۵۸۴۲۷۲
۵ نظر
۵۰۸۹
۵ نظر
۵۰۸۹
پ

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (۲)

در این مطلب قصد داریم پرفروش ترین کتاب ها یا رمان ها در سرتاسر دنیا در دهه ها و قرن های اخیر را برایتان معرفی کنیم. این معیار که غالب جوامع مختلف در نسل های مختلف، یک کتاب را پسندیده باشند قطعا یکی از بهترین و معتبرترین لیست های «کتاب های واجب برای خواندن» را شکل خواهد داد.

برترین ها: اگر یک کتابخوان حرفه ای نباشید و بخواهید کتابی در دست بگیرید و مطالعه کنید و از طرفی فرد خبره ای هم اطرافتان نداشته باشید، مجبورید به لیست های مختلف مراجعه کنید. اما فراوانی این لیست ها که بر اساس معیارهای مختلف و توسط افراد با سلایق متفاوت تهیه شده اند، شما را بیش از پیش گیج خواهد کرد.
ما به کمک شما آمده ایم و در این مطلب قصد داریم پرفروش ترین کتاب ها یا رمان ها در سرتاسر دنیا در دهه ها و قرن های اخیر را برایتان معرفی کنیم. این معیار که غالب جوامع مختلف در نسل های مختلف، یک کتاب را پسندیده باشند قطعا یکی از بهترین و معتبرترین لیست های «کتاب های واجب برای خواندن» را شکل خواهد داد. پس بجنبید و لذت خواندن کتاب های زیر را از دست ندهید.
۲۱. «تپۀ واترشیپ» اثر ریچارد آدامز

این داستان تکان دهنده درباره ماجراجویی، شجاعت و بقا در تپه های انگلستان است که زمانی چشم انداز روستایی شاعرانه ای داشت و روایتگر گریز گروهی از موجودات بسیار ویژه از رخنۀ انسان ها و ویرانی قطعی خانه هایشان است. آنها، به رهبری دو تن از دوستان دلیرشان، از خلال رنج ها و امتحان های دلخراش تحمیل شده از سوی شکارچیان و دشمنان، از پناهگاه بومی خود در سندلفورد به سرزمین موعود اسرارآمیز و جامعه ای کامل تر سفر می کنند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)


۲۲. «گزارش هایت» اثر شر هایت

ده سال پس از این که "گزارش هایت" افسانه های پیرامون ویژگی های فیزیکی و جنسیتی زنان را رد کرد، کتاب "زنان و عشق" اسناد و مدارک گسترده و مؤثری از پرسش های عمیق زنان در مورد روابط عاطفی آنها با مردان ارائه داد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)

23. «تار شارلوت» اثر ای. بی. وایت

این کتاب محبوب از ای بی وایت، نویسندۀ "استوارت لیتل" و "قوی شیپور زن"، اثری کلاسیک در ادبیات کودکان "در مورد کمال" است. یک خوک فروتن و درخشان. این ها کلماتی است که در "تار شارلوت" در انبار زاکرمن زیاد به گوش می رسند. تار عنکبوت شارلوت از احساس او به بچه خوکی به نام ویلبر می گوید که فقط یک دوست می خواهد. آنها به دختری به نام فرن نیز عشق می ورزند، کسی که زمان تولد ویلبر جان او را نجات داده است.

این کتاب وایت که نشان نیوبری دریافت کرده، داستان لطیفی از دوستی، عشق، زندگی و مرگ است که نسل های آینده نیز از آن لذت خواهند برد. این کتاب حاوی تصاویر رنگی گارث ویلیام، نقاش تحسین شدۀ "استوارت لیتل" نوشتۀ وایت و مجموعۀ "خانۀ کوچک" نوشتۀ لورا اینگلز وایلدر و کتاب های فراوان دیگر است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)

24. «مرد زنجبیلی» اثر جی. پی. دانلیوی

اولین رمان دانلیوی که نخستین بار در پاریس منتشر شد و در آمریکا ممنوع بود، اکنون در سراسر دنیا یک شاهکار و یک اثر کلاسیک مدرن تراز اول محسوب می شود. "مرد زنجبیلی"، که در ایرلند درست بعد از جنگ جهانی دوم می گذرد، رمان کلاسیک فوق العاده خنده داری دربارۀ بدبختی های سباستین دنجرفیلد، جوان آمریکایی بیکاره ای است که در کالج ترینیتی دوبلین درس می خواند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)

۲۵. «داستان پیتر خرگوشه» اثر بئاتریکس پاتر

داستان «پیتر خرگوشه» به بچه های نافرمان دربارۀ عواقب وخیم بدرفتاری هشدار می دهد. وقتی خانم خرگوشه چهار بچۀ خود را از رفتن به باغ آقای مک گرگور منع می کند، پیتر سرکش به طور ذاتی آن را دعوتی آشکار به ایجاد شرارت می بیند.
او خیلی زود به دردسر می افتد و آقای مک گرگور او را می گیرد. ماجرا های پیتر برای هر بچه ای که ذره ای گستاخی در وجودش داشته باشد، آشنا است. و در فلاپسی، ماپسی و کاتن تیل مایۀ عذاب جانش را می بیند: خواهر یا برادر "خوبی" که همیشه کار درست را انجام می دهد. یکی برای شام نان و شیر و شاه توت می خورد، در حالی که عاقبت حماقت و کله شقی دیگری دارو خوردن و زود خوابیدن است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)


۲۶. «هری پاتر و یادگاران مرگ» اثر جی. کی. رولینگ

هاگوارت دیگر برای هری امن نیست، بنابراین او و دوستانش، ران و هرمیون، فرار می کنند. پروفسور دامبلدور دربارۀ آنچه که برای شکست دادن جادوگر تاریگی باید انجام دهند، به آنها سرنخ هایی می دهد، اما این بر عهدۀ خود آنها است که بفهمند این اشاره ها و پیشنهاد ها واقعاً چه معنایی دارند. آنها در سفر خود ناامیدانه به دنبال پاسخ هستند و در همان حال از دستگیری و مرگ در هر تغیییر مسیر می گریزند. همزمان، دوستی، شهامت و حس تشخیص درست و نادرست آنها، از راه هایی که هرگز تصورش را نمی کنند، ارزیابی می شود.

نبرد نهایی خیر و شر که فصل آخر این مجموعۀ حماسی را به پایان می برد، در جایی رخ می دهد که زندگی جادوگری هری در آن شروع شد: در هاگوارتز. در پایان رضایتبخش داستان، شاهد پیچیدگی های لحظه آخری تکان دهنده، شجاعت های باورنکردنی، شکل های جدید و مقتدرانه ای از جادو و راه حل بسیاری از راز و رمز ها هستیم. بالاتر از همه، این کتاب قوی بیانیه ای روشن از پیامی است که مجموعۀ هری پاتر در قلب خود دارد: این که انتخاب مهم تر از سرنوشت است و عشق همیشه بر مرگ پیروز خواهد شد.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)

27. «جاناتان لیوینگستون مرغ دریایی» اثر ریچارد باخ

این کتاب داستانی است برای کسانی که ندای قلبشان را دنبال می کنند و قوانین خودشان را می سازند... کسانی که از درست انجام دادن کارها، حتی اگر فقط برای خودشان باشد، لذت فراوان می برند... کسانی که می دانند این زندگی چیزهایی بیشتر از آنچه به چشم می آید، دارد: آنها، زمانی که جاناتان بلندتر و سریع تر از حد تصورشان پرواز می کند، همراه او خواهند بود. جاناتان لیوینگستون مرغ دریایی یک پرندۀ معمولی نیست.
او معتقد است پرواز کردن، رسیدن به نهایت آزادی مبارزه و اکتشاف، حق هر مرغ دریایی است و بزرگ ترین پاداش خود را آموختن لذت پرواز و قدرت رویاها به مرغان دریایی جوان تر می داند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)

28. «پیامی برای گارسیا» اثر اِلبرت هابرد

«پیامی برای گارسیا» قبل از آن که مبنای ساخت دو فیلم سینمایی شود، مقاله ای الهام بخش نوشتۀ البرت هابرد بود. این کتاب محبوب دربارۀ سربازی است که برای انجام وظیفه ای دشوار و دلهره آور، بدون پرسش و اعتراض داوطلب می شود و این کار را با مهربانی به انجام می رساند.
این کتاب اغلب به عنوان نمونه ای انگیزشی در زندگی و تجارت به شمار می رود تا خوانندگان با در پیش گرفتن راه کار های مثبت به سوی زندگی موفق گام بردارند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)

۲۹. «دنیای سوفی» اثر یوستین گُردر

سوفی دو پرسش در صندوق نامه هایش پیدا می کند: "تو کی هستی؟" و "این دنیا چطور به وجود آمده؟" این آغاز سفر او در تاریخ فلسفه، با راهنمایی یک مربی اسرارآمیز است. برای یافتن حقیقت، باید پرسش ها را فهمید، اما حقیقت عجیب تر از آن است که سوفی بتواند تصور کند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)

۳۰. «فرشته ها و شیاطین» اثر دن براون

وقتی نماد شناس مشهور هاروارد، رابرت لانگدن، برای تحلیل یک نماد مرموز حک شده روی سینۀ یک فیزیکدان کشته شده به مرکز تحقیقات سوییس فرا خوانده می شود، حقیقتی تصور ناپذیر را کشف می کند: تجدید حیات یک گروه برادری مخفی و باستانی به نام اشراقیون... قوی ترین سازمان زیرزمینی که تاکنون روی زمین گام برداشته اند. حالا اشراقیون ظاهر شده اند تا مرحلۀ نهایی انتقام جویی افسانه ای خود را بر ضد منفورترین دشمن شان، یعنی کلیسای کاتولیک، به انجام برسانند.

بزرگ ترین هراس لانگدن در شامگاه جلسۀ انجمن مقدس محقق می شود، زمانی که اشراقیون پیام می دهند که بمبی ساعتی در مرکز واتیکان کار گذاشته اند.
لانگدن، با آغاز شمارش معکوس، به رم می شتابد تا به کمک ویتوریا وترا، دانشمند زیبا و مرموز ایتالیایی، واتیکان را در تلاش ناامیدانه اش برای بقا یاری دهد. لانگدن و وترا، با قدم گذاشتن در جستجویی دیوانه وار در میان دخمه های مهر و موم شده، مقبره های خطرناک، کلیساهای متروک و حتی مرموز ترین سرداب زمین، رشته ای ۴۰۰ ساله از نمادهای باستانی را دنبال می کنند که در سراسر رم به سوی لانۀ فراموش شدۀ اشراقیون کشیده شده اند، اینجا مکانی مخفی است که تنها امید برای نجات واتیکان را در بر دارد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)


31. «چگونه این فولاد آبدیده شد؟» اثر نیکولای اُستروفسکی

این کتاب داستانی به قلم نویسندۀ اهل شوروی است که در آن تصویر یک مبارز جوان انقلاب شوروی به نام پاول کورچگین، به شکلی زنده و هنری ترسیم شده است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)


32. «جنگ و صلح» اثر لئو تولستوی

شاهکار حماسی تولستوی زندگی خواص و عوام را در زمان جنگ های ناپلئون و تهاجم فرانسه به روسیه در هم می آمیزد. بخت و اقبال خانواده های روستوف و بولکونسکی، پی‌یِر، ناتاشا و آندرِی به شدت با تاریخ این کشور، که به موازات زندگی آنها جریان می یابد، مرتبط است. در این اثر که هرگز کسی از قدرت تخیل فوق العادۀ آن فراتر نرفته است، مهمانی های شبانه و مجالس رقص با جلسات مشاورۀ جنگ و تدابیر دولتمردان و ژنرال ها، و صحنه های نبرد های خشونت آمیز با احساسات روزمرۀ انسانی به تناوب جایگزین هم می شوند.

به نظر می رسد شخصیت های شگفت انگیز به گونه ای حرکت و عمل می کنند که انگار با رشتۀ سرنوشت به هم متصل اند، و در عین حال رمان بی وقفه پرسش هایی در مورد مفاهیم ارادۀ آزاد، سرنوشت و آینده نگری مطرح می کند. با این حال، تصویری که تولستوی از روابط زناشویی و صحنه های زندگی خانوادگی ارائه می دهد، به اندازۀ موضوعات مهم زمینه ساز آنها تلخ و نیش دار است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)

۳۳. «پینوکیو» اثر کارلو کولودی

عروسک جدید ژپتو نه تنها می تواند برقصد و پشتک بزند، بلکه حرف می زند و بی ادبی هم می کند و آرزو دارد یک پسر واقعی باشد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)


۳۴. «شفای زندگی» اثر لوییز ال. هِی

پیام اصلی لوییز در این اثر قدرتمند این است: "اگر مایل به انجام کار ذهنی باشیم، تقریباً همه چیز التیام خواهد یافت." او شرح می دهد که چگونه محدود کردن باورها و افکار اغلب منجر به بیماری می شوند و این که چطور می توان تفکر خود را تغییر داد... و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)


۳۵. «کِین و اِیبل» اثر جفری آرچر

دو مرد، که در سال های نزدیک به پایان قرن و در دو سوی مختلف دنیا، در یک روز به دنیا آمده اند، به دست سرنوشت و در جستجوی یک رویا به هم می رسند. این دو مرد جاه طلب، قدرتمند، و بی رحم در مبارزه ای بی وقفه برای ساختن یک امپراتوری گرفتار شده اند که از نفرت کشندۀ آنها نیرو می گیرد. کین و ایبل، بیش از 60 سال و در طول سه نسل، برای رسیدن به موفقیت و پیروزی که فقط یکی از این دو می تواند داشته باشد، از راه جنگ، ازدواج، ثروت و فاجعه با هم مبارزه می کنند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)

۳۶. «خاطرات یک دختر جوان» اثر آنه فرانک

خاطرات جالب آنه فرانک، از زمانی که در اتاق زیر شیروانی که آخرین سال های زندگی اش را در آن می گذراند، پیدا شد، به اثری کلاسیک در سطح جهانی و یادآوری قوی برای وحشت های جنگ و وصیت نامه ای شیوا برای روح انسانی تبدیل شده است. در سال 1942، با اشغال هلند توسط نازی ها، دخترک 13 سالۀ یهودی و خانواده اش از خانۀ خود در آمستردام فرار کردند و پنهان شدند. آنها دو سال به همراه خانواده ای دیگر در "ساختمان مخفی" یک ادارۀ قدیمی زندگی کردند، تا وقتی که مخفیگاه شان به گشتاپو گزارش داده شد.

از آنجا که ارتباطشان با دنیای خارج قطع شده بود، با گرسنگی، خستگی، خشونت دائمی زندگی در اقامتگاه تنگ و تار و تهدید همیشگی کشف مخفیگاه و مرگ روبرو بودند. آنه فرانک در خاطرات روزانۀ خود برداشت های واضحی از تجربیاتش در این دوره ثبت کرده است. شرح حال متفکرانه، تکان دهنده و جذاب او تفسیر فریبنده ای از شجاعت و ضعف انسان و پرتره ای متقاعد کننده از زن جوان حساس و سر زنده ای ارائه می دهد که امیدش به طرز اندوهناکی از بین رفت.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)

37. «با گام های او» اثر چارلز ام. شلدون

واعظی از جماعت حاضر در کلیسا می خواهد در تصمیم گیری های خود در زندگی روزمره شان یک سؤال ساده از خود بپرسند، "اگر مسیح به جای من بود چه می کرد؟"این رمان کلاسیک و کوتاه مسیحی دربارۀ وقایعی صحبت می کند که پس از این پیشنهاد رخ می دهند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)

۳۸. «کشتن مرغ مقلد» اثر هارپر لی

این رمان فراموش نشدنی دربارۀ دوران کودکی در یک شهر خواب آلود جنوبی و بحران وجدان که آن را تکان داد، در اولین چاپش در سال 1960 هم فوراً پرفروش شد و هم تحسین منتقدان را برانگیخت. در سال 1961 جایزۀ پولیتزر را برد و سال بعد از آن به فیلمی کلاسیک تبدیل شد که چند جایزۀ اسکار دریافت کرد.

«کشتن مرغ مقلد» رمان خیرخواهانه، دراماتیک و عمیقاً تأثیرگذار خواننده ها را به ریشه های رفتار انسان ها می برد-به بی گناهی و ماجراجویی، مهربانی و بی رحمی، عشق و نفرت، شوخ طبعی و تلخی. اکنون این داستان محلی نوشتۀ زن جوان آلابامایی، با ۱۸ میلیون نسخه چاپی و ترجمه شده به چهل زبان محبوبیتی جهانی دارد. هارپر لی همواره کتاب خود را یک داستان عاشقانۀ ساده می دانست. در حالی که امروزه یکی از شاهکار های ادبیات آمریکا به شمار می رود.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)


39. «درۀ آرام بخش ها» اثر ژاکلین سوزان

آرام بخش ها: قرمز یا سیاه؛ کپسول یا قرص؛ با ودکا خورده شوند یا مستقیم بلعیده شوند-تا وقتی که بطری قرص ها در دسترس هستند، برای آن، نیلی و جنیفر هیچ فرقی نمی کند. این سه زن در جوانی بهترین دوست هم هستند و بعد از مدت ها تلاش در نیویورک به قلۀ صنعت سرگرمی سازی می رسند تا وقتی که می فهمند که دیگر جایی برای رفتن نمانده جز قعر درۀ آرام بخش ها.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)


۴۰. «بر باد رفته» اثر مارگارت میچل

«بر باد رفته» رمانی نوشتۀ مارگارت میچل است که اولین بار در 1936 منتشر شد. داستان در کلیتون کانتی، جورجیا و آتلانتا در دوران جنگ داخلی آمریکا و دورۀ بازسازی می گذرد. این رمان تلاش های اسکارلت اُهارای جوان، دختر نازپروردۀ یک مزرعه دار ثروتمند را نشان می دهد که باید از هر وسیله ای استفاده کند تا راهی برای رهایی از فقری که بعد از پیشروی نیروهای شرمن به سوی دریا گرفتار آن شده است، پیدا کند. این رمان تاریخی داستانی در مورد رشد معنوی یا بلوغ است و عنوان آن از شعری سرودۀ ارنست داوسون گرفته شده است.

«بر باد رفته» از همان آغاز در میان خوانندگان آمریکایی محبوب شد و در اولین سال انتشارش، ۱۹۳۷، پرفروش ترین کتاب سال لقب گرفت. طبق یک نظرسنجی در انتشارات هریس در سال ۲۰۱۴، این رمان دومین کتاب محبوب خواننده های آمریکایی، درست بعد از انجیل، است. بیش از ۳۰ میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به چاپ رسیده است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (2)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • life movie

      فقط هری پاترررررررر

    • بدون نام

      مرسی

    • golbahar

      با بر باد رفته موافقم ولی کشتن مرغ مقلد رو خوندم اصلا این چیزایی که دربارش گفتین نیست.دنیای سوفی هم چندان جذبم نکرد.بعضی کتابها علیرغم نویسندگان مشهور و جوایز بیشماری که بردن اصلا جذاب نیستن.مثلا من آنا کارنینای تولستوی روخوندم برخلاف شهرتش اصلا جذاب نیست شیوه روایی داستان و پرداخت شخصیتها اصلا خوب نیست یا غرور و تعصب جین آستن اصلا خوب نیست در کل اکثر رمانها فقط جنبه سرگرمی دارن و اطلاعات خاصی به خواننده اضافه نمیکنن و جزو مطالعه حساب نمیشن بنظر من

    • Pari

      کتاب دختر پرتقالی هم اثری فلسفی و عاشقانه و زیباست..‌.ضمنا از برخی از شاهکارهای ایران هم معرفی کنید...اگرچه تعدادشان اندک است...

    • ایمان

      عالی بود، خسته نباشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج