جاباما
۵۸۹۰۹۱
۵ نظر
۵۰۷۶
۵ نظر
۵۰۷۶
پ

اشتباهات مرگبار، هنگام دوش گرفتن

اگر میخواهید پوست را سالم و شاداب نگه دارید باید به رفتار کلی خود، حتی در هنگام حمام هم توجه کنید.

خبرگزاری میزان: اگر می خواهید پوست را سالم و شاداب نگه دارید باید به رفتار کلی خود، حتی در هنگام حمام هم توجه کنید.

به همین دلیل این بسیار مهم است که به خوراک، خواب و شست وشوی پوست توجه دقیقی داشته باشید و مراقب رفتار خودتان با پوست باشید.

ما در اینجا به ۸ اشتباهی که معمولاً افراد موقع شست وشوی روزانه و دوش گرفتن انجام می دهند اشاره می کنیم. ممکن است پیش از این به این نکته ها توجه نکرده باشید اما برای مراقبت از پوست و رعایت بهداشت قطعاً این نکته ها مهم هستند.
اشتباهات مرگبار، هنگام دوش گرفتن

لیف حمام را عوض نمی کنید

حمام محیط مناسبی برای رشد باکتری هاست. شاید محیط حمام شما بسیار تمیز و مطبوع باشد اما باکتری ها همه جا هستند و بدون اینکه شما متوجه باشید اثر نامطلوب خود را بر پوست و سلامت عمومی بدن تان می گذارند. به همین دلیل لازم است بعد از هر ۴ یا ۵ دفعه استفاده از لیف حمام آن را با ماشین لباسشویی بشویید.

برای اینکه مطمئن شوید لیف حمام تان کاملاً تمیز است بهتر است آن را با آب خیلی داغ بشویید. با شستن درست لیف حمام تمامی مواد شوینده شیمیایی، آلودگی های ناشی از شست وشوی بدن و چربی باقی مانده بر الیاف را پاک خواهید کرد. همچنین لازم است پس از ۳ ماه مصرف یک لیف آن را دور بیندازید.

هر روز بدن را لایه برداری می کنید

شاید فکر کنید استفاده روزانه لیف و مصرف مواد لایه بردار و شامپوهای لایه بردار برای پاک سازی و سلامت پوست تان مفید است. اما اصلاً اینطور نیست. شست وشوی زیاد و پاکسازی دائمی باعث می شود پوست تان حساس تر شود و به همین ترتیب آلودگی ها و باکتری ها را بیشتر جذب کند. هر چند روز یک بار از لیف استفاده کنید. لایه برداری هر روزه برای پوست های خشک نیز بسیار آسیب رسان است و باعث ایجاد حساسیت و خشکی بیشتر پوست می شود. یک بار لایه برداری پوست در هفته کافی است پس لازم نیست هر روز لیف بزنید.

موها را بدون اینکه شانه بزنید می شویید

اگر می خواهید مانع شکنندگی و ایجاد موخوره در موهایتان شوید قبل از شست وشوی مو آن را کاملاً شانه کنید. این کار برای پیشگیری از گره های مو هنگام استفاده از شامپو لازم است. همچنین برای استفاده از نرم کننده ها می توانید آن را با یک مسواک روی انتهای مو بمالید و به این ترتیب گره های مو را با ملایمت باز کنید.

هنگام دوش مسواک می زنید

اگرچه با این کار در زمان صرفه جویی کرده اید و همزمان چند کار را انجام داده اید اما این باعث می شود توجه کافی و زمان لازم را صرف شست وشوی دندان نکنید. برای شستن دندان بهتر است از مسواک های برقی استفاده کنید و حداقل دو دقیقه مسواک بزنید. این کاری است که زیر دوش ممکن نیست.

پاها را زیر دوش شیو می کنید

اگر لازم است پا یا دست ها را شیو کنید نباید این کار را در ابتدای حمام انجام بدهید. این کار را پس از شست وشوی کامل بدن و زمانی که بدن زیر آب گرم آماده شد انجام بدهید. با این روش پوست به راحتی شیو می شود و التهاب و قرمزی ایجاد نمی شود.

هر روز موها را می شویید

هر چقدر بیشتر موها را بشویید موها چرب تر می شوند. چون پوست سر پس از شست وشو شروع به تولید چربی بیشتر برای موها می کند. بهتر است هر دو یا سه روز یک بار موها را بشویید. با این کار چربی طبیعی مو حفظ می شود و موها درخشان تر و سالم تر خواهند ماند.

با آب داغ دوش می گیرید

هیچ چیز دلپذیر تر از دوش آب گرم نیست به ویژه در فصل های سرد. اما آب داغ باعث ایجاد اگزما، خشکی پوست، خارش و التهاب می شود. از آب ولرم استفاده کنید تا سلامت پوست تان به مرور زمان از دست نرود.

موها را با شدت خشک می کنید

فشار شدید به موها با حوله برای خشک کردن مو یک اشتباه رایج است. این کار باعث شکنندگی و آسیب به فولیکول های مو می شوند. خشک کردن پوست و مو با شدت و فشار باعث خشکی و خارش در پوست سر و اندام می شود. حوله را به آرامی روی موها قرار دهید و بدنتان را نیز با ملایمت خشک کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باتشکرخوب بود.

    • بدون نام

      عالی بود

    • مهتاب

      یعنی یه جوری نوشتین مرگبار که آدم فکر میکنه کارش تموم دیگه

    • بدون نام

      اين شيو همون انگليسي به معني تراشيدن است يا معني ديگه اي داره؟

    • بدون نام

      خيلي هم مرگبار نبود ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج