۵۸۹۳۲۳
۳ نظر
۵۱۰۰
۳ نظر
۵۱۰۰
پ

بهترین و بدترین فیلم های «استفان کینگ»

استفان کینگ یک نویسنده آمریکایی است که به خاطر کارهای فراوانش در ژانرهای ترسناک، تخیلی و فانتزی به شهرت رسیده است.

وب سایت بدونیم : در ابتدا اجازه دهید به کسانی که استفان کینگ را نمی شناسند بگویم او کیست: استفان کینگ یک نویسنده آمریکایی است که به خاطر کارهای فراوانش در ژانرهای ترسناک، تخیلی و فانتزی به شهرت رسیده است.
بهترین و بدترین فیلم های «استفان کینگ»

شاید بسیاری از فیلم های ترسناکی که تا به حال دیده اید بدون اینکه بدانید نوشته این نویسنده بوده. و اما امروز می خواهیم ۵ مورد از بدترین و ۵ مورد از بهترین فیلم هایی که نوشته استفان کینگ است را به شما معرفی کنیم. گاهی دیدن فیلم های بسیار ضعیف هم لذت های خاص خودش را دارد!

بدترین ها:

۱- The Mangler

بهترین و بدترین فیلم های «استفان کینگ»

این فیلم بر اساس داستانی کوتاه با همین نام ساخته شده است. این فیلم ترسناک که در سال ۱۹۹۵ ساخته شده نه تنها بدترین فیلم این لیست از نظر نمره به حساب می آید بلکه فروش بسیار بدی نیز داشته است. داستان فیلم درباره یک ماشین پرس است که از جهنم آمده و شیطانی است!

۲- Maximum Overdrive

بهترین و بدترین فیلم های «استفان کینگ»

استفان کینگ نه تنها نویسنده این فیلم بود بلکه در سال ۱۹۸۶ خود نیز آن را کارگردانی کرد. بنابراین تمام امتیاز بد بودن فیلم را برای خود تصاحب کرده!

موضوع فیلم درباره ماشینی است که بعد از یک طوفان رادیواکتیوی زنده می شود و علیه سازندگانش خروش می کند. این کامیون عده ای را در نقطه ای گیر می اندازد و حالا آنها باید به فکر نقشه ای برای فرار از کامیون شیطانی باشند!

فکر کنم خواندن همین خلاصه کافیست تا پی به عمق فاجعه ببرید.

۳- Silver Bullet

بهترین و بدترین فیلم های «استفان کینگ»

رمان های مربوط به گرگ نماها بود که پایه ساخت این فیلم را فراهم کرد. بعد از موفقیت کوتاه مدت اولیه این فیلم استفان کینگ آماج انتقاد های منفی قرار گرفت و امتیاز کمی را کسب کرد.

در یک شهر آرام قتل های سریالی متعددی رخ می دهد. مردم شهر تصمیم می گیرند قاتل را به دام بیندازند با این حال بسیاری از کسانی که اقدام به شکار قاتل می کنند خود می میرند و آنهایی هم که زنده می مانند اصلا ردی از قاتل پیدا نمی کنند. اما وقتی یک پسر جوان که روی صندلی چرخ دار می نشیند یک شب با مرد گرگ نما مواجه می شود معمای این قتل ها شروع به حل شدن می کند. پسر جوان همراه با عمو و خواهرش تصمیم می گیرند یک بار برای همیشه این گرگ نما را به دام بیندازند.

۴- Graveyard Shift

بهترین و بدترین فیلم های «استفان کینگ»
این فیلم که در سال ۱۹۹۰ ساخته شده به عنوان بدترین فیلم اقتباسی استفان کینگ می شناسند. حتی خودِ کینگ نیز مخالف این ادعا نیست و قبول دارد که این فیلم بسیار ضعیف است.

جان هال گچ می رود. او به دنبال کار است و به همین دلیل به یکی از کارفرماهای بزرگ مراجعه می کند. به او شغلی در قبرستان داده می شود و او به همراه چند نفر دیگر برای تمیز کردن زیرزمین قبرستان فرستاده می شوند. وظیفه ای که به آنها محول شده به نظر خیلی ساده می آید اما وقتی وارد قسمت های عمیق تر قبرستان می شوند با چیزی دور از انتظار روبرو می شوند.

۵- Thinner

بهترین و بدترین فیلم های «استفان کینگ»

این فیلم مجموعه ای از ضعف ها نام گرفت و یکی دیگر از فیلم های ضعیف اقتباسی استفان کینگ به حساب می آید.

بیلی هالک یک وکیل چاق است که اتفاقی و زمانی که زنش حواسش را پرت می کند با ماشینش به یک کولی می زند. بیلی با نفوذش در شهر شروع به ایجاد موجی علیه کولی ها می کند و در آخر با کمک دستیارش آنها را بیرون می کنند. پدر قربانی تصادف بیلی را نفرین می کند و او شروع به وزن کم کردن می کند که عواقب دیگری نیز در کنارش دارد.

این ۵ فیلم از بدترین ها بودند و حالا می رسیم به ۵ فیلم بعدی که بهترین ها را تشکیل می دهند.

بهترین ها:

۱- Carrie

بهترین و بدترین فیلم های «استفان کینگ»

اولین اقتباس کینگ تبدیل شد به بهترین فیلمش. یک فیلم ترسناک تحسین برانگیز که به خاطر بازیگری و کارگردانیش نامزد دریافت اسکار نیز شد.

در این اقتباس عالی از رمان ترسناک استفان کینگ، کری وایت نوجوان و حساس در مدرسه توسط همکلاسی هایش مورد آزار قرار می گیرد و در خانه نیز تحت سخت گیری های مادرش است. اتفاقات عجیبی اطراف کری شروع به رخ دادن می کند و او حس می کند نیرویی ماورایی دارد. کری سپس به یک مهمانی دعوت می شود او سعی می کند گاردش را پایین بیاورد اما ناگهان همه چیز رو به تاریکی و خشونت می رود.

۲- The Shawshank Redemption

بهترین و بدترین فیلم های «استفان کینگ»

کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که این فیلم را ندیده باشد. رستگاری در شاوشنگ خیلی زود مورد اقبال قرار گرفت و نامزد دریافت ۷ اسکار شد. یکی از کارهای به یاد ماندنی و زیبای استفان کینگ به حساب می آید که البته ترسناک نیست. فیلم از روی رمان استفان کینگ به نام ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک ساخته شده است.

اندی دوفرین (تیم رابینز) بانکدار جوانی است که به جرم قتل همسر و معشوقه پنهانی‌اش به حبس ابد در زندان ایالتی شائوشنک محکوم می‌شود. وی تأکید می‌کند که این جرمی است که مرتکب نشده، ولی قاضی تشخیص می‌دهد که او گناهکار است. او سالهای متعددی را در این زندان می‌گذراند در حالی که تنها سرگرمی‌اش دست‌وپنجه نرم کردن با افرادی از پایین‌ترین طبقهٔ جامعه است؛ کسانی مثل همجنس گرایان و قاتل‌ها که مدام او را آزار و اذیت می‌کنند …

۳- Misery

بهترین و بدترین فیلم های «استفان کینگ»

این فیلم در سبک هیچکاک ساخته شده و یکی از موفق ترین اقتباس ها از استفان کینگ است. " Misery " با اینکه دو بازیگر اصلی دارد اما فوق العاده زیبا و البته دلهره آور است.

پل شلدون رمان نویس معروفی است که پس از یک تصادف وحشتناک ماشین توسط آنی ویلکس که قبلا پرستار بوده نجات پیدا می کند. آنی ادعا می کند که یکی از طرفداران پر و پا قرص شلدون است. آنی، شلدون را به خانه خود که در مکانی دور افتاده است می برد اما خیلی زود نیت خیرخواهانه او رویی دیگر به خود می گیرد. آنی متوجه می شود شلدون شخصیت مورد علاقه او در رمانش را کشته. همینطور که شلدون در حال نقشه کشیدن برای فرار است آنی نیز کنترل کردن او را شدت می بخشد. او قصد دارد با اعمال خشونت شلدون را مجبور کند روند رمان خود را تغییر دهد.

۴- Stand by Me

بهترین و بدترین فیلم های «استفان کینگ»

این فیلم که نامزد دریافت اسکار نیز شده از رمان استفان کینگ اقتباس شده است. " Stand by Me " پس از اینکه به پرده سینما راه یافت هم فروش خوبی داشت و هم نظرات مثبتی از جانب منتقدان دریافت کرد طوری که بعضی آن را بهترین اقتباس از روی کارهای استفان کینگ نامیدند.

چهار پسر نوجوان بعد از اینکه غریبه ای به صورت اتفاقی نزدیک به خانه های روستاییشان کشته می شود تصمیم می گیرند بروند و جسد را ببینند. در طول مسیر این چهار پسر با مردی عجیب و غریب و باتلاقی پر از زالو مواجه می شوند. همچنین در این سفر ماجراجویانه کم کم بیشتر با هم و محیط زندگی یکدیگر آشنا می شوند و ماجراهای مختلفی را تجربه می کنند.

۵- Cat's Eye

بهترین و بدترین فیلم های «استفان کینگ»

استفان کینگ برای این فیلم از دو داستان کوتاه خود استفاده کرده است. " Cat's Eye " را فیلمی هوشمندانه و زیبا می دانند.

در این فیلم یک گربه ولگرد عناصر تعلیق و وحشت سه داستان را به هم پیوند می زند.

این هم از لیست بهترین های استفان کینگ. با یک نگاه به هر دو لیست متوجه می شوید بیشتر آنها در ژانر وحشت و دلهره ساخته شده اند بنابراین اگر از طرفدارن این سبک فیلم ها هستید مطمئنا از دیدن چنین فیلم هایی لذت خواهید برد.
امیدوارم از این لیست خوشتان آمده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Life movie

      همه فیلماش خوب بود از روی خلاصه که

    • بی نام

      مسیر سبز و درخشش هم جز اثار خوبش هست

    • حمید

      درخشش جزوسه تااثربرترش هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج