جاباما
۵۸۹۰۶۴
۱ نظر
۵۰۲۳
۱ نظر
۵۰۲۳
پ

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (۳)

گوگل کروم یکی از معروف‎ترین مرورگرهای وب این روزها است که طبق آمار ۷۶.۳ درصد از مردم از آن استفاده می‎‎‎کنند. رقمی‎‎‎ بیشتر از دومین مرورگر محبوب در این فهرست یعنی فایرفاکس که ۱۳.۳ درصد کاربران از آن استفاده می‎‎‎کنند و دو مرورگر مطرح بعدی IE/Edge با سهم ۴.۶ درصد و سافاری با ۳.۳ درصد در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

وب سایت شبکه: گوگل کروم یکی از معروف‎ترین مرورگرهای وب این روزها است که طبق آمار ۷۶.۳ درصد از مردم از آن استفاده می‎‎‎کنند. رقمی‎‎‎ بیشتر از دومین مرورگر محبوب در این فهرست یعنی فایرفاکس که ۱۳.۳ درصد کاربران از آن استفاده می‎‎‎کنند و دو مرورگر مطرح بعدی IE/Edge با سهم ۴.۶ درصد و سافاری با ۳.۳ درصد در رتبه‎های بعدی قرار دارند. صرف نظر از آمار و ارقام مطرح شده، بدون شك کروم یک مرورگر محبوب است و اگر شما از آن استفاده نمی‎‎‎کنید، حالا وقت آن است که سری به این مرورگر قدرتمند بزنید.

یکی از دلایل محبوبیت گوگل کروم، رابط کاربری واضح و خوش ساخت و همین‎طور تطبیق پذیری بالای آن است. همچنین با وجود کتابخانه‎ای غنی از افزونه‎های متنوع هر روز به توانایی‎های کروم افزوده می‎‎‎شود.

۲۱. Task Manager

مثل خود ویندوز، مرورگر دسكتاپ شما نیز یک Task Manager اختصاصی دارد که می‎توانید از آن برای تحت نظر قرار دادن پردازش‎های مختلفی که این مرورگر انجام می‎دهد و میزان منابعی که مصرف می‎کند استفاده کنید. برای دسترسی به پنجره Task Manager روی آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست بالای پنجره کروم کلیک کنید و به More tools > Task manager برويد.

بعد از این که task manger را باز کردید، شما تمام پلاگین‎ها، افزونه‎ها و تب‎هایی که در حال استفاده شدن هستند را مشاهده خواهید کرد. شما همچنین میزان منابعی که هر پردازش به خود اختصاص داده است (مثل حافظه و تصاویر کش شده) را نیز مشاهده می‎کنید. اگر این طور به نظر می‎رسد که یکی از این پردازش‎ها باعث بروز مشکل شده است (مثل کند شدن یا متوقف شدن مرورگر)، شما می‎توانید آن را انتخاب کرده و روی دکمه End process موجود در پایین پنجره کلیک کنید تا با بسته شدن این پردازش مشکل برطرف شود.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (3)

22. همه چیز را ترجمه کنید

کروم قابلیت استفاده از Google Translate برای ترجمه تمام محتوای یک صفحه وب را در دل خود گنجانده است. اما اگر می‎خواهید تنها یک عبارت یا نقل قول انتخاب شده را ترجمه کنید می‎توانید به راحتی این کار را با تنها دو کلیک انجام دهید. ابتدا افزونه مترجم رسمی‎ گوگل را نصب کنید. سپس هر متنی که قصد ترجمه آن را دارید انتخاب کنید و روی آیکون کوچک Google Translate موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه مرورگر کلیک کنید تا ترجمه متن را مشاهده کنید.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (3)

۲۳. صفحه خود را روی نمایشگرهای دیگر پخش کنید

گوگل در ابتدا پخش محتوای اینترنت را از طریق کروم کست معرفی کرد و حالا می‎توان از طریق آخرین نسخه‎های کروم نیز این کار را انجام داد. سر راست‎ترین راه برای انجام این کار راست کلیک کردن روی بخشی از پنجره گوگل کروم و انتخاب گزینه Cast است (این گزینه از طریق منوی سه نقطه موجود در گوشه سمت راست بالای پنجره کروم نیز قابل دسترس است). شما همچنین این امکان را خواهید داشت تا نوع دستگاهی که مایلید این محتوا در آن پخش شود را نیز انتخاب کنید (یا یک تلویزیون با قابلیت گوگل کست یا یک کروم کست).

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (3)

۲۴. چاپ ابری را فعال کنید

همان‎طور که احتمالا انتظار دارید، کروم به خوبی با Google Cloud Printing (شیوه چاپ پیش فرض برای کروم بوک) سازگار است. چاپ ابری به کاربران اجازه می‎دهد تا روی هر چاپگر متصل به شبکه در هر مکانی که باشد کار چاپ را انجام دهند. تنظیم کردن چاپگرهای Cloud Ready کار راحتی است، اما اگر از چاپگرهای معمولی استفاده می‎کنید تا مادامی‎ که چاپگر شما به یک کامپیوتر مجهز به کروم متصل باشد و چاپگرهای راه دور نیز به یک حساب گوگل یکسان لاگین کرده باشند باز هم می‎توانید از قابلیت Cloud Printing استفاده کنید.

برای تنظیم چاپگر خود در بخش تنظیمات پیشرفته کروم به بخش Printing رفته و روی Manage Cloud Print device کلیک کنید تا بتوانيد چاپگرهای خود را اضافه یا حذف کنید. در اینجا این امکان را نیز خواهید داشت که اسناد خود را به عنوان فایل PDF در حساب گوگل درايو خود نیز ذخیره کنید.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (3)

25. خرید آسان با به‎روزرسانی Autofill

وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت‎های اعتباری در زمان خرید آنلاین کار طولانی و خسته کننده‎ای است. خوشبختانه کروم یک ترفند کوچک در آستین دارد که این مشکل را برطرف می‎کند. تنها کافی است به Settings > Passwords and forms > Autofill settings برويد. در اینجا شما می‎توانید آدرس‎ها و شماره کارت اعتباری خود را اضافه یا ویرایش کنید. شما می‎توانید اطلاعات چندین کارت اعتباری را وارد کنید. وقتی کروم تشخیص می‎دهد که با یک فرم مخصوص خرید روبرو است کارت‎های اعتباری که شما ذخیره کرده بودید به طور خودکار در یک فهرست کرکره‎ای نمایش داده می‎شود.

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (3)

26. با تم‎های گوناگون ظاهر زیباتری برای مرورگر خود فراهم کنید

اگر از ظاهر پیش فرض کروم خسته شده‎اید می‎توانید تم‎های مورد نظر خود را که اغلب رایگان هم هستند از فروشگاه کروم دریافت کنید. تنها کافی است روی بخش Theme کلیک کنید و نصب را شروع کنید. این تم‎ها اغلب تنها قاب دور مرورگر شما را تغییر می‎دهند، مگر این که شما به صفحه پیش فرض اپلیکیشن‎ها (chrome://apps) رفته باشید. در این حالت این تم به پس زمینه شما تبدیل خواهد شد.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (3)

۲۷. آزمایش‎های کروم را بررسی کنید

گوگل باعث شده است که زبان‌های برنامه نویسی مرتبط با وب گسترش پیدا کنند و با ترغیب برنامه‌نویسان برای استفاده از جاوا اسکریپت و HTML۵، موارد جدید، جذاب و هیجان انگیزی خلق شده است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ مورد از آزمایش‌های کروم به صورت آنلاین در دسترس است. این آزمايشات پروژه‎های ارسال شده توسط کاربران هستند که از مزیت توانایی‎های کروم بهره گرفته‎اند. شما می‎توانید آنها را در سایت chromeexperiments.com مشاهده کنید. (اگر چه به نظر می‎رسد خیلی از آنها در مرورگرهای دیگر هم به خوبی کار می‎کنند.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (3)

28. چرخیدن کروم موبایل (تنها نسخه آندرويد)

در اینجا به یک ترفند کوچک اشاره خواهیم کرد که بیشتر به درد کسانی می‎خورد که علاقمند به تفریح و سرگرمی‎ هستند. مرورگر کروم موبایل را روی دستگاه آندرويد خود باز کنید (این ترفند تنها روی آندرويد کار می‎کند). به Tab view برويد و پنج بار صفحه را به بالا بکشید تا صفحه کروم شروع به چرخیدن کند. به نظر می‎رسد این حالت تنها در زمان عمودی بودن صفحه نمایش کار می‎کند.

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (3)

29. 100 تب (تنها برای موبایل)
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (3)

اگر حوصله‎تان خیلی سر رفته مرورگر کروم موبایل خود را باز کنید و ۱۰۰ تب جدید باز کنید. بعد از این متوجه خواهید شد که شمارنده تب کوچک موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه به یک نماد خندانک خوشحال :D تبدیل می‎شود. این ترفند روی دسکتاپ کار نمی‎کند. باور ندارید امتحان کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از اين قابليت يك مشت قابليت بدرد نخور رو اينجا معرفي كريد، مخصوصا آخري

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج