جاباما
۵۹۲۱۱۸
۴ نظر
۵۰۲۷
۴ نظر
۵۰۲۷
پ

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (۳)

در این مطلب قصد داریم پرفروش ترین کتاب ها یا رمان ها در سرتاسر دنیا در دهه ها و قرن های اخیر را برایتان معرفی کنیم. این معیار که غالب جوامع مختلف در نسل های مختلف، یک کتاب را پسندیده باشند قطعا یکی از بهترین و معتبرترین لیست های «کتاب های واجب برای خواندن» را شکل خواهد داد.

برترین ها: اگر یک کتابخوان حرفه ای نباشید و بخواهید کتابی در دست بگیرید و مطالعه کنید و از طرفی فرد خبره ای هم اطرافتان نداشته باشید، مجبورید به لیست های مختلف مراجعه کنید. اما فراوانی این لیست ها که بر اساس معیارهای مختلف و توسط افراد با سلایق متفاوت تهیه شده اند، شما را بیش از پیش گیج خواهد کرد.
ما به کمک شما آمده ایم و در این مطلب قصد داریم پرفروش ترین کتاب ها یا رمان ها در سرتاسر دنیا در دهه ها و قرن های اخیر را برایتان معرفی کنیم. این معیار که غالب جوامع مختلف در نسل های مختلف، یک کتاب را پسندیده باشند قطعا یکی از بهترین و معتبرترین لیست های «کتاب های واجب برای خواندن» را شکل خواهد داد. پس بجنبید و لذت خواندن کتاب های زیر را از دست ندهید.
۴۱. «صد سال تنهایی» اثر گابریل گارسیا مارکز
شاید فاخرترین و مشهورترین اثر مارکز همین کتاب باشد. «صد سال تنهایی» داستان ظهور و سقوط، تولد و مرگ شهر افسانه ای ماکوندو از خلال داستان خانوادۀ بوئندیا است. نوآور، سرگرم کننده، جذاب، غم انگیز، سر زنده با مردان و زنان فراموش نشدنی و با حقیقت و ادراکی که به روح تلنگر می زند. «صد سال تنهایی» شاهکار هنر افسانه سرایی است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

42. «زندگی هدفمند: برای چه اینجا هستم؟» اثر ریک وارن

«زندگی هدفمند»، کتاب پرفروش شمارۀ یک نیویورک تایمز، به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید چرا زنده هستید و نقشۀ شگفت آور خداوند را هم برای اینجا و اکنون و هم برای زندگی ابدی کشف کنید. ریک وارن شما را در یک سفر معنوی چهل روزه راهنمایی خواهد کرد که پاسخ شما را به مهم ترین پرسش زندگیتان تغییر خواهد داد: برای چه اینجا هستم؟ دانستن هدف خداوند از خلق شما، اضطراب شما را کم، انرژی شما را متمرکز و تصمیم گیری شما را آسان خواهد کرد، به زندگی شما معنا خواهد داد و مهم تر از همه شما را برای زندگی ابدی آماده خواهد کرد.

ستاره های سینما و رهبران سیاسی تنها کسانی نیستند که برای راهنمایی های معنوی به ریک وارن مراجعه می کنند. میلیون ها نفر از بازیکنان حرفه ای انجمن بسکتبال و انجمن گلف بانوان گرفته تا مدیران شرکت ها تا دانش آموزان دبیرستانی و زندانیان زندان ها مرتب او را ملاقات می کنند تا دربارۀ «زندگی هدفمند» با او گفتگو کنند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

۴۳. «پرندگان خارزار» اثر کالین مکالو

«پرندگان خارزار» که از رویاها و کشمکش های سه نسل نیرو گرفته، سرگذشت حماسی خانواده ای است که ریشه در استرالیا، کشور گوسفندان دارند. قلب داستان عشق مگی کلییری است که هرگز نمی تواند مردی را که ناامیدانه ستایشش می کند به دست آورد و رالف دبریکاسار که از کلیسای محلی تا محافل معنوی واتیکان پیش می رود... اما عشق او به مگی در تمام روزهای زندگی اش او را دنبال می کند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

۴۴. «شورش مِیمی استوور» اثر ویلیام بردفورد هیووی

داستان کتاب دربارۀ اتفاقاتی است که برای میمی استوور رخ می دهد، دختر قد بلند و مو طلایی اهل می‌سی‌سی‌پی که اراده کرده تا ثروتمند و محترم شود. او در یک مسابقۀ زیبایی برنده می شود، از هالیوود خارج می شود و به هونولولو می رود و در آنجا به کمک جنگ و ارتش آمریکا ثروت هنگفتی به دست می آورد. این کتاب رمان سرزنده و خشمگینانه ای است که فساد و انحطاطی را نشان می دهد که باعث به وجود آمدن دخترانی مانند میمی استوور می شود.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

45. «دختری با خالکوبی اژدها» (جلد اول سه گانۀ هزاره) اثر استیگ لارسون

میکائل بلومکویست، یک روزنامه نگار تجاری که زمانی موفق بوده، اکنون شاهد فرو ریختن زندگی حرفه ای خود است. وضعیت او غم افزا به نظر می رسد، تا این که پیشنهادی غیرمنتظره (و گیج کننده) از سوی غول قدیمی صنعت سوئد به او می شود که می تواند نام او را دوباره زنده کند. گره کار - همیشه یک گره وجود دارد - این است که بلومکویست باید ابتدا یک سال برای بررسی مورد اسرارآمیز ناپدید شدن یکی از اقوام او که نزدیک چهار دهه حل نشده باقی مانده، وقت بگذارد.
با وجود چند گزینۀ دیگر، او پیشنهاد را می پذیرد و لیزبت سالاندر، یک نابغۀ دردسر ساز را برای تحقیق به کمک می گیرد. به نظر می رسد از رمان لارسون چیز زیادی عایدمان نمی شود، اما دست کم متوجه یک اصل می شویم: این که واقعاً کسی نمی خواهد با دختری که خالکوبی اژدها دارد، درگیر شود.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

46. «کرم ابریشم خیلی گرسنه» اثر اریک کارل

«کرم ابریشم خیلی گرسنه» نوشتۀ اریک کارل کتاب محبوب همیشگی کودکان و همینطور بزرگسالان است. تصویر سازی تخیلی و جزئیات برش هوشمندانۀ آن پیشرفت یک کرم بسیار گرسنه را در حالی که مسیر پیش روی خود را طی یک هفته می خورد، به خواننده نشان می دهد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

47. «سیارۀ بزرگ زمین» اثر هال لیندسی

تأثیر «سیارۀ بزرگ زمین» نمی تواند اغراق آمیز باشد. نیویورک تایمز آن را "کتاب پرفروش شماره یک دهه" نامید. این اثر موفق هال لیندسی برای مسیحیان و غیرمسیحیان سال های ۱۹۷۰، یک زنگ بیدارباش برای رویدادهای قریب الوقوع و رویدادهای در حال ظهور به شمار می رفت؛ رویدادهایی که همگی به بزرگ ترین رویداد یعنی بازگشت عیسی مسیح منتهی می شدند. سال هایی که سپری شدند بینش لیندسی نسبت به پیشگویی های کتاب مقدس دربارۀ زمان زندگی ما را تأیید کرده است.

چه خواننده یک مؤمن اهل کلیسا باشد، چه کسی باشد که هرگز به مؤسسه ای مسیحی نزدیک نشده باشد، کتاب مقدس چیزهای زیادی برای گفتن در مورد آیندۀ حتمی این سیاره دارد. این کتاب در میان نسلی خارج از کنترل، طرحی عظیم را نشان می دهد که دقیقاً مطابق نقشه در حال آشکار شدن است. خطر جنگ در خاورمیانه.
افزایش بلایای طبیعی. احیای شیطان پرستی و جادوگری. این ها و نشانه های دیگری که از سوی پیامبران از موسی گرفته تا عیسی پیش بینی شده، از آمدن یک ضد مسیح... از جنگی که بشریت را تا آستانۀ نابودی می برد... و از رستگاری باورنکردنی برای این سیارۀ ناامید و در حال مرگ خبر می دهند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

48. «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟» اثر اسپنسر جانسون

این داستان روشنگر و سرگرم کننده، نوشتۀ اسپنسر جانسون، یکی از نویسندگان «مدیر یک دقیقه ای»، اهمیت حیاتی رویارویی با تغییر غیر منتظره را نشان می دهد. «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟» اغلب به عنوان ابزاری انگیزشی از سوی مدیران به کارکنان ارائه می شود، اما درس هایی که این کتاب می دهد می تواند برای هر کسی، اعم از جوان یا پیر، ثروتمند یا فقیر، که به دنبال فشار کمتر و موفقیت بیشتر در زندگی و کار است، سودمند باشد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

49. «باد در میان شاخه های بید» اثر کنث گراهام

این کتاب که یکی از تحسین شده ترین آثار کلاسیک برای کودکان است داستان مول کوچولو، رتی خودسر، باجر مجرد دائمی و تود زودرنج را روایت می کند. با گذشت بیش از صد سال از اولین انتشار این کتاب، آنها به نمونه های کنایی از بی قاعدگی، نادانی و دوستی تبدیل شده اند.
و بدبیاری های آنها - در کاروان های کولی ها، ماشین های اسپرت دزدی و ماجراهای آنها در وایلد وود - مدت ها بعد از بزرگ شدن خوانندگانش همچنان قوۀ تخیل آنها را تسخیر و دلشان را گرم می کند. «باد در میان شاخه های بید» که ابتدا به صورت نامه هایی از کنث گراهام به پسرش آغاز شد، داستانی بی زمان از مکر و حیلۀ حیوانی و همدمی انسانی است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

50. «1984» اثر جورج اورول

سال ۱۹۸۴ آمده و رفته است، اما تصور پیشگویانه و کابوس مانند جورج اورول در سال ۱۹۸۴ از دنیایی که در حال تبدیل شدن به آن هستیم، به هنگام تر از همیشه است. «۱۹۸۴» هنوز هم یک کلاسیک مدرن از "اتوپیای منفی" است - یک رمان فوق العاده اصیل و فریبنده که دنیایی خیالی خلق می کند که از اولین جمله گرفته تا چهار کلمۀ آخر، کاملاً متقاعد کننده است. کسی نمی تواند تسلط این رمان را بر قوۀ تخیل تمام نسل ها یا قدرت تذکر دهی آن - قدرتی که به نظر می رسد با گذشت زمان بیشتر می شود - انکار کند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

51. «هفت عادت مردمان مؤثر: درس های نیرومند برای تغییر خویشتن» اثر استیون آر. کاوی

استیون آر. کاوی در «هفت عادت مردمان مؤثر» رویکردی جامع، یکپارچه و اصل محور برای حل مشکلات شخصی و حرفه ای معرفی کرده است. او با بینش های نافذ و حکایات کنایی مسیری گام به گام برای زندگی با عدالت، درستی، وظیفه و کرامت انسانی ارائه می دهد؛ این ها اصولی هستند که به ما امنیت لازم برای انطباق با تغییرات و خرد و نیروی لازم را برای سود بردن از فرصت هایی که این تغییرات به بار می آورند، ارزانی می دارند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

52. «پیشگویی آسمانی» اثر جیمز ردفیلد

«پیشگویی آسمانی» اسراری را در بر دارد که هم اکنون در حال تغییر دادن دنیای ما هستند. این اثر با تکیه بر خرد باستانی، به شما می گوید که چگونه بین اتفاقات زندگی خود در حال حاضر رابطه برقرار کنید... و به شما کمک می کند از اتفاقاتی که قرار است در آینده برای شما رخ دهند، باخبر شوید.

«پیشگویی آسمانی»، کتابی که از زمان اولین انتشارش در کتابفروشی های کوچک سراسر آمریکا بین دوستان دست به دست چرخیده است، اثری است که درست زمانی پدید آمد که دنیا به شدت نیازمند خواندن کلمات آن بود. داستان این کتاب قصه ای گیرا از ماجراجویی و اکتشاف است، اما همچنین کتاب راهنمایی است که توانایی شکل دادن به دریافت شما از جایگاه کنونی تان در زندگی را دارد... و با انرژی و مثبت اندیشی جدید رهنمون گام های شما به سوی فردا است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

۵۳. «بازی های گرسنگی» اثر سوزان کالینز

«برنده شدن تو را مشهور خواهد کرد. باختن به نوعی به معنای مرگ است.» پانم، که از آمریکای شمالی پسا آخر الزمانی به وجود آمده است، کشوری است که از منطقۀ ثروتمند کاپیتول و 12 بخش فقیر در حومۀ آن تشکیل شده است. پیش تر در تاریخ این کشور، شورشی توسط بخش سیزدهم علیه کاپیتول به نابودی این بخش و پیدایش رویداد تلویزیونی سالیانه ای به نام بازی های گرسنگی انجامیده است. به عنوان مجازات و یادآوری قدرت و شکوه کاپیتول، هر بخش باید یک پسر و یک دختر بین 12 تا 18 سال را بر حسب قرعه برای شرکت در این بازی ها تسلیم کند. "پیشکش ها" طی فصل دروی سالیانه انتخاب می شوند و مجبورند تا حد مرگ با هم مبارزه کنند تا این که فقط یک نفر به عنوان پیروز مبارزه باقی بماند.

وقتی که خواهر کتنیس ۱۶ ساله، پریم، به عنوان نمایندۀ دختر بخش ۱۲ انتخاب می شود، کتنیس داوطلبانه جایگزین او می شود. او و همتای مرد او، پیتا، در مقابل نماینده های بزرگ تر و قوی تری قرار می گیرند که برخی از آنها تمام عمر خود را برای این مبارزه تمرین کرده اند. این برای کتنیس در حکم مرگ است، اما او قبلاً با مرگ روبرو بوده است و بقا به طبیعت دوم او تبدیل شده است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

54. «پدرخوانده» اثر ماریو پوزو

داستانی حماسی دربارۀ جنایت و خیانت که به پدیده ای جهانی تبدیل شد. حدود پنجاه سال پیش، اثری کلاسیک متولد شد. «پدرخوانده»، این نمایش داغ از دنیای تبهکاران مافیا، خوانندگان را با خانوادۀ اول داستان های جنایی آمریکا، خانوادۀ کورلئونه، و میراث قدرتمند آنها یعنی سنت، خون و افتخار آشنا کرد.
فریبندگی قدرت، خطر حرص و طمع و وفاداری به خانواده موضوعاتی هستند که الهامبخش میلیون ها خواننده در سراسر دنیا بوده و «پدرخوانده» را به رمانی تعیین کننده دربارۀ خرده فرهنگ خشونت تبدیل کرده اند؛ رمانی سراسر دسیسه و جدال که تا ابد در آگاهی جمعی ما نقش بسته است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

55. «داستان عشق» اثر اریک سیگال

الیور بارت چهارم، ورزشکار ثروتمند از خانواده ای رده بالا و محافظه کار، دانشجوی رشتۀ حقوق دانشگاه هاروارد... جنی کاویلری، دختر زیبای بد زبانی از طبقۀ کارگر، دانشجوی رشتۀ موسیقی در کالج رادگلیف... الیور و جنی که از دو دنیای کاملاً متفاوت وتقریباً از هر لحاظ در تضادند، دو روح خویشاوند هستند.
آنها عشقی عمیق و قدرتمند را آغاز می کنند و کشش هر کدام از آنها به دیگری تمام باورهای قبلیشان را به چالش می کشد، زیرا آنها اشتیاقی به هم دارند که از هر آن چه در رویاهایشان می گنجد عظیم تر است... و با شگفتی در می یابند که این عشق به زودی باید به پایان برسد.

یکی از محبوب ترین رمان های زمان ما کتابی است که یک نسل را تعریف کرد؛ داستانی دربارۀ سرسپردگی تسلیم ناپذیر، دربارۀ زندگی همانگونه که هست... و عشقی که همه چیز را تغییر می دهد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

۵۶. «توتم گرگ» اثر جیانگ رونگ

این داستان حماسی چینی به روش «آخرین امپراتور» فرهنگ در حال نابودی مغول ها - اجداد ایل مغول که زمانی در تمام دنیا وحشت می پراکندند - و به موازات آن انقراض حیوانی که آن را مقدس می دادند، یعنی گرگ درنده و آسمانی مغولستان، را به تصویر می کشد. «توتم گرگ» که با نام مستعار نویسنده منتشر شد، پدیده ای در چین بود که رکورد فروش را شکست و به دومین کتاب پرخواننده بعد از کتاب سرخ کوچک مائو (نقل‌قول‌هایی از رییس مائو تسه ‌تونگ) تبدیل شد. در سطح جهانی نیز شور زیادی برانگیخت - تا به امروز در سیزده کشور جهان به نشر رسیده است. داستان «توتم گرگ» در سال های 1960 - زمان اجرای سیاست "یک گام بزرگ به جلو"، در آستانۀ انقلاب فرهنگی - می گذرد.

چن ژن روشنفکر اهل پکن، در جستجوی معنویت به علفزار های بکر مغولستان داخلی سفر می کند تا در میان مغول های چادرنشین، مردمی از نژاد مغرور، شجاع و قدیمی که در هماهنگی کامل با طبیعت زیبا و بی نظیر اما بی رحم اطراف خود به سر می برند، زندگی کند. فلسفۀ آنها مبنی بر حفظ تعادل با طبیعت سنگ بنای مذهب آنها، نوعی آیین گرگی است.

گرگ های درنده ای که در جستجوی غذا به استپ های این چمنزار بی رحم رفت و آمد می کنند، در نبردی عمیقاً روحانی برای بقا با چادرنشینان گره خورده اند؛ نوعی رقص مرگ و زندگی که هزاران سال است بین آنها ادامه دارد. مغول ها بر این باورند که گرگ هماوردی بزرگ و شایسته است که آنها از سوی خداوند آموخته اند تا با آن رقابت کنند و نیز او را بپرستند و از او بیاموزند. رویارویی های چن با گرگ های آسمانی غریزۀ بدوی پنهان او را بیدار می کند و شیفتگی او نسبت به آنها تا حد دلبستگی و سپس احترام رشد می یابد.

بعد از سال های بسیار، با آمدن خویشاوند چن، هان چینی، که از طرف شهر قاصد مدرنیته برای این ناحیه است، آرامش علفزار ها از بین می رود. آنها فوراً عملیاتی برای نابودی گرگ ها راه اندازی می کنند و تعادلی را که طی هزاران سال با تعهدی مذهبی حفظ شده بود، درون مارپیچی روانه کردند که به انقراض منتهی می شد - ابتدا گرگ ها، سپس فرهنگ مغول و در آخر زمین. در نتیجۀ قلع و قمع گرگ ها، موش ها به آفت تبدیل شدند و گوسفندان وحشی آنقدر چرا کردند تا چمنزار ها به خاک تبدیل شدند.

«توتم گرگ»، که بخشی از آن را حماسه ای تاریخی و بخشی را افسانه ای برای زمان مدرن می یابیم، تفسیر اجتماعی نیشداری بر رشد فوق سریع اقتصاد چین و غوطه ای فریبنده در قلب فرهنگ چینی است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

۵۷. «آرواره ها» اثر پیتر بنچلی

داستان هیجان انگیز و موفق دربارۀ وحشت جانفرسایی که الهامبخش فیلم استیون اسپیلبرگ شد و میلیون ها نفر از گردشگران ساحلی را از رفتن درون آب ترساند. هیجان یک وحشت ناگزیر را دوباره یا برای اولین بار، با این کتاب تجربه کنید.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

۵۸. «برای همیشه دوستت دارم» اثر رابرت مانش

یک داستان فوق العاده متفاوت به قلم رابرت مانش تأییدی لطیف برای عشقی است که پدر و مادر به فرزند خود دارند - برای همیشه. نقاشی های مداد رنگی لطیف و رنگارنگ شیلا مگر او به خوبی مکمل حس این کتاب است؛ کتابی که سال های سال، بارها و بارها خوانده خواهد شد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)

۵۹. «اتاق زنان» اثر مریلین فرنچ

«اتاق زنان» پرفروش ترین رمان فمینیستی که هم زنان و هم مردان را بیدار کرد، روایتگر داستان دگرگونی میرا وارد و محفل او در زمانی است که جنبش زنان بر زندگی آنها اثر گذاشت. این کتاب که یک تفسیر اجتماعی تند و تیز دربارۀ زندگی عاطفی است که بی سر و صدا از کنترل خارج شده، کلاسیک مدرنی است با بینشی تأثیرگذار دربارۀ هنجارهای اجتماعی که کورکورانه پذیرفته شده اند و کاملاً مورد احترامند. مریلین فرنچ دربارۀ این هنجارهای پذیرفته شده تردید می کند و به طرز نیشداری، مؤمنانی امیدوار را به تصویر می کشد که در جستجوی حقیقت های نو هستند.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (3)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساوالان

      عالی ....

    • ژیلمو

      اتاق زنان در ایران ترجمه شده اگر که شده میشه نام مترجم و ناشر را معرفی کنید ممنون

    • ایمان سجادپور

      بسیار عالی

    • بدون نام

      به نظر من اصلا درست نبود . برای مثال داستان دو شهر با فروش 200 میلیون اثر دیکنز یا هری پاتر با 450 میلیون فروش رو اثر جوآن کتلین رولینگ رو نذاشته بودید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج