اخطاربدم، بهتره درمورد وظایف خواهران و برادران دینی و نهی از منکر اطلاعاتتون رو ببرید بالا، کانال هم عوض کنید در پایین آوردن ارزش یک انسان فرهیخته خللی وارد نمیشه پس اگر دوست دارید کانال رو عوض کنید ، فکرکنم حریم سلطان براتون بهترباشه

      • بدون نام

        به جهنم که کانال رو عوض می کنی تو اصلا مهم نیستی

      • نازی

        خاوری عزیز! شما در مقامی نیستید که بگید شجریان بهتره یا افتخاری!شاید آقای شجریان هم هرگز به خودش چنین اجازه ای نده که بگه من بهترم! حتی اگر این طور باشه.
        از حد انصاف خارج شدن کاریه که امثال شما به راحتی انجام میدید در حالی که من هرگز منکر ارزش موسیقی های آقای شجریان نیستم.
        اما بابک عزیز همون طوری که هر کسی حق داره نوع آهنگ، نوع شعر، تصویر یک خواننده، صدای یک خواننده و سبک اون رو بپسنده حق داره شخصیت او رو هم بپسنده یا نپسنده! اگر این طور نیست چرا طرفدارارن یک خواننده دوست دارن عقایدش رو بدونن و از خوندن مصاحبه هاش و طرز زندگیش و منش اون لذت می برن؟ خود شما هم قطعا همین طور هستید.
        نکته ی دیگه در مورد طرفداران کاندیداهای دیگه ای که شما مد نظرتون هست بگم: این طرفداران هرگز از اشخاصی که موجب آشوب شدن برائت نکردند و هرگز اونها رو از جمع خودشون نروندن! تا اینکه اجازه دادن روز عاشورا به طور کلی چهره شون خراب بشه! به هر حال هر کسی که جریانی رو از خودش نمیدونه باید ازش کناره گیری کنه.
        و به نظر شما اون اعتراضات جای دلجویی داشت؟! چرا کسی از اعتراضات این دوره ریاست جمهوری دلجویی نکرد؟ حتی کسی نخواست که این صدا ها رو بشنوه!
        صدا و سیما هم اگر آقای شجریان طرفدار جبهه ای نبودند که ایجاد آشوب و براندازی کردند، صرفا موافقت با یک گروه سیاسی نمیتونست باعث ممنوع پخش شدن ربنای ایشون بشه.
        پخش نشدن ربنا فقط یه بهانه هست برای دیدن سریالهای ماهواره! من اگر اهلش بودم نه منتظر حریم سلطان بودم نه هر سریال دیگه ای خودم می رفتم سینمایی خوشکل هاشو گلچین می کردم!!!!

      • babak

        سرکارخانوم نازی درجوابتون باید بگم هیچوقت ازروی رسانه ها روزنامه ومجلات وفیلم ها دست به شناخت یک شخصیت نزنید، خودشما صددرصد یک سری خصوصیات بارز درونی و یک سری خصوصیات ظاهری داریددروجودتون هم ممکنه هزاران راز ورمزباشه که کسی ندونه، ممکنه اوقات خوبی رو هم درطول زندگی با خدای خودتون سپری کرده باشید و نتیجه اون همه رازونیاز وعبادت رو به صورت پنهانی دیده باشید و هیچ کس هم ندونه، سرکارخانوم دیگران فقط به بخشی از زندگی یک انسان نگاه می کنن و اونی رو نتیجه گیری میکنن که یا بهشون دیکته میشه یا به صورت ظاهری می بینند واین که من و شما به صورت ظاهری بخواهیم کسی رو بشناسیم درست نیست، تمام بزرگان ما ازجمله حضرت علی همیشه گفتن که هیچوقت یک طرفه به قاضی نباید رفت و برای شناختن یک انسان نباید احساسی تصمیم گرفت ، پیش خودتون هیچ فکر کردید کسی که بالای نیم قرن زندگی کرده و کارنامه درخشانی هم درقبل ازانقلاب وهم درابتدا و سالیان بعد ازانقلاب داره چطورمیشه که یکدفعه تبدیل به دشمن مملکت میشه، چطور میشه که یک نفر یک شبه اینقدر تفاوت عقیده پیداکنه؟ سالها ازآشنایی دونفرباهم میگذره اما هیچکدوم نمی تونن ادعا کنن که طرفشونو خوب و کامل میشناسن چطور شما میخواهی با چیزایی که خوراک رسانه ای هست شخصی رو بشناسید، درجای دیگه ادعا کردید که کسانی که طرفداریک کاندید دیگه بودند اعلام برائت و جدایی از آشوبگران نکردند، این درست نیست بیانیه های زیادی منتشرشد اما دست هایی نگذاشت تا اون بیانیه ها برای عموم مردم ایران منتشرو رسانه ای بشه، عدم رسانه ای شدن دلیل براین نمیشه که چیزی وجود نداشته باشه، درضمن اینم یادتون نره برای شناخت ابعاد گستردۀ یک اعتراض بیشتر از اینها بایستی تفکرکنید و بایدمطالعۀ بالایی داشته باشید

      • نازی

        بابک عزیز
        حرف درستی می زنید اما این در حالی هست که شخصیت های بسیار زیاد دیگه ای که کسی هیچ شناختی ازشون ندارن به همین صورت در رسانه های دیگه به بدی یاد میشن! در حالی که هیچکسی از مقامات معنوی اونها خبر نداره! بنابراین اگر بخوایم به این روش آدم ها رو بشناسیم به طور قطع باید گفت هیچ کسی قابل شناخت نیست! این هم غیر واقعیه! چرا که بلاخره ممکنه یکی یه رسانه ای یه حرفی بزنه اما وقتی خودت منش شخصیتی رو می بینی و قبول نداری که دیگه حرفی توش نیست! خیر قطعا نظرات ایشون مربوط به الان نیست فقط الان بنا به شرایط نظرشون رو بروز دادن وگرنه هیچ کسی یک شبه عوض نمیشه، فقط ممکنه یک شبه برای دیگران رو بشه. در ضمن من هنوز هم تجربیات هنری ایشون رو منکر نشدم همون طوری که تجربیات هنری آقای فرهادی رو منکر نمیشم اما این اشخاص اعتقادات خاصی دارند که من و خیلی های دیگه اون رو قبول نداریم و بنابراین دلیلی وجود نداره که باید ازشون طرفداری کنیم همون طوری که شما در مورد خیلی از اشخاص همین طوری هستید.حتی اگر قابلیت های بسیار داشته باشن
        در مورد جریانات سال 88 هم اعلامیه زیاد منتشر شد، اما همون طوری که دیدید با جلو رفتن روند اعتراضات، این واقعه فقط تبدیل به خونریزی بیشتر شد! نمیشه که ما بگیم اعتراض داریم اما اجازه هم میدیم که کشت و کتشار بشه


        یه نکته ای هم هست. به نظر من همه ی بحث ها ناشی از یک اختلاف اساسی در طرز تفکر و پارادایم ذهنی هست. شما باورهایی عمیق دارید که نتایج اون سکولاریسم و اصلاحات هست و من باورهایی دارم که انتهای اون اسلام خواهیه این دو تفکر هرگز باهم یه جا جمع نمیشن این همه اختلاف به خاطر همینه.
        شاید بشه اختلافات رو رفع کرد اما به این شرط هست که یکی از موضع خودش پایی بیاد! اما من این کار رو نمی کنم چون به عقایدم باورهایی دارم که نتایج ذهن خودم یا متفکرین پر از خطای جهان غرب نیست! از منبعی هست که هم در عمل ازش جواب گرفتم هم در نظر.

      • نازی

        نکته ی دیگه ای که از نظر هیچکسی نگذشت اینکه آقای شجریان خودشون در سال 74 از پخش صداشون در رسانه به جز ربنا جلوگیری کردن، و در سال 88 هم خودشون مانع پخش ربنا شدن و اضهار کردند که این صدا فقط متعلق به طرفدارارن سبز هست، فکر نمی کنم صدای ایشون رو کسی منع کرده باشه، به نامه هاشون میتونید رجوع کنید

    • افشین

      لیاقت میخواد جناب معاون.البته اینجوری که بوش میاد دوره 5 روزه شما هم تموم شدنیه و قراره رییس جدید صدا و سیما معرفی بشه.اونوقت مردم به حقشون میرسن.محض اطلاع دوستانی که گفتند استاد خودش منع کرده عرض کنم ایشون ربنا رو استثنا کردند.برای یک هنرمند جایگاه مردمی مهمه نه جایگاه دولتی.هنرمندان مجیز گویی مثل افتخاری،سلحشور،شریفی نیا و...پشیزی ارزش ندارند.

    • رسول

      1- شجریان استاد مسلم موسیقی اصیل ایرانیه 2- بسیار روشنفکر و حامی تفکر اکثریت مردمه 3- کاش اصلا مذهبی نمیخوند.

    • taha

      dustan bezanid gem tv rabbanaye haiede ra gush konid va ye fatehe ham barash bekhunid merci

    • م رضا

      با سلام
      البته استاد شجریان هم کم به ملت توهین نکردن. حالا اگه بعضی دوستان نفهمیدن مشکل خودشونه.

    • جیگر

      ازاین صداوسیما بیشتر ازاین انتظاری نیست
      آقای ضرغامی هم عجله کردند از غافله عقب نیفتند
      مراسم تجلیل از رئیس جمهور!!
      توهین به مردم واسه استاد شجریان جرمه
      که اتفاقا در مقابل توهین همین رئیس جمهور که بخش عظیمی از مردم رو خس وخاشاک معرفی کرد ایستاد وگفت منم ازهمین خس وخاشاکم
      حالا یه طرف باید با بودجه بیت المال تجلیل بشه
      یه طرفم ......
      بشنو از معاونتش

    • دخی

      صدا و سیما ارث باباشونه!زورشون میرسه دیگه!

    • هستی

      مطمئن باش در این خصوص هیچکی دیگه جز شجریان نمیتونه انتظارات مردمو برآورده کنه. شما اگه به فکر انتظارات مردم بودین که........

    • شلغم

      هر کس بد ما ب خلق گوید
      ما خوبی او به خلق گوییم
      تا هر دو دروغ گفته باشیم
      آقای شجریان عزیز اگر شما این دعارو برای مردم خوندی پس چرا همه مردم ترو خشک با هم سوزوندی تا اونجایی که من در جریانم شما خودتون درخواست دادید که این دعا پخش نشه

    • لی لی

      آقا چرا می پیچونی ، خب بگو پخش نمیکنیم دیگه!
      واقعا" که . . .

    • بدون نام

      اولا خلط مبحث به از خلط گلو میباشد دوما حالا یه صدای ربنا 5 دقیقه ای جای کدوم برنا مه را تنگ کرده بود از طرفی دیگه شما وقتی کسی به مزاقتان خوش نیاید آیا به طرف کارهای او میروید

    • نادري نسب

      درود بر استاد بزرگ موسيقي شجريان انشا... روزي تمام كارهاي استاد در تلويزيون با رضايت خود استاد پخش شود 121

    • يه آدم

      مسئولان هيچ وقت هنرمندان را ارج ننمودند و هميشه آنان را تحقير كرده اند و قدر و منزلت آنان را درك نميكنند واين موضوع بسيار دردناك است كه صداي استاد بزرك شجريان در رسانه ملي پخش نگردد

    • amir

      مگه سیاست مدارهای ما جزءی ازمردم نیستن شایدبه نظرشما ازکره ماه امدن اونا هم مردمن که زنده کشن

    • سیدمهدی کاتب

      برواقاخجالت بکش اصلاتو وامثال توعددی نیستیدکه برای پروفسورشجریان نظربدهیدهمین شماهابودیدکه باعث فرارهنرمندان شده ومیشویدوقتی یکی ازانان میمیردانگارمگس مرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج