جاباما
۵۸۸۹۲۸
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

گلکسی نوت ۸؛ آینده را امروز تجربه کنید!

پس از مدت‌ها بالاخره جانشین مناسبی برای نوت ۴ و ۵ ارائه شد. همانطور که می‌ دانید استقبال مناسبی آن طور که شایسته این برند و مدل باشد، از نسخه پیشین نوت یعنی نوت ۷ نشد و همین باعث شده تا سامسونگ به خود آمده تا این بار با معرفی مدل جدید از سری نوت خود همه را غافلگیر کند و بازار را به تصاحب خود درآورد.

برترین ها - ترجمه از محمد پارسا حاتمی: پس از مدت‌ها بالاخره جانشین مناسبی برای نوت ۴ و ۵ ارائه شد. همانطور که می‌ دانید استقبال مناسبی آن طور که شایسته این برند و مدل باشد، از نسخه پیشین نوت یعنی نوت ۷ نشد و همین باعث شده تا سامسونگ به خود آمده تا این بار با معرفی مدل جدید از سری نوت خود همه را غافلگیر کند و بازار را به تصاحب خود درآورد. پس نوت ۸ آمده تا این فضای خالی ایجاد شده پس از موفقیت نوت ۵ را، پر کند.
گلکسی نوت 8؛ آینده را امروز تجربه کنید!

  • بدنه: جنس آلومینیومی، گوریلا گلس 5، ضد آب و گرد و غبار(IP68)، در رنگ‌های مشکی-خاکستری-آبی تیره-طلایی
  • صفحه نمایش: سوپر امولد 6.3 اینچی با تراکم پیکسلی 522ppi و سایز 2,960x1440 پیکسل، پشتیبانی از HDR
  • دوربین عقب: دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.7f، دوربین دوم 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4f، فوکوس اتوماتیک، زوم اپتیکال 2x، فیلم برداری تا 30 فریم بر ثانیه با کیفیت2160p
  • دوربین جلو: 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.7f، فوکوس اتوماتیک، فیلم برداری تا 30 فریم بر ثانیه و با کیفیت 1440p
  • سیستم عامل: اندروید 7.1.1
  • چیپ ست: کوالکام اسنپدراگون 835، 6 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی آدرنو 540 / اگزینوس 8895، 6 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-G71
  • حافظه و رم: 6GB RAM، حافظه داخلی 64GB، پشتیبانی از میکروSD تا ظرفیت 256GB
  • باتری: 3300 میلی آمپری لیتیوم یونی به همراه آداپتور شارژ سریع و شارژ بیسیم
  • امکانات: قلم S-Pen، حسگر اثر انگشت، تشخیص قرنیه چشم و چهره، جک 3.5mm ، به همراه هدفون AKG

نوت کم و بیش از نظر ظاهری مانند سریS و گل سرسبد سامسونگ است تنها با صفحه نمایشی بزرگ‌تر و قلم S-Pen. البته در نوت ۸ از دوربین دوگانه استفاده شده اما نه هر دوربین دوگانه‌ای، بلکه بهترین نوع آن. خب قرار دادن دوربین دوگانه مانند دوربین‌های آیفون ۷پلاس ممکن است کمی بحث برانگیز باشد و منتقدان را به صدا درآورد. اما به هر حال سامسونگ از یک لنز ۱۲MP با فاصله کانونی (دریچه دیافراگم) ۲.۴ و ۱.۷ و یک سنسور تله‌فتو (telephoto) استفاده کرده است که در هر دو لنز آن دیافراگم و سایز سنسورها بزرگ‌تر از آنی است که در آیفون۷ پلاس می‌توانید پیدا ‌کنید.

چیزی که احتمالا شما را به وجد آورده است، مقدار RAM آن است که به 6G ارتقا پیدا کرده است در حالی که S8 از 4G RAM برخوردار است. البته بعضی از S8 های ارائه شده نیز از 6G RAM بهره می‌برند اما نسخه پایه آن 4G دارد.
گلکسی نوت 8؛ آینده را امروز تجربه کنید!

در بین رنگ‌هایی که برای این مدل درنظر گرفتند، آّبی تیره آن بسیار متفاوت و زیباتر از آبی مرجانی ارائه شده برای S8 است و تا اینجا برتری نسبی نوت 8 بر S8 کاملا آشکار است. نوت8 به ما نشان داده که صفحه نمایش بزرگ همیشه هم بد نیست و سال‌ها بعد ممکن است گوشی‌های هوشمند همگی به این سایز روی‌ آورند و آن وقت است که همه متفق القول خواهند گفت که سامسونگ با معرفی نوت 8 آینده گوشی‎‌‌های هوشمند را تغییر داد.

از نظر ابعاد، نوت۸ ۱۵.۶mm بلندتر از نسخه ۲۰۱۱ آن و ۹mm بلندتر از نسخه سال گذشته آن است. همچنین ۰.۷mm عریض‌تر از نوت ۷ می‌باشد و در مجموع نسبت به نسل‌های گذشته تنها یک اینچ افزایش صفحه نمایش داشته است.

صفحه نمایش 6.3 اینچی Super AMOLED آن با تکنولوژی Infinity Display و با تراکم پیکسلی 521ppi از بهترین‌هایی است که سامسونگ می‌توانست استفاده کند. این صفحه نمایش بسیار درخشنده و رنگین است و در هنگام استفاده در تابش مستقیم آفتاب از درخشندگی آن کم نشده وهنوز خیره کننده به نظر می‌رسد. همچنین صفحه نمایش گوشه‌هایی خمیده داشته و خوشبختانه یا متاسفانه سامسونگ نسخه‌ای با صفحه نمایش تخت برای این مدل در نظر نگرفته است. سامسونگ گفته است که ما دیگر از نسخه Galaxy Note Edge با صفحه نمایشی خمیده سخنی به میان نمی‌آوریم و بصورت پیش فرض این صفحه نمایش را در نوت8 قرار دادیم.

گوشه‌ها در ظاهر خارجی و صفحه نمایش نوت ۸، تیز تر از S۸+ است و همین باعث شده است که مقداری جذاب‌تر و رسمی‌تر از S۸+ بنظر برسد. همه‌ی مدل‌های نوت بین ۱۶۸ تا ۱۷۸ گرم وزن داشته‌اند اما نوت ۸ رکورد شکسته و وزنی معادل ۱۹۵ گرم دارد. جالب این است که نوت ۸ ۲۲g سنگین‌تر از S۸+ است درحالی که باتری کوچکتری داشته و تنها طول‌اش کمی بیشتر از آن است. ظاهرا قلم S-Pen و دوربین دوم آن علت این افزایش وزن بوده‌اند. اما با وجود وزن بیشتر، نوت ۸ خیلی خوش دست‌تر از S۸+ بنظر رسیده و بدلیل کناره‌های کمتر خمیده شده و گوشه‌های تیزتر، کار با آن بسیار راحت‌تر است.

دوربین دوگانه‌ی آن ویژگی جدیدی است که طبیعتا در ظاهر آن بسیار تاثیر گذاشته است و طراحی و کنار هم قرار دادن آن‌ها در کنارهم باعث ایجاد ظاهری نو شده است که تا بحال نداشته‌ایم، پس کمی سخت است تا به ظاهر آن عادت کنیم و آن را دوست داشتنی تلقی کنیم.
گلکسی نوت 8؛ آینده را امروز تجربه کنید!

سامسونگ آمده است و تمام امکانات خود مانند دوربین دوگانه، فلاش، سنسور ضربان قلب و سنسور اثر انگشت را در کنار هم و در قاب پشتی جای داده است و از نظر ظاهری تنها اگر رنگ مشکی آن را سفارش داده باشید زیبا بنظر می‌رسد و در غیر این صورت تضادی بین رنگ مشکی این قاب و رنگ اصلی بدنه بوجود می‌آید که دلچسب و زیبا نخواهد بود. سخن از رنگ شد، با این که رنگ مشکی باعث به چشم نیامدن قاب دوربین و حسگرها می‌شود اما بنظر ما برترین رنگ آن آبی تیره‌ای است که به رنگ آبی تیره اعماق دریا معروف است. این رنگ با رنگ آبی موجود در S8 و S7 که آبی مرجانی بود بسیار متفاوت است و حس زیبای اقیانوس را به یاد می‌آورد.

نکته‌ی قابل توجه دیگر مکان حسگر اثر انگشت آن است که تا حدی غیر قابل دسترس است و جایگاه این حسگر در S۸+ وضعیت نسبتا بهتری دارد. اما سامسونگ هوشمندانه عمل کرده است و سنسور ضربان قلب و فلاشر را با هم و در بین دوربین و حسگر اثر انگشت قرار داده است تا با این کار باعث ‌شود خطا در لمس حسگر کمتر شده و دستتان روی لنز دوربین‌ها نرود و در نتیجه ایجاد لکه بر روی آن‌ها نشود. رنگ طلایی آن هم موجود است و برای کسانی که دوست دارند در میان جمع بدرخشند مناسب است و رنگ خاکستری آن هم مانند همان رنگی است که در S۸ شاهد آن بودیم.

اگر تا حالا برخوردی با S8 و S8+ داشته‌اید پس با نحوه قرارگیری دکمه‌های آن آشنا خواهید بود. دکمه‌ی پاور آن در جایگاهی مناسب و در قسمت بالایی سمت راست قرار گرفته و دقیقا در نقطه مخالف آن یعنی سمت چپ دستگاه دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه Bixby (که بسیار کارآمد است) وجود دارد. در قسمت بالایی نیز میکروفون با قابلیت حذف صداهای اضافه و شیار سیم کارت و SD کارت قرار گرفته است. در پایین نیز شما ترکیب همیشگی سامسونگ را مشاهده می‌کنید که درگاه USB از نوع Type-C در وسط جای خوش کرده است و جک 3.5mm هدفون، یک میکروفون، یک خروجی اسپیکر و مهم‌تر از همه جایگاه قلم S-Pen نیز به چشم می‌خورد.
گلکسی نوت 8؛ آینده را امروز تجربه کنید!

S-Pen

S-Pen در نوت 8 از نظر طراحی همانند قلم موجود در نوت 5 است و برای بیرون آوردن آن، باید آن را فشار داده تا آزاد شود. نوک قلم 0.7mm ضخامت داشته که با آن می‌توانید به راحتی به یادداشت برداری خود ادامه دهید بدون آن که احساس خستگی کنید. همچنین این قلم 108mm طول و 5.8mm عرض دارد تا در دستان شما بخوبی جای گیرد.

قابلیت جدیدی که به آن اضافه شده است Live message است که مراحل نوشتن شما را بصورت گیف ذخیره می‌کند و شما می‌توانید آن را برای دوستان‌تان ارسال کنید. همچنین ویژگی جدیدی بنام Screen off memo به آن اضافه شده است که بوسیله آن می‌توانید حتی هنگامی که صفحه نمایش خاموش است، قلم را درآورده و بر روی صفحه نمایش خاموش به یادداشت برداری بپردازید. همچنین شما می‌توانید از قلم برای بزرگ نمایی بخشی از صفحه نمایش یا بالا و پایین کردن (scroll) آن و حتی استفاده از آن در زیر آب نیز بپردازید.

تشخیص نگاه (Iris recognition)

نوت 8 تکنولوژی تشخیص قرنیه چشم را داشته که قبلا هم ما شاهد آن در نوت 7 و بعد در S8 و S8+ بودیم. بدین صورت که توسط دوربین جلویی چشم را اسکن کرده و اگر تطابق بدهد با چشمی که بصورت پیش فرض برای آن تعیین کردیم، قفل صفحه نمایش باز خواهد شد. ما در S8+ این کار را چندین بار امتحان و تکرار کردیم و نتیجه رضایت مند بود.

نرم افزار

گلکسی نوت ۸ از ورژن ۷.۱.۱ اندروید استفاده خواهد کرد که حتما مانند سری‌های Edge ویژگی‌های صفحه نمایش خمیده را خواهد داشت که با لمس کردن صفحه نمایش از راست به چپ در گوشه ها، این امکانات در اختیارتان قرار می‌گیرد. از دیگر قابلیت‌های جدیدی که برای آن در نظر گرفته شده است، multi-window است که به شما امکان اجرای چندین برنامه با هم را در یک زمان می‌دهد.
گلکسی نوت 8؛ آینده را امروز تجربه کنید!

تکنولوژی های ‌DeX, Gear VR

در S۸ و نوت۸ ما شاهد ویژگی DeX هستیم که توسط آن شما می‌توانید بوسیله یک مانیتور، کیبورد و موس براحتی گوشی هوشمندتان را به یک کامپیوتر شخصی تبدیل کنید.
نوت 8 بصورت پیش فرض نیز از هدست واقعیت مجازی Gear VR پشتیبانی می‌کند. هدستی که بیش از 800 بازی و برنامه را پشتیبانی می‌کند و با دسته کنترل جدیدش بازی‌ها بسیار جذاب‌تر شده و بخاطر پد نرم دور هدست در اثر استفاده طولانی مدت باعث ایجاد خستگی نمی‌شود. با این هدست شما می‌توانید تا شعاع 101 درجه را ببینید.

دوربین

گلکسی نوت ۸ قاعده‌ای مستثنی از سایر مدل‌های نوت و همچنین سریS دارد، نه تنها بدلیل قلم منحصر به فرد آن، بلکه بدلیل دوربین دوگانه‌ی آن. البته منتقدان بر این باورند که سامسونگ دیر به جمع دارندگان دوربین‌های دوگانه وارد شده است اما به نظر ما وارد شدن هرچند دیر بهتر از وارد نشدن برای همیشه است.

ساختار این دوربین را قبلا در S8 دیده ایم چرا که از یک نوع لنز استفاده می‌کنند. دوربین اصلی آن 12MP تایپ 1/2,55" بوده که با یک لنز 26mm و با دریچه دیافراگم 1.7f جور شده است. دوربین دیگر آن که کوچکتر بوده از همان سنسور 12MP تایپ 1/3.4" استفاده می‌کند به همراه یک لنز 52mm و با دریچه دیافراگم 2.4f.

این دوربین‌ها توانایی ۲x زوم اپتیکال را داشته که یعنی چیزی در حدود ۳ متر بزرگنمایی. در مجموع و بر روی کاغذ، دوربین‌های نوت ۸ برتر از دوربین‌های آیفون۷پلاس است چرا که هر دو دوربین نوت ۸ دیافراگم عریض‌تری نسبت به آیفون دارد. همچنین هر دو دوربین توانایی autofocus داشته وبصورت پیش فرض حالت‌های مختلفی از جمله حالت پرتره و فوکوس بر روی اشیای دور را دارد. عکس‌های در شب و نور کم هم کیفیت مطلوبی دارند و می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند.
گلکسی نوت 8؛ آینده را امروز تجربه کنید!

سخن آخر

در بین دو گزینه S۸+ و نوت ۸، نوت مقداری هیجان انگیزتر بنظر می‌رسد چرا که این بار نوت همان سریS به همراه یک قلم اضافه‌تر نیست و امکانات گسترده‌تری مانند دوربین دوگانه دارد. این مدل از سری نوت همان چیزی است که باید باشد تا آبرو و شأن از دست رفته در مدل‌های پیشین را باز پس گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای قلبم

    • یوگی

      خیلی خوبه لامصب

    • مریم

      من که مرددددم

    • بدون نام

      میخااااام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج