۵۹۰۹۳۴
۱۴ نظر
۵۰۱۱
۱۴ نظر
۵۰۱۱
پ

سیف: از اینکه سپرده‌ مردم به خطر افتاد، متاسفیم

رئیس کل بانک مرکزی ایران با بیان اینکه در یک مقطعی نگران بودیم که مؤسسات غیرمجاز سرمایه‌های مردم را در خطر می‌اندازند، افزود: بابت اتفاقی که افتاد متأسف هستیم، اما در حال حاضر هیچ مؤسسه‌ای به این شکل دیگر نمی‌تواند شروع به کار کند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کل بانک مرکزی ایران با بیان اینکه در یک مقطعی نگران بودیم که مؤسسات غیرمجاز سرمایه‌های مردم را در خطر می‌اندازند، افزود: بابت اتفاقی که افتاد متأسف هستیم، اما در حال حاضر هیچ مؤسسه‌ای به این شکل دیگر نمی‌تواند شروع به کار کند.

ولی‌اله سیف اظهار کرد: تمام مؤسسات مالی غیرمجاز تعیین تکلیف شده‌اند و در حال حاضر هیچ مؤسسه مالی غیرمجاز فعال در کشور وجود ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران با بیان اینکه فعالیت این مؤسسات متوقف شده است، تصریح کرد: بانک مرکزی، بخشنامه‌ای را صادر کرده است که هدف از آن، این است که بانک‌ها مکلف شوند که سود علی‌الحساب پرداختی برای سپرده‌گذاران از یک حد تجاوز نکند.

سیف ادامه داد: طبق این بخشنامه، کاهش نرخ سود سپرده بانکی از شنبه هفته آینده در کشور اجرا می‌شود و از این تاریخ به بعد، نرخ سپرده بالای ۱۵ درصد در کشور نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در این زمینه دستورالعمل ساماندهی نرخ‌های سود بانکی ابلاغ شد، تصریح کرد: رقابت غلطی که در گذشته مخصوصاً مؤسسات غیرمجاز ایجاد کرده بودند، باعث شد سود علی‌الحساب بانک‌ها افزایش پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی ایران اظهار کرد: در شرایطی که هیچ مؤسسه مالی غیرمجاز فعالی در کشور وجود ندارد، رقابت منفی و تخریب بازار دیگر وجود نخواهد داشت و بانک‌ها می‌توانند در یک فضای شفاف با هم رقابت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      اقا سود سپرده رو اوردید پایین یادتون رفته سود تهیلاتم به تبع اون بیاری پایین !!!!!!

    • علی

      هه متاسف برای خودت باش چقدر تو رو داریی اخه جوک خوبی گفتی

    • بدون نام

      مردم بیچار کرد با همین سودها خیلی اجاره خانه میدادند باید همه فقیر شوند

    • بدون نام

      از این حرفهای چرند و مزخرف قبلا هم میزدی !!

    • بدون نام

      چرا از موسسین و مدیران ارشد این موسسات و مقصر بودن ناظر یعنی خود بانک مرکزی خبری نیست؟

    • الشتری

      آقای سیف سلام جنابعالی فقط برضدسپرده گذاران اقدام میکنی ودیگه هیچ اقدامی درحمایت ازآنها انجام نمیدی نتیجه این است که هم مردم رادچارضرروزیان هم بانکهاوموسسات راورشکسته کردی .خداقوت .

    • حامد شیری

      یعنی شما مدیران سیستم بانکی که عرضه ندارید سود سپرده های مردم رو بدید که باپولهاشون جلوی ورشکستگی کامل بانکها رو گرفتن تا حالا.بعد از مدتی حتما میگید مردم بیان مثل یارانه از گرفتن سودپولشون انصراف بدهند.



      دیران سیستم بانکی که عرضه ندارید سود پولهای مردمی رو بدید که تاحالا با پولهاشون جلویو

    • بدون نام

      اجاره بها رو با این کاربردین بالا فقط

    • بدون نام

      مردم شمارا بخدا هر چه پول تو بانک دارین بر داشت کنیدودر خانه نگهداری کنید بهتر از ان است که بنفع بانکها وسرمایه داران باشد،ما طبقه ضعیف چند تومن سپرده توبانک گذاشتیم تا یک کمکی برای زندکی ما باشد انهم هی سود بانکی را کاهش میدن و زندگی را ما از ان هم که هست بدتر میکنن ،دولت هیچوقت بفکرقشر ضعیف مثل بازنشستگان و کارگران نیست حقوقها روصدو پنجاه تومن افزایش دادن بعد هی اعلام میکنن ما معیشت بازنشستگان را بالا بردیم ،حقوق یک مدیر شش میلیون افزایش یافت ولی حقوق یک بازنشسته که سی سال با جان و دل زحمت کشیده صدو پنجاه تا صدوهشتاد تومن..عدالت یعنی این.

    • بدون نام

      تاسف ... . ملت رو بیچاره کردی.

    • بدون نام

      زندگی مردم نابود کردی با تاسفت چه جبران میشه!؟؟!!! هان!!!! اینا حق الناسه بدونید که جوابگو باید باشین. ولی بازم به راحتی از پولمون نمیگذریم

    • محسن

      این تاسفها کی تمومی پیدا میکند معلوم نیست

    • 001

      اآقایون مسئولین کشوری ، سیف با این کارش ضربه ی بدی به مردم و به کشور زد ، چون اکثر این سپرده گذاران از قشر ضعیف جامعه بودن . مدیران بانک مرکزی توی این چهار سال حقوقهای بالا از سرمایه ملت رو میگرفتن که بدون هیچ نظارت درست و استفاده از شیوه های عاقلانه ، این بلارو سر مردم بیارن ؟ حالا هم فقط متاسف هستن!؟

    • محمدرصایی

      آقای سیف عجب تکلیف ثامن الائمه رامعلوم گردی !باحرف مفت 3بانک وموسسه رامخلوط کردی عجب معجونی درست شدپول زحمت کشیده وبیخوابی کشیده ام روموسسه ثامن الائمه بالاکشیدهفته ای دوباربانک صادرات 200هزارتومن داره پس میده که همان روزمصرف میشه دیگه نمیدونم چی بنویسم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج