۵۸۹۵۶۴
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

چرا نباید روی پهلوی راست بخوابید

این که انسان به خواب کافی نیاز دارد تا سالم بماند بر کسی پوشیده نیست آن چه که تا کنون کم‌تر از آن سخن رفته وضعیت بدن به هنگام خواب است به کدام پهلو باید خوابید؟ آیا وضعیت بدن بر آرامش‌بخشی خواب تأثیر خواهد گذاشت؟

خبرگزاری ایسنا: این که انسان به خواب کافی نیاز دارد تا سالم بماند بر کسی پوشیده نیست آن چه که تا کنون کم‌تر از آن سخن رفته وضعیت بدن به هنگام خواب است به کدام پهلو باید خوابید؟ آیا وضعیت بدن بر آرامش‌بخشی خواب تأثیر خواهد گذاشت؟

طبق یک بررسی که نتایج آن در مجله "کلینیکال گاستروانترولوژی" چاپ شده، پزشکان دریافته‌اند که خوابیدن روی پهلوی چپ سالم‌تر است.

طبق گزارش منتشره در پایگاه اینترنتی فوکوس، دلایل زیادی برای این ادعا وجود دارد. خواب روی پهلوی چپ جریان خون را آسان‌تر می‌سازد. شریان آئورت که سرخرگ اصلی خون‌رساننده به بدن است در قسمت فوقانی و اتصال به قلب به سمت چپ انحنا می‌یابد. بنابراین وقتی به پهلوی راست خود می‌خوابیم خون را مجبور می‌کنیم در این قسمت بر خلاف جاذبه زمین جریان یافته و به بالا برود.

همچنین طبق این مطالعه، کسی که از مشکلات گوارشی مثل سوزش سر معده رنج می‌برد نیز بهتر است بر پهلوی چپ بخوابد.

به گزارش دویچه‌وله، علت هم این است که چون مری از سمت راست به معده وصل می‌شود وقتی روی پهلوی چپمان می‌خوابیم اسید معده نمی‌تواند به مری برگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: ای علی! خوابیدن چهار گونه است: خواب پیامبران بر پشت، خواب مؤمنان بر پهلوی راست، خواب کافران و منافقان بر پهلوی چپ و خواب شیطان‌ها بر رویشان است.

    • مسلمان

      امیرالمومنین علی(ع) میفرماید:خوابیدن 4 نوع است:پیامبران بر پشت دراز کشیده میخوابند،مومن رو به قبله به پهلوی راست میخوابد،پادشاهان و فرزندانشان برای گوارایی غذا بر پهلوی چپ میخوابند،ابلیس و برادرانش و دیوانگان بر روی شکم میخوابند(منبع:مفاتیح الحیات صفحه 194)

    • بدون نام

      رو پهلوی چپ خوابیدن که به قلب فشار میاره!!

    • غلامرضاشاکری گراش فارس

      آری این چنین نظریات تمامابه تفکیک دراسلا م آمده حتی برای جزءجزءکارهای روزمره ماتو ضیح داده اندکافیست هرانسان مروری برکتا ب حلیت المتقین بکندآنوقت معلوم وثابت میشودکه اسلام در۱۴۰۰سال قبل، این چیزهائی که امروزه اززبان وکشفیات غربیون وشرقیون انتشارداده میشودبیان داشته وکتب زیادی در دسترس ماقرارداده اندوامامتاسفانه کمکاری از ماست که برماست.

    • اکبر

      در دین اسلام تاکید فراوان شده که به پهلوی راست بخابیم به دلایل فراوان..حالا 1 نفر خارجی نظریه برعکس داده شما هم انتشار میدین؟؟
      خواهشا قبل از انتشار تحقیق و مطالعه بفرمایید
      تشکر از زحمات

    • ع رسانی

      سلام هنوز علم به اونجا نرسیده تا تشخیص دهید چونکه پیامبر اسلام همیشه به سمت راست خوابیده

    • هادی

      جالب بود

    • بدون نام

      مطمئناً ترجمه غلط هست عزیز جان هر آدمی هم خودش می فهمه وقتی روی دست چپ می خوابیم چه فشار بدی به قلب می آید و اصلاً راحت نیستیم .و در ضمن بوعلی سینا گفته وقتی رگهای بدن پر هست انسان ناخودآگاه بطرف چپ اول خوابش می خوابد اما بعد از مدت کوتاهی در همان خواب به سمت راست برمی گردد.

    • بدون نام

      من با تجربه ایکه خودم درک کرده ام خوابیدن برپهلوی چپ راحت تراست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صحیح است

    • بدون نام

      هرطوری عشقت میکشه و راحت هستیم باید بخوابیم به خاطر سم وموادشیمیای که در تمام محصولات کشاورزی استفاده میشه هم آبها آلوده هستن که می‌خوریم هم تمام غذاها هرجور بخابیم دیگه زیر پنجاه سال باید سکته رابزنیم خیلی نگران خوابیدن نباشید

    • کیان

      چطور شد علم رودررابطه با خوابیدن قبول نداری ولی همان گوشی که داری وپیام میفرستی روکه علم روزه را نمیبینی ومنکر دانشمندان میشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج