۵۸۶۸۶۱
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

سخنی با وزیر آموزش و پرورش

ضمن تبریک به جنابعالی به جهت کسب رای بالای اعتماد نمایندگان ملت و تصدی امر وزارت آموزش و پرورش، برای شما آرزوی توفیق در انجام رسالت خطیر و عظیم‌تان دارم.دیروز به نقدهای غیر منصفانه شما پاسخ دادم که نقد منصفانه وظیفه هر انسان مسئولی است و امروز سخنی با شما.

سید حسین معصومی در روزنامه قانون نوشت: ضمن تبریک به جنابعالی به جهت کسب رای بالای اعتماد نمایندگان ملت و تصدی امر وزارت آموزش و پرورش، برای شما آرزوی توفیق در انجام رسالت خطیر و عظیم‌تان دارم.دیروز به نقدهای غیر منصفانه شما پاسخ دادم که نقد منصفانه وظیفه هر انسان مسئولی است و امروز سخنی با شما.

۱- در آغازین روز وزارت خویش سه قول به مردم و فرهنگیان داده اید که با جدیت و تلاش آن‌ها را پی گیری كنيد: الف؛ تحول اساسی و بنیادین در نظام آموزشی کشور بر اساس سند تحویل بنیادین، ب؛ برنامه ریزی جهت تربیت نسل متدین، کار آفرین، خلاق و با نشاط، ج؛تدوین برنامه و ارائه به هیات دولت در راستای ارتقاي منزلت و معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته.
بی گمان در جوانب مختلف این موارد، اندیشمندان سخن خواهند گفت و ارائه طریق خواهند کرد. چنانچه هریک از وزراي آموزش وپرورش، دو یا سه کار مهم و اساسی جامعه فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت در چهار سال دوره خود به سرانجام برساند، توفیق بزرگی حاصل کرده است .

2- جناب وزیر! در آغاز کار نسبت به انتخاب اصحاب و انتصاب همکاران وزارتی به خصوص نزدیکان دفترتان دقت فراوان بفرمايید تا افرادی دلسوز و واقع بین در اطراف شما باشند.

3- در دوره وزارت دانشمند معظم جناب آقای دکتر فانی، حضور شخص ضعیف و مستبد در دفتر ایشان، مشکلات و معضلات بسیاری را برای ایشان و آموزش و پرورش ایجاد کرد. در آن دوره اکثر اتباطات وزیر محترم تنها و تنها با میل و سلیقه شخص مورد نظر انجام می شد، وشد آنچه نباید می شد. ان شاء ا... شما از این آفت در امان باشید.

4- مدیران کل استان‌ها نماینده رسمی شما در سراسر کشور هستند، برای ارتباط مستقیم آنان و معاونان‌تان، حاجبی به عنوان ريیس دفتر و مسئولان درجه اول وزارت قرار ندهید. این عزیزان اگر مستقیم با شما در ارتباط باشند در توفیقات کاری شما بسیار موثر خواهد بود. در غیر این صورت حکومتی بیرون از درب اطاق شما ایجاد خواهد شد و رابطه شما با بدنه آموزش و پرورش تنها در مراسم تشریفاتی خلاصه خواهد شد.

5- رابطه خویش را با تشکل‌های فرهنگی، رابطه اخذ نظرات و نقد و بررسی برنامه‌ها قرار داده و این رابطه را تقویت کنید. متاسفانه بعضی از این تشکل‌ها تنها به دنبال گرفتن پست و موقعیت هستند و این آفاتی بزرگ برای کار شماست. ممکن است با معیارهای درست شما، بهترین افراد در بین آن‌ها باشد ولی این انتخاب بر اساس معیار است، نه کاسبکارانه ‌و رانت تشکیلا تی.

6- در مدت معرفی شما از طرف ریاست محترم جمهور اشکالات به گذشته کاری شما شده است، به حق یا به ناحق این‌ها نعمتی است برای شما که همین مسائل را بررسی کنید و آنچه واقعی است را، اصلاح كرده و در برنامه‌های آتی به آن‌ها توجه کنید.
فیلسوف ارجمند استاد دینانی می‌فرمود عده‌ای در جلسات علامه طباطبايی ( ره) برای ممانعت از تدریس ایشان اشکال می‌کردند؛ وقتی به ایشان عرض کردم آقا جواب‌شان را ندهید، این‌ها مامورند وقت جلسه شما را بگیرند، علامه طباطبايی (ره) فرمودند آقای دینانی، اشکال اشکال است به هر نیتی که گفته شود. پس از این نعمت بزرگ که انتقادات گوناگون به شما بود، به بهترین وجه استفاده کنید.

۷- یکی از مسائلی که به‌طوریقین توفیق شما را در خدمت تضمینی خواهد کرد، مشورت‌کردن با اهل نظر و فرهنگیان و به کار گرفتن نظرات سازنده و درست آنان است. مولای متقیان علی (ع) بالاترین پشتیبان را مشورت می‌داند و به بهره‌گیری از عقول دیگران توصیه ‌كرده و نتیجه عدم مشورت و استبداد رای را هلاکت خوانده است. این به عهده شما و دوستان وزارتی است که با ساز و کاری که پیش‌بینی می‌كنيد از نظرات تمامي فرهنگیان و به خصوص اولیاي محترم در برنامه های‌تان استفاده و بهره ببرید.

۸- برادر ارجمند، عرض مدیریت مهم‌تر از طول آن است و اقتدار وزیر، سربلندی فرهنگیان است. صیانت از جایگاه رفیع تعلیم و تربیت و مقام معلم و دفاع از حقوق حقه آنان و پیشبرد امر تعلیم و تربیت را با هیچ چیز دیگری عوض نکنید. چه بسیار افرادی که یک دوره چهار ساله را تا به آخر رفته‌اند ولی جز ذلت و ضعف، میراثی برای آموزش‌وپرورش به جای نگذاشته‌اند. تعامل سازنده با نمایندگان محترم مجلس، بالاترین ظرفیت کاری را برای‌تان ایجاد می‌کند.
اما خدای ناکرده اگر در قلیل موارد جابه‌جايی مدیران بر اساس فشار معدودی از این عزیزان باشد، آغاز ذلت و انحراف در کار آموزش‌وپرورش خواهد بود. مقابله کردن با عزل و نصب‌های سیاسی و توجه به شایستگی و همراهی با دولت محترم، عزت آموزش و پرورش را تضمین می‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نکات خیلی خوبی مطرح شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام آقای وزیر به نظر من در راستای حمایت از معلمان استعفا بهترین راه حل است چون شاید آقای. رئیس جمهور احساس کند که معلمان نیز مشکلی دارند

    • بدون نام

      ظاهرا تنها چیزی که مشکلی نیست و کسی دربارش حرف نمیزنه حق التدریس معلمان هست که از دی ماه پارسال پرداخت نشده.به کی بگیم،به چه زبونی بگیم که ما آخرین حقوقی که گرفتیم آذر سال پیش بوده که تازه اونم اردیبهشت امسال دم انتخابات پرداخت شده و دیگه هیچ

    • بدون نام

      یکی از مواردی که به ضرر وزارای آموزش و پرورش تمام میشود و نمیتوانند به خوبی مشکلات را حل نمایند استفاده از بازنشستگان به عنوان مشاور هست که هیچ سودی برای وزیر و آموزش و پرورش ندارد چون این افراد دنبال مطرح کردن خودشان هستند تا مشکلات.امیدواریم آقای بطحایی از مشاوران شاغل و جوان استفاده نماید نه بازنشیتگان.خواهشن به اطلاع وزیر برسانید.

    • بدون نام

      ممنون آقای معصومی عزیز البته امیدوارم وزیر محترم هم گوش شنوا وچشم بینایی داشته باشن دوره آقای فانی افتضاح بود از بدترین دوران وزارت یک وزیر بود

    • صادقی

      اقای بطهایی هم غیر انتفاعی دارند یا خیر؟

    • منصوری

      کاش برای معلمین اخراجی هم فکری بکنند

    • مریم.ذ

      با سلام خدمت وزیر محترم جناب اقای دکتر بطحایی،بنده لیسانس روانشناسی و ۳۹ ساله که به مدت ده سال است که در مدارس غیردولتی تدریس میکنم و متاسفانه هر بار که موضوع استخدام مطرح شده به دلیل وجود شرایط سنی نتوانسته ام شرکت کنم از شما خواهشمندم شما مانند اقای فانی عمل نکنید به ما چشم ترحمی بیندازید اخر خدا را خوش نمی اید که من و امثال من که عمر خود را در راه اموزش گذرانده ایم و تجربه داریم حیران باشیم ما حتی به دلیل شرایط مالی نا مناسب نتوانسته ایم خودمان را بیمه کنیم یا ادامه تحصیل بدیم خواهشمندم سن استخدام را برای لیسانس هم ۴۰ سال قرار دهید و کمکمان کنید این اخرین فرصت شغلی برای بنده و امثال بنده است یا اینکه شرایط ویژه ای را برای ما نیروهای ازاد مدارس غیر دولتی لحاظ بفرمایید ،با تشکر و من الله توفیق

    • زهرا بوشهر

      با عرض سلام و ادب حضور محترم جناب آقای دکتر بطحایی
      مادری هستم از بوشهر ، مدتی است چشم به راه دفترچه استخدامی هستیم پسران دو قلوییم متولد 65 و دارای لیسانس و پسر کوچک ترم سرباز معلم و فوق لیسانس می باشد که یکی از دو قلوها در مدرسه ی غیر انتفاعی با حقوق 450 هزار تومان می باشد و بسیار علاقمند به تدریس ، خدا رو شکر با انرژی و علاقه به سرکلاس میرود و خیلی امید فراوان به این آزمون داشت و وقتی شرایط سنی اعلام شد تمام امید و آرزوی ما برای آنکه روزی معلم رسمی آموزش و پرورش شود و من میتوانم به او به عنوان یک معلم افتخار کنم با این شرایط سنی متاسفانه نقش برآب شد.

      من به عنوان یک مادر از شما وزیر محترم تقاضا میکنم و خواهشمندم شرایط سنی لیسانس را بیشتر کنید
      و من مادر را شاد کنید.

      با شرایط فعلی پدری کارمند بازنشسته توانستند دوتای آنها لیسانس و یکی فوق لیسانس بگیرد
      بخدا قسم تا همینجا نیز شاهکار کرده ایم ، آقای وزیر خواهشمندم شرایط سنی را تغییر دهید.

      باتشکر فراوان

    • والا سلطانی

      با سلام و خسته نباشید به مسئولین محترم آموزش و پرورش
      پسری دارم ک با وجود تجربه ی تدریس چندین ساله در مدارس غیر انتفاعی استان بوشهر متاسفانه چون متولد ۱۳۶۴ می باشد مشمول شرکت در آزمون استخدامی پیش رو نمی باشد .سالهاست که با حقوق ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان در مدرسه غیر انتفاعی مشغول به تدریس می باشد
      عاجزانه از ان مقام محترم و وزارتخانه ی مطبوع تمنا دارم در مورد شرط سنی تجدید نظر فرمایند
      با تشکر
      من الله توفیق

    • سیدعبدالله دهقانی

      باسلام.جناب وزیرمن نیروی خدماتی وهمکارشما هستم چرابرای این قشرزحمت کش هیج
      چ فکری نمیکنیدمگرمازن وفرزندنداریم مگرمانبایدمثل دیگران رتبه بندی شامل حال ما شودبه خداماهم تواین کشورزندگی میکنیم..چرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج