۵۹۰۳۲۰
۲ نظر
۵۰۱۷
۲ نظر
۵۰۱۷
پ

دارا خسروشاهی؛ دشمن درجه یک ترامپ و مدیرعامل جدید «اوبر»

چندین خبرگزاری معتبر از انتخاب مدیرعامل جدید اوبر پس از نشست پایان هفته هیئت مدیره خبر دادند و جالب اینجا است که ظاهرا یک ایرانی به نام «دارا خسروشاهی» به عنوان مدیرعامل جدید اوبر و جانشین تراویس کالانیک معرفی می‌شود.

وب سایت یک پزشک: چندین خبرگزاری معتبر از انتخاب مدیرعامل جدید اوبر پس از نشست پایان هفته هیئت مدیره خبر دادند و جالب اینجا است که ظاهرا یک ایرانی به نام «دارا خسروشاهی» به عنوان مدیرعامل جدید اوبر و جانشین تراویس کالانیک معرفی می‌شود.
دارا خسروشاهی؛ دشمن درجه یک ترامپ و مدیرعامل جدید «اوبر»

دارا خسروشاهی مدیرعامل شرکت اکسپدیا است. این شرکت اصالتا امریکایی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مسافرتی جهان محسوب می‌شود و به عنوان هلدینگ برای چندین شرکت و برند دیگر مطرح است. فعالیت اصلی شرکت اکسپدیا در حوزه گردشگری است. دارا خسروشاهی از سال ۲۰۰۵ تا کنون مدیرعامل این شرکت بوده است. از دیگر فعالیت‌های خشروشاهی می‌توان به مدیریت IAC، مدیریت BET و عضویت در هیئت مدیره نیویورک تایمز اشاره کرد.
دارا خسروشاهی؛ دشمن درجه یک ترامپ و مدیرعامل جدید «اوبر»

خبرهای شنیده شده از اوبر می‌گوید دارا خسروشاهی به طور خصوصی به کارمندان این شرکت معرفی خواهد شد ولی فعلا به طور عمومی و رسمی معرفی نمی‌شود. خسروشاهی در حالی دارد سکان هدایت اوبر را به دست می‌گیرد که این شرکت بزرگ بین‌المللی سفرهای آنلاین، در وضعیت نابسامانی قرار دارد و درگیر بحران‌های مختلفی مانند بحران سرقت فناروی‌های ویمو گوگل است.

چندی پیش؛ «تراویس کالانیک» یکی از موسسان اوبر تحت فشارهای هیئت مدیره استعفا کرد و از سمت خود کنار رفت. گزینه‌های زیادی در این مدت برای جانشینی تراویس کالانیک مطرح بودند که برخی از آن‌ها سرشناس و با سابقه و تجربه بسیار زیادی در دره سیلیکون به شمار می‌رفتند. از جمله کاندیداهای مدیرعاملی اوبر می‌توان به «مگ وایتمن» مدیر HP و «جفری ایملت» مدیر GE اشاره کرد اما به یک باره نام دارا خسروشاهی به عنوان مدیرعامل اوبر معرفی شد. خشروشاهی جزو کاندیداهای مدیرعاملی اوبر نبود.

دارا خسروشاهی متولد سال ۱۳۴۸ در تهران است. خانواده خسروشاهی یکی از معروف‌ترین و متمول‌ترین خانواده‌های ایرانی و صاحب چندین کارخانه داروسازی از جمله «تولید دارو» و «تولی‌پرس هستند. خانواده خسروشاهی سال‌ها پیش و بعد از انقلاب به امریکا مهاجرت و در شهر نیویورک ساکن شدند.
دارا خسروشاهی؛ دشمن درجه یک ترامپ و مدیرعامل جدید «اوبر»

خشروشاهی در سال ۱۹۹۱ میلادی از دانشگاه براون با مدرک کارشناسی مهندسی برق فارغ‌التحصیل شد و در بین سال های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ در شرکت سرمایه گذاری «Allen & Company» مشغول به کار بود و از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ هم مدیریت این شرکت را بر عهده داشت.

در کارنامه خسروشاهی؛ مدیریت غول رسانه‌ای IAC نیز دیده می‌شود. خسروشاهی یکی از مدیران ارشد IAC بود که در سال ۲۰۰۳ توسط شرکت اکسپدیا خریداری شد. پس از این خرید؛ خسروشاهی مدیرعامل اکسپدیا شد و این مدیریت تا کنون ادامه داشت.

در سال ۲۰۱۶؛ خسروشاهی با درآمد حقوق سالیانه ۹۶ میلیون دلار یکی از پردرآمدترین مدیران امریکا محسوب شد و حتا رتبه نخست را در میان مدیران بخش فناوری کسب کرد.
دارا خسروشاهی؛ دشمن درجه یک ترامپ و مدیرعامل جدید «اوبر»

اوبر چالش‌های ریز و درشت بسیاری پیش‌رو دارد و در حوزه‌های مختلفی با مخالفان و موانع حقوقی روبرو است. بسیاری از مدیران برجسته دره سیلیکون‌ولی در این برهه زمانی ترجیح دادند مدیرعاملی اوبر را نپذیرند چون اوضاع اصلا روبراه نیست. حالا باید دید دارا خسروشاهی تا چه اندازه می‌تواند در سمت جدید خود موفق باشد و آیا می‌تواند موفقیت‌ها و رشد مالی اکسپدیا را تکرار کند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب که چی ؟ بدم میاد هی میگین فلانی ایرانیه فلانه ..اول ببینید شما ایرانیارو حساب میکنه بعد بهش افتخار کنید ( با همه هستم من جمله خودم)

    • مینا

      اتفاقا این باعث تاسفه که در خارج از ایران اینهمه ایرانی موفق داریم!ایران کنونی ما برای این آدمها جذاب نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج