۵۸۷۰۴۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (۲)

گوگل کروم یکی از معروف‎ترین مرورگرهای وب این روزها است که طبق آمار ۷۶.۳ درصد از مردم از آن استفاده می‎‎کنند. رقمی‎‎ بیشتر از دومی‎ن مرورگر محبوب در این فهرست یعنی فایرفاکس که ۱۳.۳ درصد کاربران از آن استفاده می‎‎کنند و دو مرورگر مطرح بعدی IE/Edge با سهم ۴.۶ درصد و سافاری با ۳.۳ درصد در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

وب سایت شبکه - محسن آقاجانی: گوگل کروم یکی از معروف‎ترین مرورگرهای وب این روزها است که طبق آمار ۷۶.۳ درصد از مردم از آن استفاده می‎‎کنند. رقمی‎‎ بیشتر از دومی‎ن مرورگر محبوب در این فهرست یعنی فایرفاکس که ۱۳.۳ درصد کاربران از آن استفاده می‎‎کنند و دو مرورگر مطرح بعدی IE/Edge با سهم ۴.۶ درصد و سافاری با ۳.۳ درصد در رتبه‎های بعدی قرار دارند. صرف نظر از آمار و ارقام مطرح شده، بدون شك کروم یک مرورگر محبوب است و اگر شما از آن استفاده نمی‎‎کنید، حالا وقت آن است که سری به این مرورگر قدرتمند بزنید.

۱۱. یک صفحه خاص را در زمان شروع به کار باز کنید

اگر شما هم در هر بار استفاده از وب ابتدا به سایت مشخصی سر می‎زنید، به راحتی می‎توانید کروم را به گونه‎ای تنظیم کنید تا در زمان شروع به کار خود این وب‎سایت‎ها را باز کند. در منوی تنظیمات به بخش On Startup برويد (یا تنها در نوار آدرس chrome://settings/startup را تایپ کنید) و روی گزينه Open a specific page or set of pages کلیک کنید. حالا می‎توانید یک صفحه جدید را اضافه کنید و یا یکی از تب‎هایی که در حال حاضر در مرورگر شما باز است را انتخاب کنید.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (2)


۱۲. برای فرزند خود یک پروفایل بسازید

مطمئنا شما به کودکان کم سن و سال اجازه نمی‎دهید در دنیای واقعی بدون نظارت و مراقبت قدم بگذارند. در دنیای دیجیتال نیز نباید به آنها اجازه داد بدون نظارت گشت و گذار کنند. گوگل به شما امکان می‎دهد تا برای فرزند خود یک پروفایل جداگانه تنظیم کنید تا بتوانید او را تحت نظر داشته و کنترل کنید.

ابتدا با رفتن به بخش Settings > People > Manage other people > Add person یک پروفایل جدید بسازيد. مطمئن شوید كه کادر کنار گزینه Control and view the websites this person visits from [your log-on account] را هم انتخاب کرده باشید و بعد روی Add کلیک کنید. این افراد تحت نظارت اجازه نخواهند داشت تنظیمات خود را بر اساس شناسه شخصی گوگل خود تنظیم کنند، به این معنا که آنها از لحاظ نظری توسط آگهی‎های تجاری گوگل ردگیری نشده و هدف قرار نمی‎گیرند. چند دقیقه بعد شما یک ای‎میل حاوی یک لینک دریافت خواهید کرد که شما را به صفحه کاربر تحت نظارت هدایت می‎کند.

بعد از این مرحله شما اين امکان را خواهید داشت تا سایت‎های مشخصی را مسدود کنید، گزینه SafeSearch را روشن باقی نگه دارید و فعالیت‎های وبگردی این کاربر را مشاهده کنید. بعد شما می‎توانید با رفتن به بخش Settings > Manage Other People و کلیک روی پروفایل فرزند خود اجازه دهید با شناسه اختصاصی خود به کروم لاگین کند. همچین شما این توانایی را نیز خواهید داشت که برای چند نفر چند شناسه تعریف کنید.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (2)


۱۳ اختراع گوگل که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم

اگر از وبگردی سنتی خسته شده‎اید، چند صفحه مخفی در کروم وجود دارد که می‎توانید در مرورگر خود از آنها بازدید كنيد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که Chrome URL (معمولا با chrome:// آغاز می‎شود) را داخل نوار آدرس تایپ کنید. بعضی از این آدرس‎ها صفحاتی هستند که شما از بخش Settings به آنها دسترسی دارید، اما دسترسی به بعضی ديگر از آنها تنها از طریق لینک مستقیم امکان‎پذیر است. اکثر این صفحات به یک دلیل پنهان هستند: زیرا شما هرگز نیازی به استفاده از آنها پیدا نخواهید کرد و آنها تنها برای استفاده توسط برنامه نویسان و توسعه دهندگان در نظر گرفته شده‎اند. شما با تایپ chrome://chrome-urls داخل نوار آدرس فهرستی رسمی‎ از این لینک‎ها را به دست خواهید آورد. اگر می‎خواهید دقیق‎تر بدانید که هر یک از آنها چه کاری انجام می‎دهند به این آدرس سر بزنید.

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (2)

14. کروم یک مرورگر چند رسانه‎ای ساده است

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که در زمان سر و سامان دادن به کامپیوتر خود با فایل‎های چند رسانه‎ای مواجه شده باشید كه نمی‎دانید چه هستند و چگونه باید آنها را باز کرد؟ اگر می‎خواهید به سرعت آنها را بازبینی کنید تنها کافی است آنها را مستقیما به پنجره مرورگر کروم خود بکشید و نگاهی اجمالی به آنها بیاندازید.

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (2)


۱۵. فایل‎ها را هر کجا که مایلید دانلود كنيد

این نکته ممکن است برای همه کاربردی نباشد. اما شما هم ممکن است مثل خیلی‎ها بخواهید بدون نیاز به باز کردن Windows Explorer به فایلی که تازه دانلود کرده‎اید دسترسی فوری داشته باشید. یک راه برای رسیدن به این هدف این است که تمام فایل‎ها به طور خودکار داخل یک مکان مشخص از کامپیوتر شما دانلود شوند. برای مشخص کردن این مکان به بخش تنظیمات برويد (chrome://settings/)، به پایین صفحه حرکت کنید و روی لینک Advanced Settings کلیک کنید و بعد به بخش Downloads بروید.

در اینجا شما می‎توانید انتخاب کنید فایل‎های دانلود شده کجا ذخیره شوند. به عنوان مثال، خیلی‎ها ترجيح می‎دهند فایل‎ها روی دسکتاپ آنها دانلود شود. یک راه جایگزین دیگر این است که شما گزینه‎ای را انتخاب کنید که کروم در هر بار دانلود فایل مکان ذخيره سازی آن را از شما سوال کند. هر کدام که مناسب شما است را می‎توانید انتخاب کنید.

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (2)


۱۶. رخدادهای تقویم گوگل را از داخل نوار آدرس اضافه کنید

شما برای دسترسی به قابلیت quick add تقویم گوگل می‎توانید از نوار آدرس استفاده کنید. برای انجام آن باید چند مرحله را طی کنید:

۱- اولین کاری که باید انجام دهید این است که این خط از کد را کپی کنید:

http://www.google.com/calendar/event?ctext=+%s+&action=TEMPLATE&pprop=HowCreated%۳AQUICKADD

۲- به Settings برويد و بخش Search را پیدا کنید، حالا روی گزينه Manage search engines کلیک کنید (راه میانبر استفاده از آدرس chrome://settings/searchEngines است).

۳- روی Add کلیک کنید تا یک پنجره جدید باز شود. لینکی که در بالا کپی کرده بودید را در فیلد search engine پیست کنید. در فیلد keyword عبارت calendar (یا هر کلید واژه‎ای که مایلید) را تایپ کنید.

حالا Calendar (یا هر کلید واژه دیگری که انتخاب کرده بودید) را در نوار آدرس تایپ کرده و کلید tab را فشار دهید. بدون توجه به نمایش پیغام search، جمله مورد نظر خود برای شرح یک رخداد را تایپ کنید. برای مثال، عبارت eat all the tuna fish in the world next Tuesday at ۸:۳۰ را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید تا به طور خودکار یک تب Google Calendar با اطلاعات وارد شده باز شود. حالا هم می‎توانید برای ذخیره SAVE را فشار دهید و هم برای لغو آن Discard را فشار دهید.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (2)


۱۷. زوم به داخل و زوم به خارج

در کامپیوتر شخصی، شما با نگه داشتن کلید Control و چرخاندن غلتک ماوس به بالا و پایین (یا فشردن کلیدهای Ctrl-+ و Ctrl- -) می‎توانید یک صفحه را بزرگ و کوچک کنید. وقتی شما از حالت پیش فرض به بیرون یا داخل زوم می‎کنید، یک آیکون ذره بین در سمت راست نوار آدرس ظاهر می‎شود. شما می‎توانید برای تغییر میزان زوم روی این آیکون کلیک کنید و یا برای بازگشت به وضعیت پیش فرض Reset را انتخاب کنید تا به وضعیت نمایش در اندازه طبیعی ۱۰۰ درصد بازگرديد.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (2)


۱۸. حرکت به بالا و پایین صفحه با استفاده از کلیدهای فرمان

شما می‎توانید با استفاده از کلید spacebar به پایین صفحات وب حرکت کنید. برای بازگشت به بالای صفحات وب نیز می‎توانید با پایین نگه داشتن کلید Shift کلید spacebar را فشار دهید.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (2)


19. حذف تاریخچه وبگردی با یک کلید فرمان

اگر می‎خواهید تاریخچه وبگردی خود که شامل آدرس‎های اینترنتی گذشته، تصاویر، پسوردها و کوکی‎های کش شده می‎شود را پاک کنید می‎توانید تمام آنها را از داخل بخش Settings پاک کنید. اما یک راه میانبر سریع‎تر نیز وجود دارد که فشردن همزمان کلیدهای Control-Shift-Delete است. با این کار پنجره Clear browsing data باز خواهد شد.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (2)

20. بازی مخفی T-Rex

آیا می‎دانستید که یک بازی تک رنگ T-Rex در دل مرورگر کروم شما پنهان شده است؟ شما می‎توانید با قطع کردن دسترسی دستگاه خود به اینترنت و باز کردن یک تب جدید (یا وارد کردن آدرس کروم chrome://network-error/-106) به آن دسترسی داشته باشید.

این کار یک صفحه با پیغام عدم امکان دسترسی به اینترنت را باز خواهد کرد که یک نماد T-Rex 8 بیتی کوچک نیز در بالای آن قرار دارد. برای شروع بازی تنها کافی است کلید space bar را فشار دهید تا این دایناسور دوست داشتنی گوگل شروع به حرکت کند. شما با فشار دادن کلید space bar باید کاری کنید این دایناسور با موانع برخورد نکند. این یک بازی سرگرم كننده تا وصل شدن مجدد اینترنت شما است.

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (2)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک بابک

      بقیه مرورگرها هم اینکارو می کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج